Duro banden

Gepost door ClioDCI 
Duro banden
23-11-2019 22:50
In mijn zoektocht naar winterbanden kwam ik een set tegen van het merk Duro type Snowhawk.
Iemand hier bekend met deze band?
Re: Duro banden
24-11-2019 10:18
Het standaard verhaal.
Onbekende, goedkope, made in China banden links laten liggen. Er zijn een paar uitzonderingen, deze kan je in de ANWB/ANAC testen terug vinden.
Voorbeelden zijn bijvoorbeeld Nokian en Nexen.
24-11-2019 13:47
Sinds wanneer is Nokian een chinees merk?
24-11-2019 14:07
Komen ergens richting Polen/Letland die kant weg, ik ken ze eigenlijk alleen maar als banden voor aanhangers, landbouwvoertuigen en tuinmachines maar ze zullen ongetwijfeld ook nog wel wat produceren voor auto's.

Gewoon kopen en uitproberen, en vooral niet vergeten om een uitgebreide review hier te plaatsen.grinning smiley
24-11-2019 14:35
Thanks. Ik kijk wel even verder naar een betere set
24-11-2019 16:52
MLL
Sinds wanneer is Nokian een chinees merk?

Onbekende, goedkope, made in China banden
24-11-2019 17:43
Nokian. Haal de laatste letter weg dan weet je waar ze vandaan komen winking smiley

Dat jij ze als onbekend afschuift. Zijn de premium winterbanden makers van de wereld voor zover ik weet.
24-11-2019 18:37
Ik weet het, heb er zelf 2 auto's mee voorzien (gehad).
Vraag op een feestje maar eens of iemand weet wat Nokian maakt, en vervolgens dezelfde vraag voor Michelin.
24-11-2019 22:16
Duro is gewoon een huismerk voor de wat kleinere bandenboeren. De kwaliteit ken ik niet, ze worden nog weleens aangeboden.

Nokian is wel een bekend Europees merk met zeer goede winterkwaliteiten.

Gislaved idem.

Michelin kennen we vooral vooral van de kortingsacties, die dingen zijn anders niet te betalen winking smiley
25-11-2019 05:21
Taiwanees bandenmerk.
25-11-2019 14:59
KadettRT
Nokian. Haal de laatste letter weg dan weet je waar ze vandaan komen winking smiley

Dat jij ze als onbekend afschuift. Zijn de premium winterbanden makers van de wereld voor zover ik weet.

Precies, geen betere sneeuw en ijs banden te vinden dan een Nokia. (met of zonder studs)
25-11-2019 19:52
Heel goede en prettig geprijsde winterbanden? Kleber Krisalp HP3. [www.anwb.nl] [www.adac.de] [www.tyrereviews.co.uk] [www.tyrereviews.co.uk]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.