Advies over Golf VR6 Syncro

Gepost door Erwin 2090858 
Een paar weken geleden heb ik een prachtige Golf VR6 syncro uit 1996 met handbak gekocht in Duitsland. De auto heeft 106.100 kilometer gelopen. De eigenaresse heeft hem tot haar 90 ste jaar gereden, hierna heeft hij 7 jaar stil gestaan. Dit is allemaal bewijsbaar. De auto is ook vol uitgerust, leer, automatische arico, stoelverwarming, open dak en de originele radio. Ik vind het een pareltje.

De auto ziet er van binnen prachtig uit, ik kan geen tekenen van slijtage ontdekken. Buiten ziet hij er heel aardig uit, alleen de voorspatborden hebben beginnende roest. De onderkant ziet er aardig roestig uit. Ook de motor lijkt een ontstekingsprobleem te hebben (loopt op 5 poten).

Nu heb ik deze auto gekocht met het idee hem weer helemaal mooi te maken, dus ik weet dat er werk aan zit.

Gisteren heb ik met mijn monteur de auto nagelopen, en dat viel niet tegen. De roest op de bodem is oppervlakkig, sterker nog met een nieuwe remleiding zou hij zo door de apk komen.

Het technische deel gaat mijn monteur oppakken, dus alle vloeistoffen, riemen, motorisch, remmerij, enz.

Nu zag ik een bedrijf in Vught welke o.a. bodem renovaties doen. Als je de video's ziet dan leveren zij top werk, maar aan dit topwerk zit ook een prijskaartje "tussen de 7.500 en 8.500". Hiervoor wordt wel alles gedemonteerd en appart in oude staat hersteld.

Ik ben vooral opzoek naar opties, wie heeft er nog goede ervaringen of tips?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-10-2019 09:24 door Erwin 2090858.
Als de roest aan de bodem oppervlakkig is zou je wellicht met een staalborstel en een paar bussen tectyl al een heel end komen, dit zou je eventueel ook kunnen laten doen door het bedrijf wat de wielkastranden voor je aan gaat pakken. Als je er daarna zuinig mee om gaat en niet te veel in de pekel gaat rijden zou je dan een hele poos niet bang meer hoeven te zijn voor roest. Wel eventueel de dorpels laten doen door zo'n specialist dat is wel echt een zwak punt van de Golf 3.
Dorpels even goed checken, ik heb ze destijds bij m'n VR6 helemaal kunnen vervangen. Was weinig van over. Daarna gewoon goed beschermen inderdaad. Dinitrol ofzo?
[www.mikesander.nl]

De beste bescherming die je kunt krijgen. Daarnaast kan je alles uitbesteden ($$$), zelf een deel doen ($$) of alles zelf doen ($)
Allemaal mooie tips, ik wil als hij helemaal in orde is een goede anti roest behandeling laten doen. Dorpels, schermen enz.

Ik zal aan dinterol te denken, maar dat is meer omdat ik dit veel tegen kom.

Als je de onderkant ziet is het wel aardig roestig, maar gelukkig lijkt tot nu toe alles hard.

Wel moeten die plastic kappen bij de dorpels er nog af, misschien komt daar nog een leuke verrassing vandaan.
Mike Sander ziet er goed uit, vooral het weer makkelijk verwijderen spreekt me aan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.