Euro 95 E10 vs Blueone95 E10

Gepost door RaceChinees 
Ik was gisteren aan het tanken en het viel mij opeens op dat de normale Euro 95 wat nu dus E10 is, hetzelfde geprijst is als de Blueone95 (wat dus ook E10 is).

Vroeger was Blueone95, 15 'natte' ethanol, maar dat is al een tijdje 10%, maar ik weet eigenlijk niet of het natte of droge ethanol is en of dat uberhaubt nog verschil is tussen normale Euro 95 en Blueone95. Enige wijsheid?
Ja maar dat is tussen Euro 95 E5 vs E10. Mijn vraag was meer tussen Euro95 E10 en Blueone95 E10
Het is mij idd ook opgevallen dat Argos naast de nieuwe euro 95 E10 ook nog steeds BlueOne95 is blijven verkopen wat ook E10 brandstof is. Je kunt dus alleen kiezen tussen E10 of E10 wat best raar is. Op de vraag wat het verschil is en waarom ze dit doen bij Argos kon de medewerkster van het betreffende tankstation ook niet zeggen. Ook zij vond het best wel vreemd en had haar werkgever al gevraagd wat, hoe en waarom maar daarop kreeg ze geen antwoord.

Is er hier misschien iemand dat het wel weet?
Ik heb via de website van BlueOne95 een bericht verstuurd maar ik heb er geen antwoord op gekregen.
BlueOne95 is in het leven geroepen als een brandstof met 15% natte ethanol (wat ik begrijp dus in de praktijk vergelijkbaar met 10% droge ethanol zoals in E10). Het zou alleen goedkoper te produceren zijn om dat de laatste energie intensieve stap om de ethanol te drogen gedeeltelijk overgeslagen kan worden.
Maar zoals gezegd lukt het mij nog niet om een antwoord te krijgen van het bedrijf achter BlueOne95.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.