E10 en Daihatsu Sirion

Gepost door Lilo 
E10 en Daihatsu Sirion
08-10-2019 01:15
Hallo, ik ben nieuw hier. Ik weet weinig tot niets van auto’s en rijd ook niet zo vaak. Maar we hebben een oude Daihatsu Sirion m100 uit 2000. Rijdt nog prima!

1) Maar kan ik daar nu ook E10 mee tanken of niet? Als ik de check doe, staat er dat Daihatsu Sirion m3 vanaf marktintroductie geschikt is, maar niets over de m100.

2) En verder, en dit zal misschien een domme vraag zijn, maar moet je dan je tank met Euro 95 helemaal leeg rijden voor je er een ander type benzine in doet? Dus ofwel E10 ofwel een duurdere optie?

Waar kun je zoiets uitvinden? Ik ga morgen sowieso wat dealers bellen om dit te vragen.

Hopelijk weten jullie dit!
Je moet euro 98 of 95-E5 tanken
Dank voor je antwoord!

Ik tankte altijd Euro 95, maar die is nu toch per 1 oktober 2019 juist overal vervangen voor E10? Ik had gelezen dat voor sommige oudere auto’s zoals die van mij niet geschikt was, vandaar mijn vraag.

Op E10 check staat ons model auto er niet tussen.

Maar ik zal voor de zekerheid Euro 98 tanken.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2019 21:12 door Lilo.
Enkele pompen hebben nog Euro 95 E5, dat kun je tanken. Euro 98 is ook niet algemeen verkrijgbaar maar helaas is je Daihatsu niet geschikt voor E10
haarr
Enkele pompen hebben nog Euro 95 E5, dat kun je tanken. Euro 98 is ook niet algemeen verkrijgbaar maar helaas is je Daihatsu niet geschikt voor E10

Ah, dank. Dat was mijn oorspronkelijke vraag. Dan weet ik dat ik dat moet ontwijken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.