Aanlopende achterrem

Gepost door Thijs 
Aanlopende achterrem
07-10-2019 11:40
Een paar dagen geleden merkte ik op dat op de achter schijf rem, de remblokjes aanlopen. Dit was goed genoeg voor het warm worden van de schijven. Zo warm dat ze net na het rijden je vingers verbranden wanneer je ze aanraakt. Toch merkt je het aan het rijden totaal niet. Aangezien de blokjes ook nagenoeg versleten waren heb ik ze vervangen en alles goed schoon gemaakt. De remcilinder zag er onder het rubber nog goed uit, toch verdenk ik deze van het niet goed terug gaan waardoor de blokken aanlopen. De bouten met veer zijn opnieuw ingevet met kopervet maar deze zagen er voorheen ook goed uit. Remmen doet de auto nog goed. De remcilinder gaat naar behoren eruit maar lijkt niet goed terug te gaan.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Het gaat om een audi a3 8p 1.6 BGU
Groet Thijs

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2019 12:04 door Thijs.
De handrem kabel zit ook op de remklauw of niet?
Bij het terugduwen wel met zo'n draaiende beweging terug geduwd? Dat is het eerste als het niet goed lukt.
Meestal is het (stel)mechaniek in de remklauw van de handrem functie het probleem. Dit gaat meestal vastzitten. Een remklauw revisie (of vervangen door een ruiul exemplaar) is dan de oplossing.
Engineer2
De handrem kabel zit ook op de remklauw of niet?
Bij het terugduwen wel met zo'n draaiende beweging terug geduwd? Dat is het eerste als het niet goed lukt.
Meestal is het (stel)mechaniek in de remklauw van de handrem functie het probleem. Dit gaat meestal vastzitten. Een remklauw revisie (of vervangen door een ruiul exemplaar) is dan de oplossing.

bedankt voor de reactie, de handrem kabel zit inderdaad op de remklauw. het wiel draaide mooi soepeltjes toen de blokken er weer opzaten.
toen ik eenmaal de gewone rem intrapte(niet handrem) en de auto weer opkrikte ging het wiel weer stroef. ik heb de remcilinder met een tang al duwend en draaiend de cilinder terug in geduwd.

mocht het de handrem zijn, hoe zou ik deze testen of hij naar behoren werkt?

tevens zie ik dat de onderkant van het remblokje de schijf gedeeltelijk aanraakt

zou het kunnen dat de veren op de bouten van de remklauw te slap zijn geworden?

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2019 13:12 door Thijs.
Heb een nieuwe remklauw besteld
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.