Uitlaat vervangen of niet? APK Peugeot 207

Gepost door poghi 
Hi allemaal,

Ik rijd een peugeot 207 1.6vti uit 2009 met 219000 km op de teller. Afgelopen jaren heb ik altijd bij de APK opmerkingen gekregen over de conditie van de uitlaat. Tot nu toe zit die er altijd nog onder en afgelopen jaar heb ik eigenlijk niks gemerkt.

De uitlaatbeugels zijn wel eens gelast en als ik nu kijk zie ik ook wel dat die niet in allerbeste staat is, met name de ophangbeugels.
Het sierstuk (achterdemper) hangt ook wat lager dan wat hoort.

Ik ben benieuwd of dit nog APK-waardig is of niet. Ik heb een aantal fotos bijgevoegd.

Demper:

Tussenstuk:

Tussendemper:

De ophangbeugels vervangen zou ik evt. nog zelf kunnen doen

Ik ben benieuwd wat jullie denken.

Bedankt!

Groet,
Dat tussenstuk zou ik even wat beter repareren oogt alsof het niet vast zit. net zoals die band om de einddemper heen.

Voor de rest... Zolang die nog gasdicht is, lekker laten voor wat het is. Tenzij die onnodig veel geluid maakt of rammelt...
Uitlaat moet gasdicht zijn en de bevestiging moet goed zijn.... en zolang het daar aan voldoet is het geen afkeur.
Bedankt!

Uitlaat valt er niet onderuit maar zit ook niet super goed vast, er is wel enige beweging in als wat kracht op zet. Voel wel veel tegendruk als ik een doek tegen de uitlaat houd.
Ik ga het afwachten maandag wat de garage zegt!
Hi Iedereen,

Ik heb de auto nog niet laten keuren maar wel nog even betere foto's gemaakt van de uitlaat/ophanging. Veel roest maar ophanging zit nog vast en zie verder geen gaten.

Zou dit dan gewoon apk goedkeur zijn of vanwege roest toch afkeur?

Gasdicht kun je gewoon zelf testen door even de uitlaat dicht te houden met je hand of een poetsdoek.... dan hoor je vanzelf wel of die lek is of niet.
zolang hij gasdicht is zie ik geen reden tot afkeur. De meeste uitlaten zien er wel zo uit eigenlijk.
Auto zonder opmerking door de APK! gelukkig.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.