Renault Megan - hands free bellen probleem

Gepost door DannyNL 
Beste Autoweek leden,

Ik heb een nogal vreemd probleem waar ik het antwoord nog niet op heb weten te vinden. Hopelijk kan iemand mij hier helpen.

Sinds april dit jaar, rij ik in een Renault Megan Estate uit 2011. Eén van de opties die erop zit, is dat ik mijn telefoon middels bleutooth kan verbinden en vervolgens hands free kan bellen.
Nu komt echter het probleem...
Altijd het eerste nummer dat ik bel na het starten van de auto, zie ik wel dat de auto/telefoon verbinding met het andere nummer maakt echter hier blijft het bij.
Ik hoor de telefoon niet overgaan, het is en blijft gewoon stil. Het vreemde is dat de persoon aan de andere kant van de lijn wel ziet dat ik bel en als hij/zij opneemt, simpelweg niks hoort.

Om het nog vreemder te maken. Als ik vervolgens nog een keer bel op exact dezelfde manier, gaat deze de tweede keer wel gewoon over en werkt alles prima.
Zelfde met alle daaropvolgende gesprekken...

Alleen altijd bij het eerste gesprek na het starten van de auto, is het alsof de lijn dood is en moet ik een tweede keer bellen.

Iemand hier enige ervaring me en hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
Ligt dit aan de auto of aan mijn telefoon? Ik heb overigens een Oneplus One als telefoon.

Groet,

Danny
Ik zou eerst eens wat andere telefoons proberen, kijken of die hetzelfde probleem hebben.

Dan zou je nog eens kunnen kijken naar bluetooth manager apps die je mogelijk helpen het probleem te omzeilen door een keer bluetooth te verbreken en opnieuw te verbinden. Er is ook een Bluetooth Volume manager, misschien kan die helpen om de volumes goed te zetten.

Een software update voor je telefoon kan ook nog werken net zoals een update van je autosotware, vraag een dealer voor meer informatie.

Een lapmiddel kan zijn dat je via een app instelt dat je meteen automatisch je voicemail wil bellen als je verbinding maakt met je bluetooth. Je hoort dan weliswaar niks maar ik schat dat voicemail de verbinding als je geen keuze geeft na x seconden.

Wat gebeurd er als je wat langer wacht met connecten van bluetooth, als de auto al wat langer loopt?

Kan je audio streamen via bluetooth? Werkt dat wel goed?
eerst andere telefoons proberen dan weet je tenminste of het aan de auto ligt of aan je phone.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.