Mist c.q. bermlampen i.v.m. apk

Gepost door Joep 4293327 
Beste lezers ik ben een zelfsleutelaar en maak mijn auto altijd zelf klaar voor de apk keuring.
Nu is mijn vraag of de aparte mist of bermverlichting niet verblindend moet zijn afgesteld en of dit gecontroleerd wordt tijdens de apk?
Voor de zekerheid heb ik de lampen er maar uitgehaald zodat ik nu alleen dim en grootlicht heb zodat het geen afkeurpunt opleverd.
Hoe gaan ze daar mee om ?
Verplichte verlichting:
[handboek.rdw.nl]

Toegestane verlichting:
[handboek.rdw.nl]
berm of bocht verlichting mag toch maar max 35wat zijn??

indien uw wagen er orgineel mee geleverd is(ook optie) kan dat niet afgekeurd worden. of u moet er andere lampjes in hebben zitten. of het glas is kapot. die lichten zijn normaal gezien nirt berstelbaar.
Toevallig is mijn auto hierop deze week op afgekeurd:

Betrof foute afstelling van 1 van de mistlichten aan de voorzijde. Als je mistlichten hebt moeten ze ook werken dus neem aan dat ze tevens worden afgekeurd als je de lampjes eruit haalt.
Nee hoor vandaag goedgekeurd zonder werkende mist cq bermverlichting.
Een onjuist afgesteld mistlicht (of bermlicht in bepaalde gevallen) Moet simpelweg naar beneden schijnen. Schijnt het omhoog is het afkeur.

Maar als ze niet werken, kunnen ze ook niet gecontroleerd worden en mogen ze in principe dus ook niet worden afgekeurd.
Vroeger was dat anders. Aanwezige verlichting moest werken.
Dank allemaal voor de heldere uitleg.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.