Welke zomerbanden voor een een Mazda CX-5

Gepost door HBacon 
Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om mijn banden te vervangen. Ik heb er nu ruim 40.000 km op staan en ben opzoek naar ervaringen van andere Mazda CX-5 rijders. De CX-5 staat nog op de standaard velgen van 17 inch.

Wat ik graag van jullie wil weten wat je beweegreden waren voor je keuze destijds en wat je uiteindelijk heb gekozen.

Wat voor mij belangrijk is het rijcomfort en de geluidproductie van de banden.

Hoor graag jullie ervaringen

Alvast bedankt,

Hans

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2019 21:49 door HBacon.
als de orginele banden goed zijn zou ik die weer nemen.
De Mazda is uit 2014 denk ik kijken naar zijn profiel. Dus het type band wat er nu onder zit is ook minimaal 5 6 7 jaar oud qua techniek. Hoeft geen probleem te zijn natuurlijk maar zou toch kijken naar wat de banden fabrikanten nu nieuw te leveren hebben.

Ik zou hoe dan ook Continental afraden die slijten een stuk sneller. Michelin staat qua slijtvastheid en grip op nat wegdek bij vrijwel al hun banden hoog aangeschreven. Een Primacy 4 bijvoorbeeld.
@kadettRT, ook OE banden worden verder doorontwikkeld om aan de huidige maatstaven te kunnen blijven presteren. en aan de EU eisen te kunnen blijven voldoen.
KadettRT
Ik zou hoe dan ook Continental afraden die slijten een stuk sneller..

Oh? drinking smiley

Hans, lees wat tests, en kijk wat je belangrijk vindt en wat je kan uitgeven
[www.tyrereviews.co.uk]
[www.tyrereviews.co.uk]
[www.tyrereviews.co.uk]
TYN
KadettRT
Ik zou hoe dan ook Continental afraden die slijten een stuk sneller..

Oh? drinking smiley

Hans, lees wat tests, en kijk wat je belangrijk vindt en wat je kan uitgeven
[www.tyrereviews.co.uk]
[www.tyrereviews.co.uk]
[www.tyrereviews.co.uk]
Precies. En als ik wat tips mag geven: kijk in eerste instantie naar gedrag op nat wegdek want dat komt in Nederland nogal eens voor. Afrolgeluid vind ik ook wel een dingetje, te veel herrie gaat je na verloop van tijd toch tegenstaan. Zaken als slijtage en verbruik zijn ook zeker interessant maar dat zou ik nooit als vertrekpunt nemen. Plat gezegd: wat heb je aan zuinige banden als je op de kop in de sloot ligt? winking smiley
Bedankt voor je reactie. Het is idd een CX-5 uit 2014. Ik heb gezocht op de Michelin Primacy 4 maar deze is helaas niet in de maten welke ik zoek verkrijgbaar.

[www.michelin.nl]

Uit de (test) links komt de Goodyear goed uit zal eens kijken of deze te verkrijgen zijn :-)!

Mocht ervaringen hebben dan hoor ik dit graag.

Groet,
Hans
HBacon
Bedankt voor je reactie. Het is idd een CX-5 uit 2014. Ik heb gezocht op de Michelin Primacy 4 maar deze is helaas niet in de maten welke ik zoek verkrijgbaar.

[www.michelin.nl]

Uit de (test) links komt de Goodyear goed uit zal eens kijken of deze te verkrijgen zijn :-)!

Mocht ervaringen hebben dan hoor ik dit graag.

Groet,
Hans

ja de primacy is een band voor personen wagens.

omdat je een hoge band hebt(225/65r17 normaal) kom je uit op een band voor een suv. die kunnen wat meer gewicht dragen.

banden expert

normaal is de michelin pilot primacy de suv versie van de gewone primacy.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.