Na het vervangen van versnellingsbak rare geluiden

Gepost door Roy 2912327 
Hallo.
Zit met een paar problemen en hoop dat iemand op dit forum mij er mee kan helpen.
Ik heb gister mijn versnellingsbak vervangen van een 307 2.0 hdi.
Nou maakt die een tikkend geluid vanaf 2000 toeren tot ong 3000.
Ook bonkt die soms als ik gas loslaat en trekt dan soms naar rechts.(mis aandrijfas?)
de 1, 3 en 5 gaan wat stroef dacht dat je schakelstangen ook kon stellen maar zie niet echt hoe.
Het gaat om een 2e hands bak gekocht bij een garage hoop dat de bak nog wel goed is.

Alvast bedankt😎
Koppeling mee vervangen? En je weet zeker dat de vervangende bak gelijk was?
Vraag mij inderdaad ook af of de gehele koppeling is vervangen dus incl. drukgroep en druklager. Is het dubbelmassavliegwiel nog goed?

Anders de bakolie vernieuwen als je dat nog niet hebt gedaan, als dit alles gedaan is neigt het naar een slechte bak als deze problemen er voorheen niet waren.
Bedankt voor de recties.
Heb inmiddels een paar problemen opgelost.
Het gebonk bleek een stuurstang die ik niet goed had aangedraaid.
Het zware schakelen zat hem in de schakelstangen 1tje was gescheurd.
Alleen het getik tussen de 2 en 3000 toeren is er nog wel.
Ik weet zeker dat het de goede bak is, heb niet de gehele koppeling en drukgroep vervangen zag er allemaal nog goed uit.
Heb het druklager wel vervangen die was niet goed meer.
Nieuwe bak olie zit er ook gewoon in, vliegwiel heb ik niet gecontroleerd dacht dat die niet echt stuk gaan.
Is trouwens een 90pk met een enkel vliegwiel

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2019 13:59 door Roy 2912327.
Roy 2912327
Vliegwiel heb ik niet gecontroleerd dacht dat die niet echt stuk gaan.
Is trouwens een 90pk met een enkel vliegwiel

Nee een enkel vliegwiel gaat inderdaad niet stuk (een enkeling daar gelaten). Dacht dat de 2.0 HDI altijd een dubbelmassa vliegwiel heeft, maar zie inderdaad dat de 90pk versie een enkele heeft en de 110pk een dubbele thumbs up

Denk toch dat het in de bak zit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.