12 volt accu

Gepost door Adri 2879745 
12 volt accu
08-06-2019 15:03
Opel Ampera 2012 na 3 weken stil staan en niet aan de laadpaal is de 12volt accu loopt leeg ook een nieuwe accu. Gemeten gebruikersstroom als auto niet aan de laadpaal staat en alles op slot achterklep open slotje op slot en sleutel ver weg 0.13 Amp accu 60 amp dus met 20 dagen accu leeg. ook nieuwe accu!!!

12 volts accu laad op aan de laadpaal en tijdens rijden op elektra of benzine dus dat is oke.

Auto staat vaak stil niet aan de laadpaal en rijd ook nog eens zo af en toe een kort ritje +/- 20 km ,dus veel tijd om de accu volledig te laden is er niet maw de accu is ook nooit geheel geladen wat inhoud dat het aantal dagen dat de 12 volt accu leeg is ook korter wordt.

Lekstoom 0.13 amp is nog al wat maar andere Ampera gemeten heeft zelfde gebruik.

Voltage gemeten deze week zondag 12.31 maandag 12.18 rondje gereden daarna 12.41 dinsdag 12.25 woensdag 12.16 gehele dag aan de laadpaal 13.11 donderdag 12.15 zaterdagmorgen 11.78

Wie heeft dit wel eens meer meegemaakt en heeft de oplossing.
Echt niet te lezen dit.
Re: 12 volt accu
08-06-2019 15:34
enige wat ik begrijp is dat de 12v battery kapot is en al eens vervangen is.

als u de electrice wagen niet gebruikt kunt u die beter elke 5 dagen even aan de laadpaal hangen.
ondat de moderne wagen zoveel electronica heeft, dat de wagen altijd stroom verbruikt. alarm. computer, en nog wat electronica.

voor de rest. is het chinees voor me.
08-06-2019 16:56
Het kan best zijn dat bij een goeie Ampera de stroom na een minuut of 20 wel terugzakt naar veel minder en bij jou niet.
Er zijn systemen die pas later zichzelf uitschakelen.
08-06-2019 17:59
Snelle willy, nieuwe accu gemonteerd maar als de auto drie weken op schiphol staat heb je geen laadpaal,maar je 12 volt accu is leeg en hij start niet meer!!!!

Voqe heb de amp meter er wel een paar uur tussen geplaatst en het gebruik blijft wissel tussen 0.13 tot 0.18 amp????
08-06-2019 18:39
Ik begrijp de tekst in de openingspost niet helemaal, maar daarin ben ik blijkbaar niet de enigste grinning smiley

Eventjes uitzoeken wat die stroomverbruikers zijn en indien mogelijk die afkoppelen.
En anders bij langdurig stilstand gewoon de accupool los koppelen.
08-06-2019 19:03
mijn opening was als de auto 3 weken stil staat en niet aan de laadpaal is de 12 volts accu leeg en start de auto niet meer.

Ook bij een nieuwe accu die gemonteerd is.

Muddy die oplossing accu min pool los had ik ook al bedacht maar dat is niet de weg.

En het loskoppelen van gebruikers 1 voor 1 zal niet meevallen je kunt denk ik nooit allemaal vinden auto zit er vol mee en weet ook niet als je dat zomaar kunt doen.
08-06-2019 19:30
En wat zegt de Opel dealer er van, welk advies geeft die?
Kan zijn dat die meer ervaring er mee hebben als onze forumleden.
09-06-2019 09:25
Adri 2879745
...
En het loskoppelen van gebruikers 1 voor 1 zal niet meevallen je kunt denk ik nooit allemaal vinden auto zit er vol mee en weet ook niet als je dat zomaar kunt doen.

Gewoon de zekeringen loshalen :

Eerst de simpele zekeringen lostrekken, zoals verlichting, stoelverwarming etc..wat er dan nog overblijft deel je telkens door de helft:

1-8, 9-16, 4-8 , 4-6, >>> gevonden! (Zoek in mijn post geschiedenis hoe het precies gaat)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-06-2019 09:35 door V0RQ.
09-06-2019 09:33
Adri 2879745
mijn opening was als de auto 3 weken stil staat en niet aan de laadpaal is de 12 volts accu leeg en start de auto niet meer.

Ook bij een nieuwe accu die gemonteerd is.

Muddy die oplossing accu min pool los had ik ook al bedacht maar dat is niet de weg.

Kwestie van zekeringen eruit halen en meten terwijl je de zekeringen stuk voor stuk weer terugplaatst, dan kom je vanzelf wel bij de groep verbruikers uit die verder onderzocht moeten worden op stroomverbruik... dat is niet zo moeilijk.
Je zal toch eerst de veroorzaker moeten traceren voordat je een definitieve oplossing kunt realiseren, en tot dat moment is de accu loskoppelen bij langer stilstaan zeker wel een goede tijdelijke oplossing.

Nu is het maar gewoon gissen wat de oorzaak is., het kan net zo goed een defecte spanningsregelaar van de dynamo zijn als een achteraf ingebouwde versterker of een kofferbaklampje wat blijft branden.... meten is weten, en traceren via uitsluiten scheelt al veel zoekwerk.
09-06-2019 17:30
Bij nieuwere auto's kan je niet altijd zomaar de accu loskoppelen aangezien er een verschil kan ontstaan tussen de daadwerkelijke acculading en berekende acculading.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close