Chevrolet matiz ramen

Gepost door Donny 6872368 
Mijn elektrische ramen van mijn Chevrolet matiz werken niet meer. Zekeringen zijn nog goed, iemand enig idee wat er mis kan zijn? Zit er nog een relais achter?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-06-2019 12:54 door Donny 6872368.
Zou even meten of er 12v op het motortje staat en van daaruit bepalen wat er stuk kan zijn.
Zou meerdere oorzaken kunnen hebben.
Maakt het mechanisme nog wel geluid als je het knopje gebruikt of doet het mechanisme echt helemaal niks meer?
Een oorzaak kan zijn dat de kabel van het mechanisme gebroken is of dat het mechanisme vast zit. Dit kun je evt. controleren door(als je zelf enigszins handig bent) het deurpaneel los te schroeven/klikken. Dan kun je het mechanisme zien. Misschien kun je daarmee de oorzaak al vinden.
Mocht je geen kabelbreuk kunnen vinden dan is zoals Probebator aangeeft het mechanisme even door te meten en goede optie om te kijken of het mechanisme "prik" heeft. Vanuit daar kun je dan ook verder zoeken natuurlijk.
Mocht het mechanisme wel geluid maken bij gebruik van het knopje maar je raam niet open gaan dan kan het zo maar zijn dat de bevestigingspunten van je mechanisme aan het raam gebroken zijn.

Probeer even uit te zoeken of je iets kunt vinden na deze tips. Mocht je er niet uitkomen dan horen we het weer grinning smiley
Super bedankt voor de antwoorden, ik zal even uitleggen wat nu de stand van zaken is.
Een raam was open, en die wou niet meer dicht. Dus toen heb ik het deurpaneel er afgehaald en direct stroom er op gezet. Waardoor t raam dicht ging. Maar nu doet die het helemaal niet meer en maakt die geen geluid, denk kortsluiting. Zit er ergens een zekering of relais die evt doorgebrand kan zijn?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close