Repareren of inruilen? Suzuki Alto 2004

Gepost door Rick 4327440 
Hoi allemaal,

Bij voorbaat een waarschuwing, het is een vrij lang verhaal geworden, voor wie dit niet ziet zitten, geen probleem.

Ik rijd nu sinds 2 jaar een Suzuki Alto uit 2004 met nu 145000 km op de klok.
Tegen alle verwachtingen en de ''naam'' van de Alto in is dit van begin af al een probleembak gebleken.
Toen ik hem net had ging er een storingslampje branden, dit blijktvan de EGR klep af te komen, diverse garages hebben er naar gekeken (als eerste natuurlijk de verkoper, die verzaakt heeft het te repareren en ook toen pas met het hele verhaal op de proppen kwam, dat de auto verbrande kleppen heeft gehad en maanden had stilgestaan en hij hem toen had 'gerepareerd')
Na lang bakkeleien naar een andere, nu mijn vaste garage naar volle tevredenheid, gegaan en deze heeft hem met de computer geanalyseerd en constateerd dat de storing ontstaat door dat een sensor bij koude start heel even een verkeerde waarde aangeeft en het verder daarna weer goed doet en ook de klep zelf goed functioneert. Niet de moeite van repareren waard en hij kan er oud mee worden, zeggen ze. Dus vanaf toen standaard met een motorstoringslampje gereden.

Toegegeven: de auto start altijd, koppelt en schakelt prima , lekt geen olie, en heeft géén spatje roest aan de carroserie

De auto heeft mij al 1200 euro gekost het afgelopen jaar aan o.a.
- draagarmen
- uitlaat
- 2 shcokbrekers vervangen, waarvan een door roest van binnenuit was afgebroken en ik met een afgebroken wiel stond en afgesleept ben door de ANWB, daarbij heeft de wagen ook blikschade opgelopen aan de wielkast

Ik heb voor 18 juni een afpsraak staan om hem volledig door te lichten, aangezien de auto op dit moment weer kuren vertoond, hij ligt als een dweil op de weg, speling op het stuur. Ik weet wel dat de banden van matige kwaliteit zijn, een hakkie takkie C-merk, die scheef slijten
Zou dit op zon ernstige manier van invloed kunnen zijn op het weggedrag?