Lekkende auto na reparatie

Gepost door Jelle 9881922 
Goedemiddag allemaal,

3 weken geleden een mooie Seat Leon 2011 1.4 TSI gekocht.

Had een aantal dealers van te voren gebeld om te komen kijken.

Toen ik aan kwam bij de auto stond deze al gereed om proef te rijden ( warme motor )

Alles oké enz.

Auto 3 dagen later op een zaterdag opgehaald, stond weer gereed ( warme motor )

Gehele dag gereden naar familie en een rondje, volgende ochtend... ja ja .. een rattel/ diesel achting geluid bij koude motor. Sh#t !! Distributieketting.

Terug gegaan naar de dealer en gemeld en is netjes de distributieketting en toebehoren vervangen..

Toen ik weer thuis kwam ontdekte ik dat de auto olie lekte. Weer de dealer gebeld. En bleek dat er een pakking niet goed gezet was.

Auto weer terug 2 x in 2 weken.

Nu week 3 ... de auto lekt weer/nog steeds op het zelfde punt.

Ben er eerlijk gezegd best klaar mee ..

Elke keer ben ik de auto 3/4 dagen kwijt.
Van de 3 weken dat ik de auto in bezit heb , staat hij al de helft van de tijd bij hun.

Ga ze morgen weer bellen ( is nu gesloten )

Vraag : moet ik nu elke keer de auto blijven repareren of zijn er mogelijkheden om de auto terug te geven en m’n geld terug te krijgen.

Mvg

Een niet zo’n tevreden Seat Leon eigenaar
Je gaat een TSI bekijken die tot twee keer toe met warme motor klaar staat?
De auto inleveren zal niet snel gebeuren.
Warme motor is ook relatief, zodra gestart is voor een minuut heeft de hydraulische spanner al druk opgebouwd, dan zal de ketting ook niet ratelen na een herstart. Volgende dag is druk weer spanner af.

Blijft niet netjes om willens en wetens een relatief jonge auto te verkopen met een opgerekte ketting. Neem aan dat je een leenuto krijgt om het leed enigszins te verzachten.
Dat klinkt niet heel best. Maar als een auto tot 2x toe al voor je klaar staat met warme motor dan zouden er bij mij al wat bellen gaan rinkelen(eigenlijk na de eerste keer al). Als je er weinig tot geen verstand van hebt dan snap ik dat je daar niet snel iets achter zoekt. Je kunt beter altijd iemand meenemen met verstand van zaken en van te voren wat zoekwerk op internet doen. Daar zijn vaak toch wel de nodige dingen te vinden waar je bijvoorbeeld op moet letten bij de aanschaf van een auto.
Toch netjes dat de verkopende partij na je klacht de ketting vervangen heeft. Heb je daar ook bewijs van dat het daadwerkelijk ook vervangen is?
Kan me heel goed inleven in het feit dat je er klaar mee bent. Volgens mij is het wel zo dat je de verkopende partij eerst de kans moet geven om de problemen op te lossen. Doet hij dit niet dan kun je stappen ondernemen lijkt mij. Ik ben echter geen jurist dus ik kan je geen 100% garantie geven dat dit klopt. Je zou bijvoorbeeld eens bij het Juridisch Loket kunnen informeren omdat je overweegt om de auto terug te geven en je geld terug te vragen.
Dat kan nooit geen kwaad en ik denk dat zij je van goed advies kunnen voorzien.
Succes met deze vervelende kwestie!
Bij een proefrit wil ik altijd horen hoe de motor klinkt bij koude motor, bij mij zouden al de alarm bellen zijn afgegaan, en had de auto dan ook niet gekocht. De distributieketting is een bekend probleem van deze motor. (er zijn er meer) Lees je ook altijd goed in wat zwakke punten van een bepaald model en motor zijn voor aanschaf. Dat kan heel veel gezeur voorkomen.

Je moet het bedrijf eerst de mogelijkheid geven om de auto te herstellen. Informeer even bij je rechtsbijstandsverzekeraar of ANWB hoe ver redelijk is. En wanneer je kunt vragen om de koop te ontbinden.

Ik zou er denk ik ook al lang klaar mee zijn. Best vervelend allemaal, veel succes gewenst.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.