Aan de slag met vag-com

Gepost door Thijs 
Aan de slag met vag-com
08-04-2019 21:43
Beste forumleden,
Ik bezit inmiddels de software vag-com versie 409.1
Ik dacht om deze goedkope kabel te kopen:

[m.aliexpress.com]

Zal deze combinatie werken op mijn audi a3 8p? Werkt vag-com echt zo veel beter dan een normale obd2 met mobiel? Zijn er bijvoorbeeld eventueel meer en duidelijkere fout codes te vinden? Zodat ik lekker kan knutselen met behulp van vag-com ?

Groeten Thijs
Ik heb nooit de behoefte om foutcodes op te zoeken omdat die er nooit zijn, ik rijd dan ook geen VW/Audi.
Monsieur Le Loure 745454511732118484515484
Ik heb nooit de behoefte om foutcodes op te zoeken omdat die er nooit zijn, ik rijd dan ook geen VW/Audi.

Is dit werkelijk het niveau?
Dat is idd het niveau van Loertje. Check het forum en de hoofdpagina maar.
Jaloers, of een beetje chagrijnig?spinning smiley sticking its tongue out

Nouja, on topic dan maar weer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-04-2019 08:14 door Thijs.
Thijs
Beste forumleden,
Ik bezit inmiddels de software vag-com versie 409.1
Ik dacht om deze goedkope kabel te kopen:

[m.aliexpress.com]

Zal deze combinatie werken op mijn audi a3 8p? Werkt vag-com echt zo veel beter dan een normale obd2 met mobiel? Zijn er bijvoorbeeld eventueel meer en duidelijkere fout codes te vinden? Zodat ik lekker kan knutselen met behulp van vag-com ?

Groeten Thijs
Niet dat ik je weg wil hebben -integendeel- maar ik vermoed dat je op het Audiforum sneller een antwoord op je vraag hebt.

Verder zou ik zeggen: Voor die paar eurootjes, waarom niet gewoon proberen?

Ik ben overigens wel nieuwsgierig naar dit soort praktijken, zowel VAGCom als tweaken mbv OBD2 (zelf rij ik geen VAG, dus dat laatste lijkt me voor iemand als ik sneller relevant).
Je moet even kijken welk protocol jouw auto gebruikt, rond 2006-2008 zijn veel modellen overgegaan op CAN. Daarvoor werden er verschillende protocollen gebruikt voor de verschillende modellen.

Met Vagcom kan je echt veel meer dan de reguliere OBD tools.
Aha oké, was even vergeten te melden, maar die van mij komt uit 2004. Had tehoren gekregen dat vag-com volledig gekraakt was, vandaar mijn interesse ook. En veel informatie uitlezen net als de dealer kan leuk zijn.

Ik ga de kabel bestellen en zal jullie op de hoogte houden!
Als je iets verder zoekt op internet, zul je lezen dat de zgn "Chinese kabels" erg link zijn om te gebruiken. Nu geldt dat vooral als je met de nieuwe platformen van VAG te maken krijgt. Dan doet de Chinese kabel vaak rare dingen met je coderingen.

(Goedkoop) alternatief voor een officiele Vagcom is OBDEleven.
P Klieder
Dat is idd het niveau van Loertje. Check het forum en de hoofdpagina maar.

Ben benieuwd of je nog iets recents tegenkomt...

Laatste keer dat ik een motorstoringslampje heb gezien is bij de Landrover Discovery van mijn vader 3 jaar geleden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.