Olie lek?

Gepost door Mark 5280847 
Olie lek?
19-03-2019 09:06
Hallo iedereen,
Gisteren toen ik mijn koelvloeistofreservoir wilde nakijken viel mij het volgende op. Ik zag een bruine hoeveelheid plakkerig vloeistof (zie foto).
Weet iemand wat de oorzaak daar van kan zijn?

lek

lek 2 foto

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2019 09:09 door Mark 5280847.
Re: Olie lek?
19-03-2019 23:33
Is het een blok met turbo of compressor toevallig?

Ziet er voor mij uit als een lekkage door te hoge carterdruk waardoor die de carterdampen (waar soms wat olie in zit) eruit duwt op plekken waar het niet hoort.
Bij turbo of compressor kan het echter ook olie zijn wat daar uit komt. Door de hoge druk in het inlaatsysteem (want daar zijn ze voor) duwt ie dan ook olie naar plekken waar het niet hoort.
20-03-2019 10:50
Het gaat om een Opel Corsa 2005 1.2 twinport 16v.

Je geeft aan dat het niet hoort. Is het schadelijk en wat is daar tegen te doen?
20-03-2019 22:31
Heb het even nagekeken en ik vind geen bekende problemen gekoppeld met dit residu en deze motor

Zolang je verder geen klachten hebt zou ik eerst eens het residu met een doekje met remmenreiniger verwijderen en kijken hoe snel het terugkomt.
Als het lang schoon blijft kun je er van uit gaan dat het normaal is. Bij oudere auto's verzameld zich in de loop der jaren residu, dit komt doordat de carters vaak standaard al lichte overdruk konden hebben.
Komt het wel snel terug dan heb je een verhoogde carterdruk. Dit kan bijvoorbeeld zo simpel zijn als een verstopte carterontluchting, maar ook erger zoals een ernstig versleten motor.
Maak je niet al te druk. Carterventilatieproblemen komen meestal door gescheurde of dichtgeslibte slangen of filters in de slangen.
21-03-2019 16:02
Bedankt voor je reactie Probresh.

Ik ga het schoonmaken met remmenreiniger en dan zal ik het in de gaten houden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close