start niet meer bij korte stop

Gepost door Pat 5874931 
Hallo allemaal,

Mijn Suzuki Wagon R+ uit 2000 start niet meer als ik even een boodschapje moet doen, of ergens even uit de auto moet. Na een uurtje wachten, licht eraan hoe warm de motor is, start deze wel weer. Koud start de auto wel. De auto start sowieso moeilijk, alsof de accu leeg is. Deze is doorgemeten, maar is niet leeg. Als ik de auto na mijn boodschapje wil starten, lijkt de accu dood, startmotor slaat wel aan. Ook doet de automatische vergrendeling het dan erg slecht. Wat kan het zijn, vraag ik als leek? Ik wil me geen oor aan laten naaien.....winking smiley

Groetjes Patricia
Hoe is de accu doorgemeten dan? Als je een multimetertje kan lenen of bij de bouwmarkt haalt (€20) dan moet je toch wel boven de 11,5V meten met alles uit en rond de 13,8V met motor aan.
Als die probleem al weken speelt dan zal de accu wel ok zijn. Misschien is het een temperatuursensor die niet goed doorgeeft dat de motor al warm is en daarom wordt er niet goed gestart.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close