Kachel ventilator Twingo

Gepost door ricardo 
Heb een Twingo uit 2011. Kachel ventilator draait niet altijd, soms doet hij het normaal en andere keren klinkt hij schor en draait hij zwakker dan normaal. Als hij niet of zwakker draait helpt het om een klap op het dash te geven. Dan gaat hij het weer normaal doen. Het probleem doet zich alleen voor als ik de auto net gestart heeft. Als ie eenmaal goed loopt blijft hij het wel doen gedurende de rit.

Wat kan dit zijn? Wie weet raad?
kan zijn dat er vuil is zit.

zou hem een los maken.

werkt dat niet dat is de motor versleten(zie startmotor defect)

(op een kapotte startmotor moet je soms ook kloppen om die weer in actie te krijgen. wel is die dan versleten en moet die vervangen worden)
Ik heb al gelezen op internet dat de Megane serie van 15 jaar geleden de zelfde problemen hebben met de ventilator. Bij deze modellen ligt het probleem aan de connector die er bij mijn Twingo het zelfde uitziet en niet aan de ventilator. Als ik aan de stekker rommel gaat hij meteen goed en op volle snelheid draaien. Ik heb ook regelmatig dat hij normaal draait na de start.
ricardo
Ik heb al gelezen op internet dat de Megane serie van 15 jaar geleden de zelfde problemen hebben met de ventilator. Bij deze modellen ligt het probleem aan de connector die er bij mijn Twingo het zelfde uitziet en niet aan de ventilator. Als ik aan de stekker rommel gaat hij meteen goed en op volle snelheid draaien. Ik heb ook regelmatig dat hij normaal draait na de start.

Stekker losmaken, contacpuntjes schoonmaken (eventueel schuren) en inspuiten met contactspray. Goed laten drogen en dan goed terug in elkaar zetten. eventueel met een kabelbinder de stekker dicht klemmen. Als dat het probleem niet oplost dan is er meer aan de hand.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close