Auto schakelt soms niet en rammelend geluid uit de versnellingsbak

Gepost door Ren Ault 
Beste Auto experts,

Ik hoop dat jullie mij hier alsjeblieft mee kunnen helpen, ik ben al tig keer opgelicht.

Mijn renault twingo 2002 schakelt soms helemaal niet meer in de ochtend starte ik de auto en trapte ik de koppeling in en hij ging niet in de versnelling en toen ik hem in de achteruit versnelling deed hoorde ik een geluid "RRRRRRR" zelfde geluid als je in neutrale stand schakelt, tevens hoor ik ook geluid uit mijn versnellingsbak een rammelende geluid, als ik de koppeling intrap is het geluid weg.

Mijn koppeling is recent vervangen, monteur is nergens meer te bekennen krijg hem nergens meer te pakkken.

Misschien iemand die hier mee kan helpen?

Met vriendelijke groet,
De Renault dealer kan zeker helpen. Voor overige antwoorden is de info te summier. Cruciale info of het probleem na het vervangen vd koppeling is ontstaan of niet ontbreekt bv.
Schakelstang is in ieder geval niet goed afgesteld. En heel waarschijnlijk is de beste monteur niet enkel vergeten om de koppelingskabel te vervangen maar ook nog eens de koppeling niet opnieuw in te stellen (althans het zelfstellende systeem) ff opnieuw doen te beginnen in de achteruit. (Die is het lastigste in te leggen namelijk), nieuw kabeltje en terwijl de kabel los is het koppelingspedaal geheel naar beneden duwen en dan weer omhoog trekken. Dan pas de nieuwe kabel vastmaken. thumbs up
Gewoon even langs de Renault dealer rijden en laat daar kijken wat er aan de hand is.
Zij hebben er verstand van.

Dit is trouwens al het 3e onderwerp in 2 dagen dat , nadat de auto door iemands "monteur" was gerepareerd, een onduidelijke storing of extra defect aan de auto is ontstaan.
Ik begrijp de beweegredenen om niet naar de merkdealer te gaan, maar het blijkt wel dat dit niet altijd een juiste beslissing is en dat er vaak na die tijd ellende ontstaat en men aan het einde van de rit toch meer geld kwijt is als bij de merkdealer.
Bovendien geeft de merkdealer vaak ook nog een jaar garantie op de reparatie.
Beste ren ault,

Je kunt van garage naar garage gaan maar even voor de duidelijkheid de schakelbak is kapot, bij deze probleem is de beste oplossing een gebruikte schakelbak monteren. Je kunt zoals andere experts hier zeggen wat reperaties uitvoeren maar mijn mening is dat je sneller en efectiever bent met een gebruikte bak. Dit is ook goedkoper dan alle uurlonen die je betaald bij het vinden van het probleem.

Succes
Gezien de koppeling vervanging lijkt mij dat daar de oorzaak zit en niet de bak zelf. Gezien de symptomen lijkt mij het diafragma stuk. Heb ik ooit gehad met de 406. Auto is dan niet rijdbaar.. die ff langs de garage rijden zit er niet in. Slepend zou kunnengrinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close