Lekkage Volkswagen Golf 5

Gepost door Kazo Lars 
Hoi mensen,

Ik heb al een tijd een probleem met mijn Volkwagen Golf 5. Al 1 week worden mij achterbanken nat. Alleen de plek waar je zit wordt nat, dus rugleuning wordt niet nat. Ik heb vandaag half uur in de auto gezeten toen het ging regenen. Ik dacht eerst dat het door de deuren ofwel de deurrubbers kwam. Mijn rechterdeurrubber is wel na het regenen een beetje nat. Ik ben hiervoor naar de garage geweest. Meneer heeft aangegeven dat het water door de deurrubbers helemaal naar de bagageruimte kan kan komen (Ik weet of dit klopt). Na 30 minuten heb ik helaas niks kunnen zien. Maar de achterbanken werden ondertussen wel nat. Daarna heb ik gekeken naar de bagageruimte. Onder het reservewiel was het een beetje nat. Ik heb de bagageruimte uitgeladen. Ik heb iets opmerkelijks gezien. Aan de linkerkant van de bagageruimte zag ik best veel water die naar de achterbanken ging stromen. Eigenlijk de plek gevonden waar het water komt. Ik heb het met een sponsje daar schoongemaakt en al dat water opgezogen. Na enkele seconde begon het weer vol te raken.

Nu zijn er natuurlijk een aantal oorzaken:
- Of de lekkage ontstaat door het linker achterlicht.
- Of het komt door de rubber gedeelte van de bagageruimte.
- Of het water stroomt door de rechter deur helemaal naar de linker gedeelte van de bagageruimte wat ik vreemd vind.

Rechter gedeelte van de bagage ruimte was ook een deels nat maar niet zo erg natuurlijk. Ik denk dat de linkergedeelte meer de diepte punt is waardoor het daar stroomt. 90% links achtergedeelte en 10% rechts achtergedeelte. Dus het water komt toch van boven of van beneden. Ik heb een aantal fotos gemaakt.

Wie o wie kan mij helpen. Ik ben inmiddels naar 3 garages geweest. Die willen geen tijd er in steken. Begrijpelijk natuurlijk. Dat kost hun enorm veel tijd.

Linkerdeur

Rechterdeur kleine opening maar weet niet zeker of het van hier lekt

Binnenzijde van de rubber waarvan de rechterdeur een opening heeft. Maar het grappige is, het lekt niet van binnen.

waar het water naar naar toestroomt, dus naar de achterbank

Als ik hier schoonveeg vult het weer aan

Kan het van hier lekken?
Anonieme bezoeker
Re: Lekkage Volkswagen Golf 5
08-12-2018 00:16
Zie ik daar roest onder/naast het rubber? Die gasveerkogel ziet er ook niet fris uit. Maak eerst maar eens goed schoon. Check het rubber van je achterklep, ook waar die op het metaal vastzit. Een roestplek sluit nooit af. Misschien is de afwatering vd achterklep niet optimaal door corrosie en/of vuil?

Check ook de naden van de bewegende metaaldelen, misschien heb je een schadeauto en sluit de boel niet goed?

Laat je bankdelen zsm binnen drogen en tape vuilniszakken ad onderkant zodat deze van onderaf geen vocht meer kunnen opnemen. Doe je dit niet dan rijd je binnenkort in een stinkende spons.

Ik denk dat ik weet van waar het komt. Boyofwax de rubbers zien er prima uit. Bedankt voor je hulp, ik zal inderdaad de vuil weghalen en goed schoonmaken. En banken zsm dr af halen😂 voordat het paddenstoel wereld wordt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close