Nissan Micra met vreemd geluid

Gepost door Suzanne Nijenhuis 
Hoi autoliefhebbers,
Ik ben een beetje ten einde raad en kom daarom maar even hier om advies vragen.
Ik rij al vijf jaar in een Nissan micra 1.3 k11 uit 2001. Er is al heel wat werk aan verricht in de tussentijd, meest recentelijk een nieuwe homokineet, stuurkogel, en nieuwe voorbanden geplaatst. Sindsdien hoor ik een vreemd geluid wat steeds erger lijkt te worden. Eerder hoorde ik het alleen bij accelereren op de snelweg vanaf 100 km/u, nu is het al hoorbaar vanaf 70/80 km/u. Het enige waar ik het mee kan vergelijken is een soort vaag helikoptergeluid.
Voor degenen die het willen horen:
[vocaroo.com]
(Tussen de 0:15 en 0:20 is het vooral goed te horen).

Ik hoor het dus alleen bij het versnellen, voor mijn gevoel erger wanneer ik ook naar de linker baan stuur of een helling op rij.

Ik ben bij mijn vaste garage geweest en zij konden niks vinden. Ik ben vervolgens naar een tweede (duurdere) garage geweest en ook zij stonden versteld en konden niks vinden. Hier hadden ze het wel over het wiellager linksachter dat "in de verte" te horen is maar voorlopig nog niet aan de beurt is. Ze hebben alles nagelopen en uitgesloten, tot de wieldoppen aan toe.
En toch blijf ik het horen en wordt het geluid steeds beter hoorbaar. Ik kan hier best slecht tegen merk ik. Beide garages hebben me verzekerd dat het veilig is, maar het gaat me er meer om dat ik het irritant vind dat mijn auto die ik zo goed ken ineens uit het niets een raar geluid begint te maken.

Jullie enig idee?
Alvast bedankt

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2018 17:51 door Suzanne Nijenhuis.
Ik heken het niet, maar aangezien je het met accelereren hoort zou ik iets in de aandrijflijn verwachten. Homokineet lijkt mij de eerste verdachte. Verklaart het ook dat je het ook hoort tijdens het sturen.
Het lijkt wel een plastic kap of scherm.