Beste H7 lampen?

Gepost door The OCC 
Beste H7 lampen?
06-01-2018 23:40
Hallo,

Ik heb een vraag, ik heb zelf een Opel Corsa C uit 2004 (eind 2003 model). met dit type koplamp: [upload.wikimedia.org]

Hier in zitten volgens mij de H7 en 5W5 (T10 parkeerlicht?) lampen in, nu zoek ik de perfecte (goede licht opbrengst) H7 lampen.

Nu is dit geen koplamp die een lenslamp(schijnkoplampen) heeft, nu is mij verteld dat je er dan beter geen Xenon in kan doen i.v.m. strooilicht en dat de medeweggebruikers (tegenliggers) verblind kunnen raken, valt Led hier door per definitie ook af?

Indien deze optie ook uitvalt, welke Halogeen H7 lamp komt het beste uit de bus?
Heb zelf verhalen gehoord over de Philips Night Guide Lampen met de slogan:
(Veilig autorijden begint met de NightGuide; een veiligheidslamp voor bestaande auto's. Meer licht, een bredere bundel die aanzienlijk verder reikt en 'witter'licht. Details en contrasten worden beter waargenomen en de afstand tot objecten en personen kunnen beter worden ingeschat. De (kop)lamp geeft tot 50% meer licht dan een standaard autokoplamp! Daardoor worden verkeerssituaties eerder en beter gezien en wint de automobilist kostbare tijd om daar adequaat op te anticiperen.

De Bosch 90 Plus, alleen die zouden een mindere levensduur/branduren hebben maar perfect zicht volgens de Adac test: [www.autoverlichting.eu]

Het probleem is dat ik door de bomen de bos niet meer zie en hoop ik dat jullie me op weg kunnen helpen! smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2018 23:42 door The OCC.
Re: Beste H7 lampen?
07-01-2018 00:04
Een hoop marketingprietpraat en die testlijst laat zien: bijna allemaal vallen ze in de 10% marge die je bij metingen van gloeibollen verwacht.

Die domme blauwe is zo laag omdat het kleurfilter alleeb maar licht wegneemt. Dat wil je dus nooit.

Niemand die het verschil ziet tussen 1000 of 1100 Lm.

Geen aftermarket led/xenon nemen. Duur, storingsgevoelig en verblindend..
07-01-2018 00:26
V0RQ
Een hoop marketingprietpraat en die testlijst laat zien: bijna allemaal vallen ze in de 10% marge die je bij metingen van gloeibollen verwacht.

Die domme blauwe is zo laag omdat het kleurfilter alleeb maar licht wegneemt. Dat wil je dus nooit.

Niemand die het verschil ziet tussen 1000 of 1100 Lm.

Geen aftermarket led/xenon nemen. Duur, storingsgevoelig en verblindend..
Over dat lummen was een foutje had me vergist met een andere lamp.
Wat bedoel je met die domme blauwe? De Philips variant?

Je geeft uiteindelijk aan dat ik beter geen xenon of led kan/moet nemen, welke Halogeen volstaat dan wel? Is een PHILIPS H7 WHITEVISION SET dat een xenon effect geeft wat of is dat totaal nutteloos en verstoord dat de weggebruiker net als gewoon xenon?
Hier een test van de beste halogeenlampen: [www.autoexpress.co.uk]

Heb nu zelf de Racingvisions erin zitten, ben er erg tevreden over, veel meer en helderder licht dan de standaard pitten, hiervoor had ik Ring Xenon 130 en de Nightbreaker Unlimited, ook stukken beter dan het origineel.
07-01-2018 08:57
The OCC
...
...
Je geeft uiteindelijk aan dat ik beter geen xenon of led kan/moet nemen, welke Halogeen volstaat dan wel? Is een PHILIPS H7 WHITEVISION SET dat een xenon effect geeft wat of is dat totaal nutteloos en verstoord dat de weggebruiker net als gewoon xenon?

Domme blauwe = alle varianten met een blauw gekleurd bolletje.

Heel eerlijk gezegd denk ik niet dat er echt veel verschil zit tussen halogeen bolletjes. Neem ze van Philips of Osram, klaar.
07-01-2018 09:09
Er zit een groot verschil tussen de verschillende merken maar er is 1 gouden regel; meer licht staat gelijk aan een kortere levensduur.
07-01-2018 09:23
Toetsje
Er zit een groot verschil tussen de verschillende merken maar er is 1 gouden regel; meer licht staat gelijk aan een kortere levensduur.

Hoe dan? De regelgeving zegt 1000 Lm maximaal met 15% speling. Ze mikken dus op 1150Lm. Dat zie je ook in beide tests hierboven.

Let ook op de tekst in de tests "seems" "impression" het zijn gewoon minimale verschillen. Een gloeidraadje met 60 Watt geeft weinig ruimte voor verschillen. Ze rommelen wat met een coating en dat is het dan.

Ik kan me voorstellen dat er tijdens fabricage wordt gemeten. Alles boven de 1150 wordt weggegooid, onder de 1050 krijgt een "standaard" sticker de rest een hippe naam zoals 'Laser Ultra Vision"

De koplampen goed polijsten kan wel schelen.
07-01-2018 09:56
V0RQ
The OCC
...
...

Domme blauwe = alle varianten met een blauw gekleurd bolletje.

Heel eerlijk gezegd denk ik niet dat er echt veel verschil zit tussen halogeen bolletjes. Neem ze van Philips of Osram, klaar.

Dus zoiets als dit bedoel je dat ik moet mijden?: [hidxenonverlichting.nl] en deze [www.xenonlamp.nl]

Ik heb zelf net Philips lampen gevonden met een kleurwaarde van 3200k en 3700k, betreft de Philips Racing Vision 150% H7 en de Philips X-tremeVision
Zit het hem in de kleurwaarde, Hoe meer hoe beter of is dat kort door de bocht?

Zelfde met de Philips WhiteVision, waar "beweerd" wordt dat er door het witter licht tot 60 procent meer te zien valt. Deze zijn in de specs 3700K maar in het verhaal over de lampen praten ze overal over 4300K, is dat het maximale wat ze dan halen of varieert het er tussen?

Zelf zoek ik dus betere lampen dan mijn standaart 3200K variant, richting de 4300K is wat ik zoek.
07-01-2018 10:01
"Hoe dan? De regelgeving zegt 1000 Lm maximaal met 15% speling"

Dus deze lamp is wettelijk niet toegestaan?
07-01-2018 11:17
brutusl
"Hoe dan? De regelgeving zegt 1000 Lm maximaal met 15% speling"

Dus deze lamp is wettelijk niet toegestaan?
Tsja hier [www.autoverlichting.eu] testen ze hem en meten 1075 lm
Nogmaals de techniek laat niet zomaar even 500 lm extra schijnen, natuurwetten. Flink meer vermogen kan ook niet want dan smelt je koplamp.
07-01-2018 11:36
In 2016 door het duitse blad Auto, Motor und Sport zijn 17 lampen H7 getest en met prijzen vermeld via Amazon.de

[www.auto-motor-und-sport.de]

Genoeg keuze in de categorie "sehr empfehlenswert"...........!
07-01-2018 12:14
H7r (evt +) xenon en heel goed laten afstellen. Geen centje pijn maar dat is hier geen populaire opvatting.
Whitevision e.d. is iets beter dan standaard halogeen maar komt absoluut niet in de buurt van xenon. De 'betere' lampen gaan korter mee en dat is ook nog sterk afhankelijk van automerk, sommige merken vinden lampjes erg lekker.
Lichtopbrengst gaat regelmatig ook ten koste van levensduur. Ik heb een tijdje Osram Nightbreaker Plus gehad. Dat was echter een kort tijdje. Eerste set 'normale' Nightbreakers gingen na 3k kapot. De Plus na 5k. Die heb ik dus nooit meer gekocht.
07-01-2018 14:48
Fryfrysk
In 2016 door het duitse blad Auto, Motor und Sport zijn 17 lampen H7 getest en met prijzen vermeld via Amazon.de

Danke schön!
Zal er eens naar kijken.

Piet_piraat
Xenon en Led laat ik lekker liggen, wil me auto lekker zo origineel mogelijk houden zodat ik later geen gedoe krijg eventueel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2018 14:50 door The OCC.
07-01-2018 20:56
Fryfrysk

Zit zelf te kijken voor de Philips X-treme Vision 130% H7 en de Bosch Gigalight Plus 120.
De Bosch versie blijkt Xenon gas te bevatten dat hem nog beter maakt en het de beste uit de test is, met de Phillips die volgt.

De Bosch is hier in Nederland nergens te koop helaas, wel op amazon.de voor 20 euro plus 5 euro verzendkosten wat best netjes is lijkt me.
Phillips is hier ook te koop maar verschilt op verschillende sites qua prijs, Amazon.de 19 euro + 5 euro verzendkosten, op xenonlamp.nl (nooit van die site gehoord) 24 euro en op winparts.nl met korting 45 euro.. waar komt zo een grote prijs verschil vandaan?

PS: welke T10 5W (parkeerlicht) pas er het beste bij de H7 lampjes? want bij Phillips Whitevision H7 zit deze erbij.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2018 20:59 door The OCC.
Ik heb dan wel H1 lampen, met reflectorlens, maar heb voor geel gekozen. Geeft mij bij nacht de meeste opbrengst met duidelijke afbaklening van lijnen, verkeersborden etc. Ook bij regen e.d. Wel leuk om te zien dat meer mensen dit voorbeeld volgen en ik nu regelmatig gele koplampen tegenkom. Lijkt net alsof ik ze ook eerder zie opdoemen bij mist en slecht zicht.
07-01-2018 23:45
The OCC
[
De Bosch versie blijkt Xenon gas te bevatten dat hem nog beter maakt en het de beste uit de test is, met de Phillips die volgt.
...

Allemaal marketingonzin. Het is een gloeiende draad en echte xenon is een vlamboog, zoals bij lassen. Het gas xenon speelt geen rol bij die gloeiende draad.

Een huis met wat waterstofgas erin noem je toch ook geen zeppelin?

Kijk naar die lijst metingen. Minimale verschillen van enkele metingen aan enkele exemplaren door een stel journalisten. Denk je nou echt dat je een fietser zonder licht beter gaat zien met 'Ultra laser night breaker" ?

Vervang je bolletjes, links met het duurste wat je kan vinden en rechts met de basic A merk. Je ziet geen verschil in kleur of helderheid (even stuk karton voor een lamp zetten)
08-01-2018 01:49
Als autogarage adviseren we sowieso niet om 10-30% lampen te halen, want deze gaan aanzienlijk snel kapot en zijn vaak flink wat duurder. Wij gebruiken tot de dag van vandaag Osram(Ultra Life voor de 'zeurpieten'), lange levensduur, goede lichtopbrengst.

Daarnaast zijn de Philips 30% wel een uitzondering wat betreft 'de korte levensduur lampjes', maar ons ervaring is dat de lichtopbrengst niet veel beter is dan een Osram. Zolang je bij deze twee merken blijft zit je goed. Geen 'ultra vision' 'nightvision+' rotzooi halen. Als je persee wit licht wil, haal dat dan, niet lopen klooien met xenon.
08-01-2018 07:57
Een H7 lamp die het eens een half jaar blijft doen, dat lijkt mij een goeie. Wat een baggerzooi is H7 toch.
08-01-2018 10:59
The OCC
Fryfrysk

Zit zelf te kijken voor de Philips X-treme Vision 130% H7 en de Bosch Gigalight Plus 120.

De Bosch is hier in Nederland nergens te koop helaas, wel op amazon.de voor 20 euro plus 5 euro verzendkosten wat best netjes is lijkt me.
Phillips is hier ook te koop maar verschilt op verschillende sites qua prijs, Amazon.de 19 euro + 5 euro verzendkosten, op xenonlamp.nl (nooit van die site gehoord) 24 euro en op winparts.nl met korting 45 euro.. waar komt zo een grote prijs verschil vandaan?

PS: welke T10 5W (parkeerlicht) pas er het beste bij de H7 lampjes? want bij Phillips Whitevision H7 zit deze erbij.

De duitse markt is met 90 millioen inwoners veel groter dan de NL markt en leveranciers kopen dus groter in om aan de vraag te voldoen.
Grotere partijen betekenen vaak lagere prijs. Verder is de btw in D 19% , dus 2% lager.

Verzendkosten ben in NL ook vaak kwijt , veelal beneden een bepaald koopbedrag : bij de een 40 euro, de ander 50 euro en soms hoger.

Het parkeerlicht zou ik kiezen op basis van de gekozen lichtkleur van je H7 : je hebt standaard lampjes en die liggen zo rond de 3500 K, terwijl verschillende merken ook blauwer licht of witter licht ( zo rond de 5000 K) leveren.
Zijn ook wel in ( veelal wit ) led uitvoerng te krijgen op aantal chinese websites
08-01-2018 11:01
Aras
Een H7 lamp die het eens een half jaar blijft doen, dat lijkt mij een goeie. Wat een baggerzooi is H7 toch.

Neen, geen baggerzooi, wel de beperking van de compacte lamp.
Een H7 gaat veel korter mee dan de oudere H4 lampen : de reden is de intense warmteontwikkeling in de bol, die bij H7 een stuk kleiner is dan bij H4.

Reden om niet al te dure te kopen, maar wel goede lichtopbrengst en dan kan een praktijktest als in D helpen.
Bij mijn Mondeo heb ik in 11 jaar en 135000 km slechts 4 keer een H7 lamp vervangen, de eerste twee kort na de aanschaf van de auto en altijd Osram. Rij altijd met licht aan, ook overdag. Schone koplampglazen zijn belangrijker dan de kleur van het licht.
08-01-2018 13:06
Dhr Oguz
Als autogarage adviseren we sowieso niet om 10-30% lampen te halen, want deze gaan aanzienlijk snel kapot en zijn vaak flink wat duurder. Wij gebruiken tot de dag van vandaag Osram(Ultra Life voor de 'zeurpieten'), lange levensduur, goede lichtopbrengst.

Daarnaast zijn de Philips 30% wel een uitzondering wat betreft 'de korte levensduur lampjes', maar ons ervaring is dat de lichtopbrengst niet veel beter is dan een Osram. Zolang je bij deze twee merken blijft zit je goed. Geen 'ultra vision' 'nightvision+' rotzooi halen. Als je persee wit licht wil, haal dat dan, niet lopen klooien met xenon.

Wat bedoel je 10-30% lampen, die extra licht opbrengen? Als ik de tests en Youtube mag geloven (filmpjes) zie je wel duidelijk bij de Phillips en Bosch het zich tussen de 10 a 15 meter langer is en dat er een stuk meer zicht vrijkomt..
Jij zelf zegt dus dat het onzin is?

Hier bijvoorbeeld de Phillips racingvision :[www.youtube.com]
Zie je het verschil qua ligt best groot is, of lijkt dit maar zo?

Hier de Osram: [www.youtube.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2018 13:34 door The OCC.
08-01-2018 13:41
Fryfrysk
The OCC
Fryfrysk

De duitse markt is met 90 millioen inwoners veel groter dan de NL markt en leveranciers kopen dus groter in om aan de vraag te voldoen.
Grotere partijen betekenen vaak lagere prijs. Verder is de btw in D 19% , dus 2% lager.

Verzendkosten ben in NL ook vaak kwijt , veelal beneden een bepaald koopbedrag : bij de een 40 euro, de ander 50 euro en soms hoger.

Het parkeerlicht zou ik kiezen op basis van de gekozen lichtkleur van je H7 : je hebt standaard lampjes en die liggen zo rond de 3500 K, terwijl verschillende merken ook blauwer licht of witter licht ( zo rond de 5000 K) leveren.
Zijn ook wel in ( veelal wit ) led uitvoerng te krijgen op aantal chinese websites

Welke zou jij persoonlijk nemen? ik heb nu zelf of 3000K of 3200K lampjes, maar wou graag een slag betere en iets witter licht nemen.
De Phillips variant zit blijkbaar standaard in de Golf 7 (laatst in gereden en gewoon goed verlicht).

Hier zag ik een Filmpje over het verschil, soms veel verschil en soms niet veel: [www.youtube.com]
08-01-2018 14:40
Veel mensen laten zich leiden door de reclame uitingen van veel fabrikanten.
Neem gewoon een paar "normale" lampen van een goed merk en je kunt weer een poosje vooruit.
Waarschijnlijk zie je de verschillen niet eens en zijn die alleen in het laboratorium te meten.

Ik ben het trouwens niet eens met de baggerkwaliteit van H7.
In mijn vorige auto, dei H7 had, 5 jaar en 130.000 km gereden en nooit een lampje vernieuwd.
08-01-2018 15:12
The OCC
Dhr Oguz
Als autogarage adviseren we sowieso niet om 10-30% lampen te halen, want deze gaan aanzienlijk snel kapot ..

Wat bedoel je 10-30% lampen, die extra licht opbrengen? Als ik de tests en Youtube mag geloven (filmpjes) ....

1. Ik vind verschillen in de filmpjes minimaal én technisch niet onderbouwd (camera instellingen, net wat meer maanlicht, vuil op de koplampen, koplampinstelling, gewichtsverdeling van passagiers, benzinetank, belading etc)
2. Als je dan een lamp zo kiezen dan lijkt die +130% lamp van Philips iets feller, maar lees ook hier wat Dhr Oguz zegt.
3. Al die 'BLUE' en kleurtemperaturen lijken mij allemaal onzin, in de filmpjes zijn ze juist donkerder en aan de koplampkleur zie ik weinig verschil.

Je zegt "als ik de test en Youtube mag geloven" en daar zit nou het grote punt. Dit is een persoon die niet door een onpartijdige zaak wordt betaald (ANWB bijvoorbeeld of consumentenbond). Toch heeft hij tig ritjes gemaakt en net zo vaak z'n lampen verwisseld. Het lijkt me dat hij er financieel wijzer van wordt en degene die hem betaald heeft misschien wel wat tips gegeven over welke lamp er goed zou moeten uitspringen.

Edit : plaatje, 3200K is het hoogste wat ik vond voor halogeen, de meeste bronnen zetten 3000k bij halogeen. 3600K en hoger is dus echt onzin. Je ziet dit ook alleen bij autolampjes (zodat mensen denken dat ze xenon look krijgen), voor huiskamerverlichting zal je nooit halogeen boven de 3200K.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2018 15:27 door V0RQ.
08-01-2018 16:35
V0RQ
The OCC
Dhr Oguz
Als autogarage adviseren we sowieso niet om 10-30% lampen te halen, want deze gaan aanzienlijk snel kapot ..

Wat bedoel je 10-30% lampen, die extra licht opbrengen? Als ik de tests en Youtube mag geloven (filmpjes) ....

1. Ik vind verschillen in de filmpjes minimaal én technisch niet onderbouwd (camera instellingen, net wat meer maanlicht, vuil op de koplampen, koplampinstelling, gewichtsverdeling van passagiers, benzinetank, belading etc)
2. Als je dan een lamp zo kiezen dan lijkt die +130% lamp van Philips iets feller, maar lees ook hier wat Dhr Oguz zegt.
3. Al die 'BLUE' en kleurtemperaturen lijken mij allemaal onzin, in de filmpjes zijn ze juist donkerder en aan de koplampkleur zie ik weinig verschil.

Je zegt "als ik de test en Youtube mag geloven" en daar zit nou het grote punt. Dit is een persoon die niet door een onpartijdige zaak wordt betaald (ANWB bijvoorbeeld of consumentenbond). Toch heeft hij tig ritjes gemaakt en net zo vaak z'n lampen verwisseld. Het lijkt me dat hij er financieel wijzer van wordt en degene die hem betaald heeft misschien wel wat tips gegeven over welke lamp er goed zou moeten uitspringen.

Edit : plaatje, 3200K is het hoogste wat ik vond voor halogeen, de meeste bronnen zetten 3000k bij halogeen. 3600K en hoger is dus echt onzin. Je ziet dit ook alleen bij autolampjes (zodat mensen denken dat ze xenon look krijgen), voor huiskamerverlichting zal je nooit halogeen boven de 3200K.

Duidelijk! ik ga eens kijken en een afweging maken. Kan het altijd uitproberen, wat is voor de rest slim om te doen voor het parkeer lichtje? vind de standaard gloeilampjes altijd prut, is het beter om een ledje te nemen met 4000K? omdat deze wat meer geler is of de 6000K (deze is misschien qua combinatie te wit)..

Nou heb ik deze gezien : [www.amazon.de]
Alleen vind ze wel wat duur.. zat zelf te denken om ze in china te bestellen waar ze voor een paar euro's te koop zijn of raden jullie dat af?
(De Phillips geeft wel garantie voor 12 jaar levensduur!).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2018 16:47 door The OCC.
15-01-2018 20:26
Heb zelf de Philips X-treme Vision 130% H7 lampen besteld, en de led lampen Philips 127994000KX2 autolamp [www.amazon.de]

Nu contact gehad van phillips via de mail en die geeft aan dat de ledjes alleen voor binnen verlichting zijn? terwijl er wel offroad op de verpakking staat... en mensen deze hebben gebruikt als stadlichten.

Of kan ik nu beter deze halen? Osram LED retrofit: [www.amazon.de]
Audi A2 aankoop Juni 2013 met 160.000 heden 360.000 d.d 29/12/2018 zie ook mijn benzine verbruik cijfers laatste periode
[www.autoweek.nl]

Vele H7 Halogeen van het merk Philips per jaar versleet ik en het waren niet goedkope die Philips meer zicht Vision van circa 28,-- per H7 set en dit 2 x per jaar...56 euro !
Wij rijden altijd met dimlichten aan ,ongeacht donker of zelfs op mooie zomerse dag overdag ,dus altijd...

Dus na 3 jaren rijden met de A2 gereden te hebben was ik dat gewissel zat van circa 2 x per jaar .vooral de stadslampjes waarvan wij in de A2 alleen de w3w konden gebruiken anders de lampfitting wokkel lensen zouden verkleuren in zwart door de hitte van 5 watts die goedkoper zijn...en overal voorradig zijn de w3w niet...altijd.

Had ik eindelijk ook een goed beeld wat ik wel en niet kan kopen gelet op de inbouwbeperking (ruimte) van de Audi A2 koplamp.

Ik wist ook mijn dimlicht koplamp defect lamp verklikkers bij minder dan 25 watt verbruik zouden piepen en het logo lamp defect oplichten dashboard.

Mijn zoektocht begon en rekening houdend beperkingen etc.

En in die periode moest ik ;lachen om de kansloze H7 leds in die periode 2012-2015 te koop werden aangeboden.
Die met die vele kleine gele ledjes op een H7 voet met printjes gesoldeerd zeg maar . Dat geen kans maakt voor goed beeld op de koplampen tester APK keuringen gebruikt worden.

Ook besloot ik kleurcode 6000 K aan te houden dus niet van die hele blauwe zoals 7000K - 8000K.
H7 Halogeen is rond de Philips Vision 4300K -4500K

Voor de H3 groot licht kocht ik een set met koellinten van NSSC type 5S+ -H3 er andere met vaste koelbok er niet in konden vanwege de ruimte het belemmerde je de overige lampen erin kon doen. gezien groot licht niet vaak langdurig gebruikt wordt maakt het eigenlijk niet zo veel uit hoe lang ze mee gaan...ik wel gelijke kleur lampen hebben .
H3 led: [www.nssclighting.com]

De audi A2 heeft mooie stadslamp wokkel vormige transparante buisje met lenswerking dus het licht niet verblind en ook het lichtbeeld zo min mogelijk beinvloed.
Niet elke type wagens hebben soortgelijke stadslamp "wokkels"

voor de W3W dus 3watt halogeen stadslampje gebruikte ik een w5w led type mtede kleur 6000K die rond 3- 4 watt verbruikte maar wel 360 lumen lichtopbrengst gaf..ipv die kaarsen pitjes met halogeen .

nu heb ik deze erin in mijn stadslampjes [www.dx.com]
met liefst 720 lumen. 6000K kleur. en gaan langer dan jaar mee.

Vele wagens die Drl hebben trouwens 1200 lumen of meer heb ik gemerkt.. met mijn gsm te meten met lux app.

Zelf heb ik in juli 2018 inmiddels mijn oude led H7 set van het merk NSSC type NS-5S-H7 passieve koelblok door een andere NSSC type 6S-H7 met passieve koeldraadlinten

periode circa juli 2016 -circa juli 2018 [www.nssclighting.com] 1

De oude leds dus vervangen door type 6S-H7 [www.nssclighting.com]

Wij dagelijks in de periode Juli 2016- juli 2018 met een Audi A2 van 2002 rijden en hebben met deze led lampen precies 2 jaren in gebruik gehad en circa 75.000 km afgelegd.

Goed om te weten wij altijd met de auto de leds H7 dimlichten aan ongeacht het mooi weer is. dus ongeacht het wel of niet donker is ,of slecht weer etc.. dus Altijd.

Het zijn lampen ( de H7& en H3) waar de Lumileds van philips gebruikt zijn.
De H7 dimlicht led uitvoering met ondanks de passieve koeling blijkbaar zo gemaakt deze dus goed zijn werk deden .

Dus mijn idee is ga eens uw koplamp beter bekijken wat er mogelijk is om uw standaard halogeen lampen te vervangen door goede kwalitatieve leds .

Goedkoop is vaak duurkoop maar niet altijd dus...gezien mijn gereden km stand...

De lampen worden ook in nederland soms te koop aangeboden op marktplaats en andere webshops en kosten circa per set tussen de 85 - 120 euro aangeboden ,maar let wel je 2 jaren garantie krijgt ....want ik heb het idee dat de kwaliteit soms kan verschillen per merk of productie jaar..

gezien vele merken 30,000 of zelfs 50.000 branduren zouden branden is een wassen neus gezien er geen rekening is gehouden met trillingen die deze lampen voor hun kiezen krijgen gemonteerd in de koplamp van uw auto. zoals van verkeersdrempels ,gaten in wegdek etc..

gezien wij 75000 km gereden hebben met gemiddelde van 120 km per uur en dan redt ik echt niet de beloofde 30.000 branduren... het is jammer maar helaas..reken maar uit...

Succes verder.
30-12-2018 11:32
Autofan
gezien wij 75000 km gereden hebben met gemiddelde van 120 km per uur en dan redt ik echt niet de beloofde 30.000 branduren... het is jammer maar helaas..reken maar uit...

Knappe jongen als jij 75.000 km lang een gemiddelde van 120 km/h hebt gered. Dat mag vast al met een factor 2 omlaag. winking smiley Maar ik begrijp dus dat de koplampen nu stuk zijn?
Want ik doe ook 45.000 km met een setje H7 van de action. Heb er nu de H7 extreme vision in. Ben benieuwd hoe lang die het gaan uithouden. Gemonteerd op 248.000, 3 maanden terug. We zijn nu 10.000 km verder en ze doen het nog goed. tongue sticking out smiley
Beste Nico,

De lampen die u bij de action waarschijnlijk gekocht heeft zijn halogeen lampen en vast lampen die langere levensduur versie hebben .

standaard H7 halogeen lamp met lictht opbrengst op het wegdek projecteren met echt minder zicht dan de Philips Vision maar dat merkte u toch wel hoop ik ... ?

De lampen Visions van Philips zijn lampen die zeg maar meer lichtopbrengst hebben en witter licht en geen gele pitten zeg maar .
Die philips H7 Vision gingen in periode 2013 -2015 met zeer slechte kwaliteit ,ze nog niet eens 200 uren mee gingen de Osram versies waren toen beter...

En de H7 Led lampen waarmee ik gereden had met die 75.000 km ters is altijd met licht aan geweest en dat is bij vele mensen dan 105.000 km ters.

U verteld niet of u die uren de gereden km ters dan ook altijd dimlicht aan heeft gereden...

wij reden 200.000 km ters in 5 jaren en 5 maanden waarvan de laatste 2 jaren en 5 maanden met Leds H7 van merk NSSC....in mijn voorgaande reactie
31-12-2018 15:43
Maar LED in reflector units is niet ideaal. Geeft een bak licht, maar ook op plekken waar dat niet de bedoeling is.

H7 halogeen: GE +90 lampen kwamen onlangs erg goed uit een test. Het is bij halogeen altijd schipperen tussen levensduur, lichtkleur en lichtsterkte.
Hyundai i30 en Peugeot 308 staan ook bekend om het vreten van H7 lampen.... Een oplossing is een diode monteren in de voedingsdraad naar de lamp. Hierdoor zakt de spanning op de lamp met ongeveer 0,7 Volt en neemt de levensduur enorm toe! Ik heb recentelijk voor m'n i30 H7-leds besteld (China), maar voor ik kon gaan experimenteren was de auto reeds overleden. Iemand belang bij? (standaardsetje, met iets meer lichtopbrengst dan de standaard H7, zonder aparte voorschakelapparaten etc)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2018 16:05 door Pietzoveel.
Barri
Maar LED in reflector units is niet ideaal. Geeft een bak licht, maar ook op plekken waar dat niet de bedoeling is

Als de led lampen zowel bij de audi dealer en ook bij steekproef rdw goedgekeurd is kan er niks geks aan zijn.
En ook bij mijn reguliere garage apk en ja ook met steekproef gekeurd is.

Dan is er geen sprake van slecht beeld dan wat mag volgens apk regels gebruikt worden en geen problemen veroorzaakt ik mensen zou verblinden .

Dit allemaal ook aan de kwaliteit van uw dimlicht unit en hoe u zelf de correct de h7 lamp monteerd.

Er zijn zelfs autogebruikers die presteren een h7 halogeen zo in hun koplamp unit plaatsen ofwel onkundig plaatsen ook het beeld beïnvloed op plekken waar je dient niet wilt.

Een h7 led lamp met E keuring die heeft net zo goed mooi beeld of zelfs mooier beeld dan een halogeen h7 die meer strooilicht geeft dan een goede kwaliteit H7 led ongeacht merk.

Ik merk het wel klopt er foutegoedkope lampen in praktijk door autobestuurder na de apk plaatsen...

Ja dat geld ook met foute halogeen of xenon lampen ...
01-01-2019 20:10

Een h7 led lamp met E keuring die heeft net zo goed mooi beeld of zelfs mooier beeld dan een halogeen h7 die meer strooilicht geeft dan een goede kwaliteit H7 led ongeacht merk.
Dat dacht ik ook maar dat is niet zo. Ik heb toch wel de beste H7 leds in mijn reflector units gehad, maar dat lichtbeeld was niet best. Ook wel logisch, want bij halogeen heb je één lichtspot en bij led een rijtje. En niet dat hele rijtje valt precies mooi op de reflectoren; die zijn gemaakt op één lichtspot. Heb je projector koplampen, dan is er niets aan de hand. Dat is dan ook de wijziging die ik heb doorgevoerd: reflectorunits vervangen door projectorunits.
Natuurlijk zijn er ook slechte led h7 units, dat zeker.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.