stottert bij volgas

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
stottert bij volgas
25-05-2017 16:45
ik heb een audi a5 bj 2013 3.0 tfsi standaart 272 pk is opgevoerd naar 400 pk heeft 6 maanden goed gereden. maar nu stottert het soms bij vol gas geven ik heb nieuwe bougie gekocht maar probleem is nog het zelfde met het uitlezen geeft het geen mankement aan ook brand er geen lampje wat kan er mis zijn iemand enige idee?
Ik denk dat je knipperlicht vloeistof op is.
mussie
ik heb een audi a5 bj 2013 3.0 tfsi standaart 272 pk is opgevoerd naar 400 pk heeft 6 maanden goed gereden. maar nu stottert het soms bij vol gas geven ik heb nieuwe bougie gekocht maar probleem is nog het zelfde met het uitlezen geeft het geen mankement aan ook brand er geen lampje wat kan er mis zijn iemand enige idee?

Is hij al uitgelezen? wellicht staan er foutcodes in het systeem, daar zou ik beginnen. Vervolgens mijn oude (standaard) map eens terug zetten om te kijken of het dan nog gebeurd (maak wel een kopie van je tuning map) Ook zou ik de tuner eens contacteren, een beetje fatsoenlijke tuner helpt je wel verder.

Met een extreme map als deze zit je vaak aan de limiet van alle componenten. Het kan goed dat er bij vol vermogen niet genoeg benzine druk is. De pomp moet waarschijnlijk erg hard werken. Maar het kan echt van alles zijn, zonder codes of de wagen zelf te zien gaan we niet veel kunnen zeggen vrees ik.

Dit is overigens het verkeerde topic, dit zou in het technische gedeelte moeten staan. Niet erg maar kijk niet vreemd op als hij straks wordt verplaats door een van de mods.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-05-2017 17:27 door Sketcher.
Misschien zuigt hij ergens valse lucht aan.
Is het vermogen ook minder?....dat hij voor geen meter optrekt?
1 bougie? Ik zou de andere 5 bougies ook vervangen winking smiley

Vreemd dat uitlezen niks weergeeft.

Wat Diante ook zegt, al gecontroleerd op valse lucht aanzuigen?

Er zouden nog bobines kapot kunnen zijn. Maar dat zou toch een foutcode moeten geven
Lycan Capri
1 bougie? Ik zou de andere 5 bougies ook vervangen winking smiley
Exact dit dus drinking smiley.
Ik zou terug gaan naar jou tuner, je haalt wel erg veel uit jou tuning. Zaken als brandstofdruk, injectoren en andere sensoren kunnen wel eens daardoor van slag raken bij maximale prestaties.

wat ik sowieso zou doen is de auto aansluiten op de computer en gaan rijden, en dan de life data uit gaan lezen. Geef vol gas en bekijk dan de waarden die de computer heeft gegeven op dat moment. Vaak zul je al snel vinden in welke hoek je zoiets moet vinden. Het kan van alles zijn.

Ik zou daar zelf iig niet mee gaan klooien en zomaar wat proberen zoals een bougie (?) vervangen
Anonieme bezoeker
Re: stottert bij volgas
26-05-2017 06:29
alvast bedankt voor jullie reactie, met bougie vervangen bedoelde ik alle 6 bougie vervangen zoals ik al beschreef ik heb 6 maanden goed ingereden als het aan de benzine zou liggen zoals tekort komen dan had het toch ook in die 6 maanden ook problemen moeten leveren denk ik.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-05-2017 06:29 door mussie.
26-05-2017 07:35
Niet als je nu te maken krijgt met de gevolgen van deze tuning. Waar en hoe heb je dit laten doen want een toename van 50% met alleen een chipje gaat bij andere onderdelen problemen geven.
Stotteren bij vol gas is vaak een ontsteking probleem.
Dus bobine's en bougies en injectoren na kijken.
Anonieme bezoeker
26-05-2017 12:52
ik heb zo veel pk erbij gekregen omdat het de zelfde motor is als een S5 er zit een software van een S5 op daardoor kom ik op dat pk terecht met chippen is normaal op dat gebied het is een sterke 3 liter
zoals ik al zei rijd heel goed alleen stottert nu af en toe met kickdown (vol gas).
Waar heb je de auto laten chippen? JD is heer en meester in het tunen en haalt inderdaad de 435pk van een s5 eruit, omdat het hetzelfde motorblok is. Anders zou ik ermee terug gaan naar de tuner
Als je een s5 vermogen uit je motor wilt trekken, waarom koop je dan geen s5?
26-05-2017 16:28
mussie

Tja, 6 maanden is ongeveer de tijd voordat je motor naar de kløten gaat. winking smiley
Anonieme bezoeker
26-05-2017 20:18
een s5 kost 10 duizend meer waarom meer betalen voor het zelfde auto alleen omdat het wat meer vermogen heeft ,heb nu meersmiling smiley
en nee hoor motorisch is prima nog maar net 100 k km erop.
26-05-2017 20:21
Omdat bij die S5 ook onder andere de remmen, en dus de veiligheid, op het hogere vermogen is afgestemd. Dat zou een reden kunnen zijn...

Stotteren bij volgas, maar motorisch prima? Dat kan niet...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-05-2017 20:21 door Roder.
Precies, motorisch helemaal niet prima. En als deze straks serieus geld kost om te repareren, is het nog steeds geen s5. Een s5 houdt zijn waarde beter vast. Redenen genoeg. Maar het zijn keuzes. Jij maakt duidelijk andere keuzes dan ik. Dat is prima.
26-05-2017 22:57
Klepveren houden het niet bij denk ik. Of de nokken zijn niet goed. Valse lucht is meestal niet bij hoge toeren. Ontstekingsproblemen kan je meestal uitlezen.

Tuners verkopen graag veel pk's met de voor hen spotgoedkope softwareupdate. Het eerlijke verhaal (koeling, bougies, nokken, kleppen, verzetten, spruitstukken, schakelsoftware, remmen.. ) is prijziger en daar hebben ze geen klanten mee. Dan gaat de klant liever voor de originele variant.
Anonieme bezoeker
27-05-2017 06:53
bedankt voor jullie reactie
we zijn er uit ,het is geen elektronisch probleem maar mechanisch namelijk voorste kleine benzine pomp die al het probleem veroorzaakte nogmaals motorisch 100% ok rijd nu weer perfect.
Is ie in de nacht gerepareerd dan?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-05-2017 04:05 door ricardo.
Anonieme bezoeker
30-05-2017 09:05
nee, die avond nog we waren aan het testen toen ik mijn vorige tekst poste hier.
Kijk een naar de gasklepsensor
17-06-2020 19:08
İk heb soort gelijke probleem met de zelfde motor, ik heb alle 6 bougies en 6 bobines vervangen met de hoop dat t zou helpen maar helaar. Wel rijd hij beter onderin op koppel. Hij doet t niet altijd. Per dag max 1x en soms bij in 1x flink gas, en soms op hoge toeren gaat die hikken en bonken heel kort. Kan je me aub meer info geven welke onderdeel t was en kost ?
17-06-2020 20:05

we zijn er uit ,het is geen elektronisch probleem maar mechanisch namelijk voorste kleine benzine pomp die al het probleem veroorzaakte nogmaals motorisch 100% ok rijd nu weer perfect.

k heb soort gelijke probleem met de zelfde motor, ik heb alle 6 bougies en 6 bobines vervangen met de hoop dat t zou helpen maar helaas. Wel rijd hij beter onderin op koppel. Hij doet t niet altijd. Per dag max 1x en soms bij in 1x flink gas, en soms op hoge toeren gaat die hikken en bonken heel kort. Kan je me aub meer info geven welke onderdeel t was en kost ?

Beter start je een eigen topic met fatsoenlijke probleembeschrijving dan een oud topic een schop te verkopen.
18-06-2020 21:55
Beter start je een eigen topic met fatsoenlijke probleembeschrijving dan een oud topic een schop te verkopen.[/quote]

Hoi.
Bedankt voor je reactie, maar ik snap je punt niet. De gene met het zelfde “probleem beschrijving” heeft t al eerder meegemaakt en opgelost ( echter niet helemaal duidelijk hoe en wat? ). Moet ik daarvoor een nieuw topic openen? Normaal hoor je dan: “ eerst zoeken in de topic’s en dan pas een nieuwe openen”. Maar goed, denk dat je het goed bedoelde, bedankt voor je tip.
26-06-2020 12:54
Mischien een idee om anonieme bezoekers te verbieden?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.