VW Golf 1.9 Diesel met km. stand boven 600.000

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
VW Golf 1.9 Diesel met km. stand boven 600.000
15-06-2016 00:50
Hallo,
Ik heb gister de magische km. stand van 600.000 km. overschreden maar in mijn digitale klok blijven nu 5 streepjes zichtbaar, de teller telt niet verder dus, nu is mijn vraag is het mogelijk om de teller te resetten zodat deze weer verder telt en ik de onderhoud beurtjes op tijd kan uitvoeren maar ook de km. stand weet voor als ik de 900.000 km. stand kan/mag bereiken met mijn VW Golf 1.9 Diesel uit 1996.
Alvast bedankt voor uw reacties.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2016 00:52 door Diesel Power Driver.
Ik heb geen antwoord voor je.. wél mijn felicitatie voor het bereiken van zo'n gedenkwaardige tellerstand. thumbs up
Ik heb wel een idee, maar ik wil je eerst vragen even naar de dealer te gaan. winking smiley

Ook van mij felicitaties voor deze fantastische stand. thumbs up Fantastisch om dat te bereiken.
O, is dat de volgende stap? Dat hij bij 3 ton terug springt naar 0 was bekend, maar dit is wel lastiger.
Gefeliciteerd, dat is een erg nette km stand! Misschien opgeven voor klokje rond?

De dealer zal vast wel een oplossing weten. En anders even langs een van de vele onbetrouwbare bedrijven, die draaien zo je teller terug drinking smiley
Een andere oplossing is om het hele tellerhuis te vervangen voor een nieuwe, heb je weer 0 op de teller staan
s velthuis
O, is dat de volgende stap? Dat hij bij 3 ton terug springt naar 0 was bekend, maar dit is wel lastiger.

Zoals ik het lees is de teller tot de 6 doorgegaan..

Of heeft de eigenaar al 2x 300.000 op de teller gezien? Dat kan natuurlijk ook..

VW zeker vergeten te programmeren dat de teller ook een derde keer op nul mag beginnen..? winking smiley
Bijzonder! blijkbaar kan ie één keer terugspringen na 3 ton, maar geen 2 keer. Ik zou inderdaad op een achteraf-industrieterreintje eens zoeken of iemand 'm weer naar 0 kan zetten. Of een ander tellerblok kopen, als deze dat echt niet meer kan.
Anonieme bezoeker
Re: VW Golf 1.9 Diesel met km. stand boven 600.000
15-06-2016 11:16
Een foto heb ik wel maar hoe & waar plaats ik die er bij ????

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2016 12:13 door Diesel Power Driver.
Anonieme bezoeker
15-06-2016 11:18
"Het klokje rond" waar kan ik dat vinden ?????

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2016 12:13 door Diesel Power Driver.
Upload je foto op tinypic.com en kopieer de link de image link voor fora. Dan klik je in je reactievakje hier op de kleine afbeelding en plak je de eerder gekopieerde link.
Zevens
Upload je foto op tinypic.com en kopieer de link de image link voor fora. Dan klik je in je reactievakje hier op de kleine afbeelding en plak je de eerder gekopieerde link.

Als er IMG link /IMG omheen staat hoef je de laatste handeling niet meer uit te voeren. winking smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2016 13:35 door Nissan GT-R, awesome.
Anonieme bezoeker
15-06-2016 13:18
Ik denk niet dat de topicstarter hem op 0 wil hebben. Zoals ik het lees moet hij gewoon verder tellen. Of zie ik dat verkeerd?
GTR-R34
Ik denk niet dat de topicstarter hem op 0 wil hebben. Zoals ik het lees moet hij gewoon verder tellen. Of zie ik dat verkeerd?

Ik lees dat er ook wel een beetje in. Alleen, dan zou het zo zijn dat de kilometerteller na de 3 ton is gaan doortellen naar de 4 en de 5 ton?

Volgens de kenners had de teller 299.999 (voor de 2e keer) aangewezen en is toen op de streep overgegaan..
Ik zie dat ook. Maar ben ook heel benieuwd naar zijn teller inderdaad. Als daar een 6 in zat heb je best kans dat ie niet meer hoger gaat. Is het een echte teller met rondjes is het makkelijkste dat ding open te schroeven en alle palletjes weer op 0 te zetten. Goed opletten hoe het aan de achterkant zit qua mechanisme zodat ie weer verder kan optellen.

Klokje rond is een e-mail sturen naar Nic de Boer of de reguliere contact email van Autoweek. Sowieso dat ze hem dan wel naar Nic forwarden.
ik had een vw passat en die tellers gaan gewoon door naar de 999.999

ik zou gaan kijken of die niet in je golf past. dan heb je nog de originele km standsmiling smiley
Ik heb hetzelfde tellerhuis in mijn Cordoba. Bij 3 ton gaan ze terug op 0 en verdwijnt het woord TOTAL uit beeld. Daarna beginnen ze opnieuw. Dat ze bij 6 ton helemaal uitgaan is nieuw voor me. Daar zit ik nog een ton vanaf...

Maar deze heeft dus 76.498 mijl gelopen:

en deze 308.931 km:

Tegenwoordig is het probleem precies omgedraaid: de Volkswagen-tellers kunnen wel verder dan 3 ton, alleen haalt de auto dat zelf vaak niet meer...
Ja... na 300.000 gaat ie terug naar 0 en verdwijnt het woordje Total (leuk als je weer eens een marktplaats ad tegenkomt met een golf 3 met weinig km winking smiley)
Maar na 600.000 is de enige oplossing een nieuwe tellerbak. Danwel de oude tellerbak laten terugdraaien.
Degene die dat ooit bedacht heeft...
Gelukkig is het alleen bij oudere type tellerbakken. De nieuwere generatie telt wel gewoon tot 999.999
Dus probeeer er zo-eentje te zoeken waar al bijna of ruim 6k op staat (succes, de meeste golf 3 rotten sneller dan ze kunnen rijden)
s velthuis

Tegenwoordig is het probleem precies omgedraaid: de Volkswagen-tellers kunnen wel verder dan 3 ton, alleen haalt de auto dat zelf vaak niet meer...

LOL

grinning smiley
Pobresh
Ja... na 300.000 gaat ie terug naar 0 en verdwijnt het woordje Total (leuk als je weer eens een marktplaats ad tegenkomt met een golf 3 met weinig km winking smiley)
Maar na 600.000 is de enige oplossing een nieuwe tellerbak. Danwel de oude tellerbak laten terugdraaien.
Degene die dat ooit bedacht heeft...
(..)

Besparingsactie van Lopez? winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.