hendel ford ka afgebroken

Gepost door Markkkk 
Hoi smiling smiley

Gisteren is in mijn Ford Ka uit 2003 het plastic hendeltje afgebroken waarmee ik mijn stoel naar voren kan klappen. Het ijzertje zit er nog wel in, dus hij werkt nog wel. Je kunt hem namelijk met je vinger naar beneden duwen, maar dat is geen prettig gevoel. Vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuw hendeltje.

Ik heb op internet gezocht naar dit soort hendeltjes, helaas zonder resultaat. Is er iemand die weet hoe ik aan zo'n plastic hendeltje kan komen? Of weet iemand of zo'n hendeltje een specifieke naam heeft?

Alvast bedankt!
Anonieme bezoeker
Re: hendel ford ka afgebroken
15-01-2016 11:18
Even langs de sloop, daar liggen vast wel een paar Ka's van die generatie.
Maak even een foto en plaats deze op onderdelenlijn.nl en onderdelenzoeker.nl. Dan komt de aanvraag bij tig autodemontagebedrijven terecht. Je krijgt de aanbiedingen terug per telefoon of per mail en het onderdeel kan afgehaald worden of wordt verstuurd.
Vraag eens bij een dealer wat zo'n ding moet kosten, heb je gelijk een naam en een richtprijs.
De bedrijven bij Onderdelenlijn hebben volgens hun de monopolie op auto-onderdelen geloof ik als je die prijzen ziet. Wel eens aanvraag voor een setje spiegels gedaan, niet verwarmd en handmatig bestelbaar. Goedkoopste optie was €70. Voor een Clio! En meer van dat soort dingen, de simpelste onderdelen worden echt hoofdprijzen voor gevraagd.
Kan je beter even naar de sloop inderdaad.
Zevens
De bedrijven bij Onderdelenlijn hebben volgens hun de monopolie op auto-onderdelen geloof ik als je die prijzen ziet. Wel eens aanvraag voor een setje spiegels gedaan, niet verwarmd en handmatig bestelbaar. Goedkoopste optie was €70. Voor een Clio! En meer van dat soort dingen, de simpelste onderdelen worden echt hoofdprijzen voor gevraagd.

Heeft meer te maken met het verschil tussen een baliesloop met een heel magazijn(inc heftrucks e.d.) aan voorraad en een ouderwetse sloop waar je gewoon het terrein op kan lopen of waar de voorraad op houten stellingen staat.
Die laatste adverteren meestal niet op onderdelenlijn, hooguit op marktplaats.
Balieslopen zijn 9 van de 10x verschrikkelijk duur. Ken er zelfs die claimen dat 2e hands tot 70% goedkoper is dan nieuw. Maar immitatie is half zo duur als bij hun 1 onderdeel.

Ik gebruik onderdelenlijn meestal voor onderdeelnummers of om te kijken op welke auto datzelfde deel zit.
Zevens

Da's veel inderdaad. Mijn ervaring is tot nu toe anders. Hele voorkant van mijn auto kwam op 175 euro. En die was verder nergens te krijgen. Aandrijfas compleet 40 euro. Vond ik wel meevallen. Blauwe Fabia motorkap was ook tientjeswerk. Lokale sloop kom ik ook geregeld. Denken heel goed mee, maar die heeft lang niet altijd het goede staan. Zeker plaatwerk op kleur is lastig.
Pobresh

een ouderwetse sloop waar je gewoon het terrein op kan lopen

een uitstervend ras helaas... Overigens is mijn ervaring met imitatie ook lang niet altijd positief. De merkloze fuseekogels op onze Oc hielden het slechts 2 jaar vol. De startmotor idem, daar zit nu een gereviseerde Bosch in. Tweedehands dynamo van mijn Cordoba kwam van de lokale sloop, origineel uit een Inca. Die kwam er uit bij 1,5 ton en daar heb ik zelf ook meer dan 1,5 ton mee gereden. Langer dan de imitatie het uithield. Uitlaten zijn heel wisselend. Heel goed gehad, maar ook heel slecht. De merkoriginele dempers houden het dan toch aanzienlijk langer vol.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-01-2016 21:18 door s velthuis.
R-W
Vraag eens bij een dealer wat zo'n ding moet kosten, heb je gelijk een naam en een richtprijs.

En als het een tientje duurder is dan 2e-hands/sloop, waarom dan veel moeite doen?
Bedankt voor de reacties! Ik heb meteen een foto op de twee websites geplaatst.
Zal vanmiddag ook een telefoontje naar de dealer doen!
Hoi, ik zit nu met hetzelfde probleem. Mag ik vragen hoe je dit hebt kunnen oplossen?
Marokko heeft zich 5 jaar geleden aangemeld, en alleen in dit topic gepost. Grote kans dat hij niet gaat reageren...
Check even op Facebook of Ford fora, de Fiesta kampt ook met dit probleem.
Ben bij de garage geweest en zij zeggen dat het nogal een klus is. Omdat ze de bekleding er af moetten halen om een nieuwe hendel te kunnen plaatsten..
Ik heb vorige week nog zo'n hendeltje in een oude Suzuki Alto "gerepareerd" (lees: bruikbaar gemaakt) door simpelweg even een vulring op het restant vast te lassen als vervanger voor het plastic knopje... is misschien ook wel een optie voor jou Ka?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.