Goede spuiter voor mijn auto

Gepost door Erwin 1402253 
Beste lezer,

Ik ben opzoek naar een goede spuiter. Mijn Golf VR6 syncro ziet er op het oog keurig uit, maar graag wil ik hem naar een hoger niveau tillen.

Mijn ervaring is dat veel spuiters het voor het oog netjes maken, maar waar beugels zaten komt lijm en het spuitwerk valt bij nadere inspectie toch tegen. Het is moeilijke kleur "zilver met een bruin tintje erdoorheen (originele kleur)", en ik ben een zeur.

Wie kent er een goede spuiter met oog voor detail die me hiermee kan helpen? Het gaat me hier niet om de goedkoopste, maar om het resultaat. Het liefste hoor ik eigen ervaringen.

Ik woon in de Zaanstreek.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2021 09:40 door Erwin 1402253.
Een schade bedrijf is getraind in efficiënt herstel; niet perse perfect herstel. Een restauratie bedrijf is meer aan perfect gewend. Is wat generaliserend gezegd maar zo moet je het een beetje zien. Maar om een idee te geven; met bijvoorbeeld 3500 euro kom je niet ver.
Perfectie is me ook wel wat waard.

Ik heb er ook al wel het nodige aan uit gegeven, meer dan dat de auto waard is.

Het is voor mij een hobby, en die kosten geld, ik schrik dus niet direct van dat soort bedragen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2021 09:51 door Erwin 1402253.
Stipt Polish Point levert wel mooi werk. Niet goedkoop, maar wel tot in de puntjes netjes en mooi spuitwerk.
Kristian
Stipt Polish Point levert wel mooi werk. Niet goedkoop, maar wel tot in de puntjes netjes en mooi spuitwerk.

Je ziet inderdaad mooie filmpjes, maar er gaan daarentegen ook behoorlijk wat negatieve reviews in de rondte. Op het Porsche en Alfa forum zijn mensen uiteindelijk niet tevreden met de resultaten. Lees je even goed in dus.

Ik zou een kleiner bedrijf zoeken waar liefde en vakmanschap voor auto's bovenaan staat. Zij hebben vaak ook plakboeken met referenties, omdat trots op hun werk zijn.
De grote jongens moeten massa draaien.
Precies, zomaar iets roepen op basis van mooie filmpjes en zonder er zelf ervaring mee te hebben daar heeft TS weinig aan.
Ik heb fantastische ervaringen met Kempen autoschade in Zoeterwoude.
Hun spuitwerk is onberispelijk, maar ook gewoon redelijke prijs.

Bij mijn Subaru dak en motorkap door hun laten spuiten, echt heel strak gedaan zonder kleurverschil.
En de eigenaar is naast vriendelijk ook heel schappelijk, niet tevreden dan lost hij het op.

Gewoon een klein bedrijf met mensen met passie voor hun werk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2021 15:31 door Carkiller.
Zo heb ik hele goede ervaringen met Lakrepair Hoogeveen. Recent nog een flink beschadigde hardtop voor m’n mgf gekocht en laten spuiten door Lakrepair. Emanuël is een vakman.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2021 16:45 door MR PMG.
Ik heb de achterklep van mijn W140 bij Autoschade Haarlemmermeer laten spuiten. Ondanks 25 jaar oud, superstrak, zonder kleurverschil.
Ik had ook naar Stipt Polish point gekeken, dat ziet er heel goed uit. Als je die filmpjes ziet dan heb ik zoiets van dat wil ik.

Het echt nieuw maken zal ook wel een aardige duit kosten.

Welke negatieve ervaringen hadden ze dan?

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2021 19:32 door Erwin 1402253.
Ook wel benieuwd naar, ik bent tot nu toe slechts positieve ervaringen tegengekomen. Lakrepair Hoogeveen hoor ik ook goede verhalen over.
Misschien een rare vraag maar waarom wil je de auto laten spuiten? Wellicht kun je met een uitgebreide detailbehandeling (uitgebreid reinigen, polijsten en beschermen) ook het gewenste resultaat bereiken. Dat kost een stuk minder dan een goede spuitbeurt. Als de auto nu nog in de originele lak staat, is overspuiten ook niet per se gunstig voor de waarde van de auto.

Als je toch besluit de auto te laten spuiten, dan zou ik in elk geval een fotoreportage (laten) maken. Je kunt dan vastleggen (bijv. met foto's met timestamp) dat de auto niet overgespoten is vanwege schade en hoe het voorbereidende werk is geweest voordat hij opnieuw is gespoten.
Ik heb 2 voorpanelen laten vervangen en spuiten, er is toen besloten om de hele zijkant tot een bepaalde hoogte te spuiten. Hierdoor heb ik kleurverschil met de motorkap.

De spuiter durfde de motorkap niet aan. Al met al ben ik niet helemaal tevreden hierover.

Dus helemaal opnieuw spuiten is misschien niet nodig, maar die beslissing laat ik graag over aan de expert.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.