Speciale Editie... Of niet. Onbekende uitvoeringen van bekende auto's

Gepost door Peter O 
Zou die Lada gaan steigeren als je de kofferbak tot het plafond vult met stoeptegels of iets anders zwaars?drinking smiley
Quadrifoglio Verde
En deze Lada heb ik in Montenegro gezien. Ik heb er thuis nog op gegoogeld, hij lijkt omgebouwd te zijn door een bedrijf wat Sanitet heet.

De naam van dat bedrijf doet me vermoeden dat deze Lada zijn leven als ambulance is begonnen.

Edit - dat zal dus ook wel zo zijn:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-11-2020 23:00 door 929V6.
Geen hoog dak, dus misschien de volgende fase (lijkwagen)?
In 1992 verzorgde Renault het officiële vervoer tijdens de olympische winterspelen in Albertville. Ter gelegenheid daarvan werden er diverse modellen in een "Albertville" uitvoering geleverd. Luxe uitgevoerd met lichtgrijze leren bekleding en meestal gebaseerd op het top uitrustingsniveau. Zeer exclusief ook, van de R19 zijn bijvoorbeeld 500 exemplaren gebouwd. Van de A610 maar 2 stuks.

Deze R19 TXI Albertville staat nu te koop. R19 Albertville te koop op Leboncoin Vanmorgen kwam ik op Leboncoin ook nog een R21 TXI Albertville tegen, deze is echter al weer verdwenen.

Grappig om ook de Jeep Cherokee erbij te zien staan. Erfenisje van het samenwerkingsverband tussen Renault en AMC, terwijl Jeep toen toch al een paar jaar bij het Chrysler-concern was ingelijfd.
Een 21Txi Albertville! Je meent het. Had ik wel even willen zien.
929V6
Grappig om ook de Jeep Cherokee erbij te zien staan. Erfenisje van het samenwerkingsverband tussen Renault en AMC, terwijl Jeep toen toch al een paar jaar bij het Chrysler-concern was ingelijfd.

De 2.1 TD Douvrin J8S (Renault) diesel is tot 1994 geleverd in de Cherokee, daarna werd het de veel krachtigere 2.5 VM
Zo'n gele koets met gele lampen, dat ultieme jaren '90 design en die beetje foute bodykits maken me toch wel een beetje zwak in de knieën moet ik eerlijk toegeven big smile smiley
rzasa
Een 21Txi Albertville! Je meent het. Had ik wel even willen zien.

Sorry, heb de advertentie niet opgeslagen, ik was aan het werk eye rolling smiley en dacht die kijk ik vanavond nog wel even..... Helaas.
Wouter82
Welke gele koets? confused smiley

Scuzi, moest witte koets zijn natuurlijk smiling smiley

Bij een vage handelaar stond deze Twingo. Ik dacht dat het een nepsticker was, omdat er maar op 1 kant een sticker zat. Maar dit is dus een Renault Twingo 1.2 Epicéa. Waar Epicéa voor staat, geen idee. Ik zie vooral veel Twingo's in allerlei pluimage, zonder ook maar iets speciaals.
Mijn broer had ooit een Alfa 145 QV, met blauwe klaver. Helemaal duidelijk wat dit precies is geweest zijn we nooit achter gekomen. De auto was een echte QV met 2.0 TS. En daarbij een zeldzame blauwe kleur, aluminium look inleg op het dashboard en speciale stoffen bekleding waarin alfa genaaid stond.

De blauwe klaver was overigens niet een verkleurde groene klaver.

Peter O

Bij een vage handelaar stond deze Twingo. Ik dacht dat het een nepsticker was, omdat er maar op 1 kant een sticker zat. Maar dit is dus een Renault Twingo 1.2 Epicéa. Waar Epicéa voor staat, geen idee. Ik zie vooral veel Twingo's in allerlei pluimage, zonder ook maar iets speciaals.

Epicea is een boomsoort, fijnspar. In dit geval refererend naar 'frisse lucht' en daardoor met airco en pano-dak. Te herkennen aan de speciale groene bekleding ook. Zijn inderdaad een hoop speciale uitvoeringen, met allemaal iets speciaals:
[www.generation-twingo.fr]
Voor de Facebookers onder ons, een vrij nette Focus Centennial Sport Edition. Zijn er 250 van gemaakt.

[www.facebook.com]
Barri
Voor de Facebookers onder ons, een vrij nette Focus Centennial Sport Edition. Zijn er 250 van gemaakt.

[www.facebook.com]

ziet er qua spec indentiek uit als de "Francois Duval" versie - die volgens mij enkel in Belgie verkocht is:

RRK
Mijn broer had ooit een Alfa 145 QV, met blauwe klaver. Helemaal duidelijk wat dit precies is geweest zijn we nooit achter gekomen. De auto was een echte QV met 2.0 TS. En daarbij een zeldzame blauwe kleur, aluminium look inleg op het dashboard en speciale stoffen bekleding waarin alfa genaaid stond.
[i.ibb.co]
[i.ibb.co]

Dat zou nog wel eens heel bijzonder kunnen zijn. Op Facebook vind ik deze (link), die lijkt er wel heel sterk op.
Als je Googelt op "Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Azzurro" (Italiaans voor 'blauw') dan kom je ook nog een Siciliaans forum tegen (link), maar ik denk dat je daar moet inloggen om te kunnen lezen. Mijn Italiaans is niet goed genoeg om dat zeker te weten. winking smiley
Koplampsproeiers heb ik volgens mij ook nog nooit gezien op een 145/146, zal dus waarschijnlijk wel een buitenlandse uitvoering betreffen.
@Reyner: die lijkt er wel op ja. Alleen was ie in Nederland altijd zwart.
afentoe
RRK
[i.ibb.co]
[i.ibb.co]

Dat zou nog wel eens heel bijzonder kunnen zijn. Op Facebook vind ik deze (link), die lijkt er wel heel sterk op.
Als je Googelt op "Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Azzurro" (Italiaans voor 'blauw') dan kom je ook nog een Siciliaans forum tegen (link), maar ik denk dat je daar moet inloggen om te kunnen lezen. Mijn Italiaans is niet goed genoeg om dat zeker te weten. winking smiley

Goed gevonden! Die van de Facebook link die jij hebt gevonden heeft dezelfde bekleding in ieder geval, daar staat ook in het klein Alfa Romeo in gedrukt/geborduurd. Dat ben ik ook nog niet eerder tegen gekomen. Alleen de aluminium look op het dashboard ontbreekt. Met die Italiaanse link kan ik ook niet zoveel.

M.b.t. de koplampsproeiers: Even snel googlelen levert meer 145's met koplampsproeiers op. Wellicht was dat onderdeel van een winterpakket, dat had ik namelijk 147, en daarbij dus koplampsproeiers. De meeste van de getoonde 145's zijn wel QV's
YRV 4x4

Ik zal toch liever de turbo willen die er bij ons wel gewoon was.
Ooh ik zie nu pas die Renaults in Albertville uitvoering. Wat heerlijk zeg, zo in het wit met gele lampen. Die Clio krijg ik -net als Zadelsnuiver- echt weke knietjes van!
mazda 323 BD

en de cabrio versie (alleen in japan leverbaar geweest.:
Mazda luce (929) met 13B twinturbo, rotatie motor (ook alleen in japan).

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2021 09:35 door marcel21674.
Speciaal voor de griekse markt, mazda RX9 (929, met rotatiemotor)
Mazda roadpacer (holden premier met 12A rotatie motor).
Dat zijn geen speciale edities maar rebadges winking smiley Wel leuk natuurlijk.
Wouter82
Dat zijn geen speciale edities maar rebadges winking smiley Wel leuk natuurlijk.

Ja en nee. De roadpacer is niet helemaal een rebadge, mazda heeft daar wel een eigen rotatiemotor ingehangen, dat maakt hem natuurlijk wel uniek.
Verder uiterst zeldzaam, want ook alleen op de thuismarkt geleverd.

De 626'en, ja dat zijn wel echt rebadges, maar wel zo bijzonder, omdat die alleen in australie en nieuwzeeland geleverd zijn zo.
Een vr6 golf nog wel eens vaker gespot en een corrado ook maar een passat.

Je camera stond zeker nog ingesteld op Golf of Corrado...
929V6

Nu nog mijn favoriet spotten namelijk de vento vr6
Ik zie eigenlijk de laatste tijd helemaal geen speciale edities meer voorbij komen hier... hooguit weinig verkochte topmodellen en uitvoeringen voor de overzeese markt.
Klassiekerrijder
Ik zie eigenlijk de laatste tijd helemaal geen speciale edities meer voorbij komen hier... hooguit weinig verkochte topmodellen en uitvoeringen voor de overzeese markt.

Topictitel
Speciale Editie... Of niet. Onbekende uitvoeringen van bekende auto's

Dus dat mag kennelijk ook, al zijn die gevallen van badge engineering hierbij niet echt van toepassing.
De bedoeling was inderdaad voor echt onbekende uitvoeringen , of speciale edities. En eigenlijk vooral modellen/uitvoeringen waar je niet over kan vinden op internet. Met de vraag/opmerking "Wat ik nu toch zag...... Wat is het dit nou weer?"

Ergens halverwege de eerste pagina heb ik het toch een beetje aangepast. Omdat ik bijvoorbeeld bij een uitvoering van (uhm) een Lancia Y10 het weet, maar iemand niet. Maar ook omdat er toch nog best wel wat onbekende modellen/uitvoeringen zijn, die alleen bij de vaak liefhebbers van een merk/model en/of encyclopedieën zoals 929v6 bekend zijn:

"Wat mij betreft mag alles geplaatst worden, met uitzondering van bijvoorbeeld Golf Mahattan, Polo Fox, 205 Accent, 205 Generation (en vergelijkbare wagens) . Die zijn heel erg bekend, ik ben me ervan bewust dat mensen als 929V6, maar ook liefhebbers van een model/merk meer kennis hebben en dus vaker de uitvoering zullen kennen.

Zwart-Wit gezien zou je dus mogen zeggen, dat de grijskenteken uitvoeringen hier niets te zoeken hebben. Vaak worden die auto's speciaal voor onze markt aangepast. Op Flickr worden buitenlandse spotters soms helemaal wild van onze verhoogde uitvoeringen, nooit gezien. Zo heb ik ooit eens een Hyundai Lantra SW op grijs kenteken gezien. Er werd mij verteld dat er slechts een handvol ooit zijn gemaakt. Dat is natuurlijk ook tof, ik heb dat tot dat moment nooit geweten!"

Dat is best ruim. Daar heb ik ook wel een beetje expres voor gekozen. Ik vind hokjes lastig in dit soort topics, want voor het overzicht zou je buitenlands en badge engineering er buiten moeten laten. Maar als het niet vaak en te veel voorbij komt, vind ik dat ook prima.

En niet iedereen weet evenveel natuurlijk, ik ben dan thuis in bijvoorbeeld Lancia, maar van Peugeot weet ik niet veel. Dus dat is dan ook leuk lijkt me. Zoals die Passat van Ency... Ik moet bekennen, dat de 88-er een VR6 had wist ik, maar dat de facelift die ook had wist ik niet.

Laten we het vooral "leuk houden" de sfeer op het forum is vaak al beneden 0 in veel topics.
Auto encyclopedie
929V6

Mooie Vento Vr6
Arjee
Auto encyclopedie
929V6

Mooie Vento Vr6

Die maakt heel hebberig!!
Ik werd er door een mede-Flickr user op gewezen dat dit een Lee Cooper is, een Kid met nog wat extraatjes. Ik had er nog nooit van gehoord:

D Elzinga
Ik werd er door een mede-Flickr user op gewezen dat dit een Lee Cooper is, een Kid met nog wat extraatjes. Ik had er nog nooit van gehoord:

[www.auto-pub.net]
Gaaf Dennis! Nog nooit van gehoord! thumbs up Mooie link ook Speed Touch, leuke site! Die kende ik ook niet!
Vandaag gespot. Ziet eruit alsof iemand zelf aan het knutselen is geweest, maar is niet alleen een echt actiemodel maar zelfs werkelijk vlotter dan een gewone Accent: [www.autoweek.nl]

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.