en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Leuk was nog auto van jaar hier. Interessant dat de verkoopcijfers van een Fiat in het c segment bravo/brava, stilo, bravo altijd wel redelijk uit de startblokken schieten en na 2 a3 jaar enorm kelderen. Zal ook wel te maken hebben met de carosorie varianten en of de ingewikkelde/ beperkte/ bijzondere keuze hier in. We noemen de 3 deurs bravo, de liftback brava en de sedan en station marea en een hatchback zoals de tipo was schrappen we maar gewoon. De laatste generatie tipo maakte een einde aan deze traditie van kelderen verkoopcijfers, die verkocht van af dag 1 al niet ![]() |
De Renault 19 Baccara en Renault 21 Baccara, beide nooit in NL geleverd![]() ![]() ![]() ![]() |
In 1992 was er van de Mercedes 190 (W201) een speciale Avantgarde lijn beschikbaar Deze kwam in 3 varianten op de markt, allen met een nogal opvallend interieur 190 E 2.3 Azzurro (blauw), ca. 950 St. ![]() ![]() 190 E 1.8 Rosso (rood), ca. 2300 St. ![]() ![]() 190 D 2.5 Verde (groen), ca. 750 St. ![]() ![]() |
die interieurs ![]() |
Toen ik +/- 10 jaar gelden opzoek was naar een 190 kwam ik deze uitvoeringen ook tegen, ik was ze ano nu een beetje vergeten. Ik heb uiteindelijk een leuke 190 class sportline gevonden, die uitvoering is ook niet terug te vinden op de autoweek carbase. Deze had de mooie bekende blokjes bekleding. Ik kwam nu deze in eerste instantie huis tuin en keuken Sirion tegen ![]() en wie het kenteken invoert komt er achter ![]() |
[link.marktplaats.nl] Golf 1 SC (matching numbers, hahaha) |
Schiet mij maar lek, wat is er zo bijzonder aan dan? |
@zadelsnuiver 4wd Naast de Sirion 4wd was de Materia er ook als 4wd. De Sirion zie ik af en toe wel eens te koop staan, maar een Materia 4wd heb ik nog nooit ergens aangeboden gezien. sirion materia 4wd |
Dank je Peter, maar die Taiga was helaas niet van mij. Ik had een 'gewone' 2108 Samara, waar ik ordinair onderdelen voor nodig had. Ik denk dat ik met terugwerkende kracht die hele Taiga had moeten kopen! Die Bohse Pony....wow! |
Niet echt een hele "bekende" wagen, ook niet in zijn gloriedagen maar toch een speciale editie van een bread and butter auto:![]() |
Wel jammer dat die blauwe zijn zwarte achterkant kwijt is, maar dat is natuurlijk makkelijk te verhelpen. |
In Belgie waren die populair herinner ik me. Zowel de W124 als de W201 zag je regelmatig als "sportline". Bij de W124 is het zelfs blijven bestaan toen ie zijn laatste facelift kreeg (en E-klasse werd genoemd) dacht ik . Bij de W201 wzs het een soort uitzwaai-modelletje voor de C-klasse hem kwam aflossen. |
Het kan ook zijn dat het geen originele is, bijvoorbeeld omdat de eigenaar hem heeft willen uitvoeren als de Kadett die hij vroeger ooit bezat. Dat zou het grote verschil in bouwjaar ook kunnen verklaren. Het maakt overigens al niet meer uit van die zwarte achterkant, want de blauwe Kadett in kwestie is inmiddels al gerecycled. |
De Sportage wagon is wel geleverd in Nederland, al waren het er niet veel. Er was ook een Sportage driedeurs met softtop. Die stond ook in de brochure, maar is nooit in Nederland verkocht. |
Inmiddels een Materia rock/4wd gevonden [www.autowereld.nl] |
Stommmm Ik zie het in het jaarboeken van 2002 en 2003 dat ie er in staat. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2020 21:59 door Peter O. |
In 1985 bedacht Pon Nederland een "sportieve" uitvoering voor de toen nieuwe audi 80. De CS "voor de sportief ingestelde zakenman, en voor de zakelijk ingestelde sportman". Audi Duitsland had deze uitvoering al wel op de 100. De extra's waren: Mistlampen in de voorbumper. Mistlampen achter. Groen getint glas. Centrale PV Sportstoelen Lederen bekleed stuur Portiervakken. In hoogte verstelbare bestuurdersstoel Dichte hoofdsteunen achterin. En natuurlijk de CS badge. Alleen in Nederland dus. Anno nu zijn er nog 5 exemplaren over 4x handgeschakeld 1x automaat. |
Op de Seat Marbella was begin '87 korte tijd een eco-pakket leverbaar, met spoiler, geregelde katalysator en een soort prehistorisch motormanagement. Die GL-eco werd als GL K6 op kenteken gezet, waarbij de geregelde katalysator ook in het RDW-systeem kwam te staan. Om die reden heb ik indertijd ook een Duitse umweltplakette kunnen aanvragen (want ja, mijn Marbella is de enige nog resterende GL Eco in Nederland - en ondertussen ook de oudste nog rijdende...) ![]() ![]() |
Die 'Carbon' is een setje stickers van de automaterialenzaak. De Swift GLS is in serie zo geleverd, er reden er hier meerdere rond. Mijn buurvrouw in de jaren '90 had er een. |
![]() Toyota Corolla G6-R. 200 stuks van geleverd in 1999 waarvan 125 met airco en 75 zonder. Heeft oa. sideskirts en voorbumperlip, een aluminium motorkap, 15" velgen en rode gordels. |
De G6 zelf was al een bijzondere uitvoering met als hoogtepunt de zesbak. Nooit geweten dat daar weer een speciale versie van is gemaakt ![]() |
De G6-R was een special ter ere van de successen van de Corolla in de WRC Rally. Ze waren er ook maar in 1 kleur, zwart. De G6 (altijd met 6-bak) was in 1998 de opvolger van de 1.6 GTSi. De G6 is ook heel kort als 1.3 geleverd en tot 2002 was dat het topmodel. De Nóg zeldzamere Corolla is deze : ![]() Toyota Corolla T-Sport Compressor Zijn er maar 6 van verkocht in NL. |
Bij het lezen van de topictitel moest ik onmiddellijk aan de Renault Scenic Conquest denken, een met plastic opgeleukte (nu ja) Scenic van de tweede generatie zonder enige offroadcapaciteiten. Afgeloen woensdag zag ik er toevallig één staan in Hulst:![]() De Conquest kan overigens als officieuze (en enigszins teleurstellende) opvolger van de Mégane Scenic RX4 (die wel over vierwielaandrijving beschikte) worden beschouwd: ![]() |
De driedeurs Bluebird is in Noorwegen leverbaar geweest, voor zover ik weet. |
Kan het model best hebben, al is het zo wel meer een grote Cherry ![]() |
Dit was in Japan de Stanza die er voorheen bij ons ook als driedeurs hatchback was. De JDM-Bluebird was een ander model. |
In Rusland heb je VIS, zij maken bedrijfsvoertuigen op basis van Lada-modellen.![]() Deze VIS-23451 stond in 2001 op de Internationale Autosalon van Moskou. Op de Russische site News-drom stond deze foto: ![]() ![]() Met dit stukje erbij: In Togliatti, op een openbare weg, werd een unieke vierdeurs Lada-pick-uptruck - VIS-23451 op basis van de VAZ-2105 gefotografeerd; de foto werd door het Russische autopubliek op VK.com gepubliceerd . De truck werd in augustus 2001 op de Internationale Autosalon van Moskou gepresenteerd en werd niet in serie geproduceerd, er werden slechts een paar exemplaren in elkaar gezet. VIS-23451 heeft, net als de basis-pick-up van dit model, een semi-frameconstructie, dat wil zeggen dat een ruimteframe dat is gelast van standaard stalen buizen met een rechthoekige doorsnede, is bevestigd aan de cabine die is gemaakt van de carrosserie van een passagiers-Lada. De achterwielophanging is van een vrachttype, op bladveren. De achterdeuren zijn hier origineel - ze zijn iets smaller dan die van de passagier 2105/2107/2104. De VIS wordt aangedreven door een 1.5 liter 72 pk carburateurmotor. Te oordelen naar de betreurenswaardige staat van de auto op de foto's, wordt het unieke prototype niet gespaard, maar gebruikt als een gewoon "werkpaard", hoewel hij eigenlijk in een museum hoort. |
Vleesch noch VIS dus. ![]() |
Ik weet dat er van de Lada Samara, de Wartburg Tourist , Mosckvitich en de Dacia 1310 soortgelijke modellen zijn geproduceerd. Sommige met huif andere met gesloten bak |
Klopt Hobbes2CV. Ik zal eens in mijn foto's duiken, vorig jaar op OMMMA stonden er genoeg wagens die een plekje in dit topic verdienen. Op de Facebook-groep "Oostblok-klassiekers" kwam deze Lada voorbij: ![]() VAZ-2801 - een van de weinige Sovjet-serie geproduceerde elektrische auto's. Het werd in 1980 en 1981 gemaakt op basis van model 2102, zonder achterdeuren en ramen, maar had in plaats daarvan een toegangsluik voor nikkel-zinkbatterijen. ![]() Autofabriek Volzhsky produceerde testoutput van 47 bestelauto's. In tegenstelling tot eerdere modellen werd het gewicht van de nikkel-zinkbatterijen gedragen door een speciaal binnenboord frame in plaats van de integrale behuizing. Er was een toegangsluik voor batterijen in plaats van de achterklep. Nog een technisch luik zat vooraan, boven de bumper (bumpers van VAZ-21011). Deze auto's werden naar klanten in Moskou, Togliatti, Oekraïense fabrieken gestuurd, er werden maar paar exemplaren gebruikt voor levering van warm eten in het fabrieksgebied. Het motorvermogen was 25kWt, die werd opgeladen uit nikkel-zinkbatterijen met een totale capaciteit van 125A / h, totaal gewicht 380 kg, opgesteld op een extra aluminium frame. De brandstofafstand met een snelheid van 40 km / u was 110 km. Tegenwoordig zijn er nog maar 2-3 van deze elektrische auto's over. De elektronische apparatuur was echter al gedemonteerd en er werd een conventionele benzinemotor opgesteld. Het enige identificatieteken van deze unieke auto is de 2801-carrosserie. Momenteel is er een in Dnepropetrovsk (Oekraïne). Verdere kenmerken: Afmetingen (lengte / breedte / hoogte): 3999 mm / 1611 mm / 1400 mm Gewicht: 1615 kg Draagvermogen auto: 340 kg Aantal passagiersstoelen: 2 Maximale ontwikkelde snelheid: 87 km / u Acceleratietijd van 0 tot 30 km / u: 4 s Actieradius (40 km / u): 110 km Elektromotor: PT-125, 12 kW (17 pk) Oplaadbare batterijen, hun gewicht: 80NTs-125-V2, 380 kg Overigens zijn er nog een hele hoop boeiende Lada's, zo zijn er in Rusland ook Electrische Lada's, met wankelmotor.. Maar daar kom ik later op terug! |
Gaaf zeg die 2801 ![]() Doet me een beetje denken aan de Bedford CF-E, een volledig Elektrische variant van de welbekende Bedford bestelwagen. Ik was vroeger als kleine zadel-liefhebber he-le-maal gek van de Bedford, er stond er bij ons één in de straat en in mijn ogen leek hij erg veel op die stoere A-team bus ![]() ![]() ![]() ![]() Hier een hele pagina over de CF-E: [vauxpedianet.uk2sitebuilder.com] |
Ik heb tijdens de autorai nog gezeten in een lada niva met de onverwoestbare 1.9 psa diesel, deze was zoveel duurder dan de benzine uitvoering, ben er nooit 1 tegen gekomen op een Nederlandse verkoopsite of een auto verkoop blaadje. [www.autoweek.nl] In het ddr museum in Berlijn staat ook z'on verlengde volvo, mag je ook nog gewoon in zitten. 10 jaar geleden tenminste wel. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-11-2020 21:22 door Auto encyclopedie. |
Ik heb toch wel een zwak voor de eerste generatie Ford Ka. Had ik de ruimte, dan had ik een net exemplaar gekocht en weggezet. Het liefst dan een vroege met de grijze bumpers. In Nederland zijn er in de latere jaren veel leuke speciale edities geweest, voornamelijk in samenwerking met kunstenaren. Maar ik kom ook twee leuke edities uit Duitsland tegen: Ford Ka K2 Gelb Edition ![]() En de leukste: de Ford Ka Lufthansa edition. Met het interieur alsof het uit een vliegtuig komt. Hier meer informatie over deze uitvoering. ![]() ![]() ![]() |
Leuke link Barri! Bedankt! daar is zo te zien veel tofs te vinden, bedankt! Die Lufthansa is gaaf zeg. Gaaf dat leer! Ik vind een KA ook erg leuk, inderdaad wel met de grijze bumpers. Ik had een Ford Race-simulator en de KA was mijn favoriet, in het echt lijkt het weggedrag ook goed te zijn meen ik. |
Mwoah... |
Dan was een Ford KA-L-M ook wel een logische geweest... Knalblauw-witte buitenkant, donkerblauw interieur, kroontje op het stuur. |
De Lada's met een diesel motor werden in Frankrijk goed verkocht. Datzelfde PSA blok is ook in de F.S.O varianten en in de Moscvitch Aleko verkocht |
Ja zo maken ze niet meer, ik herinner mij ook dat die in een generatie Corolla in het facelift model zat, en zelfs nog in de Hyundai Lantra, daarna kregen de Koreanen diesel motoren van het Italiaanse VM. |
Dus je hebt daadwerkelijk naast de auto gestaan op bovenstaande foto en denkt lichtmetalen velgen te hebben gezien? |
![]() Interessant dit Lada niva Pick up |
Dat model heet al een behoorlijke tijd geen Niva meer... |
@ Sjon Whoops, ik moet eerlijk zeggen dat ik de "speciale onderdelen" die het Bling pakket zou hebben, van een advertentie heb. Maar nee die velgen mist ie dus ![]() @ Ency, dat zijn de nieuwste uitgaves van VIS. Leuk! |