Speciale Editie... Of niet. Onbekende uitvoeringen van bekende auto's

Gepost door Peter O 
Leuk was nog auto van jaar hier. Interessant dat de verkoopcijfers van een Fiat in het c segment bravo/brava, stilo, bravo altijd wel redelijk uit de startblokken schieten en na 2 a3 jaar enorm kelderen. Zal ook wel te maken hebben met de carosorie varianten en of de ingewikkelde/ beperkte/ bijzondere keuze hier in. We noemen de 3 deurs bravo, de liftback brava en de sedan en station marea en een hatchback zoals de tipo was schrappen we maar gewoon.

De laatste generatie tipo maakte een einde aan deze traditie van kelderen verkoopcijfers, die verkocht van af dag 1 al nietspinning smiley sticking its tongue out
De Renault 19 Baccara en Renault 21 Baccara, beide nooit in NL geleverd

In 1992 was er van de Mercedes 190 (W201) een speciale Avantgarde lijn beschikbaar
Deze kwam in 3 varianten op de markt, allen met een nogal opvallend interieur

190 E 2.3 Azzurro (blauw), ca. 950 St.

190 E 1.8 Rosso (rood), ca. 2300 St.

190 D 2.5 Verde (groen), ca. 750 St.

Toen ik +/- 10 jaar gelden opzoek was naar een 190 kwam ik deze uitvoeringen ook tegen, ik was ze ano nu een beetje vergeten. Ik heb uiteindelijk een leuke 190 class sportline gevonden, die uitvoering is ook niet terug te vinden op de autoweek carbase. Deze had de mooie bekende blokjes bekleding.

Ik kwam nu deze in eerste instantie huis tuin en keuken Sirion tegen

en wie het kenteken invoert komt er achter

Auto encyclopedie

Ik kwam nu deze in eerste instantie huis tuin en keuken Sirion tegen

en wie het kenteken invoert komt er achter

Schiet mij maar lek, wat is er zo bijzonder aan dan?
@zadelsnuiver 4wd

Naast de Sirion 4wd was de Materia er ook als 4wd. De Sirion zie ik af en toe wel eens te koop staan, maar een Materia 4wd heb ik nog nooit ergens aangeboden gezien.

sirion materia 4wd
Peter O
Zo ziet dat eruit:

Deze Taiga was van mijn kameraad, helaas is de auto zoals de foto laat zien niet meer onder ons. Ivan gelukkig wel en daarom mocht ik ook zijn foto gebruiken!

Dank je Peter, maar die Taiga was helaas niet van mij. Ik had een 'gewone' 2108 Samara, waar ik ordinair onderdelen voor nodig had. Ik denk dat ik met terugwerkende kracht die hele Taiga had moeten kopen!

Die Bohse Pony....wow!
Niet echt een hele "bekende" wagen, ook niet in zijn gloriedagen maar toch een speciale editie van een bread and butter auto:

Peter O
Wat goed... ik dacht dat ik ook een Kadett Holiday had gezien, maar nee het is een Flair

Ik vond er gisteren toch eentje in mijn archief:

Blijkbaar een langlopende serie want dat exemplaar is van maar liefst 3 jaar eerder!
Wel jammer dat die blauwe zijn zwarte achterkant kwijt is, maar dat is natuurlijk makkelijk te verhelpen.
Auto encyclopedie
Toen ik +/- 10 jaar gelden opzoek was naar een 190 kwam ik deze uitvoeringen ook tegen, ik was ze ano nu een beetje vergeten. Ik heb uiteindelijk een leuke 190 class sportline gevonden, die uitvoering is ook niet terug te vinden op de autoweek carbase. Deze had de mooie bekende blokjes bekleding.

In Belgie waren die populair herinner ik me. Zowel de W124 als de W201 zag je regelmatig als "sportline". Bij de W124 is het zelfs blijven bestaan toen ie zijn laatste facelift kreeg (en E-klasse werd genoemd) dacht ik . Bij de W201 wzs het een soort uitzwaai-modelletje voor de C-klasse hem kwam aflossen.
Wouter82
Wel jammer dat die blauwe zijn zwarte achterkant kwijt is, maar dat is natuurlijk makkelijk te verhelpen.

Het kan ook zijn dat het geen originele is, bijvoorbeeld omdat de eigenaar hem heeft willen uitvoeren als de Kadett die hij vroeger ooit bezat. Dat zou het grote verschil in bouwjaar ook kunnen verklaren. Het maakt overigens al niet meer uit van die zwarte achterkant, want de blauwe Kadett in kwestie is inmiddels al gerecycled.
@Zadelsnuiver.

Je snapt nu wel dat jij de razende reporter in Finland word he! smiling smiley Die bodykit op de Brava is leuk zeg...

@ Ency, ik heb slechts één keer een Materia 4wd gezien:

Ik ben mijn Flickr een beetje doorgegaan:

FIAT Ritmo IN, maar meer kan ik daar niet over vinden! Het lijkt haast een uitvoering te zijn en geen speciale editie.

1996 Honda Shuttle (Civic) Beagle 4WD, dit model is dus nog doorgebouwd nadat wij een nieuwere Shuttle hadden. Dit is een 4WD dus, bij ons niet geleverd. Op welke markt deze auto nieuw is verkocht, geen idee.

Hyundai Atos Tropic GLX, natuurlijk amper interessant. Opvallend is wel dat veel Atos-sen niet gesloopt worden, maar geëxporteerd. Alleen daarom verdiend dit onooglijke autootje toch een plaatje winking smiley

1994 Fiat Cinquecento Terberg, Terberg is bekend van vooral de bestelwagens. Ze hebben ook een cabrio gemaakt op basis van de Cinquecento.

1983 SAAB 900 Turbo CD LWB, dit is niet zomaar een aftandse SAAB. Dit is een LWB. één van de 579 geproduceerde modellen met inderdaad een langere wielbasis.

2001 Kia Sportage Wagon, het schijnt neit dat deze uitvoering hier ooit is geleverd.

Een Renault Kangoo Pick up, deze is aangepast door het Franse bedrijf Kolle

De laatste jaren is de Mini vooral bekend als Cooper, maar als er een auto is die bijna de limited editoins heeft gecreëerd, is het de Mini wel. Dit is een Racing Green. Een auto die lijkt op een Cooper.

Een Binz 6deurs Kombi… Nog nooit eerder gezien op een forum vond ik dit:

I have a W210 6 door wagon , its a genuine factory Mercedes , and was ony offered on special order , I don't now how manny car where build ,it has a special chassis number and becouse there only 80 cm bigger they are stil a joy to drive , not beeing a limo make's this car so special , my car was used by a famous make of clothing to drive there models around . for the rest I have litle to no info so if any one can provide me with how manny are made or any other info is welcome

1995 Mercedes-Benz E60 T AMG, dit schijnt een van de 149 gemaakte te zijn. En een Japanse import.
De Sportage wagon is wel geleverd in Nederland, al waren het er niet veel.
Er was ook een Sportage driedeurs met softtop. Die stond ook in de brochure, maar is nooit in Nederland verkocht.
Barri
De Sportage wagon is wel geleverd in Nederland, al waren het er niet veel.
Er was ook een Sportage driedeurs met softtop. Die stond ook in de brochure, maar is nooit in Nederland verkocht.

De verlengde 5deurs ook? Ik kan er zelf niets over vinden namelijk. Ja de softtop ken ik ook, vooral van de boeken.
Stommmm Ik zie het in het jaarboeken van 2002 en 2003 dat ie er in staat.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2020 21:59 door Peter O.
Leuk topic! Ik zal ook eens in mijn fotoarchief duiken... Ik begin met Suzuki.

Dit is de Suzuki Alto Carbon, die ongetwijfeld geheel is uitgevoerd in carbon. Kan er zo gauw niets over vinden, behalve mijn foto:

Geen idee wat dit voor actiemodel is, maar het lijkt me er wel een, met bumpers in carrosseriekleur en hippe striping. Iets ter ere van een tennisevenement? De sticker links is van UNFICYP (United Nations Peacekeeping Force in Cyprus), dus dat heeft er alvast niets mee van doen. smiling smiley

Een Suzuki Swift GLS in bijzondere uitmonstering, ik kan me ook hier niet voorstellen dat de auto hier af-fabriek van werd voorzien. Bumpers in carrosseriekleur, witte wieldoppen, speciale striping inclusief grote GLS-opdruk. Wie het weet mag het zeggen.

De Swift Tropical gebaseerd op de kale 1.0 GA.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2020 22:39 door Rutger DC.
In 1985 bedacht Pon Nederland een "sportieve" uitvoering voor de toen nieuwe audi 80.
De CS
"voor de sportief ingestelde zakenman, en voor de zakelijk ingestelde sportman".
Audi Duitsland had deze uitvoering al wel op de 100.
De extra's waren:
Mistlampen in de voorbumper.
Mistlampen achter.
Groen getint glas.
Centrale PV
Sportstoelen
Lederen bekleed stuur
Portiervakken.
In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
Dichte hoofdsteunen achterin.
En natuurlijk de CS badge.

Alleen in Nederland dus.
Anno nu zijn er nog 5 exemplaren over 4x handgeschakeld 1x automaat.
Op de Seat Marbella was begin '87 korte tijd een eco-pakket leverbaar, met spoiler, geregelde katalysator en een soort prehistorisch motormanagement.
Die GL-eco werd als GL K6 op kenteken gezet, waarbij de geregelde katalysator ook in het RDW-systeem kwam te staan. Om die reden heb ik indertijd ook een Duitse umweltplakette kunnen aanvragen (want ja, mijn Marbella is de enige nog resterende GL Eco in Nederland - en ondertussen ook de oudste nog rijdende...)

Die 'Carbon' is een setje stickers van de automaterialenzaak. De Swift GLS is in serie zo geleverd, er reden er hier meerdere rond. Mijn buurvrouw in de jaren '90 had er een.

Toyota Corolla G6-R. 200 stuks van geleverd in 1999 waarvan 125 met airco en 75 zonder.
Heeft oa. sideskirts en voorbumperlip, een aluminium motorkap, 15" velgen en rode gordels.
De G6 zelf was al een bijzondere uitvoering met als hoogtepunt de zesbak. Nooit geweten dat daar weer een speciale versie van is gemaakt thumbs up
De G6-R was een special ter ere van de successen van de Corolla in de WRC Rally. Ze waren er ook maar in 1 kleur, zwart.
De G6 (altijd met 6-bak) was in 1998 de opvolger van de 1.6 GTSi. De G6 is ook heel kort als 1.3 geleverd en tot 2002 was dat het topmodel.
De minst verkochte meest zeldzame modellen van die E11 serie zijn de hatchback GTSi en de 1.3 G6 modellen. Die laatste was er zelfs als liftback.

Nóg zeldzamere Corolla is deze :

Toyota Corolla T-Sport Compressor

Zijn er maar 6 van verkocht in NL.
Wat een leuke wagens komen voorbij!

Nog een bijzondere Atos, ditmaal een Sky. Deze is gemaakt/bedacht door de Hyundai importeur. Zo heeft deze onder andere een andere grille, een vouwdak en zelfs lichtmetalen velgen.

2015 Hyundai i10 dbi 10 Sport Edition.

Een normale Sport is gemaakt voor Duitsland, er is ook een i20 Sport. Maar dit is dus weer wat anders.
Bij het lezen van de topictitel moest ik onmiddellijk aan de Renault Scenic Conquest denken, een met plastic opgeleukte (nu ja) Scenic van de tweede generatie zonder enige offroadcapaciteiten. Afgeloen woensdag zag ik er toevallig één staan in Hulst:

De Conquest kan overigens als officieuze (en enigszins teleurstellende) opvolger van de Mégane Scenic RX4 (die wel over vierwielaandrijving beschikte) worden beschouwd:

Deze is echt uit de oude doos, ik heb deze foto in 2003 gemaakt:

Een Volvo 440 Toncar.
Er was dus een bedrijf in ons land die van de 440 een Combi maakte, dit deden ze door er een andere kofferdeksel op te leggen.

Tijdens mijn vakantie in Denemarken zag ik deze Nissan Bluebird Turbo SR 3deurs

ik kan hier dus niets over vinden, Wikipedia benoemt hem ook niet. Op een Engels forum vind slechts 1 foto van een andere, in Engeland.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-11-2020 21:36 door Peter O.
De driedeurs Bluebird is in Noorwegen leverbaar geweest, voor zover ik weet.
Kan het model best hebben, al is het zo wel meer een grote Cherry smiling smiley
Wouter82
Kan het model best hebben, al is het zo wel meer een grote Cherry smiling smiley

Dit was in Japan de Stanza die er voorheen bij ons ook als driedeurs hatchback was. De JDM-Bluebird was een ander model.
In Rusland heb je VIS, zij maken bedrijfsvoertuigen op basis van Lada-modellen.

Deze VIS-23451 stond in 2001 op de Internationale Autosalon van Moskou.

Op de Russische site News-drom stond deze foto:

Met dit stukje erbij:
In Togliatti, op een openbare weg, werd een unieke vierdeurs Lada-pick-uptruck - VIS-23451 op basis van de VAZ-2105 gefotografeerd; de foto werd door het Russische autopubliek op VK.com gepubliceerd . 

De truck werd in augustus 2001 op de Internationale Autosalon van Moskou gepresenteerd en werd niet in serie geproduceerd, er werden slechts een paar exemplaren in elkaar gezet.

VIS-23451 heeft, net als de basis-pick-up van dit model, een semi-frameconstructie, dat wil zeggen dat een ruimteframe dat is gelast van standaard stalen buizen met een rechthoekige doorsnede, is bevestigd aan de cabine die is gemaakt van de carrosserie van een passagiers-Lada. De achterwielophanging is van een vrachttype, op bladveren. 

De achterdeuren zijn hier origineel - ze zijn iets smaller dan die van de passagier 2105/2107/2104. De VIS wordt aangedreven door een 1.5 liter 72 pk carburateurmotor.

Te oordelen naar de betreurenswaardige staat van de auto op de foto's, wordt het unieke prototype niet gespaard, maar gebruikt als een gewoon "werkpaard", hoewel hij eigenlijk in een museum hoort.

VIS-23451 heeft, net als de basis-pick-up van dit model, een semi-frameconstructie, dat wil zeggen dat een ruimteframe dat is gelast van standaard stalen buizen met een rechthoekige doorsnede, is bevestigd aan de cabine die is gemaakt van de carrosserie van een passagiers-Lada.

Vleesch noch VIS dus.drinking smiley
Ik weet dat er van de Lada Samara, de Wartburg Tourist , Mosckvitich en de Dacia 1310 soortgelijke modellen zijn geproduceerd. Sommige met huif andere met gesloten bak
Klopt Hobbes2CV. Ik zal eens in mijn foto's duiken, vorig jaar op OMMMA stonden er genoeg wagens die een plekje in dit topic verdienen.

Op de Facebook-groep "Oostblok-klassiekers" kwam deze Lada voorbij:

VAZ-2801 - een van de weinige Sovjet-serie geproduceerde elektrische auto's.

Het werd in 1980 en 1981 gemaakt op basis van model 2102, zonder achterdeuren en ramen, maar had in plaats daarvan een toegangsluik voor nikkel-zinkbatterijen.

Autofabriek Volzhsky produceerde testoutput van 47 bestelauto's.
In tegenstelling tot eerdere modellen werd het gewicht van de nikkel-zinkbatterijen gedragen door een speciaal binnenboord frame in plaats van de integrale behuizing. Er was een toegangsluik voor batterijen in plaats van de achterklep.
Nog een technisch luik zat vooraan, boven de bumper (bumpers van VAZ-21011).
Deze auto's werden naar klanten in Moskou, Togliatti, Oekraïense fabrieken gestuurd, er werden maar paar exemplaren gebruikt voor levering van warm eten in het fabrieksgebied.
Het motorvermogen was 25kWt, die werd opgeladen uit nikkel-zinkbatterijen met een totale capaciteit van 125A / h, totaal gewicht 380 kg, opgesteld op een extra aluminium frame.
De brandstofafstand met een snelheid van 40 km / u was 110 km.
Tegenwoordig zijn er nog maar 2-3 van deze elektrische auto's over.
De elektronische apparatuur was echter al gedemonteerd en er werd een conventionele benzinemotor opgesteld.
Het enige identificatieteken van deze unieke auto is de 2801-carrosserie.
Momenteel is er een in Dnepropetrovsk (Oekraïne).

Verdere kenmerken:
Afmetingen (lengte / breedte / hoogte): 3999 mm / 1611 mm / 1400 mm
Gewicht: 1615 kg
Draagvermogen auto: 340 kg
Aantal passagiersstoelen: 2
Maximale ontwikkelde snelheid: 87 km / u
Acceleratietijd van 0 tot 30 km / u: 4 s
Actieradius (40 km / u): 110 km
Elektromotor: PT-125, 12 kW (17 pk)
Oplaadbare batterijen, hun gewicht: 80NTs-125-V2, 380 kg

Overigens zijn er nog een hele hoop boeiende Lada's, zo zijn er in Rusland ook Electrische Lada's, met wankelmotor.. Maar daar kom ik later op terug!
Gaaf zeg die 2801 thumbs up
Doet me een beetje denken aan de Bedford CF-E, een volledig Elektrische variant van de welbekende Bedford bestelwagen.

Ik was vroeger als kleine zadel-liefhebber he-le-maal gek van de Bedford, er stond er bij ons één in de straat en in mijn ogen leek hij erg veel op die stoere A-team bus big smile smiley helaas zijn er niet veel meer van over, zeker de elektrische lijkt totaal uitgestorven. Ze zijn wel ooit zeer beperkt geproduceerd thumbs up

Hier een hele pagina over de CF-E:
[vauxpedianet.uk2sitebuilder.com]
Wat gaaf Zadelsnuiver! Ik weet dat er Volkswagen ook met elektrische auto's bezig was, maar van Bedford wist ik het niet. Ze waren er dus best wel ver mee! Gave link ook zeg!

In 2019 ben ik naar OMMMA geweest, dit is een Walhalla op het gebied van Oost-Europese voertuigen. Die dag waren er ruim 3200 (!! ) voertuigen. Naast de standaard Lada's,Wartburg en Trabantjes waren er ook enkele heel erg bijzondere versies, een kleine greep:

Dit is een Barkas B1000, in 1991 heeft het Duitse Karmann er 2 campers van gemaakt, deze is in particuliere hand, de andere staat geloof ik in een museum ofzo.

Wartburg 311/7 Schnelltransportwagen , deze versie is door Wartburg zelf gemaakt.

Wartburg 311/4 Kübelwagen, een Trabant is nog wel bekend als Kübelwagen, maar een Wartburg was nieuw voor me.

Deze Barkas is van de Volkspolizei geweest, slechts 5 van deze camera auto's zijn ooit gemaakt. Deze is de enige die nog bestaat en is nog compleet uitgerust.

IZH is een Russische fabrikant, die een onder eigen naam de Moskvitch 408 bouwde, dit is een pick-up, de 2715.

Lada 2107 Toscane , veel kan ik er niet over vinden. Op Drive2 vind ik een paar, die allemaal terug zijn gegaan naar Rusland. Het lijkt op een speciale Duitse versie.

Dit is een Volvo 244 DLS, die is in een aantal van slechts 1000 stuks naar de DDR gegaan. Het was een mix van de 240 en de 260. Deze auto is speciaal voor de DDR gemaakt.

De limousine op basis van de 264 vond ook zijn weg naar de DDR, en is daar de staatslimousine geweest van Erich Honecker. (De president)

Wartburg 1.3 Trans, ook deze is zelf door Wartburg gemaakt. De Trans is niet verlengd of iets. De 1.3 is zeldzamer dan dat de 353 versie is.

Trabant 1.1 Tramp, toen de Trabant de Polo-motor kreeg werd het de 1.1. Slechts minder dan 500 zijn de 1.1 Tramp gemaakt. De Tramp is overigens anders dan dat de Kübelwagen is, die was puur voor het leger, en de Tramp geloof ik niet.

Wartburg 312-300 HT Kabriolett, een open Wartburg is al bijzonder maar de 300 HT is slechts 4000 keer gemaakt en heeft een andere, minder mooie neus

Met de Wartburg 353 zijn er ook Rally's gereden. De Rally Trans is dus een soort oprijauto. Als ik het goed heb, is dit dus vanuit Wartburg zelf gegaan. (beetje vergelijkbaar met Lada Sport tak)

Wartburg 353 W Rallye-Trans met achterop een Wartburg 353 W Rallye.

Wartburg 1.3 W Rallye-Trans met achterop een Wartburg 353 W Rallye, de verisie met de Polo motor.

Hoeveel er precies zijn gemaakt is niet helemaal duidelijk, er leeft dus nog een Trans en die 1.3 staat in een museum. De Wartburg 353 WR is trouwens ook bijzonder, dat de is de Rally auto, door Wartburg zelf gemaakt!

Eerder deelde ik een VIS, dit is ook een VIS maar dan op basis van de NIVA. Een VIS 23461. VIS is dus een zelfstandige fabrikant, die overigens in Rusland een beetje onder vuur ligt vanwege een dodelijk ongeluk en het feit dat ze door de aanpassingen niet echt stevig zijn en dus gevaarlijk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-11-2020 10:47 door Peter O.
Ik heb tijdens de autorai nog gezeten in een lada niva met de onverwoestbare 1.9 psa diesel, deze was zoveel duurder dan de benzine uitvoering, ben er nooit 1 tegen gekomen op een Nederlandse verkoopsite of een auto verkoop blaadje.
[www.autoweek.nl]

In het ddr museum in Berlijn staat ook z'on verlengde volvo, mag je ook nog gewoon in zitten. 10 jaar geleden tenminste wel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-11-2020 21:22 door Auto encyclopedie.
Ik heb toch wel een zwak voor de eerste generatie Ford Ka. Had ik de ruimte, dan had ik een net exemplaar gekocht en weggezet. Het liefst dan een vroege met de grijze bumpers.
In Nederland zijn er in de latere jaren veel leuke speciale edities geweest, voornamelijk in samenwerking met kunstenaren. Maar ik kom ook twee leuke edities uit Duitsland tegen:

Ford Ka K2 Gelb Edition

En de leukste: de Ford Ka Lufthansa edition.
Met het interieur alsof het uit een vliegtuig komt. Hier meer informatie over deze uitvoering.

Leuke link Barri! Bedankt! daar is zo te zien veel tofs te vinden, bedankt!

Die Lufthansa is gaaf zeg. Gaaf dat leer!

Ik vind een KA ook erg leuk, inderdaad wel met de grijze bumpers. Ik had een Ford Race-simulator en de KA was mijn favoriet, in het echt lijkt het weggedrag ook goed te zijn meen ik.
Barri
En de leukste: de Ford Ka Lufthansa edition.
Met het interieur alsof het uit een vliegtuig komt.

Dan was een Ford KA-L-M ook wel een logische geweest... Knalblauw-witte buitenkant, donkerblauw interieur, kroontje op het stuur.
De Lada's met een diesel motor werden in Frankrijk goed verkocht. Datzelfde PSA blok is ook in de F.S.O varianten en in de Moscvitch Aleko verkocht
hobbes2cv
De Lada's met een diesel motor werden in Frankrijk goed verkocht. Datzelfde PSA blok is ook in de F.S.O varianten en in de Moscvitch Aleko verkocht

Ja zo maken ze niet meer, ik herinner mij ook dat die in een generatie Corolla in het facelift model zat, en zelfs nog in de Hyundai Lantra, daarna kregen de Koreanen diesel motoren van het Italiaanse VM.

Ik heb weer een topper, ditmaal een KIA. Maak kennis met de KIA Picanto Bling! Te herkennen aan "chromen" deurhandvaten, kofferbakgreep & instaplijsten!
Oh en lichtmetalen velgen.

Ik stond naast de auto en het woord "Bling" viel me meteen op, en het chroom. Ik heb echt gedacht dat het een staaltje DIY was, want ja dit is in Veendam....
Peter O
Ik heb weer een topper, ditmaal een KIA. Maak kennis met de KIA Picanto Bling! Te herkennen aan "chromen" deurhandvaten, kofferbakgreep & instaplijsten!
Oh en lichtmetalen velgen.
Ik stond naast de auto en het woord "Bling" viel me meteen op, en het chroom. Ik heb echt gedacht dat het een staaltje DIY was, want ja dit is in Veendam....
Dus je hebt daadwerkelijk naast de auto gestaan op bovenstaande foto en denkt lichtmetalen velgen te hebben gezien?
Dat model heet al een behoorlijke tijd geen Niva meer...
@ Sjon

Whoops, ik moet eerlijk zeggen dat ik de "speciale onderdelen" die het Bling pakket zou hebben, van een advertentie heb. Maar nee die velgen mist ie dus winking smiley

@ Ency, dat zijn de nieuwste uitgaves van VIS. Leuk!
Peter O
Deze is echt uit de oude doos, ik heb deze foto in 2003 gemaakt:

Een Volvo 440 Toncar.
Er was dus een bedrijf in ons land die van de 440 een Combi maakte, dit deden ze door er een andere kofferdeksel op te leggen.

ik kan hier dus niets over vinden, Wikipedia benoemt hem ook niet. Op een Engels forum vind slechts 1 foto van een andere, in Engeland.

Ik weet niet waar je die foto gemaakt hebt, maar er reden een jaar of 15 geleden hier in Assen ook twee rond:

En deze Lada heb ik in Montenegro gezien. Ik heb er thuis nog op gegoogeld, hij lijkt omgebouwd te zijn door een bedrijf wat Sanitet heet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.