Speciale Editie... Of niet. Onbekende uitvoeringen van bekende auto's

Gepost door Peter O 
Vanmiddag zag ik een Opel Astra Caravan. Dit is niet een auto die ik spot, zeker niet als het een G is.

Plots zie ik dat de auto niet helemaal grijs is, maar met een zwarte onderkant. Plots herinnerde ik me dat ik al eerder zo´n model heb gespot. Die auto zette heel veel vraagtekens neer. Een uitvoering die bij medespotters onbekend was/is.

Gezien de vele liefhebbers hier op het forum, dacht ik misschien is het leuk om een topic te maken voor dit soort auto's. Misschien gespot op straat, misschien op Marktplaats. Misschien zitten er hier liefhebbers, die meer informatie erover kunnen hebben.

Let wel, het gaat dus vooral om onbekende uitvoeringen, waar eigenlijk niets of nauwelijks iets over te vinden. Eventuele uitvoeringen uit het buitenland zijn ook leuk, maar het gaat me vooral om Nederlandse modellen.

Heb je nu iets gezien, waar je niets over kunt vinden, deel het dan hier. Wellicht is hier iemand die meer weet. Andersom kan ook, wellicht ken je een erg toffe en onbekende uitvoering van een model.




Zo zag ik in 2014 deze 2008 Opel Astra H

Als badge stond er X-Limited op.


En nog een 2008 model, ditmaal een benzine uitvoering. Deze lijkt chromen dakrails te hebben, in tegenstelling tot 2 andere.


Deze zag ik vandaag, weer een diesel maar ditmaal een uit 2009



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2020 18:37 door Peter O.
Het enige dat ik erover kan zeggen is dat het geen Astra G is, maar een Astra H. winking smiley
Quote
929V6
Het enige dat ik erover kan zeggen is dat het geen Astra G is, maar een Astra H. winking smiley

Scherp! Aangepast! winking smiley


Een ander model waar ik meteen aandacht is de Hyundai Getz Dynamic Sport.


Een kruising van een "gewone" Getz en een 'Cross Getz"



Het schijnt dat dit model bedacht is door de Nederlandse importeur.
Gezien het voorbeeld mag de Ford Focus X-Road hier niet ontbreken. Een cross-variant speciaal voor de Nederlandse markt, 300 stuks gemaakt. Lijkt me nogal een kleine serie om speciaal die opzetstukken voor te maken. En succes gewenst als je schade hebt...


[www.autowereld.com]
Je bent me voor Milan! Die had ik ook nog achter de hand!


Om maar even in de Cross-sferen te blijven. Dit is ene KIA Picanto R-Cross. Van dit model zijn er slechts 500 gemaakt, en dit is nummer 426.
Meer info


Dit is een Opel Kadett Limited 1.3. Ook bijzonder, hier wat meer info:
"De Limited is een speciale Nederlandse uitgave om te vieren dat er in 1 jaar tijd 100.000 Kadetts zijn verkocht. Hij is slechts één maand leverbaar geweest voor FL 22.495,-.
De Kadett Limited was er alleen als 3 deurs 1.3 in de toen gloednieuwe Opel kleur: Email-blauw.
Extra's:
- Met. lak
- Koplampzoemer
- Klok
- Aansteker
- Getint glas
- Dagteller
- Mistachterlicht
- Deurvakken
- GL wieldoppen
- Zijstrips
- ''Snelle'' Trim-Line striping"
Quote
MWH
Gezien het voorbeeld mag de Ford Focus X-Road hier niet ontbreken. Een cross-variant speciaal voor de Nederlandse markt, 300 stuks gemaakt. Lijkt me nogal een kleine serie om speciaal die opzetstukken voor te maken. En succes gewenst als je schade hebt...

Dat was "gewoon" een setje van een Duitse accessoirefabrikant winking smiley
In ongeveer 93/94 had je de astra fresh modellen.
Dat waren jonge gebruikte astra, die werden voorzien van andere wieldoppen, andere deurstrips (of een getapte kleurig lijntje daarover) en op de voorspatborden een Fresh Badge.

Naar mijn idee ook bedacht door de Nederlandse dealers.
Vreemde Crossfox waarvan het me nog steeds niet geheel duidelijk is of dit (door de importeur) zo geleverd is, of dat iemand zelf creatief is geweest.

@ Dennis

Een paar jaar geleden zag ik deze, die had schijnbaar origineel ogende "Cross Fox" striping, maar is nog minder "Cross" dan die die jij hebt gezien... Ik kon over mijne ook niets vinden



[/url]
Misschien dan toch een poging geweest om wat makkelijker Foxjes (die nooit zo'n groot succes als de latere Up waren) kwijt te raken? Zeker degene die ik spotte lijkt verder maar een kaal ding.
Citroen begon er ergens in de jaren 70 al mee, vanwege het simpele feit dat ze graag de magazijnen eens wilden opruimen. Zo werden de laatste 4 tjes ( 400cc motoren) ronde en later de vierkante koplampen verkocht. De marketing afdeling heeft dit trucje later overgenomen om de omzet wat te verhogen. Bij sommige merken en modellen zijn er zelfs sub bedrijfjes ontstaan die allerlei complete varianten en of kits leveren. goochel maar eens op Lada Niva bv
Quote
Wouter82
Quote
MWH
Gezien het voorbeeld mag de Ford Focus X-Road hier niet ontbreken. Een cross-variant speciaal voor de Nederlandse markt, 300 stuks gemaakt. Lijkt me nogal een kleine serie om speciaal die opzetstukken voor te maken. En succes gewenst als je schade hebt...

Dat was "gewoon" een setje van een Duitse accessoirefabrikant winking smiley
Ah kijk! thumbs up Die had nooit gedacht zoveel setjes te verkopen waarschijnlijk. smiling smiley
Peugeot 405 Break Roland Garros, niet hier in Nederland leverbaar geweest (ik meen me te herinneren die in Frankrijk en Zwitserland te hebben zien rijden). Hoe ik de foto hier moet krijgen weet ik niet, maar ik geef wel de link:
[www.google.nl]
@ Speedtouch:



Ik weet niet of je op een computer of telefoon zit, maar ik heb net met mijn muis op de afbeelding geklikt (rechts) en toen voor de optie "adres van de afbeelding kopieren".

Dan hier op het forum uit de balk met opties boven het bericht de afbeelding knop, ofwel het dingetje rechts van de wereldbol.

Je kan ook [ img ] het gekopieerde adres [ / img ] gebruiken. (de spaties even weglaten)

(ik heb het maar zo Jip & Janneke gezegd, ik hoop niet dat je het gevoel hebt dat ik jou als gewaardeerd forumer als noob wil neerzetten)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-10-2020 14:05 door Peter O.
Heb zo snel geen foto's kunnen vinden maar Opel was zeker in het verleden vaak van de onbekende/actie-uitvoeringen.

Zo had mijn Pa destijds een D Kadett in Holiday uitvoering. Was een brandweerrode 3 deurs met als opties/extra's : mistlampen, een schuifdak en een blauw-witte striping over de hele zijkant.

Later kwam er een Astra F in Merit uitvoering, dat was volgens mij een simpele GL met een paar extra's ( volgens bij ander motiefje op de bekleding en andere wieldoppen etc. ).

Edit : De folder van de Astra Merit staat wel hier op Autoweek, herken inderdaad het motiefje nog.
Opel Astra Merit



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-10-2020 14:08 door Total Loss.
Ik moet gelijk hier aan denken



Een soort van Suzuki SX4 Sedan
Dit had ons straatbeeld ook wel wat vrolijker gemaakt dan de bestel auto's die wij kennen en de dikke Pick ups waar vooral zzp-ers mee voor komen rijden, Schijnen inmiddels al nagel studio's te zijn die er 1 in bezit hebben las ik laatst.



De 6 persoons van voor de facelift wordt al echt een zeldzaamheid, maar als bestel

multipla bestel

deze loopt op zijn laatste benen






Deze staat al een tijd bij dit bedrijf. Ik heb geen idee of dit een speciale uitvoering is of niet. Ik heb er echter laatst nog eentje zien rijden, ook in deze groene kleur en ook met een roldak.

Ik kan er zelf niets over vinden, heb ook geen idee of dit een speciale uitvoering is.

In bijna dezelfde kleur deze Berlingo:

Dit is een Zooom, of wel een kleine camper. Of het van Citroën zelf is of van een campermerk, weet ik eigenlijk niet.
Quote
Peter O
@ Speedtouch:



Ik weet niet of je op een computer of telefoon zit, maar ik heb net met mijn muis op de afbeelding geklikt (rechts) en toen voor de optie "adres van de afbeelding kopieren".

Dan hier op het forum uit de balk met opties boven het bericht de afbeelding knop, ofwel het dingetje rechts van de wereldbol.

Je kan ook [ img ] het gekopieerde adres [ / img ] gebruiken. (de spaties even weglaten)

(ik heb het maar zo Jip & Janneke gezegd, ik hoop niet dat je het gevoel hebt dat ik jou als gewaardeerd forumer als noob wil neerzetten)

Bedankt voor de uitleg, weer bijgeleeerd!
@Total Loss:


Kadett Holiday by Michiel V, on Flickr

De Holiday was er ook al als B-Kadett:


Mistlampen, striping, "Buick"-velgen en voorstoelen met hoofdsteunen. Het op Wikipedia genoemde schuifdak kan ik bij dit exemplaar en andere waar ik een foto van heb niet ontdekken.
@929v6 Geweldig! Dat is hem inderdaad, herken die striping meteen, ondanks dat ik toen pas een jaar of 8 oud was ofzo. Die van ons had zeker een schuifdak maar dat kan natuurlijk ook een losse extra optie geweest zijn.
Wat goed... ik dacht dat ik ook een Kadett Holiday had gezien, maar nee het is een Flair
Quote
Peter O

Deze staat al een tijd bij dit bedrijf. Ik heb geen idee of dit een speciale uitvoering is of niet. Ik heb er echter laatst nog eentje zien rijden, ook in deze groene kleur en ook met een roldak.

Ik kan er zelf niets over vinden, heb ook geen idee of dit een speciale uitvoering is.
Mijn buren hadden zo'n groene Picasso, en de buurvrouw rijdt alweer nummer drie.

Er was bij de Picasso maar één uitvoering als ik me niet vergis. Het roldak was een optie, maar alleen bij drie kleuren: dit groen, lichtblauw en rood metallic.

Terug naar speciale uitvoeringen: er is onderscheid tussen actiemodellen vanuit de fabriek en actiemodellen die de importeur bedacht heeft. Ford gebruikte voor dat laatste vaak de accessoirebrochure van MS Design.
Quote
Peter O
Wat goed... ik dacht dat ik ook een Kadett Holiday had gezien, maar nee het is een Flair

De Flair... die herinner ik me niet zo 1-2-3. Wel de Flash:



Overigens is dit een heel leuke site met de meeste in Frankrijk en sommige andere Europese landen geleverde speciale uitvoeringen:

[www.autos-series-limitees.fr]
Quote
Barri
Mijn buren hadden zo'n groene Picasso, en de buurvrouw rijdt alweer nummer drie.

Er was bij de Picasso maar één uitvoering als ik me niet vergis. Het roldak was een optie, maar alleen bij drie kleuren: dit groen, lichtblauw en rood metallic.

Terug naar speciale uitvoeringen: er is onderscheid tussen actiemodellen vanuit de fabriek en actiemodellen die de importeur bedacht heeft. Ford gebruikte voor dat laatste vaak de accessoirebrochure van MS Design.

Wat goed!!thumbs up Bedankt voor het ophelderen! Ik heb zo veel avonden op Google doorgebracht, of weer door het hek lopen kijken of ik iets kon ontdekken.

Over deel 2, ja Volkswagen had er ook een handje van. De importeur bedacht soms speciale edities om van een partij af te komen.

Wat mij betreft mag alles geplaatst worden, met uitzondering van bijvoorbeeld Golf Mahattan, Polo Fox, 205 Accent, 205 Generation (en vergelijkbare wagens) . Die zijn heel erg bekend, ik ben me ervan bewust dat mensen als 929V6, maar ook liefhebbers van een model/merk meer kennis hebben en dus vaker de uitvoering zullen kennen.

Zwart-Wit gezien zou je dus mogen zeggen, dat de grijskenteken uitvoeringen hier niets te zoeken hebben. Vaak worden die auto's speciaal voor onze markt aangepast. Op Flickr worden buitenlandse spotters soms helemaal wild van onze verhoogde uitvoeringen, nooit gezien. Zo heb ik ooit eens een Hyundai Lantra SW op grijs kenteken gezien. Er werd mij verteld dat er slechts een handvol ooit zijn gemaakt. Dat is natuurlijk ook tof, ik heb dat tot dat moment nooit geweten!

@929v6

Ja toffe site is dat he?

Qua Kadett, ik heb het ingezoomd om te zien wat er staat. Er wordt zelfs naar dit model/uitvoering nog verwezen in het topic van Dennis.
Quote
Barri
Ford gebruikte voor dat laatste vaak de accessoirebrochure van MS Design.

Die bedoelde ik met de Focus X-Road winking smiley
Quote
929V6
Quote
Peter O
Wat goed... ik dacht dat ik ook een Kadett Holiday had gezien, maar nee het is een Flair
De Flair... die herinner ik me niet zo 1-2-3. Wel de Flash:

Ik kan in die tekst bij het achterlicht noch het woord Flair, noch het woord Flash halen. En Holiday ook niet.



Daarnaast: in de periode dat deze auto op kenteken werd gezet adverteerde Opel juist met de Kadett J... een speciaal aangeklede uitvoering met 1.3-motor. En ze noemden het de "J van Royaal".
Het blijkt dan ook wel een zeer ingewikkeld driedimensionaal lettertype...



Enneh, de Kadett Flash bestond dus ook...

Ik heb er nog 1, uiteraard ook weer een Opel.

De Opel Corsa B Twister.



Quote

Het ombouwen van een auto met vast dak naar een cabrio was in de jaren negentig onder carrosseriebouwers een populaire bezigheid. De Duitse firma R&R Kupfer legde zich toe op de begin 1993 geïntroduceerde Opel Corsa B.

Op de AutoRAI in 1995 liet Opel de Corsa Twister zien aan het publiek. De naam Twister dankte de auto aan Opel-dealer Van Twist uit Dordrecht. Dit bedrijf kreeg de zegen van R&R Kupfer om de auto te voorzien van een stoffen dak. Overigens leverde elke Opel-dealer de Corsa Twister, maar de transformatie vond altijd plaats in Dordrecht.



Ben zelf goed bekend met deze auto omdat ik een paar jaar later bij het schadebedrijf dat deze ombouw destijds deed ben gaan werken. Wat collega's die daar al langer werkten hebben deze ombouw daar uitgevoerd, weet wel nog dat ze er niet zo heel erg blij mee waren ( hoop gedoe en problemen )
Helaas nooit in Nederland geleverd door Peugeot maar m.i. wel bijzonder genoeg om te vermelden: in oa Frankrijk, Engeland, België en Denemarken waren de 106, 306 en 806 er als Eden Park. Bij de Roland Garros uitvoeringen was tennis het thema, bij de Eden Park ging het om rugby. Eden Park is het rugby stadion in Auckland. De gimmick: ontwerp van hoofdsteunen was geïnspireerd op de rugbybal grinning smiley. Hij had een speciale kleur blauw metallic en was voorzien van beige stoelen met een blauw/beige tartan ruit in het midden en blauwe deurpanelen en tapijt. Van de 306 is er ook een eerste serie van 1500 stuks geweest met een iets andere bekleding en buitenkleur.

Helaas nooit in Nederland in het gamma geweest.

Peugeot série spéciale Eden Park






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-10-2020 22:02 door MBdoubleyou.
Die Twister weet ik nog wel. Leuk ding! Zouden er nog een paar van bestaan?
Quote
Barri
Die Twister weet ik nog wel. Leuk ding! Zouden er nog een paar van bestaan?

Dan zullen het er nooit veel zijn gok ik.
Waren alleen eerste series Corsa B ( 1994/1995 ) en die waren al niet best wat roest betreft.
De zaag erin zetten was op zijn zachtst gezegd ook niet echt bevorderlijk.
Verder nog het probleem van een erg duur dak indien die vervangen moest worden en ik neem aan dat de meeste al wel op het kerkhof beland zijn.
Een "speciale editie" is meestal gewoon een marketingstrategie om een al wat langer meegaand model toch populair te houden met behulp van wat "extraatjes en exclusiviteit", zowel fabrikanten als importeurs maken hier gebruik van, en waarschijnlijk kun je dit bij de meeste automerken wel zien.

Volkswagen had voor bijvoorbeeld de Golf een speciale editie 'Manhattan' en 'Rolling Stones', Matra had in de jaren '80 voor de Rancho zeer beperkte oplages genaamd 'Midnight', 'Davos' en 'Loisir', en Opel is hierboven inmiddels al ruim genoemd.
BV Nimag (Suzuki importeur nederland) heeft ook vele modellen een speciale editie gegeven voor de nederlandse markt, zo is de Suzuki Samurai 'Rhino', 'Pepper' en 'Blue Lagoon' een creatie van Nimag maar ook diverse Alto's en Swift's zijn daar opgeleukt voor de nederlandse markt.

Maar het komt ook wel eens voor dat er vanuit een beurs blikvanger c.q. demo-auto opeens spontaan een speciale editie ontstaat, zo is bijvoorbeeld de VW Harlequin eigenlijk puur bedoeld geweest als kleurenpallet voor de leverbare kleuren maar is door de vraag uiteindelijk toch een speciale editie geworden.
De laatste jaren ben ik ook nog wat bijzondere uitvoeringen tegen gekomen:

Fiat Panda Italia 90, deze had helaas niet meer de kenmerkende voetbal wieldoppen:


Opel Kadett Cup:


Fiat Tipo 1.9TD GT:


Datsun Cherry GTT:


Honda Prelude Tropic:


Komt van internet, geen idee welke uitvoering dit is:


Skoda Favorit MTX Cabrio:


Renault Megane Coupe 1.9dTi, totdat ik deze een paar maand geleden tegen kwam, wist ik niet dat die bestond:



VW Golf II Flair:


VW Golf I GTS:


Ik zal nog eens in de stapel Alfa folders en boekjes bladeren of ik nog wat tegen kom.
De laatste 1-2 jaar van de eerste Renault 5 produktie, waren er alleen maar opvolgende actiemodellen. Iets van Le Car, Parasienne, Parasienne II, Le Blanche, Aerobic, Fifth Avenue, Le Mans, Le Car II en misschien nog wel enkele.
Als je dan een "gewone" zonder al die uitbundige striping wilde, ging de dealer dat er allemaal af weken/ fohnen. Zo ontstonden "niet-bestaande" standaarduitvoeringen weer.
Ik zal vanavond nog eens mijn Flickr doorspeuren naar wat leuke modellen..

@ Barri & Total Loss

een paar jaar geleden zag ik deze Twister staan.

Precies zoals jij zegt TL 1994.

Hij is dit jaar nog van eigenaar gewisseld, maar de apk is al 3 jaar verlopen.
In Nederland heeft Renault de R5, R25, Clio en Safrane Baccara geleverd (ik meen zelfs ook nog de Laguna 1), echter was deze in Frankrijk ook als R19 en R21 leverbaar

Gaat vooral over NL modellen, niet relevante post dus big smile smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2020 16:25 door Guus Leferink.
Quote
Barri
Terug naar speciale uitvoeringen: er is onderscheid tussen actiemodellen vanuit de fabriek en actiemodellen die de importeur bedacht heeft. Ford gebruikte voor dat laatste vaak de accessoirebrochure van MS Design.

Ik kan me nog herinneren toen ik naast mijn studie op zaterdag in de verkoop hielp bij een Seat dealer (begin jaren '00), die hadden toen een beetje teveel voorraad van de Ibiza waar ze graag vanaf wilden.

  • Dealtje gemaakt met de lokale bandenboer voor een serie identieke, mooie lichtmetalen velgen in dezelfde maat als de standaard stalen velgen. Eigen monteurs de banden laten omleggen op het lichtmetaal.
  • Uit de accessoirefolder wat chroomlook grillelijsten besteld en gemonteerd
  • Originele mistlampen achteraf gemonteerd
  • Aftermarket radio CD-speler erin
  • Stickers met striping laten maken
  • Adverteren met speciale editie "alleen bij ons verkrijgbaar", kleine meerprijs ten opzichte van de standaarduitvoering.

Binnen no time was de voorraad geslonken. De stalen velgen die we over hielden konden we vervolgens aanbieden als mensen winterbanden wilden hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2020 16:43 door Bart81.
Quote
Guus Leferink
In Nederland heeft Renault de R5, R25, Clio en Safrane Baccara geleverd (ik meen zelfs ook nog de Laguna 1), echter was deze in Frankrijk ook als R19 en R21 leverbaar

Gaat vooral over NL modellen, niet relevante post dus big smile smiley

Plaats maar leuk! smiling smiley Vooral houdt niet in dat er geen buitenlandse uitvoering mag staan winking smiley

Vooral de R21 en R19 klinken tof, die ken ik helemaal niet!
We hebben dus al een Kadett Flair en een Golf Flair, dan kan deze toch niet uitblijven:



grinning smiley
Renault had een speciaal "Baccara-achtig" actiemodel in die tijd: de Renault 21 GTX Monaco en de 25 GTS/TX Monaco. Chocoladebruinmetallic met beige leer. En speciale wieldoppen, niks lichtmetalen velgen smiling smiley! In andere landen was er ook nog een 5 GTX Monaco in dezelfde kleurstelling.

Ik werkte toen bij Renault en de 21 was al geen hardloper......maar de Monaco was een aardige winkeldochter. Gewoon te duur en uiteindelijk gingen ze met een flinke bonus naar wat grotere dealers toe. De GTD en GTS waren de meestverkochte modellen. De 2-liters gingen al bijna niet. Terwijl het fijne auto's waren. Onze 'afdelingshoer" was een R21 TXE. Die heb ik aardig wat weekends meegenomen.
De 25 Monaco's gingen vrij makkelijk weg.






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2020 17:34 door MBdoubleyou.
In Dörpen, Noord-Duitsland, bestond in de jaren 80 en 90 Bohse Automobilbau GmbH Vanaf 1987/1988 produceerde Bohse de Euro-Star.

De Euro-Star is een Lada 2105 die was omgebouwd naar een soort Mini-Moke achtige auto. zonder deuren, maar met kuntstof-zijkanten.

Dat ziet er zo uit.

Dit was niet de eerste auto van Bohse. Dat was de Bohse Sprinter, een auto op basis van de Golf 1.

Van dit model zijn er 30 gemaakt, van de Lada 200. Beide auto's zijn lijken dezelfde carroserie te hebben, alleen de koplampen zijn anders. het schijnt dat de achterlichten van een Sprinter van een LT komen.

In de jaren 90 ging men over op de Bohse Safari. Dit was wederom een Lada, ditmaal een Samara. Lada was zo onder de indruk van dit model, dat ze de rechten overkochten en de auto werd bij de Duitse dealers verkocht, als Lada Samara Fun. In ons land is de auto verkocht als Lada Samara Taiga. Er zijn ongeveer 2000 modellen gemaakt.

Zo ziet dat eruit:


Deze Taiga was van mijn kameraad, helaas is de auto zoals de foto laat zien niet meer onder ons. Ivan gelukkig wel en daarom mocht ik ook zijn foto gebruiken!

EN nu zijn er 2 verhalen..... Volgens Wikipedia/Google stopte Bohse in 1993 met auto's bouwen, meneer Bohse was op leeftijd en er was geen opvolging.

MAAR er is dus nog een auto:

De Bohse Hyundai Pony Coupé, hier schijnen 10 exemplaren van te zijn gemaakt.( dit hoorde ik iemand op het event zeggen, de eigenaar wellicht) Maar er is zo weinig over deze auto bekend. Ik werd zelfs benaderd door iemand uit Finland/Estland van de Bohse-Club, of ik misschien meer informatie had over die auto, want zelfs in de kringen is het een groot mysterie!




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2020 17:49 door Peter O.
Was de Renault 21 Manager ook een Nederlandse special?

Van de Golf 1 had je de M en MX, de S Sprinter en later de Sprinter en Stayer.
Quote
Klassiekerrijder
Was de Renault 21 Manager ook een Nederlandse special?

Nee, die zag je in Frankrijk ook veel, net als de Symphonie.
Quote
Klassiekerrijder
Was de Renault 21 Manager ook een Nederlandse special?

Nee, de 21 Manager was een internationaal actiemodel en kwam met striping en extra uitrusting direct uit de fabriek.
Niet veel toe te voegen aan dit topic behalve de Fiat Bravo/Brava Sportline, in België leverbaar en door de importeur opgeleukt met een MSDesign bodykit



En onze eigen Prius is een zogenaamde "special edition", in de basis een vrij standaard Aspiration uitvoering maar door Louwman & Parqui B.V. voorzien van lederen bekleding (aldanniet in 2 kleuren), PDC en het Toyota TNS510 navigatiesysteem.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.