Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gepost door Icebrain 
Ik doe ff niet mee aan deze discussie.....

Alhoewel een vriend van mij had een Kia Sportage uit 2006, dat hok liep ook 1:7. Dan doe ik het met bijna 1:6 nog niet zo slecht. 2120 kg en Randstad verkeer.
Anonieme bezoeker
Re: Teutonia LXV :Geschwindigkeit
17-12-2017 09:09
Ik doe even mee met deze discussie:

- Golf 2.8: 1 op 9,2 gemiddeld
- BMW 318i 2.0: 1 op 12,5 gemiddeld.

Met precies dezelfde snelheden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-12-2017 09:18 door Phaeton V8.

- Mercedes 200 Automaat: 1 op 9,4 gemiddeld
- BMW 330i: 1 op 11,2 gemiddeld

Upsizing FTW!

PS FHcijferreeks: 530iX? Waar is je 130i gebleven?
17-12-2017 10:57
BMW 630Ci 1 op 10,5 gemiddeld
Mercedes E 200 CDI 1 op 17,5 gemiddeld
Helmut 1 op 6 zonder caravan. En 1 op 6 met caravangrinning smiley
Anonieme bezoeker
17-12-2017 11:21
Leuk dat FH126560 weer terug is, zijn autowijsheden worden zeer gewaardeerd smileys with beer
MINI Cooper: 1 op 15,9
BMW 328iA: 1 op 11,6
FH126560 welkom terug smileys with beer

Mijn Z4 3.0 gemiddeld zo op 1 op 11.
Op lange ritten richting Stuttgart zelfs wel 1 op 13.5 gehaald met de E46 328i, heerlijk relax 120/130 op de cruise control.
155 1:10
75 1:10

Ik rij eigenlijk altijd 1:10, alleen met de AMG red ik dat niet.
Anonieme bezoeker
17-12-2017 17:05
@snipe: 130i staat gewoon voor de deur hier.
michel1975
Helmut 1 op 6 zonder caravan. En 1 op 6 met caravangrinning smiley
Ik kom idd altijd rond de 1:6. File, stad, snelweg.
FH126560
@snipe: 130i staat gewoon voor de deur hier.
Ik zag m van de week nog staan. Super mooie kleur.
Anonieme bezoeker
17-12-2017 17:40
Met de zware sneeuwval is het tobben geblazen hoor met zo'n BMW. Als je gewoon op de weg rijdt waar geschoven en gestrooid is, is er niets aan de hand maar op het moment dat je langs de kant of ergens een parkeerplaats oprijdt is het tobben geblazen qua aandrijving. Zonder winterbanden ben je dan helemaal niets. Ik kom mijn eigen oprit niet eens op dan.
Anonieme bezoeker
17-12-2017 17:46
@aras: ik heb nieuwe aanwinst die jou wel zal aanspreken. Je ziet m binnenkort. Hij staat nu op blokken want de velgen worden even aangepakt.
Een CLS 63? thumbs up

FH126560
Met de zware sneeuwval is het tobben geblazen hoor met zo'n BMW. Als je gewoon op de weg rijdt waar geschoven en gestrooid is, is er niets aan de hand maar op het moment dat je langs de kant of ergens een parkeerplaats oprijdt is het tobben geblazen qua aandrijving. Zonder winterbanden ben je dan helemaal niets. Ik kom mijn eigen oprit niet eens op dan.

De Hollandse sneeuw-perikelen werden vanuit Litouwen met leedvermaak aanschouwd. grinning smiley

Code's Rood, platliggend openbaar vervoer, en blikschade's op elke straathoek; de massahysterie is nauwelijks meer voor te stellen vanuit een land waar men schouder ophalend op een halve meter sneeuw reageert.

Soit, het is natuurlijk niet zonder reden dat bijna elke BMW hier een xDrive is.
Anonieme bezoeker
17-12-2017 19:02
@TYN: helemaal eens. Ongelofelijk hoe een land totaal onwricht raakt door wat sneeuw. En ja, met een x-drive heb je nergens last van.

Laatste (auto) aanwinst inderdaad een CLS.
Oh bijzonder fraai een CLS, welke uitvoering/motor?

- A3 1.4 tfsi cod (getuned 194 pk): 1 op 15,9 gemiddeld, uitschieters naar 1 op 17
- A4 3.0 v6: 1 op 9,5/10 gemiddeld

Op het zelfde traject en zelfde omstandigheden.

Tevreden en content met beide drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-12-2017 19:26 door Roy R.
Anonieme bezoeker
17-12-2017 19:49
@Bofkont: een CLS 63 AMG. Vollausstattung.
FH126560
@Bofkont: een CLS 63 AMG. Vollausstattung.
Wauw, kwijl. Dat vind ik idd wel wat. grinning smiley
TYN
De Hollandse sneeuw-perikelen werden vanuit Litouwen met leedvermaak aanschouwd. grinning smiley

Code's Rood, platliggend openbaar vervoer, en blikschade's op elke straathoek; de massahysterie is nauwelijks meer voor te stellen vanuit een land waar men schouder ophalend op een halve meter sneeuw reageert.

Soit, het is natuurlijk niet zonder reden dat bijna elke BMW hier een xDrive is.

Vergelijken met landen waar de winters strenger zijn vind ik persoonlijk wel erg makkelijk. In Noorwegen hoor je ook niemand klagen, maar daar hebben ze de laagste bevolkingsdichtheid van Europa. Helaas is het in ons landje een stuk drukker, kunnen de wegen het onder normale omstandigheden al niet aan en heb je te maken met een flink deel van de bevolking die met winters weer niet kan of durft te rijden. Dan hoeft er maar íéts te gebeuren of het wordt een bende.
Overigens vond ik het de meest relaxte 'Code rood' ooit, nog nooit zo snel van en naar werk gereden.
Mooie aanwinst FH thumbs up. Zal fabelhaft rijden die CLS! Eentje uit 2012? Welke kleur?
Anonieme bezoeker
17-12-2017 21:14
Designo Mokka Schwarz 33. Topauto, alleen velgranden zijn niet meer helemaal gaaf. Wordt hersteld.
17-12-2017 21:42
Goeie kleur! Zwart, maar toch weer niet. Want bruin. Maar niemand die dat ziet. Tot je er Brasil leder in zet.
Zo dan wat een top auto FH126560 !!
Groot gelijk heb je, geniet er van zolang het nog mogelijk is.
Anonieme bezoeker
17-12-2017 22:19
@500 E: designo Exclusief leder hellbraun einfarbig
TYN
De Hollandse sneeuw-perikelen werden vanuit Litouwen met leedvermaak aanschouwd.

Zware sneeuwval komt hier niet zo vaak voor, dus wij zijn niet zo goed voorbereid op dat soort weersinvloeden. Meer dan de helft van de Nederlanders rijdt tijdens dit soort situaties op Landsail zomerbandjes, die op droog wegdek al nauwelijks grip hebben laat staan tijdens een sneeuwbui.

Ook hebben wij vaak een kwakkel temperatuur waardoor er snel ijsvorming ontstaat op de wegen. In landen met veel sneeuwval (denk bijvoorbeeld aan Finland) laten ze de sneeuw lekker liggen op de wegen, hier in NL is het beleid de weg weer zo gauw mogelijk schoon te krijgen.

Daarnaast is ons spoornetwerk duidelijk niet op sneeuw/ijs voorbereid, de nog op gasgestookte wissels vriezen voortdurend vast. Daar waar andere landen elektrisch verwarmbare wissels hebben, en hele teams klaar hebben staan die het spoor ijsvrij maken.

Je ziet trouwens in Rusland dat ze bij echt extreem weer, op vliegvelden wel vluchten annuleren. Maar goed, daar zijn ze wel veel meer gewend.
Roy R

- A3 1.4 tfsi cod (getuned 194 pk): 1 op 15,9 gemiddeld, uitschieters naar 1 op 17

Dat is echt netjes! Is dat met cilinderuitschakeling?

@FH: Fijne wagen, veel plezier ermee!
Klinkt goed FH126560. thumbs up Plaats je even foto's als de velgen eronder zitten? winking smiley
FH126560
Designo Mokka Schwarz 33. Topauto, alleen velgranden zijn niet meer helemaal gaaf. Wordt hersteld.
Ik ben jaloers. Prachtbak en een geweldig geluid. Wanneer leg je komend jaar weer eens aan in Makkum Steven?

Zo vandaag even aan de andere kant een Karsten voortent opgehaald voor de SMV. Blijkt de beste man gewoon letterlijk een Saab museum in zijn achtertuin te hebben. Weliswaar geen Teutonen maar er stonden wel hele bijzondere exemplaren tussen.

Anonieme bezoeker
17-12-2017 23:48
@michel: tsja, Makkum...dat weet ik nog niet uiteraard. Boot ligt nu in Warmond.

Grappig zo'n Saab collectie. Ik moet wel altijd een beetje meewarig lachen om die associatie met vliegtuigen waarmee Saab zich profileert. Veel autofabrikanten hebben of hadden luchtvaartactiviteiten maar die hoor je er nooit over...
Ik doe ff niet mee met deze discussie. Ik heb nog niet de aanvechting gehad om op zoek te gaan naar de verbruiksmeter in mijn auto’s.drinking smiley
FH126560

Is dat je nieuwe werkauto? Want daar was je toch naar op zoek? Goed gedaan!thumbs up
Enzo Ferrari
Ook hebben wij vaak een kwakkel temperatuur waardoor er snel ijsvorming ontstaat op de wegen. In landen met veel sneeuwval (denk bijvoorbeeld aan Finland) laten ze de sneeuw lekker liggen op de wegen, hier in NL is het beleid de weg weer zo gauw mogelijk schoon te krijgen.

Toch wonderlijk dat in een overgereguleerd land als het onze winterbanden niet allang verplicht zijn. Juist in verband met dat kwakkelweer en die ijsvorming.
@FH: Wel veel keuzestress zo elke dag. Pak ik de CLS of de 530i? De ML of de 130i? Of voor de verandering eens de X3? Of toch de Honda? grinning smiley

Of is het de bedoeling dat er nog iets het veld gaat ruimen?
@Enzo Ferrari. klopt dat is met cilinderuitschakeling. Dat concept werkt wel echt in de praktijk. Ik meet aan de pomp niet via de boordcomputer. Het snelste wat je kan rijden op 2 pitten is 125 km/u als de wind goed staat drinking smiley
Daar mik ik totaal niet op overigens, maar vaker kan en mag je toch niet sneller dus dan valt het wel op. In en uitschakelen van het systeem gaat trouwens onmerkbaar. Benzine is 98 dat helpt ook een klein beetje. Ik tank 98 omdat de auto net wat lekkerder loopt na de tuning op 98. Of het zit tussen mijn oren als ik anderen mag geloven, maar denk het niet.

FH126560, proficiat met de nieuwe aanwinst!
funf
Enzo Ferrari

Toch wonderlijk dat in een overgereguleerd land als het onze winterbanden niet allang verplicht zijn. Juist in verband met dat kwakkelweer en die ijsvorming.

Inderdaad, alleen zal het verplichten van winterbanden lastig zijn. Wat wel haalbaar zou moeten zijn is de Duitsland optie: de auto dient aangepast te zijn aan winterse omstandigheden. Dan ben je in ieder geval verzekeringstechnisch de sjaak als je met je zomerbanden tegen een ander aan glijdt.

Banden wisselen is niet nodig, all weather banden volstaan voor Nederland denk ik.

@R-W heeft er een mooi topic over, ik kan hem even niet vinden. Als ik meer tijd heb zoek ik hem ff op. (Mits niet teveel off topic)
Roy R

- A4 3.0 v6: 1 op 9,5/10 gemiddeld

Op het zelfde traject en zelfde omstandigheden.

Tevreden en content met beide drinking smiley

Ik moet met mijn 3.0 V6 veel snelwegritten maken om op 1:9,5 te komen. Gemiddeld is het eerder 1:8,5. Wel een zware A5 cabrio.
@FH: Gefeli, mooie bak heb je gekocht.

@Verbruik: Ik rij nu vanaf 2008 in een BMW met een atmosferische drie liter Reihensechs. Verbruik rond 1:11. Geinige is dat het vrijwel niet uitmaakt wat voor carrosserie er omheen zit, 3-serie, Z4 of 1-serie.
De Schaduw
@Verbruik: Ik rij nu vanaf 2008 in een BMW met een atmosferische drie liter Reihensechs. Verbruik rond 1:11. Geinige is dat het vrijwel niet uitmaakt wat voor carrosserie er omheen zit, 3-serie, Z4 of 1-serie.

Die auto's zullen elkaar qua gewicht dan ook niet zoveel ontlopen. In een X3, X5 of 7-Serie met dezelfde motor zal het verbruik wel wat hoger uitvallen.
Gefeliciteerd FH126560! thumbs up

Zoiets, met waarschijnlijk andere velgen?

@FH,
Natuurlijk hartelijk gefeliciteerd met deze prachtige auto!thumbs up
De Schaduw

Logisch, het zal een powerlifter ook weinig uitmaken of hij nu vijftien, dertig of vijfenveertig kilo moet liften.cool smiley
Anonieme bezoeker
18-12-2017 10:41
@Flieger: ja, maar dan veel mooier, en met originele AMG Tripple-speichen design velgen en geen aanduidingen. Beetje undercover.
Ik was inderdaad bezig met een nieuwe werkauto, maar een nieuwe kon mij onvoldoende bekoren en heb een hekel aan afschrijven. Deze kwam op mijn pad en is een ultime auto, hoewel ik anders nooit een CLS zou hebben uitgezocht. Er gaat niets weg trouwens. Er komt alleen maar bij, ook motoren.
Klinkt erg goed! Ik hoop dat je voor deze auto een uitzondering kan maken en foto's kan delen. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-12-2017 10:49 door Flieger.
Werken wordt zo weer een stuk leuker!
Manjefiek geluid ook in zo'n 63 AMG, fantastische brul als je het gas intrapt thumbs up. Dan is het verbruik ondergeschikt aan het plezier grinning smiley.
De Schaduw

Mijn 3 liter Reihensechs doet ook 1:11.

Turbodiesel en 4matic dus "niet helemaal" vergelijkbaar winking smiley

Mooie foto RoadJunk! Als je met je auto op dergelijke plekken kan komen dan is verbruik inderdaad niet relevant.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.