Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gepost door Icebrain 
Ik kijk er ook wel eens met een (heel) schuin oog naar, zo' n A5. Aan deze kant van het water zeer betaalbaar, en het blijft een prachtig design. Maar ja, die TFSI's.. 3.2 FSI is volgens mij ook geen hoogvlieger. Ik heb alleen ervaring met de 2.7 en 3.0 TDI's- die waren foutloos (en fantastisch!).

Nee, de CL gaat er op termijn waarschijnlijk uit voor een W221 S500 of C216 CL500. Moeilijk kiezen nog tussen die 2, neig licht naar de S vanwege de 4 deuren.

Ik vond 'm lange tijd niet mooi maar inmiddels vind ik 'm prachtig- statig maar elegant.



Quote
MB 300SL
2 totaal verschillende inzichten dus, waardoor beide merken binnenkort meer van elkaar lijken te gaan verschillen als ooit tevoren. Ik ben heel benieuwd hoe dat uitpakt en welke van de 2 straks de meeste vruchten gaat plukken.

Met de Tesla Model 3 zag je dat voor veel mensen het niet uitmaakt hoe het ding eruit ziet. Of beter, geen mooi design, maar gewoon 'anders' en bovendien duidelijk herkenbaar als elektrisch. De route die Mercedes heeft genomen dus, en ik denk dat ze dat geen windeieren gaat leggen. BMW's pogingen daarentegen hebben iets halfbakken gevoelsmatig.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2021 10:27 door TYN.
Ja, die S wordt mooi oud. Dat zou een prachtige keuze zijn. Doe me dan de bovenste maar. thumbs up
Eigenlijk wordt elke Benz vroeg of laat wel mooi oud. Ik denk dat ik de E nog maar een jaartje of 25 aanhoud en dan goed verkopen aan een YT specialist grinning smiley
Mooie foto! Zo hoort dat op een roadtrip naar het zonnige zuiden, dikke laag stof erop cool smiley.

Vergelijkbaar plaatje van mij afgelopen zomer:



Alleen op zilver zie je het stof veel minder goed grinning smiley
Zeer fraai maar wel een flink prijskaartje…


450SEL 6.9
Quote

450SEL 6.9
Ronin!

Wel leuk voor je verzameling MB 300SL! Nog een S8, een XM en een M5 erbij. smileys with beer
Een ton voor een W116? Ik hou het maar bij mijn 280…
Ik had na de W126 nooit echt wat met die 221’er met ‘die gekke spatborden’. Vorig jaar toch gevallen voor een S450 vanwege de kleurstelling, donkerblauw met beige interieur. Nog geen dag spijt van gehad, een echte S die met distronic plus, night assistant en z’n projectie dashboard voor geen moment verouderd aanvoelt.





Quote
TYN
Ik kijk er ook wel eens met een (heel) schuin oog naar, zo' n A5. Aan deze kant van het water zeer betaalbaar, en het blijft een prachtig design. Maar ja, die TFSI's.. 3.2 FSI is volgens mij ook geen hoogvlieger. Ik heb alleen ervaring met de 2.7 en 3.0 TDI's- die waren foutloos (en fantastisch!).

Nee, de CL gaat er op termijn waarschijnlijk uit voor een W221 S500 of C216 CL500. Moeilijk kiezen nog tussen die 2, neig licht naar de S vanwege de 4 deuren.

Ik vond 'm lange tijd niet mooi maar inmiddels vind ik 'm prachtig- statig maar elegant.



Quote
MB 300SL
2 totaal verschillende inzichten dus, waardoor beide merken binnenkort meer van elkaar lijken te gaan verschillen als ooit tevoren. Ik ben heel benieuwd hoe dat uitpakt en welke van de 2 straks de meeste vruchten gaat plukken.

Met de Tesla Model 3 zag je dat voor veel mensen het niet uitmaakt hoe het ding eruit ziet. Of beter, geen mooi design, maar gewoon 'anders' en bovendien duidelijk herkenbaar als elektrisch. De route die Mercedes heeft genomen dus, en ik denk dat ze dat geen windeieren gaat leggen. BMW's pogingen daarentegen hebben iets halfbakken gevoelsmatig.
Mooi ding die S450! thumbs up Weinig verkocht lijkt me die motorisering, in NL zie je ze meestal als zescilinder diesel of als 500.

@funf,

Van harte gefelicteerd met je toch wel indrukwekkende 7-serie, daar staat wel wat.

Quote
TYN
Nee, de CL gaat er op termijn waarschijnlijk uit voor een W221 S500 of C216 CL500. Moeilijk kiezen nog tussen die 2, neig licht naar de S vanwege de 4 deuren.

Is de C215 de laatste tijd een beetje betrouwbaar gebleken?

Heb hier een upgrade naar een W221 (een late met het turbo blok) ook wel kort overwogen maar ik ben inmiddels aardig gehecht aan de combinatie van oldskool en modern van de E. Plus vrij zeldzaam in de uitvoering en staat zoals ik hem heb.
@Wouter
Wat een fantastische machine en inderdaad een fraaie kleurstelling. Ik was de 450-motorisering totaal vergeten- misschien wel de sweet spot in de range? De bijna 400pk van de 500 is leuk maar ook enigszins overdreven. 306pk in de CL gaat m.i. al rap zat.

Tegen welke problemen ben je aangelopen, en wat doet het verbruik zo ongeveer?

Quote
buitengaats
Is de C215 de laatste tijd een beetje betrouwbaar gebleken?

Sinds de ellende met de PSE-pomp is opgelost (wat voorkomen had kunnen worden als de vorige eigenaar geen beun oplossing gemaakt had...) is het letterlijk starten&lopen. smileys with beer Volstrekt probleemloos over de afgelopen 15k km.

Vandaag trouwens ontzettend dom geweest. Ik kon weer eens niet wachten dus zodoende 3x S500 gaan bekijken...
- Nr. 1 stond onder de spinnenwebben helemaal achteraan de rij, 4x versleten banden, 4x dunne remschijven, en een gordel storing op het dash. Bleek bovendien een L te zijn (enigszins onhandig), en dan ook nog een vierzitter (erg onhandig). Verder geen goed gevoel bij de garage. De 'full service history' bleek trouwens wel echt te kloppen, maar dus geen garantie voor een bijgehouden exemplaar- [www.autotrader.co.uk]
- Nr. 2 stond in de hoek van het terrein met een halfzachte band, midden in een plas water. Maar wel aantoonbaar eerste eigenaar. 'Full service history' bleek een fijn door de dealer volgestempeld boekje te zijn, maar stopte in 2019. . Verkoper was blijkbaar vergeten dat we reeds 2,5 jaar verder zijn. Domper was de ventilatie, daar kwam helemaal niks uit (zekering of iets duurs?). Opzich geen slechte auto- [www.autotrader.co.uk]
- Nr. 3 was een ontzettend slechte Facebook advertentie van een particuliere aanbieder. Vrij gunstig geprijsd ook, dus geen hoge verwachtingen. In werkelijkheid bleek het een heel eerlijke auto in een geweldige uitvoering, AMG-trim in een vrij zeldzame kleur. Verkoper was ook een echte liefhebber. Goed bijgehouden dus, en een serieuze kanshebber. Minpunten: 220k km op de klok en geen schuifmans.

Wat foto's van de advertentie:



Of het nr. 3 wordt weet ik niet, verkoper moest er redelijk snel vanaf terwijl ik de CL eerst particulier moet verkopen. Al met al wel enorm warm gelopen voor een W221. Geeft een grandioos gevoel, en het verschil met een W220 (/C215) lijkt wel 2 generaties, zo veel moderner is (vooral) het interieur.
Quote
TYN
@Wouter
Wat een fantastische machine en inderdaad een fraaie kleurstelling. Ik was de 450-motorisering totaal vergeten- misschien wel de sweet spot in de range? De bijna 400pk van de 500 is leuk maar ook enigszins overdreven. 306pk in de CL gaat m.i. al rap zat.

Tegen welke problemen ben je aangelopen, en wat doet het verbruik zo ongeveer?

Inderdaad, je komt de 450 niet vaak tegen. In principe is het dezelfde V8 als de 500 maar dan met 48 pk minder. Geen gekke dingen, een paar elektrische dingetjes zoals de sensor voor de distronic en de dodehoekassistent. Die zit op een nogal gevoelige plek in de achterbumper en is notoir voor storingen. Moet nog vervangen worden want eens in de zoveel tijd komt er een melding voorbij in het combi instrument (de boel werkt na een paar minuten wel weer gewoon). Technisch een uiterst solide auto (even afkloppen) smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-09-2021 11:08 door Wouter 7927975.
Ik heb ook nog even naar een W221 gekeken, had nog een beetje die kriebel om nog een V8 te rijden voor de overschakeling op EV en hier in de buurt stond een schitterende facelift S500, zwart met beige interieur en veel hout, helemaal mijn stiel dus. Toch heeft m'n verstand (of angst) besloten om het niet te doen, de mogelijke onkosten met zo'n ding kunnen erg tegenvallen en ik ken hier geen goede Mercedes specialist waar ik op kan vertrouwen. Ach misschien in de toekomst ooit smiling smiley
Quote
TYN
Sinds de ellende met de PSE-pomp is opgelost (wat voorkomen had kunnen worden als de vorige eigenaar geen beun oplossing gemaakt had...) is het letterlijk starten&lopen. smileys with beer Volstrekt probleemloos over de afgelopen 15k km.

Meevaller, schrijf je bij eventuele verkoop ook bijna niets op af lijkt me?

Leuk om over je zoektocht te lezen, behoorlijk andere markt in het VK en bizar in wat voor conditie je dergelijke wagens aantreft. Dat laatste zal waarschijnlijk ook wel voor NL gelden als je het handelaarscircuit induikt...
Die laatste S is inderdaad een interessante, AMG pakket is geen must maar de 221 kan het goed hebben. Zonder schuifmans is wel een dingetje.
@buitengaats, dank!

Geweldige S TYN, maar inderdaad jammer dat er geen schuifmans in zit. Dat heeft zo’n non plus ultra limousine toch wel nodig.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-09-2021 21:20 door funf.
Quote
buitengaats
Meevaller, schrijf je bij eventuele verkoop ook bijna niets op af lijkt me?

Leuk om over je zoektocht te lezen, behoorlijk andere markt in het VK en bizar in wat voor conditie je dergelijke wagens aantreft. Dat laatste zal waarschijnlijk ook wel voor NL gelden als je het handelaarscircuit induikt...
Die laatste S is inderdaad een interessante, AMG pakket is geen must maar de 221 kan het goed hebben. Zonder schuifmans is wel een dingetje.

Ik verwacht niet veel afschrijving, nee. Paar honderd pond (if any) sinds juli vorig jaar, dus dat is mooi meegnomen.

Geen schuifmans is inderdaad wel enorm zonde, was ook oprecht verbaasd toen ik erin ging zitten, voor zo'n voor de rest vol exemplaar. Maar laat je er een auto echt voor staan? Het is niet dat S500s op elke straathoek te koop staan.
Ja, dat is een afweging. Als hij verder top is en de prijs is ook goed, dan zou het geen dealbreker hoeven zijn. Je koopt immers wat er staat en alle vinkjes groen is dan bijna onmogelijk. De kleur is wel geweldig, die zie je niet veel.
Mooi exemplaarthumbs up
Selenit grau?
Precies funf, bij een occassion heb je het niet voor het uitkiezen! (echt afzien grinning smiley)

Ik had volgens mij nog niet gemeld dat de S124 verkocht is. Koper was een enthousiaste 40er, die genoeg had van z'n rammelende XC70 D5, en de E als dagelijkse auto ging inzetten. Precies wat ik voor ogen had (en wat de auto nodig heeft!)- geweldig terecht gekomen dus. Nog bijna kiet op gespeeld ook- toch leuk om zo een exemplaar dat op het punt stond voor onderdelen gesloopt te worden te hebben 'gered'.

@MB
Andoriet grijs, volgens de verkoper. Beetje gegoogeld en in de VS een kleur die exclusief voor de 500 (daar de 550) was.
Quote
TYN
Precies funf, bij een occassion heb je het niet voor het uitkiezen! (echt afzien grinning smiley)

Bij nader inzien zou ik ook wel zonder schuifmans kunnen leven in een S, deel van de beleving is toch dat je totaal geïsoleerd bent van de buitenwereld.

Gefelicteerd met de verkoop van de S124. Geloof best dat het een goed gevoel geeft dat de auto nog een tweede (of derde) leven krijgt.

Btw, naar aanleiding van dit artikel op Pistonheads, nog een D3 A8 overwogen ipv een S? grinning smiley
Quote
TYN
Precies funf, bij een occassion heb je het niet voor het uitkiezen! (echt afzien grinning smiley)

Jij zit nu al op een niveau waarop het steeds lastiger wordt om nog iets beters te vinden. Nieuwer ok, maar dat is niet altijd per se beter. een frisser exemplaar of een versie die wat meer geïndividualiseerd is, zijn dan mooie redenen om nog eens door te wisselen. Andoriet kende ik niet, maar ik vind het erg mooi.thumbs up
Een mooie combi van BMW's (voor een Turkse bruiloft), waarbij de X5 M wel echt een bijzondere olijfgroene/grijze kleur had.
Gister was er een hele grote AMG meeting/rally.
De hele dag heb ik hier van alles en nog wat voorbij zie trekken (woon aan een toeristisch rivierdijkje). Wel gaaf, vooral dat oudere spul met de V8’s. Heerlijk!!
Dat nieuwe spul met die boerende 4 cilinders en geprogrammeerde plofjes en enorme taartscheppen achterop doet me echt weinig; sterker nog....ik zie het als een gebrek aan goede smaak.

Daarna kwam de Volvo P1800 club, de vooroorlogse Amerikanen en vandaag de Simca club voorbij. Kan hier de hele dag genieten smiling smiley
Het kleurtje past wel bij het model en type, dat mag van mij wel wat opvallen, maar voor mijn smaak vallen de velgen i.c.m. de rode remklauwen uit de toon.

@Ente, ik heb ook niks met die plofjes. Naar mijn mening vrij kinderlijk zelfs.
Quote
Roy R
Het kleurtje past wel bij het model en type, dat mag van mij wel wat opvallen, maar voor mijn smaak vallen de velgen i.c.m. de rode remklauwen uit de toon.
Helemaal mee eens. Sowieso vind ik rode remklauwen echt vreselijk staan, net als zwarte wielen big smile smiley Zilverkleurige wielen, of antraciet, icm onopvallende remklauwen: dan heb je echt een heel gaaf apparaat!

@Ente: dat is het mooie van zo'n plek, maar al die opgefokte race-motorfietsen word je wel zat denk ik... smiling smiley
Quote
Barri


@Ente: dat is het mooie van zo'n plek, maar al die opgefokte race-motorfietsen word je wel zat denk ik... smiling smiley

Ik erger mij daar niet zo aan Barri.
Het is maar op enkele momenten in de week en ik kan er af en toe zelf ook wat van met m’n ouwe 6 in lijnwinking smiley
Als niet stamgast ook eens bericht in een topic dat me wel zeer intrigeert:

Een jaar of drie geleden gooide ik hier een balletje op dat ik na jaren E39 rijden een beetje uitgekeken begon te raken op de auto en toe was aan iets moderners.

Toen opteerde ik als eerste keuze een late E61 LCI met 3.0d met alles erop en eraan omdat ik een dito F11 te prijzig vond nog. Een S212 ook nog overwogen vanwege de ruimte maar dat vond mevrouw 300CE "een Vinkenslag auto".

Vanwege een grote verbouwing, bruiloft en twee kleine kindjes was een andere auto even op de lange baan geschoven, een E39 doet het altijd en mijn wederhelft was blij met haar V50 Final Edition en dieselde daarmee lekker met 1:20 naar d'r werk.




Maar! Ik kreeg een auto van de zaak eind vorig jaar, dus de E39 kon vertrekken en daar er nog een derde opkomst was, was de V50 te klein. Tijd voor een andere auto!

Na drie maanden vond ik eindelijk een F11 die aan al mijn wensen voldeed:





M Pakket
525d 3.0 niet gechiped.
Wit of donkerblauw
Comfort int
Grote navi
Sluitende historie
Zoveel mogelijk opties

Nou dat laatste is gelukt. Wat een optie lijst!

- M-Pakket
- Grote navi
- 360 graden cam incl. aut. parkeren
- Adaptive cruise
- Hud, lanekeeping, verkeersborddetc. en Blis
- Softclose deuren en elek. klep
- Individual Sonderlack Fullerweiß en Alpinweiß met hoogglans zwarte lijsten.
- Comfort interieur nappaleder met Individual kleur incl 2x memory en stoelventilatie.
- Leder dashboard en alcantara hemel
- Bi-xenon met bocht verlichting met highbeam ass.
- Adaptief onderstel
- Originele schermen achterin met dvd wisselaar en onafhankelijk van elkaar 2 films afspelend
- TV functie
- Wegklapbare trekhaak
- Stoelverwarming en climate achter
- Premium audio

Auto is vanaf nieuw tot 2019 elke 15.000 km bij Martinistad geserviced en daarna bij een specialist. Bij aankoop grote beurt en vier verse P-Zero's gegeven en de eerste 20.000 probleemloze km's staan er al op.

Wat een heerlijke auto, snel, zuinig en er heerst ten alle tijden serene rust aan boord. Ik ben misschien niet veel gewend als 29 jarige maar ik zou niet weten wat je in een auto nog meer te wensen zou hebben. Grote prè, er passen drie kinderen in volwaardige kinderstoel + dito bagage in zonder dakkoffer.

En bedaagd? Ik vind hem in deze configuratie nog heel fris, een kale zonder m pakket in saai grijs met 16" wielen is dat innmiddels wel.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-09-2021 15:19 door 300CE.
Heel fraai, zelfs in deze witte 'kleur', chapeau! thumbs up
Mooie km's gewenst en geniet ervan, mooie aankoop!
Mooi hoor! Ik zag hem al voorbij komen op FB. Blijft een mooie auto, zo'n F1x. Tijdloos design.
De F10/11 is inderdaad heel tijdloos. Mooier dan de opvolger G30/31, mooier ook dan de voorgangers E60/61 en E39, perfect in verhouding, sportief zonder fratsen of teveel lijnen… wat mij betreft de mooiste en best gelukte 5-Serie aller tijden. En dan zo’n uitvoering met opties als nappa en alcantara hemel, mooier wordt het niet.
Geweldige auto! Zeker met die opties en in die kleurstelling. Lekker sportief, toch ook chique en inderdaad nog steeds bij de tijd. Geniet ervan!
Ik zag de F11 ook al langs komen op Facebook, mooie opties zitten er op! Het lijstje opties is nog iets langer dan het lijstje van mijn F11 en ik mag al niet klagen. Zal ook wel een beste aankoopprijs gehad hebben.

De uitstraling is wel het tegenovergestelde van mijn F11, ik ging juist voor grijs of zwart zonder M-pakket.

Bij mij zijn de eerste 7.000 km ook goed bevallen. Net terug van 4.200 km roadtrip door Italië. Met 313 pk en bergen koppel een mooie pas in de Alpen of de Dolomieten rijden was wel een feestje. Comfort, snelheid, luxe en met vakantiebagage voor drie weken, kinderwagen, kinderstoel en campingbedje was er nogsteeds genoeg ruimte voor wat doosjes wijn cool smiley
Ik vond deze origineel Nederlandse Mercedes 300 CE Coupé wel gaaf om te zien.




Alleen de kentekenplaathouder doet wat afbreuk aan het plaatje.
Zo de eerste maand elektrisch zit er op. Moet heel eerlijk zeggen dat het me eigenlijk niet is tegengevallen. Stapte vandeweek in de Kodiaq en dat was voorheen ook geen straf maar wat is zo'n ICE bokkig. Altijd koppel en het gemak waarmee vallen op. Ook het laden gaat prima.
Zo zie je maar hoe snel je gevoel verandert.
Hier idem, al zijn mijn bevindingen gebaseerd op slechts één week.
Het valt vooral op hoe soepel het rijdt, je hoeft de eerste kilometers niet rustig aan te doen, alles bedienen met je stem, informatievoorziening volop voorhanden.. voor mij voelt de overschakeling van ICE naar EV véél meer dan alleen de manier van aandrijving.

Eerste en laatste foto in dit topic van de Tesla, als er bezwaar op is haal ik 'm gewoon weer weg thumbs up

Het zal best prima rijden maar het is en blijft een lelijk ding.
Wacht maar tot ik m'n Cybertruck heb big smile smiley
Wat is het weer heerlijk om door de afgelopen pagina's te scrollen. Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten. Ik zie een F11 535xd, S450, 745e, nog een F11.. prachtig allemaal :-) (oh en een plaatje van een 300CE, perfectie).

Wij zijn inmiddels verhuisd naar een dorp. Van 12 minuten woon-werk verkeer naar 69 minuten (zonder file). De ruimte en rust is héérlijk. Stuk dichterbij familie en vrienden van mevr S J, ook fijn.

De afgelopen weken probeer ik op te schalen van één keer per week naar kantoor naar twee keer per week. Maar die files beginnen weer als vroeger aan te voelen. Dus.. op zoek geweest naar een vervanger. Gezien m'n oude woon-werk verkeer en het op slot staan van de wereld had ik een 2018 Fiesta gekocht. Prima karretje, echt veel fijner dan ik had verwacht. Maar die ga ik te koop zetten.

Waar heb ik naar gekeken. Een luxere Fiesta, je hebt ze met B&O, adaptieve cruise, pano, etc etc. Vrijwel nieuwe auto kost 20-25k, en geen gedoe met ouderdomsverschijnselen. Maar is het is toch wel B-segmenter. Niet dat dat erg is, maar met mijn historie van auto's kan ik er gewoon niet meer aan wennen. Gezien de wens voor een betrouwbare auto heb ik ook even bij Lexus gekeken. Een IS300h of GS300h, erg leuk (vooral het formaat van de GS). De UX300e gereden, veel te krap (krapper dan een Fiesta). Voor 40k incl btw geen slechte koop voor een nieuwe auto, maar het is het niet.

Wat dan? Een 1-serie is ook leuk, een A klasse vind ik 3x niks. Een 3-serie of C-klasse kan ook, maar de F30 en W205 zijn redelijk plastic en qua betrouwbaarheid (op z'n minst) discutabel. Inmiddels door dat ik adaptieve cruise wel een must vind en dan valt het op dat er toch weinig keuze is qua (echte) auto's.

Een eGolf dan maar (de ID3 vind ik spuuglelijk, sorry Michel). Een 2019/2020 auto voor 20k ex de btw, 200+ praktijk range, running costs zijn verwaarloosbaar. Heb er een paar bekeken en het zijn echt prima auto's. Dus ik heb een W212 E250 gekocht met distronic. drinking smiley Een zwarte, dan past hij mooi naast de zwarte W124.
Haha, zo'n zoektocht om toch weer bij een Benz terecht te komen big smile smiley Leuk om te lezen!
Dat buitenaf wonen willen wij ook graag. Afgelopen vrijdag nog een mooi huis bezichtigd.
De W212 is een echte Benz, begint nu al een klassieker te worden. Kortom, goede keuze!
Quote
Barri
Haha, zo'n zoektocht om toch weer bij een Benz terecht te komen big smile smiley Leuk om te lezen!
Dat buitenaf wonen willen wij ook graag. Afgelopen vrijdag nog een mooi huis bezichtigd.

Precies wat Barri zegt. Gefeliciteerd SJ! Een lekkere Benz is altijd goed.thumbs up

@Barri: Hoe gaat dat jouw omgeving met prijzen en bieden? Is dat nog te doen?
Quote
S J 1001
Wat is het weer heerlijk om door de afgelopen pagina's te scrollen. Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten. Ik zie een F11 535xd, S450, 745e, nog een F11.. prachtig allemaal :-) (oh en een plaatje van een 300CE, perfectie).

Wij zijn inmiddels verhuisd naar een dorp. Van 12 minuten woon-werk verkeer naar 69 minuten (zonder file). De ruimte en rust is héérlijk. Stuk dichterbij familie en vrienden van mevr S J, ook fijn.

De afgelopen weken probeer ik op te schalen van één keer per week naar kantoor naar twee keer per week. Maar die files beginnen weer als vroeger aan te voelen. Dus.. op zoek geweest naar een vervanger. Gezien m'n oude woon-werk verkeer en het op slot staan van de wereld had ik een 2018 Fiesta gekocht. Prima karretje, echt veel fijner dan ik had verwacht. Maar die ga ik te koop zetten.

Waar heb ik naar gekeken. Een luxere Fiesta, je hebt ze met B&O, adaptieve cruise, pano, etc etc. Vrijwel nieuwe auto kost 20-25k, en geen gedoe met ouderdomsverschijnselen. Maar is het is toch wel B-segmenter. Niet dat dat erg is, maar met mijn historie van auto's kan ik er gewoon niet meer aan wennen. Gezien de wens voor een betrouwbare auto heb ik ook even bij Lexus gekeken. Een IS300h of GS300h, erg leuk (vooral het formaat van de GS). De UX300e gereden, veel te krap (krapper dan een Fiesta). Voor 40k incl btw geen slechte koop voor een nieuwe auto, maar het is het niet.

Wat dan? Een 1-serie is ook leuk, een A klasse vind ik 3x niks. Een 3-serie of C-klasse kan ook, maar de F30 en W205 zijn redelijk plastic en qua betrouwbaarheid (op z'n minst) discutabel. Inmiddels door dat ik adaptieve cruise wel een must vind en dan valt het op dat er toch weinig keuze is qua (echte) auto's.

Een eGolf dan maar (de ID3 vind ik spuuglelijk, sorry Michel). Een 2019/2020 auto voor 20k ex de btw, 200+ praktijk range, running costs zijn verwaarloosbaar. Heb er een paar bekeken en het zijn echt prima auto's. Dus ik heb een W212 E250 gekocht met distronic. drinking smiley Een zwarte, dan past hij mooi naast de zwarte W124.
Je bent vergevengrinning smiley

Overweging hier zijn toch echt de kosten geweest en tot op heden valt het niet tegen. €180 laden per maand tegenover €800 brandstofkosten.
Binnenkort is dat weer andersom...grinning smiley
Quote
funf
Binnenkort is dat weer andersom...grinning smiley
Want?grinning smiley

Overigens heb ik ietwat overdreven. Mea culpa. Het moest zijn €650 aan brandstofkosten.
Met die stijgende energieprijzen bedoel ik. Als ik het allemaal mag geloven, komen we aan de beurt. Maar dat zal met alle energievormen wel zo zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.