Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gepost door Icebrain 
Voor elke Teutonen-liefhebber wat wils. smiling bouncing smiley

Leuk speelgoed inderdaad. Waar is dit?
Jurjens Automotive in Meppel.
Even die velgen in zilver/alu spuiten en dan mogen ze die Panamera hier zo neerzetten.

althans, dat wilde ik typen, tot ik het lelijke bruine baby poep interieur zag, lijkt wel een bejaardenhuis zo van binnen

ik heb liever wat sprekender, zeker bij een blauwe lak
cool smiley
Dat 'bruine babypoep'-interieur ziet er in het echt wel beter uit. Beetje naar olijfgroen toe kleurend zelfs vanuit sommige hoeken.
Dat schrijft Gullwing ook; "bruine baby poep"... die hebben vaak een groene vleug er in zitten.... zeker als er tandjes doorkomen.
Pietzoveel
Dat schrijft Gullwing ook; "bruine baby poep"... die hebben vaak een groene vleug er in zitten.... zeker als er tandjes doorkomen.

Haha, zo kan je het ook zien!
W212
500E
Nou, inderdaad. en ik heb mn bedrijf ook verkocht dus ik word 100.

Als je et oude ambacht weer op wilt pakken, dan hoor ik et wel hè? winking smiley

Het kriebelt. Werkelijk waar.
HarmenA
Jurjens Automotive in Meppel.

Leuk adres, heeft vaak bijzonder spul staan.
Een goede bekende van mij is daar kind aan huis en koopt /verkoopt al zijn auto's via deze handelaar.
Is helemaal Bmw M gek en mag graag investeren in wat bijzondere auto's, inmiddels een leuke verzameling in zijn loods van oud naar nieuw.
De E90 M3 die daar staat in de verkoop is ook van hem.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-07-2021 21:58 door Bofkont 350.
500 E

Dat is te zien aan de huidige voorraad. Wat doe je nu?
Ik lees net de Autobild Klassik van juni. Daarin staat een Oostenrijker geportretteerd die een verzameling van ongeveer 75-klasses heeft. Met de W140 als nieuwste generatie, en zoveel mogelijk alle uitvoeringen en kleuren. Heel gaaf om te zien en lezen.
Ik had onderstaande foto in het EV-topic geplaatst met de opmerking dat het gratis laden betrof. Maar hier kan het gewoon als een foto van een Teutoon.

Gratis is altijd lekker voor ons Hollanders cool smiley

Hoe bevalt de X5?
Zit zelf naar een nieuwe 3.0d te kijken als lease,
Hij bevalt ons prima. Het is een auto met vele gezichten. In EcoPro is het een hele rustige auto, super comfortabel. In Sport komt hij daarentegen echt tot leven. Afhankelijk van ons doel en bestemming, kies ik de modus. De stoelen zijn echt heerlijk, voor ons nooit meer een BMW met normale stoelen. Het enige wat ik wel zou willen veranderen zijn de velgen.

Qua ruimte is hij ook prima, maar om eerlijk te zijn gebruiken we deze niet zo, want daar hebben we onze Expedition voor.
Flieger
500 E

Dat is te zien aan de huidige voorraad. Wat doe je nu?

Genieten van het idee dat ik nu nog niet weet wat ik in oktober doe;-)
De zon tussen je tenen door in de zee zien zinken? Vanaf een heerlijk strand met goede bediening bij 29 graden?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-07-2021 18:21 door Pietzoveel.
Pietzoveel
De zon tussen je tenen door in de zee zien zinken? Vanaf een heerlijk strand met goede bediening bij 29 graden?

Ik kan me zo voorstellen dat veel mensen daar zielsgelukkig van worden. Ik echter niet. Vakantie vind ik al een 'moetje' maar voor stranden moet je mij helemaal niet bellen want daar ga ik echt niet naartoe;-) Nee, ik heb wat losse klussen hier en daar dus de schoorsteen kan roken - en ik automatisch ook. Even geen vastigheid. Geen juk van een heel bedrijf op mijn nek. Dat voelt bevrijdend. Klinkt wellicht gek voor mensen die een baan hebben en gewend zijn aan een vast inkomen en juist nerveus worden als dat wegvalt, maar ik zit er anders in. Dat komt wel goed. Denk ik.
W212
Lekker een 5 serie nemen met een 6 pitter diesel. De ultieme is de M550d natuurlijk, maar zoals gezegd, persoonlijk vind ik de 530d een heerlijke auto. Iets rustgevender en vlot zat. Heeft er ook mee te maken wat je met de auto doet natuurlijk. Mooie proefritten maken en zelf afwegen. Zou leuk zijn als je ons een beetje op de hoogte houdt hier.

Proefrit gemaakt en auto ook vrijwel gekocht, 535d xdrive van 2014 met 140.000 km, veel opties en volledig dealer onderhoud. Wat rijdt dat geweldig zo’n dikke diesel! Verkoper is er nu nog even mee op vakantie, half augustus dan de deal rond maken.

Heb nog wel over een M550d nagedacht maar de M-bumpers passen mij niet, daarom ook een 535d zonder M-pakket. Voor mij gewoon nette velgen en chromeline. Deze voldoet op de afwezigheid van een zwarte hemel na volledig aan de wensen dus eentje uit Duitsland halen is dan niet nodig, scheelt weer een hoop tijd.

Na de A5 ga ik er vier jaar op achteruit maar wel 163 pk op vooruit :-)
Een 535xd is zo'n beetje het beste wat er te koop is. Ultieme zaken-express. Die 3 liter 6-cilinder diesel van BMW is sowieso 1 van de allerbeste motoren ooit gemaakt. Maar uitstervend ras omwille van de klimaatgekte van volslagen doorgedraaide waanzinnige PvdAer Frans Timmermans. Enfin, geniet ervan zolang t kan. Ik rijd er veel in want mijn zakenpartner heeft er één. En gewoon 1 op 14.
Wybe

Proefrit gemaakt en auto ook vrijwel gekocht, 535d xdrive van 2014 met 140.000 km, veel opties en volledig dealer onderhoud. Wat rijdt dat geweldig zo’n dikke diesel! Verkoper is er nu nog even mee op vakantie, half augustus dan de deal rond maken.

Heb nog wel over een M550d nagedacht maar de M-bumpers passen mij niet, daarom ook een 535d zonder M-pakket. Voor mij gewoon nette velgen en chromeline. Deze voldoet op de afwezigheid van een zwarte hemel na volledig aan de wensen dus eentje uit Duitsland halen is dan niet nodig, scheelt weer een hoop tijd.

Van harte!!. En volledig eens met je verhaal over de M-bumpers. Hulde.
Qua dikke teutonen in fraaie uitvoeringen moet je niet in Duitsland maar in Zwitserland zijn, heerlijk!

Ik heb er geen foto's van gemaakt, maar opvallend hoeveel (nieuwe) Mercedes S-klasses, GL(E)'s, Audi RS-modellen en nieuwe Porsches er rondrijden in Zwitserland. Dan lijkt het aantal (nieuwe) BMW's wat tegen te vallen, maar zie je de BMW M2 er wel weer opvallend veel.

Ook mooi om te zien dat er veel Duitse auto's worden uitgevoerd in het (donker)groen, metallic-blauw, metallic-bruin/brons en donkerpaars.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2021 22:47 door HarmenA.
Heel gaaf Wybe! thumbs up

@Harmen: komt die Porsche uit Koeweit, of waar komt ie vandaan?
Het parkeren van die Mercedes cabrio geeft voor mij al aan wat voor soort volk er in rijdt thumbs down
Barri
Heel gaaf Wybe! thumbs up

@Harmen: komt die Porsche uit Koeweit, of waar komt ie vandaan?

Die komt inderdaad uit Kuweit. Je kunt er van vinden wat je wilt, maar 'ze' durven vaak wel bijzondere modellen in aparte kleuren(combinaties) uit te voeren.
Marcel Br
Het parkeren van die Mercedes cabrio geeft voor mij al aan wat voor soort volk er in rijdt thumbs down

Het wisselt in Genève heel erg wat er in rijdt. Van hele 'nette' Corps Diplomatique en opvallend veel vrouwen, tot inderdaad meer twijfelachtig 'volk'.
Mooi dat dikke spul, maar mooiste zijn natuurlijk de low-profile auto's. Dus (als voorbeeld) een E of 5 met dikke motor, maar op maximaal 18'' wielen, geen sport bumpers of zulke frivoliteiten, maar wel een heel lekker samengesteld interieur (nappa, comfortstoelen etc). Maar goed, met de komst van snel geld zie je dat ook minder en minder...

(edit: typo)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-08-2021 14:30 door DagDromer.
Snel geld moet snel rollen he. Dan heb je helemaal geen tijd om goed na te denken waar je het aan uitgeeft. drinking smiley
DagDromer
Mooi dat dikke spul, maar mooiste zijn natuurlijk de low-profile auto's. ...

tja, die dagen zijn over. De smaak is tegenwoordig zwarte 22" wielen en matte lak/wrap, en niet alleen bij petjes.
Lease update:
Alle aantrekkelijke hybrid BMW voorstellen zijn voorlopig van de baan...keuze moment komt te vroeg. De overgang naar electrisch/hybrid etc laat nog even op zich wachten.
Ondertussen ik ben gevallen voor een ouderwetse Grande Routière
Zal het hier niet vervuilen met niet Teutonendrinking smiley

Of toch maar eentje dan..

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-08-2021 14:09 door ENTE.
Prachtige BMW thumbs up

Heb verder ook niks te melden, behalve dan dat ik dit een mooie kleur vind op een c

Kwam ik net tegen, toch wat leuker dan grijs, zwart of wit.
DagDromer
Mooi dat dikke spul, maar mooiste zijn natuurlijk de low-profile auto's. Dus (als voorbeeld) een E of 5 met dikke motor, maar op maximaal 18'' wielen, geen sport bumpers of zulke frivoliteiten, maar wel een heel lekker samengesteld interieur (nappa, comfortstoelen etc). Maar goed, met de komst van snel geld zie je dat ook minder en minder...

Precies daarom ga ik voor een goed uitgevoerde 535d zonder extreme velgen of sportieve bumpers. 535d’s zijn al zeldzaam in NL en zonder M-pakket zijn er al bijna helemaal niet.

De BMW zonder M-pakket past ook prima naast de Passat Variant 3.2 van mijn vrouw, zie je ook niet aan af dat iemand daar in 2006 bijna € 70.000 voor betaald heeft…
Gullwing
DagDromer
Mooi dat dikke spul, maar mooiste zijn natuurlijk de low-profile auto's. ...

tja, die dagen zijn over. De smaak is tegenwoordig zwarte 22" wielen en matte lak/wrap, en niet alleen bij petjes.

Zoiets dus. Verschrikkelijk.
A8359B0B-AE3E-451B-88DB-DEB9C062A8B7
Inderdaad, die wielen op die Xantia kunnen echt niet… winking smiley:

@ Ente - dat bruggetje zien we vaker op jouw foto‘s. Favoriete plek?
Aras

Zoiets dus. Verschrikkelijk.
Kijk een beetje fout vind ik altijd wel leuk, het hoeft van mij niet zo netjes, maar dat ding is toch gewoon belachelijk? Maar tja, YouTuber oid doet alles wat de kijkcijfers en likes.

Hoorde vandaag van mijn vader (82) dat hij een nieuwe velar heeft gekocht, zwart, zwarte wielen, privacy glas en zwart interieur
Lekker gezellig model nut smiley
DagDromer
Inderdaad, die wielen op die Xantia kunnen echt niet… winking smiley:

@ Ente - dat bruggetje zien we vaker op jouw foto‘s. Favoriete plek?
Die hele Xantia is verschrikkelijkgrinning smiley Maar het kost geen reet. Het ding blijft maar gaan.
Wel in de parkeergarage een voor en achterscherm ff bewerkt door een graftak die niet kan parkeren. Dan ben ik toch wel blij dat ik geen mooie Benz heb. Ik heb het budget maar op mijn hypotheek afgelost. 😳Herkenbaar toch?

Zaten trouwens slotbouten op die wielen. En natuurlijk geen sleutel. Verwijderen en nieuwe wielbouten kwamen in de buurt van de prijs van de 2 stuks 14 inch bandjes.
@DagDromer: scherp!
Dat is een paar honderd meter van m’n huis. Altijd handig zo’n plek met vaak mooie Hollandse luchten.

De bruggen maken deel uit van de uitlaat van een hoogwatergeul (ruimte voor de rivier project). Paar kilometer verderop zit de inlaat. Soort mini delta werken.
Bij extreem hoog water woon ik op een eiland... Na wat er onlangs is gebeurd in het zuiden ga je zo’n project toch met andere ogen bekijken

Excuus voor crappy foto tel stond op Portrait oid

Vandaag denk ik wel een stuk of tien Taycans gezien, stiekem zou ik die best willen hebben perfect voor dagelijks gebruik.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-08-2021 22:00 door Gullwing.
@Gullwing, eens ik houd wel van een kleurtje en wat anders dan zwart/grijs. Staat de C prima!
De uitvoering van de genoemde Velar is ook niet mijn ding, maar vind het dan wel weer tof dat iemand van 82 zoiets nog gewoon niet koopt omdat 'ie dat wil en kan.
Vandaag een proefrit gemaakt in een metallic-rode BMW M235i Coupé uit 2014. In de zon komt de kleur prachtig uit en de auto zelf vind ik ook eigenlijk uniek in zijn soort, een soort hot-sedan-coupé!

Het rijden met de BMW beviel (ook) erg goed. De zitpositie is erg fijn, je zit echt in de auto en het wat dikkere stuur geeft veel vertrouwen, je hebt meteen het gevoel dat je de auto echt vastpakt.

De auto lijkt tijdens het rijden ook nog 'kleiner' te worden en hangt erg fijn aan het gas. De BMW daagt je uit om elke bocht net wat scherper te nemen en de versnelling die in de auto zit voelt erg fijn en mooi, met een rauw randje naar de hogere toeren toe.

De versnellingsbak doet, zeker in de Sport-stand, z'n werk erg goed en de flippers achter het sturen werken prettig. Al met al een erg prettige rij-ervaring. Zeker ook anders (beter..!?) dan de Mercedes, veel meer bedoeld voor het echte stuurwerk en de kleine weggetjes en N-wegen.

Of de BMW ook goed en bijzonder genoeg voor mij is om het prijsverschil te overbruggen en de C55 van de hand te doen, dat denk ik nog niet. Daarvoor is die machtige V8 in het vooronder me nu nog te dierbaar denk ik. smiling bouncing smiley

In ieder geval ben ik blij verrast door de M235i en het vertrouwen dat de BMW je zo snel geeft, zonder saai of voorspelbaar te worden. Iets om over na te denken en een leuke ervaring rijker in ieder geval ook. smiling smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-08-2021 20:56 door HarmenA.
Mooie ervaring en mooi vergelijk zo. Ik kan me heel goed voorstellen dat de V8 nog zoveel voldoening geeft dat 'ie nog wat streepjes voorheeft. Lekker van blijven genieten dan!
Een overstap kan altijd nog big smile smiley
Gaaf ding, heerlijk scheurijzertje.
Al zijn de grijze spiegelkappen gewoon lelijk, het is geen audi grinning smiley

Als daily zou ik toch wat groter nemen, (tenzij je nog begin 20 bent oid), en zou zelf dan ook de C amg houden.

Misschien eens naar wat amerikaans kijken? Met een lekkere v8 ?
[suchen.mobile.de]

ok niet zo prettig afgewerkt als een duitser, maar wel heel veel fun thumbs up

Ik heb zeker wel eens naar een Amerikaan gekeken (Mustang, Corvette, Challenger), maar ik vind ze toch vaak te zwaar en te opzichtig. Ik mik op een auto van max. 1750 kilo.

Daarnaast is het inderdaad zo dat wanneer je eenmaal aan de Duitse bouwkwaliteit (van het interieur) gewend bent, je eigenlijk niet in een Amerikaan kan stappen zonder je meteen te irriteren aan de afwerking en het 'plastic fantastic'-gehalte.
Dat is ook een beetje mijn ervaring met een Challenger R/T, dat het gewicht sportieve ambities nogal in de weg zit. Qua prestaties heb je vanuit een C55 ook wel minimaal een SRT nodig anders valt het nogal tegen. 8-bak automaat is wel goed en het interieur een beetje goedkoop maar valt nog wel mee te leven.

Upgraden naar een W204 C63 schiet je zeker niet zoveel mee op? Mis je ook de ster op de neus...
buitengaats
... het interieur een beetje goedkoop maar valt nog wel mee te leven. ...

De laaste jaren is het wel enorm vooruit gegaan qua interieur. Maar het zijn van nature ook veel goedkopere auto's dan bijvoorbeeld een BMW of MB

[suchen.mobile.de] net 2 jaar oud, voor dat geld krijg je bij BMW een 2 jaar oude 3 serie in basis trim en 110 pk motortje oid big smile smiley
Een E-AMG weegt inmiddels ook 1.900kg leeg....
buitengaats
Upgraden naar een W204 C63 schiet je zeker niet zoveel mee op? Mis je ook de ster op de neus...

Ik heb de W204 C63 AMG altijd een heel gaaf model gevonden, lekker dik en uitgesproken. Je ziet nu alleen dat ze vaak in verkeerde handen terecht komen, met twijfelachtige (onderhoud)historie en staat. Vaak ook met zwarte velgen en andere aanpassingen, waardoor die snel fout wordt.

Deze ziet er nog oké uit, met zwarte velgen helaas, maar wel de facelift en in een donkergrijze kleur.

Of een witte..

De W205 vind ik gaaf, maar die is me nog te duur voor nu.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-08-2021 14:07 door HarmenA.
Gullwing
buitengaats
... het interieur een beetje goedkoop maar valt nog wel mee te leven. ...

De laaste jaren is het wel enorm vooruit gegaan qua interieur. Maar het zijn van nature ook veel goedkopere auto's dan bijvoorbeeld een BMW of MB

[suchen.mobile.de] net 2 jaar oud, voor dat geld krijg je bij BMW een 2 jaar oude 3 serie in basis trim en 110 pk motortje oid big smile smiley

Het is ook maar net waar je naar op zoek bent. Toen ik in Amerika ging wonen wou ik in eerste instantie een X5 kopen. Maar een Amerikaanse SUV is veel ruimer en goedkoper. Plus je kreeg er een V8 in. Allemaal minder verfijnd, maar je krijg er weer andere dingen voor terug, zoals ruimte en een hoog trekgewicht.

Daarbij wordt dat harde plastic niet zo snel lelijk als je de auto als werkpaard gebruikt.
Waar ik de W204 AMG eerst echt heel gaaf vond ben ik er nu wel een beetje op uitgekeken, toch wat gedateerd maar weer niet oud genoeg om het te waarderen. Een nette W203 vind ik juist alleen maar mooier worden.

W205 lijkt me qua techniek echt een mega stap vooruit, maar zijn idd nog wat prijzig. BMW M2 is ook een leuke voor als je toch nog even doorspaart.

gullwing

Als je naar de eerste Challengers kijkt van 2008 is het echt een enorme stap vooruit inderdaad.
buitengaats
Waar ik de W204 AMG eerst echt heel gaaf vond ben ik er nu wel een beetje op uitgekeken, toch wat gedateerd maar weer niet oud genoeg om het te waarderen. Een nette W203 vind ik juist alleen maar mooier worden.

W205 lijkt me qua techniek echt een mega stap vooruit, maar zijn idd nog wat prijzig. BMW M2 is ook een leuke voor als je toch nog even doorspaart.

Wat je zegt over de W204 herken ik wel, die droogt niet zo mooi op. De W203 ben ik dan zelf natuurlijk helemaal niet meer subjectief over. winking smiley

Ik wil nog een jaartje door sparen als me dat lukt en dan eens gaan kijken voor een BMW M2. Die zie ik voor nu eigenlijk als de enige echte kanshebber om de C55 op te volgen. Naast de C63 W205 misschien dan, maar die is me (nu) nog te duur.
W204 zou ik ook lekker laten staan, toen die uitkwam vond ik het leuk modern model, maar hij wordt niet mooi oud.
Dashboard is ook maar zo zo, al werd dat bij de facelift wel een stuk beter. De pre lijkt haast wel een dash uit een bestelbus te hebben,.

W205 lijkt mij een mooiere opvolger inderdaad thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.