Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gepost door Icebrain 
Een wide body Z3 is optisch toch zoveel fraaier.
4 cilinders wordt je al mee dood gegooid in Z3 land, juist de 6 cilinders zijn begeerlijker en qua kosten /verbruik praktisch niets duurder.
Maar goed zo denk ik erover.
Alfa 75 2.0 TS heb ik trouwens ook gehad in de jaren 90, dat was wel wat hoor! zo fijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-06-2021 21:59 door Bofkont 350.
Precies Bofkont, maar als het dan al een 4 pitter is, dan zo kaal en simpel mogelijk
Ah juist op die manier dagdromer smileys with beer
Voor zover ik me kan herinneren was de 1.8 echt basic, de 1.9 had standaard bijv. leer, redelijke velgen en airco.
Op mijn 18'de wil ik bij de introductie een nieuwe 1.9 in cosmosschwarz kopen, vond het toch veel te duur worden, en kocht een 2 jaar oude mazda mx-5 1.8 cool smiley
Kwam ik na school met een rugzakje aan bij de BMW dealer, keken wat raar, hoorden mijn naam, ah jouw vader woont daar en daar? Neem m maar een paar dagen mee grinning smiley
DagDromer
Precies Bofkont, maar als het dan al een 4 pitter is, dan zo kaal en simpel mogelijk

Ja, dan zijn ze echt leuk!
Ook zonder die beugels achter de stoel. Zo stonden er een paar jaar geleden een paar bij Gijs Jansen in Tynaarlo.

Widebody’s heb ik sowieso altijd een beetje raar qua ontwerp gevonden. De Countach en AC Ace zijn ook van die voorbeelden waarbij de smalle oorspronkelijke versie eigenlijk mooier is dan de latere verbrede modellen.

Een echt stoere auto zal een Z3 nooit worden (zelfs de M niet) dus waarom dan niet heel clean en basic houden?!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-06-2021 09:48 door ENTE.
Lekker Bofkont, met het mooie weer een paar dagen toeren door het mooie heuvellandschap! En ‘s avonds met een Bitburger en een grote schnitzel op het terras van je hotel aan de Moezel.... Mooi dat het weer kan, veel plezier! cool smiley
Inmiddels zitten we al op pagina 201 .....

W201 190E 2.5-16V

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-06-2021 10:09 door Sport Leicht.
65K...
In 2012 stond ik naast een fabelachtige grijze 190E 23-16 met Karo interieur naast voor 9,5K.
Die komt altijd even voorbij in mijn herinnering als ik een knappe 190 zie. Wat een stomme idioot was ik om die te laten staan voor dat geld...
Joe met trema l D met punt
Sport Leicht
Nou zeg, je zult momenteel maar een huis moeten kopen, daar is ook geen lol meer aan. Aanbod is er niet, en als er dan iets leuks voorbij komt duikt iedereen er bovenop waarna de al belachelijk hoge prijs nog eens met 10 a 20 procent wordt overboden.

Ik ben in de markt, maar ik probeer het niet eens. Veel geld om te overbieden heb ik niet, en ik heb geen zin om tig keer teleurgesteld te worden. Ik blijf nog wel even in mijn huurwoning zitten.

Wij zijn het wonen in een appartement na 5 jaar samen (2,5 jaar samenwonend) wel zat en willen graag een leuke eengezinswoning hebben. Deze week 5 bezichtigingen staan, zojuist 40k overboden op een tussenwoning van 130m2 (en 30m2 mini-tuin) die al niet misselijk geprijsd was. Heb geen idee of dat genoeg is.

Ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op een W212 maar ik ben bang dat er daarna nog een 30k aan 'vernieuwingen' de woning in moeten om vervolgens tegen de 2k aan hypotheek af te mogen tikken. Het slaat echt helemaal nergens op, maar ik wil geen kids krijgen in een appartement dus wil je een volgende stap in je leven maken moet je wel.

We gaan van de week ook even 'wat verder weg' kijken, woning met perceel van 350m2 voor minder geld. Maar.. elke dag +/- 2 uur reizen voor je werk, weet niet of ik dat nou zie zitten. (Zit er nu 15 min vanaf). Maar dan heb je er wél een garage bij. Dat is dan wel weer leuk.
ENTE
65K...
In 2012 stond ik naast een fabelachtige grijze 190E 23-16 met Karo interieur naast voor 9,5K.
Die komt altijd even voorbij in mijn herinnering als ik een knappe 190 zie. Wat een stomme idioot was ik om die te laten staan voor dat geld...

Absurd hoe de prijzen van dergelijke auto’s in 10 jaar tijd gestegen zijn. En het einde lijkt nog niet in zicht.
Thx Sportleicht, dat is precies de bedoeling smileys with beer

Beste S J 1001 ,

Dat is echt bizar en totaal niet houdbaar naar mijn idee, starters krijgen geen enkele kans meer op dit moment en van doorstroming is er dan ook geen sprake meer van op een gegeven moment dus er moet iets gebeuren vroeg of laat.
Rentes stijgen trouwens momenteel wel weer een beetje.
Mooie 190. Maar die Cosworth is ook gaaf! Misschien vind ik die zelfs wel leuker.
ENTE
65K...

Haha, herkenbaar. Er zijn wat mooie pareltjes voorbij gekomen voor prijzen waarvan je nu denkt: die had ik moeten kopen.
S J 1001
We gaan van de week ook even 'wat verder weg' kijken, woning met perceel van 350m2 voor minder geld. Maar.. elke dag +/- 2 uur reizen voor je werk, weet niet of ik dat nou zie zitten. (Zit er nu 15 min vanaf). Maar dan heb je er wél een garage bij. Dat is dan wel weer leuk.

Moet je per se elke dag naar je werk, of kun je ook van huis uit werken? Dat zou dan nog een beetje kunnen schelen. Lastige dilemma's...
funf
S J 1001

Moet je per se elke dag naar je werk, of kun je ook van huis uit werken? Dat zou dan nog een beetje kunnen schelen. Lastige dilemma's...

Werk al ruim een jaar bijna 100% vanaf huis, maar schuif binnenkort door naar een wat hogere functie waarbij ik ook een nieuwe afdeling op ga zetten. Dan wil ik het liefst wel op kantoor zijn. Maar inderdaad, erg lastige dilemma's. De rente is inderdaad 0,04% gestegen oid, daarom denk ik ook.. nu m'n slag slaan, want als ik langer wacht gaan de maandlasten nog verder omhoog. Maar over een jaar kan m'n partner ook bijdragen (die is nog studerende) en kunnen we in een klasse hoger kijken, maar dat wil ik eigenlijk niet met het oog op eventueel wat minder werken bij het krijgen van kids..

Ik verdien best aardig, maar m'n broertje verdient modaal en is single. Hij heeft een tijdelijk huurcontract van 5 jaar in Amsterdam-Noord, over 3,5 jaar ben ik bang dat ik (tijdelijk) een kamer voor hem mag vrijhouden.. ik zie echt niet hoe hij er tussen moet komen en hij wilt absoluut niet te ver van Amsterdam zitten. Ik ben er serieus mee bezig omdat ik geen 500k wil neerleggen voor een 80m2 woning met een postzegel als tuin.

[www.funda.nl]

Dit gaat mij te ver maar dan zouden we het makkelijk redden op 1 inkomen.

Even afwachten tot de huizenjacht is geslaagd of wordt opgegeven, daarna maar kijken welke auto ik ga kopen.
Is het met een huis niet net als een (liefhebbers-) auto. Je kijkt veel rond. Veel mogelijkheden, en op een gegeven moment valt de puzzel in elkaar. Alsof het zo had moeten zijn.

Natuurlijk zijn met name voor starters en doorstromers de kansen beperkt, of in ieder geval moet je veel moeite voor willen doen.

Niet gek laten maken. Duidelijk hebben wat een must is, maar ook waar je een concessie wil doen - ik weet zeker dat het juiste paleisje voorbij komt
[quote="Bofkont”]

Aankomende donderdag/vrijdag ga ik even lekker toeren in de Ardennen/Eiffel met de Z4, heel veel zin in!
De weersvoorspellingen zijn ook goed.[/quote]

Doen nu het nog kan!
[url=https://www.klassiekerweb.nl/nieuws/wallonie-verbiedt-oudere-autos-vanaf-2023/]Link naar artikel over vergaande maatregelen beperking oudere auto in Wallonië tussen nu en 2030[/url]
S J 1001
funf
S J 1001

Werk al ruim een jaar bijna 100% vanaf huis, maar schuif binnenkort door naar een wat hogere functie waarbij ik ook een nieuwe afdeling op ga zetten. Dan wil ik het liefst wel op kantoor zijn. Maar inderdaad, erg lastige dilemma's. De rente is inderdaad 0,04% gestegen oid, daarom denk ik ook.. nu m'n slag slaan, want als ik langer wacht gaan de maandlasten nog verder omhoog. Maar over een jaar kan m'n partner ook bijdragen (die is nog studerende) en kunnen we in een klasse hoger kijken, maar dat wil ik eigenlijk niet met het oog op eventueel wat minder werken bij het krijgen van kids..

Ik verdien best aardig, maar m'n broertje verdient modaal en is single. Hij heeft een tijdelijk huurcontract van 5 jaar in Amsterdam-Noord, over 3,5 jaar ben ik bang dat ik (tijdelijk) een kamer voor hem mag vrijhouden.. ik zie echt niet hoe hij er tussen moet komen en hij wilt absoluut niet te ver van Amsterdam zitten. Ik ben er serieus mee bezig omdat ik geen 500k wil neerleggen voor een 80m2 woning met een postzegel als tuin.

[www.funda.nl]

Dit gaat mij te ver maar dan zouden we het makkelijk redden op 1 inkomen.

Even afwachten tot de huizenjacht is geslaagd of wordt opgegeven, daarna maar kijken welke auto ik ga kopen.
Ik heb nog een vrijstaande woning voor je te koop op een half uur rijden van Amsterdam.grinning smiley. Dubbele garage, carport en nog 3 parkeerplekken op eigen terrein.
En ik nog 38 appartementen en 7 villa's als je nog wat verder wilt rijden drinking smiley
Haha, lekker in de Spaanse zon. Veel beter dan hier, hoewel het vandaag wel lekker is.
@Michel: Ik vermoed niet voor ons budget.. crying smilie Misschien maar gewoon nog een paar jaar in het appartement blijven en dan wel in 'het hogere segment' shoppen. Kinderen uitstellen. Dat is tegenwoordig gemeengoed.

[www.volkskrant.nl]

Om een beeld te krijgen hoe het voor starters is. Zelfs buiten de randstad. Tweede bieding is gedaan. Derde bieding deze week. Nog drie einde van de week. Als één van deze niet lukken dan houd ik er even mee op tot na de zomer. Dan ga ik wel op zoek naar een auto met goede audio, pano of schuif-/kantel en ACC.
Ik las in het FD dat meer dan 50% van de woningen vorig jaar boven de vraagprijs verkocht werd. Dat is het nieuwe normaal op de huizenmarkt.
Gullwing
En ik nog 38 appartementen en 7 villa's als je nog wat verder wilt rijden drinking smiley

En voor de juiste prijs mag je mijn huis kopen.
Een fijn vakantiehuis in Spanje, aan zee, zou wel gaaf zijn.thumbs up
Nou laat ik dan precies iets moois voor je hebben funf thumbs upgrinning smiley
zeven stuks zelfs, begrijp ik?big smile smiley
Ik ben eigenlijk wel benieuwd Gullwing, kijk altijd wel met een schuin oog naar iets in het Spaanse land. Mag ik je website per PB?
Waar zou je willen zitten? Ik heb aan de Costa Brava al eens wat opties bekeken.
Costa Brava heeft als voordeel dat het ook met de auto goed is aan te rijden, maar het seizoen is daar wel korter. Voor een aangename temperatuur ook in de winter en het vroege voorjaar kun je beter aan de Costa Blanka of de Costa del Sol zitten (maar eigenlijk moet je dan wel altijd het vliegtuig pakken).
Schijnt aan Costa Brava ook nog wel te doen te zijn. Ik wil het dit jaar eens proberen met de kerstdagen.
Ik denk dat je dan wat geluk moet hebben. Echt koud zal het niet zijn, maar het kan er dan wel regenen en de tramontana kan er soms flink tekeer gaan.
Ik weet uit eigen ervaring dat de Costa Blanca een soort micro klimaat heeft waardoor het zeker zo fijn vertoeven is in het najaar / winter als de Costa del Sol. Wellicht ook wat goedkoper. Ik heb goede kennissen daar wonen en heb al heel wat sinterklaas feestjes met een t-shirt in de zon doorgebracht. Sterker nog, laatste week oktober is al geboekt. Zij wonen in Altea.

Bevalt me uitstekend om af en toe contacten op te halen winking smiley
Eens, de Costa Blanka heeft het meest ideale klimaat. Daarentegen vind ik landschap, steden en dorpen in Andalusië wel veel aantekkelijker dan de streek rondom Alicante.
Dat laatste ben ik helemaal met je eens.
Eén van de leukere plaatsen in Spanje (waar ik tot nu toe geweest ben) vind ik Nerja. Als ik nog eens een huisje of appartementje in Spanje zou kopen dan zou het daar kunnen zijn.
Succes SJ. Ik begin er eigenlijk maar gewoon niet aan. Geen zin om mijn tijd te verdoen aan iets onmogelijks. Ik blijf nog wel even zitten in mijn huurappartementje. smiling smiley
In het kader van de auto’s vind ik één ding heel belangrijk: Heel veel foto’s, hoe meer des te beter. En dat heeft hij prima voor elkaar.
Afgelopen donderdag heerlijk getoerd in de Ardennen, wat een genot! geweldig sturen.
De Z4 was helemaal in zijn element, 1 dagje even 800/900km gemaakt.
Was echt genieten!!
Route gemaakt in de Ardennen met tom tom road trips, spannende route instellen snelwegen vermijden en zoveel mogelijk bochten en heuvels.
Echt leuk, je komt op plekken waar je anders nooit zou komen.
20210610_143516 by bofkont OEM, on Flickr
20210607_202053 by bofkont OEM, on Flickr
Dat ziet eruit als een fijne route! Twee weken terug gingen wij op zondag een mooi rondje Salland en Achterhoek. Het viel mij op hoeveel Z4's ik toen tegen kwam!
Dat is op zeker een fijne route. Ben ook wel een aantal keren daar in de buurt geweest en het is er heerlijk rijden. Alleen het asfalt af en toe... nut smiley
Nog even bij het circuit geweest?
Mooi rondje Bofkont! Het bovenste stukje heb ik vorig jaar ook gereden met de cabrio, echt een mooi landschap daar. Ben je ook nog in de Eifel geweest?
Dank mannen, ja echt een geweldige omgeving ben echt verliefd. Je waant je echt in totaal andere wereld. Ben niet op spa francorchamps zelf geweest.

Barri klopt idd, een E85 zie je vrij veel, betaalbaar leuk autorijden. Al zie ik wel heel veel matige exemplaren eerlijk gezegd.

Sportleicht, nee Eiffel niet geweest.
Wellicht Augustus nog even, heb nog een weekje vrij.
Ook zo fijn rijden.

Schaduw, ja die wegen in België zijn soms echt vreselijk, dan is dat m sport onderstel echt niet fijn.
Dan mis ik direct weer de Mercedes.
Joe met trema l D met punt
Succes SJ. Ik begin er eigenlijk maar gewoon niet aan. Geen zin om mijn tijd te verdoen aan iets onmogelijks. Ik blijf nog wel even zitten in mijn huurappartementje. smiling smiley

Het is gelukt. Rib uit m'n lijf qua overbieden en dan komt er nog een enorme verbouwing bij. Maar dan zijn we ook wel voor de komende 10 jaar klaar. Helaas geen eigen parkeerplaats, wel een hele fijne rustige buurt met genoeg parkeerplaats bij het uitlopen van de achtertuin. Over 1,5 maand krijgen we de sleutels.

Vandaag een dagje rond gereden in een facelift W204. C180 met handgeschakelde 6 bak. Moet zeggen, de handbak is niet geweldig maar het invoegen in 3 en het inhalen op de snelweg in 6 gaan verbazend soepel. Soepel blok! Gemiddeld over 300 km ook 6.0L/100km.
Gefeliciteerd. Nu de volgende uitdaging. Wanneer kan de aannemer aan de slag?

Porsche GT boss Andy Preuninger has just posted this GT3 Touring on Instagram – thought you should see it too, because it's utterly drool-worthy (he seems to love green, so suspect it's his car).
[twitter.com]

Wat lekker cool smiley
Gefeliciteerd SJ thumbs up

Bizar hoe het huizen tekort in NL zich manifesteert.
@Carfanatic: zet maar neer! Verdorie zeg cool smiley

Gefeliciteerd SJ!
Vandaag wezen rijden in een Lexus IS-F uit 2008. Qua uitvoering en auto kon dit voor mijn gevoel echt de opvolger voor de C55 AMG worden. Ook een atmosferische V8, iets nieuwer en exclusiever, zelfde 'insteek' qua comfort en uitrusting.

Het verschil tijdens de proefrit kon voor mijn gevoel echter niet groter. De Lexus voelt veel logger, ondanks dat die 'slechts' 100 kilo zwaarder is en veel minder communicatief aan. Waar je bij de Mercedes echt het gevoel hebt dat je met de auto verbonden bent via het stuur en de pedalen, is dat bij de Lexus veel minder. De gasrespons vond ik heel matig, ondanks dat ik in 'Sport-MODE' reed en alles voelt veel afstandelijker. De zitpositie in de Lexus maakt het ook al niet beter, want voor je gevoel zit je heel hoog en de auto is wel erg 'goed' geïsoleerd. Hierdoor rij je wel snel, maar heb je dat gevoel helemaal niet.

Wel een domper, want ik had echt het idee dat ik de Lexus mee naar huis ging nemen en we waren het ook al eens over de prijs, maar het mag niet zo zijn.
Niets dan lof overigens voor Wiggers Mastercars uit Enschede! Super service en erg vriendelijk en ze deden ook helemaal niet moeilijk over dat het voor mij toch niet was wat ik er van had verwacht.

Dus voorlopig blijft de Mercedes nog wel even! smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2021 18:45 door HarmenA.
Gefeliciteerd SJ!
Veel woonplezier
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.