Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gepost door Icebrain 
De Schaduw

Gelukkig hebben we nog stroom

thumbs up

ondanks het feit dat we geen water hebben.

Dat is dan wel weer beroerd. Ook vanwege het weer?

Jep, waarschijnlijk ergens een bevroren pijp ofzo. Is niet de eerste keer. Het kan erger, er zijn mensen zonder stroom en water.
Gedetailleerd filmpje over de nieuwe S:

De absolute maatstaf. Vooral leuk om de reactie op het 3D-scherm te zien, geen enkele camera krijgt het fatsoenlijk in beeld maar het enthousiasme spreekt boekdelen.
Twix
De Schaduw

thumbs up

Jep, waarschijnlijk ergens een bevroren pijp ofzo. Is niet de eerste keer. Het kan erger, er zijn mensen zonder stroom en water.

Een van onze fabrieken staat in Cedar Park (iets ten noorden van Austin) die staat volgens de laatste berichten bijkans stil momenteel. Containers kunnen er niet uit en personeel heeft moeite er te komen... laten we hopen dat dit snel beter wordt.
TYN

De absolute maatstaf. Vooral leuk om de reactie op het 3D-scherm te zien, geen enkele camera krijgt het fatsoenlijk in beeld maar het enthousiasme spreekt boekdelen.

Geniale auto.
Idd, maar toch, de vorige S is natuurlijk ook nog erg fraai grinning smiley
Zeker, en die worden straks lekker betaalbaar.
DagDromer
Twix
De Schaduw

thumbs up

Een van onze fabrieken staat in Cedar Park (iets ten noorden van Austin) die staat volgens de laatste berichten bijkans stil momenteel. Containers kunnen er niet uit en personeel heeft moeite er te komen... laten we hopen dat dit snel beter wordt.

Ik verwacht dat bij ons morgen het dagelijkse leven weer op gang komt.
Sport Leicht
TYN

Geniale auto.

Ja, eens. Echt geweldig. Ik zou er best eens eens in willen rijden.
Twix
DagDromer
Twix
De Schaduw

thumbs up

Wij hebben weer water, maar het dagelijks leven is nog niet op gang. Veel mensen zitten nog zonder stroom. Daarbij maakt het niet uit of je in een arme of beter-bedeelde buurt woont.
TYN

Dat is hetzelfde als dat de motorkap van de Quattroporte Trofeo wordt geopend.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
... Quattroporte Trofeo ...

Hopelijk gaan ze daar genoeg van verkopen, het zou toch zonde zijn als dat merk verdwijnt.
Twix
Twix
DagDromer
Twix
De Schaduw

thumbs up

Wij hebben weer water, maar het dagelijks leven is nog niet op gang. Veel mensen zitten nog zonder stroom. Daarbij maakt het niet uit of je in een arme of beter-bedeelde buurt woont.

Affijn, van 17.30 tot 19.45 zonder stroom gezeten. Onderdeel van rolling blackouts. Iedereen moet op zijn beurt even zonder stroom zitten.
Bizarre taferelen dus in Texas! Hoe uitzonderlijk is het dat Houston door een pak sneeuw wordt verrast? Ik ben er één keer geweest, ergens in oktober en toen was het er dag en nacht bloedheet.
Twix
Affijn, van 17.30 tot 19.45 zonder stroom gezeten. Onderdeel van rolling blackouts. Iedereen moet op zijn beurt even zonder stroom zitten.

Ai, spannend. Twee uur zonder stroom is overkomelijk. Als het daar bij blijft, is het prima. Succes daar!
Beelden van de nieuwe
. Ik zie er veel in terug van de E32 en de E38, in elk geval een mooie klassiek gelijnde sedan. Lijkt op een flinke design-omslag bij BMW.
Bestuurder knippert nog vriendelijk met z'n lampjes naar de filmer. grinning smiley Maar de algemene lijn lijkt er goed uit te zien. Hopelijk verpesten ze het niet met details.
1e indruk is goed! duimen voor de grill.....
Inderdaad, hopen dat de grille ook mooi wordt een samen met de koplampen en mooi geheel vormen.
Vettel verkoopt auto's

Terwijl ik het lijstje door zat te schollen op mijn telefoon ging mijn hart steeds harder kloppen. En dan kom je bij de laatste foto en daar staat ze, de mooiste dame van het stel.

Ondanks haar leeftijd ziet ze er nog altijd goed uit. Sportief, maar niet volledig afgetraind en zeker niet zo fanatiek als vele anderen. Ze weet wat ze wil, maar houdt daarbij ruimte voor jouw gedachten en gevoelens. Haar sportieve insteek is een middel, niet het doel. Het is het middel om fit te blijven en te kunnen genieten van het leven. Ze neemt jou daar graag in mee.
Grijs staat haar overigens het best. Ze heeft weleens wat geprobeerd met kleurtjes, maar zeker op deze leeftijd staat grijs haar gewoon natuurlijk. En zo is het met alles. Alles wat je ziet is echt.
Helaas blijft ze voor mij onbereikbaar, maar niets is fijner dan van iets te kunnen dromen.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
TYN

Dat is hetzelfde als dat de motorkap van de Quattroporte Trofeo wordt geopend.

Dat is altijd het probleem van de Italianen en de kracht van de Duitsers. Van de Italiaanse speciale versies worden er altijd meer dan genoeg verkocht. Zie de QV modellen bij Alfa (in mijn zoektocht naar de Stelvio was ongeveer 1/3de van het benzine aanbod een Q versie), GTAm versie van de Giulia en de sportwagens van de verschillende merken.
De normale versies krijgen ze echter bijna niet aan de straatstenen kwijt.

De Duitsers zijn veel beter in het vermarkten van de onderkant van het gamma. Dat komt omdat de Duitsers op ratio worden verkocht en de Italianen op emotie. En op dat laatste wil je dan ook de meest emotionele versie.
Wel leuk om 2 dermate verschillende keuzes te hebben in het topsegment. Als de Quattroporte wegvalt en in de reeds afwezigheid van de XJ, wordt het wel heel erg eenheidsworst.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2021 14:03 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Ik vind de huidige QP geen mooi model, zou hem dan ook geenzins overwegen bij de keuze voor een topklasser. Ik hoop dat er een opvolger van komt die er wél Italiaans mooi uitziet.

En dan kom je bij de laatste foto en daar staat ze, de mooiste dame van het stel.

Helemaal eens.
Overigens wel een opvallende in het rijtje.
Sport Leicht
Ik vind de huidige QP geen mooi model, zou hem dan ook geenzins overwegen bij de keuze voor een topklasser. Ik hoop dat er een opvolger van komt die er wél Italiaans mooi uitziet.
Dat hoor ik van meer. Ik vind de huidige versie, zeker in de GTS vorm, echt bloedmooi. Ook mooier dan zijn voorganger, maar daar sta ik alleen in. Bij de S-klasse vind ik ook vaak de net-niet AMG versies het mooi. Zoiets:

vs

Ik wil ze beide wel. grinning smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2021 15:44 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Er is iets wat ik niet vind kloppen aan het model, ik denk dat het vooral komt door de oplopende raamlijn icm de ver naar achteren staande achterwielen.
Behoorlijk unieke E23, zo weinig km en nog origineel NL ook, plaatje!
Gaaf ding idd, wij hadden vroeger een lichtgroene, voor de w126 cool smiley
Als kind vond ik die BMW veel gaver, maar dat kwam voornamelijk omdat er een radio met lcd schermpje inzat voor de radio frequentie, dat was bijzonder modern toen.
Sport Leicht
Behoorlijk unieke E23, zo weinig km en nog origineel NL ook, plaatje!

Derrick : " Harry hol schon mal den Wagen" big smile smiley [www.imcdb.org]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2021 21:53 door slots.
Gullwing
Gaaf ding idd, wij hadden vroeger een lichtgroene, voor de w126 cool smiley
Als kind vond ik die BMW veel gaver, maar dat kwam voornamelijk omdat er een radio met lcd schermpje inzat voor de radio frequentie, dat was bijzonder modern toen.

En ik maar denken dat jij ook wel een autogek was... eigenlijk was je toen al net zo als de jeugd tegenwoordig, het draait vooral om de snufjes en gadgets grinning smiley
grinning smiley

Maar, het was dan ook echt een gaaf schermpje, groen, en meer dan 87.3 oid kon het ook niet weergeven. Champagne kleurige radio, tja, ik zie me zo weer in de groene stoelen zitten drinking smiley
In die Benz zat toch ook wel een Becker Mexico met net zo’n lullig schermpje?
wellicht, maar ik kan me daar gewoon niet meer zoveel van herinneren.
Misschien omdat ik er toen al aan gewend was. Iedereen had toen zo'n analoog metertje die met een knop van links naar rechts kon bewegen, dat groene computerschermpje was iets wat ik echt niet begreep grinning smiley Mijn moeder had een E12 met blaupunkt, en die had 2 draaiknoppen, en een stuk of 5 knoppen voor de voorkeuze zenders, niks geen gekkigheid als een cassette speler, gewoon basic.
Ja, die autoradio’s met een digitaal schermpje en voorkeurtoetsen waren echt bijzonder in de jaren ‘80.
Zit dus nu al 15 min naar zo'n radio te zoeken

Het was zo'n schermpje, maar dan een champagne kleurige unit, (volgens mij) zonder cassette maar met een zooi knopjes.
Sport Leicht
Ja, die autoradio’s met een digitaal schermpje en voorkeurtoetsen waren echt bijzonder in de jaren ‘80.

yup, en nu heb je dus electrische auto's, met meerdere full color lcd schermen, die ook nog reageren op stem commando's. Eigenlijk allemaal ouderwets, want vroeger hadden we al

Bij ons thuis zat er zoiets in de auto:

Destijds echt een top installatie, want in de auto daarvoor zat nog dit.....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2021 23:02 door Sport Leicht.
Mooi,
En dat oude spul zou waarschijnlijk nu nog gewoon werken als je het weer zou aansluiten, heerlijk simpele, maar betrouwbare techniek.
En binnenkort weer lekker terug in de tijd met zo’n ouderwetse Becker in de 560 cool smiley

Blijft mooi. Maar heb wel de vraag neergelegd of er een USB- of bluetooth aansluiting op gerealiseerd kan worden, want om nou weer terug te gaan naar cassettebandjes.....
Ik heb deze in mijn Lincoln gemonteerd. Remake van de Blaupunkt Bremen maar dan met moderne techniek zoals Bluetooth. Je kunt ook zelf de kleur van de verlichting aanpassen.

Vind zo'n Quattroporte ontzettend dik. Maakte veel indruk op me de eerste keer dat ik m zag. Ik liep in Kopenhagen 's nachts op straat en in een donker zijstraatje stond zo'n Quattroporte stationair te roffelen, zwarte lak, zwarte velgen, verlichting gedoofd. Sinister plaatje was het.
Ibud
Ik heb deze in mijn Lincoln gemonteerd. Remake van de Blaupunkt Bremen maar dan met moderne techniek zoals Bluetooth. Je kunt ook zelf de kleur van de verlichting aanpassen.

Mooi zeg die Blaupunkt, en wel met alle moderne technieken erin zelfs DAB! In welke kleuren is het display instelbaar, ook in geel-wit?
@SL: De gebruiksaanwijzing van zo'n radio:
[www.blaupunkt.com]

729 kleuren..... rond pagina 150-151

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2021 09:04 door Pietzoveel.
Echt een mooi apparaat, uiterlijk typisch jaren ‘80/90 en qua techniek geheel bij de tijd.

Ik zit er ineens sterk over te denken om de Becker te verruilen voor deze Blaupunkt. Het is dan wel niet zo origineel als de Becker, maar de gebruiksvoordelen (telefoneren, muziek streamen) zijn aanzienlijk.
Prijs is ongeveer hetzelfde gebleven als 30 jaar terug voor een topradio met cassette speler.. (+/- fl. 1.000). Lijkt me een goed alternatief!
Ja is een mooi ding! Ik heb hem voor €350 op Amazon gekocht. Ziet er period correct uit en zo'n luxe limousine gebruik je waarschijnlijk (net zoals mij) iets anders dan de SL. Keer zakelijke afspraak mee doen, lange ritten naar het buitenland etc. Dan is het wel lekker om Spotify te hebben en te kunnen bellen. Leg je de Becker op zolder neer, kun je het altijd weer terugplaatsen. Ben je de originaliteit snel vergeten.

[www.amazon.de]
Ik vind die single din Becker radio's met navi ook wel geniale oplossingen voor retro auto's:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2021 10:12 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Zeker, maar wel iets te modern uiterlijk. Aan de Blaupunkt zie je echt niet dat het een hedendaagse radio is. En navigeren kan ook met de iPhone.
Staat top in jouw voorbeeld! Werd nieuw veel in Porsche en BMW gemonteerd in de jaren 80/90 geloof ik. Qua design ontworpen voor de Porsche 964 lijkt het? Maar daar weet FH vast meer over te vertellen.

Becker is ook mooi maar vind zelf fysieke knopjes fijner, iets rustiger in het interieur en kon moeilijk een verkooppunt vinden online.
Paar jaar terug hoorde ik dat er mensen zijn die oude radio;s ombouwen met een bluetooth module.
Dan wordt er bluetooth printje aangesloten op het signaal van de cassette. Daar zie je dan helemaal niets meer van.
Klopt, dat kan ook met oude Beckers. Al vraag ik mij wel af wat dan de geluidskwaliteit is, of er niet teveel verloren gaat.
Zo'n Blaupunkt Bremen is natuurlijk ultiem. thumbs up Voor m'n W124 vond ik een radio a 30% van de aanschafprijs van de hele auto wat overdreven, dus ben voor een wat simpelere Blaupunkt gegaan. Maar er zijn eerlijk gezegd maar weinig andere merken die een soortgelijke stijl leveren. Het merendeel is afzichtelijke disco-meuk.

SL, je hebt ook nog dit model van VDO/Continental, ook erg populair in oude Benzen en Porsches (maar wellicht iets meer jaren '90 dan '80): [www.vdoshop.co.uk]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2021 12:23 door TYN.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.