Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gepost door Icebrain 
Kristian
Hoop dat dit soort ellende me bij een relatief 'simpele' 320i bespaard blijven. 47k op de teller en gelukkig nog een jaar Premium Selectie garantie dus zal nog wel tijdje goed gaan.

Uiteraard hoef je dan niet voor problemen te vrezen.
Ik vind het echter wel jammer dat de kans op problemen op iets langere termijn dus wel toeneemt. Normaal ruil ik na 3 a 4 jaar wel weer in, maar met die 528i had ik mij echt voorgenomen om die eens een stuk langer aan te houden. Gewoon omdat ik het een fijne auto vond en ik had hem zelf zeer compleet samengesteld (met zelfs een standkachel). Ik vond het teleurstellend dat het 7 jaar goed ging en toen toch de problemen kwamen, ondanks altijd op tijd onderhoud, rustig warm rijden, en van begin af aan altijd goed op de auto te hebben gepast.
Zou me met 47k ook zeker geen zorgen maken. Ik heb de E39 verkocht met 395.000 op de teller. Die was echt "lückenlos gepflegt" maar er was, net als de 7 serie in klokje rond, altijd wel wat mee vanaf 275.000 km. Daarvoor eigenlijk niet. Maar het is ook vooral hoe precies je zelf nog bent op dat soort km standen. De helft van de E39 tourings die ik zie rijden heeft bijvoorbeeld de achterruitenwisser omhoog staan of aan de verkeerde kant. Dat betekent dat ie kapot is. Ik zou zelf nog niet een meter rijden met een ruitenwisser omhoog, maar veel mensen geven daar kennelijk niks om. Net als trillingen in het stuur, of stoel. Ben ik allergisch voor, sommige mensen voelen het niet eens. Uiteindelijk heeft ie ons maar 1x laten staan, met een kapotte brandstofpomp (die in de tank). Dat was jammer genoeg wel in Zuid Frankrijk met de sleurhut op de Aurotoute du Soleil. Toen was wat betreft Mw W212 de liefde voor de BMW over.

De E39 heeft nog best lang bij ons in de buurt rond gereden en is zeker dik over de 500k km gegaan. Maar vraag niet hoe.
Ik ben zelf wel allergisch voor bijgeluidjes. Gaat tot nu toe redelijk goed met een 27 jaar oude Alfa en een 17 jaar oude BMW. Nee, als nieuw krijg je het niet, maar toch zeker op een acceptabel niveau. En met beide auto's zou ik nu zo een roadtrip durven maken naar de Alpen.
Sport Leicht
Ik vond het teleurstellend dat het 7 jaar goed ging en toen toch de problemen kwamen, ondanks altijd op tijd onderhoud, rustig warm rijden, en van begin af aan altijd goed op de auto te hebben gepast.

Zouden de vele ritten met die Knauss vol piepers dan toch hun tol geëist hebben?grinning smiley
grinning smiley Zoveel ritten waren dat niet, en er heeft nog nooit één pieper in gelegen winking smiley.
Nee, met een marge van zo’n 500kg mag dat geen probleem zijn lijkt mij.
Lijkt mij ook. Maar die kwalitatieve issues doen wel afbreuk aan je merkbeleving. Ik heb die ervaring met BMW gelukkig zelf niet, maar ik zou dan ook wel even klaar zijn met het merk.
Het is nou ook weer niet dat ik klaar ben met het merk, zou er ook zo wel weer voor kunnen kiezen als een model en uitvoering mij aanstaat. Het was weliswaar een tegenvallertje maar ik zou het ook wel weer een kans geven, BMW blijft toch een mooi merk.
Maar op dat moment maakte het mijn keuze voor een Benz wel iets eenvoudiger, dat wel.
Ik heb tot nu toe slechts 1 vage storing gehad, de digitale klokkenwinkel die tijdens de rit op zwart ging en na enkele seconden weer aan ging. Cruise control ging er ook af. Even schrikken maar tot nu toe niet weer voorgekomen. Ben verder benieuwd of de huidige B48 motoren ook op langere termijn probleemloos blijven. Valt nu nog weinig over te zeggen maar BMW heeft wel een reputatie op het gebied van kettingen en olielekkages.
Kristian
Ik heb tot nu toe slechts 1 vage storing gehad, de digitale klokkenwinkel die tijdens de rit op zwart ging en na enkele seconden weer aan ging. Cruise control ging er ook af. Even schrikken maar tot nu toe niet weer voorgekomen.

Geen online software-update of navigatie-update?
Het is ook wel leuk om eens een ander merk te rijden. Zo denk ik zelf met plezier aan Volvo en Audi terug. Een nieuwe(re) Mercedes heb ik nog nooit gehad. Dat moet er eigenlijk nog eens van komen. Een Porsche 911 zou ik ook nog wel eens willen hebben. Maar of dat verstandig is?
Kristian
Valt nu nog weinig over te zeggen maar BMW heeft wel een reputatie op het gebied van kettingen en olielekkages.

En het gekke is dat we bij ons in de familie van die twee issues nog nooit last hebben gehad. Ook niet bij hogere kilometerstanden.

Geen online software-update of navigatie-update?
Volgens mij niet. Op een ander forum iemand die exact hetzelfde heeft gehad. Was bij dealer ook niet uit te lezen.

En het gekke is dat we bij ons in de familie van die twee issues nog nooit last hebben gehad. Ook niet bij hogere kilometerstanden.
Je leest op internet natuurlijk ook vooral de horrorverhalen. Als je de statistieken mag geloven doet BMW het nog niet eens zo slecht. Onze Up is tot nu toe ook gewoon probleemloos.

Zit er wel sterk aan te denken om jaarlijks een oliewissel te doen bij de BMW i.p.v. tweejaarlijks zoals voorgeschreven. Meestal ruil ik een auto voor de 100k km wel in, maar vraag me op dit moment wel af of het over een jaar of 3 nog verstandig is om te investeren in een nieuwe(re) benzineauto.
Is dit een boeiende wagen voor hier?

[media3.taggle.nl]

Deze is auto is B6 gepantserd en is nieuw geleverd aan het Turske Consulaat van Antwerpen.
Belgische papieren !

2670kg...

[www.garagecats.nl]
Ligier JS2

[media3.taggle.nl]

Deze is auto is B6 gepantserd en is nieuw geleverd aan het Turske Consulaat van Antwerpen.
Belgische papieren !

2670kg...

[www.garagecats.nl]

Bijzonder is het wel, maar om je E-klasse nou om te gaan toveren naar een 'Maybach', mét two-tone.. nut smiley Niet helemaal mijn smaak zeg maar.
Dan liever een originele zilvergrijze E55 AMG van dit type, zonder roest..! tongue sticking out smiley

Is het geen plaatje..?
En of het rijden in een politiek beladen auto nou handig is.... Vertrouw je de toenmalige tegenstanders wel heel erg.
Ligier JS2

[media3.taggle.nl]

Belgische papieren !

2670kg...

[www.garagecats.nl]

kan me niet voorstellen dat die turken er zelf zo mee reden destijds. Lekker verpest met die 2 tone en maybach logo's
Die Garage heeft wel een leuk aanbod van wagentjes BTW thumbs up
Wow, wat een prachtige W124 eye popping smileythumbs up Wat zal dit projectje nou gekost hebben...?
Daar is inderdaad een heleboel tijd en moeite in gestoken. Vooral emotionaal onbetaalbaar.

Maar toch.... om eerlijk te zijn krijg ik een beetje goedkoop belg op duur brood gevoel hierbij. Kan me voorstellen dat bepaalde keuzes ingegeven zijn door budget oid, maar als ik die video bekijk stoor ik me verschrikkelijk aan de veel te glimmende banden (wat in mijn optiek veel te veel afleid van de rest van het werk, en een beetje goedkoop overkomt), net als de zwart gespoten uitlaat. Waarschijnlijk was het origineel nog goed genoeg om hergebruikt te worden, maar spuit het hel spul dan grijs of zilvergrijs. En de ABS pomp is nu goud, is standaard volgens mij aluminium optiek, mooi, maar roep dat niet dat de auto fabrieksnieuw gerestaureerd is.

(zou er vanmorgen azijn in m'n koffie hebben gezeten ? drinking smiley)
Harry Metcalfe is een Jaguar en Lancia aan het restaureren, ook leuk om te volgen
Sport Leicht
... Wat zal dit projectje nou gekost hebben...?

oh nee, al op zoek voor je volgende aankoop ? grinning smiley
Gullwing
Die Garage heeft wel een leuk aanbod van wagentjes BTW thumbs up

Vloeken in de kerk hier.....die 309.....thumbs up.
309 heb ik altijd een lelijk ding gevonden, maar hoe vaak zie je die nog?

Ook die w126 ziet er best aardig uit, wel even oranje knippers monteren natuurlijk

[www.taggle.nl]

en die 605 3.0 met handbak is toch ook mooi, gewoon in het wit

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-05-2021 16:19 door Gullwing.
DagDromer
Daar is inderdaad een heleboel tijd en moeite in gestoken. Vooral emotionaal onbetaalbaar.

Maar toch.... om eerlijk te zijn krijg ik een beetje goedkoop belg op duur brood gevoel hierbij. Kan me voorstellen dat bepaalde keuzes ingegeven zijn door budget oid, maar als ik die video bekijk stoor ik me verschrikkelijk aan de veel te glimmende banden (wat in mijn optiek veel te veel afleid van de rest van het werk, en een beetje goedkoop overkomt), net als de zwart gespoten uitlaat. Waarschijnlijk was het origineel nog goed genoeg om hergebruikt te worden, maar spuit het hel spul dan grijs of zilvergrijs. En de ABS pomp is nu goud, is standaard volgens mij aluminium optiek, mooi, maar roep dat niet dat de auto fabrieksnieuw gerestaureerd is.

(zou er vanmorgen azijn in m'n koffie hebben gezeten ? drinking smiley)

De ABS-pomp heeft vaak wel een lichte messing-kleur. Bij mijn R107 is dat zo en op foto’s van de 560SEL zie ik het ook.
Voor alle details moet je de auto in het echt zien, maar vooralsnog vind ik het knap werk!

Wat ik dan nog wel even gedaan zou hebben zijn de tellerwijzers, die had ik nog even een likje oranje verf gegeven voor het echte nieuwe-Benz-gevoel.
Wel heel gaaf geworden die W124, zal al snel richting de 30k gaan gok ik? 605 24V SV ook erg cool met die turbine velgen, bekend van de beste filmachtervolging ooit, Ronin uiteraardthumbs up

Wat een prachtige aankoop weer SL, die W116. Wat een mooi ding en wat een mooie collectie inmiddels. Kun je het allemaal thuis kwijt? Werk aan de W126 is ook in volle gang?

De laatste maand de autohobby weer even opgepakt na een aantal hele drukke maanden qua werk. Lekker bezig geweest met de Lincoln en ik weet weer waarom ik liever geen auto's koop met aftermarket aanpassingen. Alles eruit gehaald wat er niet in hoorde qua telefoon, carkit, navigatie en cd wisselaar. Wat een ellende laten die inbouwers ook achter, dat de toenmalige klant daarmee akkoord ging begrijp ik niks van. Helft van de schroefjes en boutjes ontbreekt, schroefgaten in interieurpanelen en niet op juiste wijze terug gemonteerd. Ben ik nu allemaal aan het herstellen, schoonmaken en alle juiste clipjes en schroefjes zijn besteld.

In dit topic meerdere keren goede berichten gehoord over Benton's dus die hebben de bestuurdersmat opgeknapt met een nieuwe rand. Dank voor de tip!

Bij de meeste auto's met a-symetrische velgen/wielen -zoals hierboven de 605- draaien de linkerwielen qua design de andere kant op als de rechterwielen. Bij veel Audi's en Volvo's is dat ook t geval. Ik kan daar op één of andere manier niet mee dealen, het klopt gewoon niet. Zeker niet als t ook met afvoer van remschijfwarmte te maken heeft. Bij een merk als Ferrari F8 heb je dus rechtervelgen en linkervelgen dus dan klopt t weer wel.
Lekker bezig Ibud thumbs up

Bizar idd hoe sommige inbouwbedrijven te werk gaan, stelletje beunhazen, klanten zien enkel het zichtwerk, ontbrekende clipjes ga je pas opmerken als je gaat zoeken lostrekken.
En wie doet dat? Wees blij dat de kabelbomen niet beschadigd zijn, komt ook veel voor bij die beunhazen.
Sport Leicht
Wow, wat een prachtige W124 eye popping smileythumbs up Wat zal dit projectje nou gekost hebben...?

Ja die mannen van Stipt kunnen wel wat hoor! geniaal dit.
Ook de speciale softtouch plastic knopbediening coatings in auto's rond de eeuwwisseling kunnen ze opnieuw aanbrengen.
Door de weekmakers lost de bovenlaag op , zie je veel en ziet er zo verwaarloosd uit.
Naar mijn weten het enige bedrijf in NL die dit kan.
Dit project zit je zo op 30k minimaal, heb ook wel eens geïnformeerd, enkel een bodem renovatie zit je al op 5k.
Ik heb dit weekend a la Stipt, de wielkasten van de BMW ook eens helemaal schoongemaakt met de wielen gedemonteerd. Ziet er weer helemaal als nieuw uit nu. Wel een verschil met de Mazda's waar na een jaar draagarmen, veerpoten etc. al flink roest hebben. BMW doet dat wel een stuk beter hoor, stond er versteld van.
Bofkont 350
Sport Leicht

Ja die mannen van Stipt kunnen wel wat hoor! geniaal dit.
Ook de speciale softtouch plastic knopbediening coatings in auto's rond de eeuwwisseling kunnen ze opnieuw aanbrengen.
Door de weekmakers lost de bovenlaag op , zie je veel en ziet er zo verwaarloosd uit.
Naar mijn weten het enige bedrijf in NL die dit kan.
Dit project zit je zo op 30k minimaal, heb ook wel eens geïnformeerd, enkel een bodem renovatie zit je al op 5k.
Bofkont, ik ben toch oprecht benieuwd wat je er zo geniaal aan vindt. Je bent zelf ook iemand van de details, die met inzet, geduld etc mooie resultaten haalt in het verbeteren van je auto's. Maar als je 30k te besteden hebt en er maanden aan gewerkt mag worden dan is dit resultaat toch niet zo gek? Het is allemaal geen rocket science wat die mensen doen, ze hebben alles losgehaald en gespoten of gestraald met droogijs. Ik krijg na twee zinnen al weer de koude rillingen van die zelfingenomen charlatan. Z'n webshop staat vol met Ali spulletjes met een plakkertje erop. Toch bijzonder wat hij voor elkaar krijgt aan naamsbekendheid met z'n irritante praatjes. Ik kan het woord fabrieksnieuw niet meer horen, zou hij ook de mechanische slijtage ongedaan hebben gemaakt of is het alleen een laagje blanke lak ("speciale 2K componentenlak" oid) wat er blinkt?

Overigens zijn ze ook lang niet de enigen die softtouch herstel doen. Ook daarvoor geldt: demonteren, schuren en spuiten en een redelijk gelijkend icoontje erop. Heb je geen toverstokje bij nodig, alleen een dikke portemonnee.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2021 01:05 door Beros.
Ik hoor de term "fabrieksnieuw" nog weleens voorbij komen. Ik dacht dat ze 'gewoon' een poetsbedrijf waren, maar het gaat verder.

Of het knap is...mwah, ieder z'n vak. Het ziet er zonder meer erg fraai uit.
Zelf zou ik het er niet voor over hebben. Ik hecht me dan ook niet zo aan spullen. Ik geniet van onze auto's, geniet van m'n motor, maar heb er verder geen speciale band mee.
Ik ga met je mee Twix; het zijn gebruiksartikelen en mogen slijten..... Niet gebouwd voor de eeuwigheid.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2021 07:14 door Pietzoveel.
Beros
.... Ik kan het woord fabrieksnieuw niet meer horen, zou hij ook de mechanische slijtage ongedaan hebben gemaakt of is het alleen een laagje blanke lak ("speciale 2K componentenlak" oid) wat er blinkt?

Als je het hele filmpje hebt gezien dan zag je aan het begin dat de auto eerst technisch 100% is gemaakt bij Marcel Kappen in Dalen, een zeer gerenommeerd adres voor Benzen op leeftijd.

Al met al denk ik dan ook dat je er met 30k nog lang niet bent, zal eerder richting de 50k gaan vermoed ik.
Daar is in alle gevallen knap werk geleverd. thumbs up Bij de eigenaar van die auto zat kennelijk emotie, anders doe je dit niet. Er zijn echt mooie en originele W124's te koop voor minder geld. Maar leuk om te zien.
Het ziet er absoluut netjes uit, maar oneerbiedig gezegd blijft het een oude opgelapte W124 met 3 ton op de klok. Hoe ziet de carrosserie er onderhuids uit? Holle ruimten nog roestvrij of binnen een paar jaar roestblaasjes door de witte lak.... Ik heb ze bij Stipt nog nooit een conservering van de holle ruimten zien doen terwijl dat minstens zo belangrijk is als een glimmende bodemplaat.

Filmpjes zijn wel leuk om te kijken, maar inderdaad wel erg gladde praatjes. Mag wel iets bescheidener. Als ik soms zie hoe hij een auto wast of polijst, dan heb ik wel mijn twijfels over de professionaliteit. Maar goed, hij zal best veel goed doen want niet voor niets uitgegroeid tot een flink bedrijf.
als dat ding emotionele waarde heeft, en je hebt het geld liggen, begrijp ik de restauratie wel.

Kristian
Filmpjes zijn wel leuk om te kijken, maar inderdaad wel erg gladde praatjes. Mag wel iets bescheidener. ....

mooi man, als je jezelf fantastisch vind mag je dat best vertellen grinning smiley
Vind ik ook, als je als bedrijf al niet in jezelf gelooft hoe moet de klant er dan in geloven?

En wat we zien op de filmpjes ziet er goed uit, dat zaken als holle ruimten daarbij over het hoofd zouden zijn gezien zijn slechts ongefundeerde aannames.

Vind ik ook, als je als bedrijf al niet in jezelf gelooft hoe moet de klant er dan in geloven?
Ik vind het persoonlijk allemaal net iets te glad. Zal aan mij liggen als nuchtere noorderling. Vond dat bezoek aan die Marcel Kappen wel grappig in eerste filmpje. Twee verschillende werelden. En toch ook een bedrijf dat goed bekend staat zo te lezen.

En wat we zien op de filmpjes ziet er goed uit, dat zaken als holle ruimten daarbij over het hoofd zouden zijn gezien zijn slechts ongefundeerde aannames.
Het enige wat je mij hoort zeggen is dat er in de video's nog nooit aandacht aan is besteed. Ik zou me kunnen voorstellen dat als je heel veel tijd steekt in de zaken die niet zichtbaar zijn (maar wel veel geld en tijd kosten) dat je dit toch ook wilt laten zien.
Zijn er voor die (geschatte) investering niet auto's te koop die niet "gereconditioneerd" zijn? (SL, die 280 en 560 zijn toch behoorlijk origineel?)
Sport Leicht
Beros
.... Ik kan het woord fabrieksnieuw niet meer horen, zou hij ook de mechanische slijtage ongedaan hebben gemaakt of is het alleen een laagje blanke lak ("speciale 2K componentenlak" oid) wat er blinkt?

Als je het hele filmpje hebt gezien dan zag je aan het begin dat de auto eerst technisch 100% is gemaakt bij Marcel Kappen in Dalen, een zeer gerenommeerd adres voor Benzen op leeftijd.

Al met al denk ik dan ook dat je er met 30k nog lang niet bent, zal eerder richting de 50k gaan vermoed ik.
Hij zegt alleen dat de auto technisch is nagekeken. Dat elders het technische werk is gedaan bevestigt alleen maar dat Stipt zelf geen restaurateur maar hooguit de projectmanager is en de fabrieksnieuwe claims die in élk filmpje voorbij komen nogal overtrokken zijn. Oude onderdelen opnieuw spuiten of laten glimmen maakt ze nog niet nieuw.

Kristian
Het ziet er absoluut netjes uit, maar oneerbiedig gezegd blijft het een oude opgelapte W124 met 3 ton op de klok. Hoe ziet de carrosserie er onderhuids uit? Holle ruimten nog roestvrij of binnen een paar jaar roestblaasjes door de witte lak.... Ik heb ze bij Stipt nog nooit een conservering van de holle ruimten zien doen terwijl dat minstens zo belangrijk is als een glimmende bodemplaat.

Filmpjes zijn wel leuk om te kijken, maar inderdaad wel erg gladde praatjes. Mag wel iets bescheidener. Als ik soms zie hoe hij een auto wast of polijst, dan heb ik wel mijn twijfels over de professionaliteit. Maar goed, hij zal best veel goed doen want niet voor niets uitgegroeid tot een flink bedrijf.
Het is een kwestie van naamsbekendheid door veel reclame te maken (oa Autoblog en op tv) en klanten die geen verstand hebben van detailing en denken dat als iets duur is het ook goed moet zijn.

De twijfels die jij noemt heb ik ook en ik ben zeker niet de enige. In dit filmpje veegt hij z'n vieze doek overal langs (voor de vorm?) en leunt hij op diverse carrosseriedelen. De banden zijn nieuw zegt hij, maar volgens mij zijn het gewoon dezelfde banden. De voorruit zit nog vol met krassen. Een recent filmpje waarin hij laat zien hoe je een auto (een V40) "in showroomstaat" brengt is ronduit lachwekkend, hij maakt de ene na de andere beginnersfout, zoals van beneden naar boven wassen en de trims niet afplakken voor het polijsten. Het lijkt gewoon nergens op. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat het bij klantauto's ook zo gaat, of dat al zijn medewerkers op dezelfde manier als een olifant door een porseleinkast te werk gaan. Ondertussen horen we iemand vooral zichzelf schouderklopjes geven en doen alsof hij car detailing heeft uitgevonden. En naast het runnen van het bedrijf is hij zeker ook nog chemicus om al die producten en reinigingsmiddelen "te ontwikkelen" en te testen. In te kopen ja, voorzien van een labeltje en met flinke winstmarges aan onnozele kopers slijten. Het zou net zo goed een badkamerverkoper kunnen zijn maar dan wel een van het soort waar alle alarmbellen afgaan als de praatjes en 'eenmalige aanbiedingen' je om de oren vliegen.
Pietzoveel
Zijn er voor die (geschatte) investering niet auto's te koop die niet "gereconditioneerd" zijn? (SL, die 280 en 560 zijn toch behoorlijk origineel?)

Maar dan heb je een andere auto. Als je om bepaalde redenen erg gehecht ben aan een auto, heeft een andere auto kopen geen zin.
allemaal oud nieuws natuurlijk, maar toch weer leuk drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2021 20:29 door Gullwing.
"Voor wie niet weet wat een masterclass is, het is eigenlijk een duur woord voor een workshop" smileys with beer

En voor wie niet weet wat een workshop is, dat is eigenlijk een duur woord voor een cursus waarvoor je niet kan zakken.
vanmiddag nog weer wat typisch spaans meegemaakt wat je in nederland al 40 jaar niet meer zou zien (hoop ik)
kom net van een bouwlocatie, staat daar een betonmixer aan de kant van de straat, ik hem vragen wat er aan de hand is, "oh niks, ik sta hier even"
staat hij gewoon overtollig beton in een sloot te dumpen. 4 kuub gewoon de sloot in, hoppa. Doet hij dus altijd als hij over heeft.

Dat een paar maanden nadat ik een "monteur" olie zag wisselen boven een rioolput. Milieu is hier bij de meesten nog niet echt een issue. nut smiley
Ik vind het persoonlijk allemaal net iets te glad. Zal aan mij liggen als nuchtere noorderling. Vond dat bezoek aan die Marcel Kappen wel grappig in eerste filmpje. Twee verschillende werelden. En toch ook een bedrijf dat goed bekend staat zo te lezen.

Dat filmpje was prachtig om te zien. Ik ken beide werelden, woon in het noorden en werk voor een Brabants bedrijf. Heerlijke tegenstelling!

In Vught heb ik Rick gesproken en ook op Interclassics Maastricht. Rick is een freak die fenomenaal werk levert. Die Transit bus is wel het meest goede voorbeeld.
Zijn Brabantse ondernemersgeest en de uitingen daarvan zijn wellicht wat overweldigend. Kan iedereen aanraden om zelf eens te gaan kijken en dan een mening te vormen.
Beste Beros,

Tja valt wat voor te zeggen, maar ik vind vooral de mate van perfectie wel interessant om te zien en hoever je kunt gaan met een oude auto.
Ik ben maar een simpele amateur en ga dit niveau nooit bereiken.
Wellicht zijn er meerdere bedrijven die softtouch herstel doen, maar het is niet even simpel spuiten en een logo aanbrengen, is wel een moeilijker proces.

Zelfs ik vind dit te ver gaan hoor om zoveel te investeren in een oude auto, zou er niet eens mee durven rijden als hij klaar is.
Maar kan er wel van genieten dat men dit doet.
Natuurlijk is Rick van Stipt een snelle jongen met zijn marketing, mooie filmpjes en flitsende web shop, maar wel slim en hij bereikt de doelgroep met geld die het er voor over heeft.
Bofkont
Ik ben maar een simpele amateur en ga dit niveau nooit bereiken.

Ik weet zeker dat jij dit niveau kan halen als het je werk was.
ENTE
(..)

In Vught heb ik Rick gesproken en ook op Interclassics Maastricht. Rick is een freak die fenomenaal werk levert. Die Transit bus is wel het meest goede voorbeeld.
(..)

Ja, die Transit is een mooi, in mijn ogen, authentiek verhaal en het wekt sympathie op door zo'n bedrijfsauto een dergelijke behandeling te geven, want dat wordt zelden met die categorie voertuigen gedaan.

Maar, ik kan mij wel vinden in de mening van Beros:

Beros
(..)
En naast het runnen van het bedrijf is hij zeker ook nog chemicus om al die producten en reinigingsmiddelen "te ontwikkelen" en te testen. In te kopen ja, voorzien van een labeltje en met flinke winstmarges aan onnozele kopers slijten. (..)

Mee eens, toen ik die producten in een video voorbij zag komen.. ben ik wel afgehaakt. Is voor mij ongeloofwaardig want hoe gloedvol je ook mag zijn over je eigen bedrijf, houdt het toch een beetje bij de werkelijkheid, vind ik.
Durashift
ENTE
(..)

(..)

Ja, die Transit is een mooi, in mijn ogen, authentiek verhaal en het wekt sympathie op door zo'n bedrijfsauto een dergelijke behandeling te geven, want dat wordt zelden met die categorie voertuigen gedaan.

Maar, ik kan mij wel vinden in de mening van Beros:

Beros
(..)
En naast het runnen van het bedrijf is hij zeker ook nog chemicus om al die producten en reinigingsmiddelen "te ontwikkelen" en te testen. In te kopen ja, voorzien van een labeltje en met flinke winstmarges aan onnozele kopers slijten. (..)

Mee eens, toen ik die producten in een video voorbij zag komen.. ben ik wel afgehaakt. Is voor mij ongeloofwaardig want hoe gloedvol je ook mag zijn over je eigen bedrijf, houdt het toch een beetje bij de werkelijkheid, vind ik.

Ik heb net even een filmpje gekeken waar hij het logistieke proces uitlegt. Man man man, wat een niveau.
De manier waarop een gerenommeerd bedrijf hier zonder enig bewijs door enkelen wordt afgebrand vind ik behoorlijk kortzichtig. Het is van een zelfde niveau als de opmerkingen die iemand hier eens plaatste t.a.v. de kwaliteit van BMW, de persoon had ooit een blauwe maandag gewerkt bij een BMW-garage en zag geregeld dikke BMW’s binnenkomen waaraan van alles kapot was DUS de kwaliteit van BMW was verre van premium en niets beter dan welk B-merk dan ook. Eigenlijk wordt daarmee een BMW-koper voor gek verklaard, veel teveel geld uitgeven voor dezelfde kwaliteit.

Stipt staat over het algemeen als zeer goed bekend, en een goede naam bouw je zeker niet op door rommel te verkopen of door prutswerk te leveren. Het bedrijf timmert flink aan de weg met filmpjes op diverse media (zelfs op TV), steekt daarmee de kop boven het maaiveld uit en natuurlijk komen daar dan ook wel wat negatieve reacties op. Maar om je dan daardoor te laten leiden, en zonder eigen ervaringen aan te nemen dat producten goedkope rommel zijn van AlieXpress of dat restauraties niet verder gaan dan een laagje aan de buitenkant, vind ik van hetzelfde niveau als de Kia-rijder die beweert dat auto’s van premium-merken als BMW of Mercedes-Benz alleen maar te duur zijn en daarvoor nauwelijks extra kwaliteit of andere toegevoegde waarde bieden. Al die klanten die hun dure bolide aan Stipt toevertrouwen zijn toch ook niet gek?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2021 10:02 door Sport Leicht.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.