Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gepost door Icebrain 
WOW! Wat een gave W116 eye popping smiley
Ik kwam hem vorige week tegen op Facebook, prachtkar thumbs up
Ja, echt een plaatje. Moet altijd wel binnen hebben gestaan, 90% eerste lak, chroomwerk als nieuw, interieur amper verkleurd, bekleding smetteloos (ondanks de besmettelijke kleur), tellerwijzers nog net zo fel oranje als af fabriek en nergens roest. En gemiddeld nog geen 3.000 km per jaar gereden. Voor een origineel NL auto toch wel bijzonder.
Alleen de chromen wielkastranden vind ik jammer, die had ik er liever niet op gehad. Maar die kunnen er altijd tzt nog eens af, ze zitten er in elk geval strak op en bij deze kleur misstaan ze eigenlijk niet. Ik verwacht ook niet dat er roest onder zit.
@SL even voor mijn beeldvorming - je had toch net een 560SEL aangeschaft? Gaat dat nog door?
Ja dat gaat door. Deze was dus helemaal niet gepland, maar soms komt er iets op je pad wat je liever niet laat lopen... ben er dus nog niet uit.

Was ie maar niet zo mooi geweest dan was mijn keuze makkelijker grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-03-2021 20:12 door Sport Leicht.
Oef, da's inderdaad een lastige. Een W116 in deze staat is schaars (en dan ook nog eens ONK).
Succes met je afwegingen!
SL
Ja dat gaat door. Deze was dus helemaal niet gepland, maar soms komt er iets op je pad wat je liever niet laat lopen... ben er dus nog niet uit.
Haha, gewoon een nest aan S klasses straks. Na deze op zoek naar een 450? winking smiley
Hahaha, nee absoluut niet grinning smiley
Loopt ook mooi hoor zo’n 280SE(L), fantastisch geluid. Toch wel een verschil met de 280S die ik ooit heb gehad.

Maar mocht het doorgaan dan weet ik ook nog niet of het allemaal blijvertjes zijn, kan dan best zijn dat ik er op termijn weer één van de hand doe. Wellicht is het afvinken leuker dan het bezit op de lange termijn, we gaan dat zien.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-03-2021 08:33 door Sport Leicht.

ben er dus nog niet uit.

Nu wel neem ik aan? Zag wat voorbij komen op Klaas z'n socials. Van harte!

Allemaal houden die auto's, nog wat erbij en een museum beginnen. thumbs up
Klopt, de kogel is door de kerk!
Dat wordt zo een zeer prettige collectie.
Lol, dat is inderdaad bijna een museum waardige collectie, ik voel een teutonia meet aankomen drinking smiley

Anyway, gefeliciteerd, wat een prachtig apparaat thumbs up
Kom je dan ook even over GW? smileys with beer

Wordt inderdaad een aardige collectie zo, loopt een beetje uit de handgrinning smiley Wel aardig dat de oudjes allen uit verschillende decennia komen, jaren 70, 80 en 90.
Wat een geweldige aankoop weer Sportleicht! wagen is showroom nieuw eye popping smiley
Jij gaat echt lekker het voorjaar in met 2 nieuwe wagens! genieten.
Zeer benieuwd naar je ervaringen.

Dank Funf, ja ben er ook zeer content mee nog steeds!
Haha idd lijkt wel zo met die tak zo de achtergrond, maar wees gerust 1 antenne lees helemaal OEM grinning smiley
Gullwing
Lol, dat is inderdaad bijna een museum waardige collectie, ik voel een teutonia meet aankomen drinking smiley

Leuk idee, keertje ergens midden van het land.
Beetje buiten banden schoppen kan al snel denk ik op een mooie dag.
Bofkont 350
Gullwing

Leuk idee, keertje ergens midden van het land.
Beetje buiten banden schoppen kan al snel denk ik op een mooie dag.
Niet te hard tegen die van mij schoppen, ies al oud. Val wel heel erg buiten de boot.
Proficiat Sportleicht! thumbs up

Zonder chrome wielkasten lijkt me inderdaad mooier, maar dit is niet storend. Het verschil tussen mooi en nog wat mooier. Nog nooit in mogen rijden, lijkt me erg ontspannend.
Haha komt goed Aras, denk niet dat iemand dat echt zou doen drinking smiley
De Xantia kan toch ook prima, leuke wagen!
Roy R
Proficiat Sportleicht! thumbs up

Zonder chrome wielkasten lijkt me inderdaad mooier, maar dit is niet storend. Het verschil tussen mooi en nog wat mooier. Nog nooit in mogen rijden, lijkt me erg ontspannend.

Die chroomranden zijn voor mij dan ook het enige minpuntje, maar omdat ze er zo mooi strak (waarschijnlijk al vanaf nieuw) op zitten en de auto verder ook nagenoeg perfect is wilde ik hem er niet om laten staan. Behalve de staat en de kleurstelling zijn ook alle opties aanwezig die een W116 “af” maken, zoals airco, automaat, schuifdak, armsteun, hoofdsteunen achter, pullmann bekleding en het feit dat het een SEL (verlengd) is. Het rijdt idd heel comfortabel, echt jaren ‘70 topklasse.

Ook wel bijzonder, na 44 jaar is de bekleding nauwelijks verkleurd, het houtwerk nog nieuw, en zijn de tellerwijzertjes nog net zo fel oranje als toen ie uit de fabriek kwam

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2021 20:27 door Sport Leicht.
Uit nieuwsgierigheid, een prachtige collectie met auto’s die alle rijklaar en in goede tot zeer goede staat verkeren.
Zeer verschillende karakters, maar toch ook weer zeer dicht bij elkaar als het gaat om functionaliteit. Tussen de SL en E-cab kan ik het wel bedenken, maar wat zijn de criteria om welke auto uit de garage te kiezen? Lijkt me op bepaalde dagen een bijna onmogelijke opgave. Of valt dat wel mee?
We gaan het zien DD. Al denk ik niet dat ik met de beide SEL’s heel veel km zal gaan maken, leuk om nu en dan eens een mooie rit mee te maken bij droog weer en dat is het dan wel. Zo houd ik ook de km-standen laag, en als ik er op ben uitgekeken dan verkoop ik er toch één? Beetje doorwisselen is misschien ook leuk, zo blijf ik ook gecharmeerd van een mooie 500E dus die zou er dan ook nog wel eens kunnen komen. Prijzen zullen niet snel dalen (wellicht wel stijgen), dus financiëel hoef ik er dan niet op achteruit te gaan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2021 20:55 door Sport Leicht.
Kan ik me goed voorstellen. In ieder geval een mooi probleem om te hebben. Wat ik zelf wel mooi vindt is dat ze alle (dan vergelijk ik de w116/w126/w213) een prachtige weergave van het toenmalige wereldbeeld geven.
Sport Leicht
Kom je dan ook even over GW? smileys with beer

Nog even wachten, zolang de horeca in NL dicht is, zit ik hier prima zo, op het terras cool smiley

even geen teutoon, maar hoe langer ik ernaar kijk, hoe meer ik m wil hebben. Lekker betaalbaar scheurijzertje. En qua leeftijd kan het nog net, ik ben nog net niet te oud dat een klein coupeetje gênant wordt grinning smiley
Dat gevoel krijg ik er ook bij. Zet maar neer, ik denk dat er veel plezier aan te beleven valt.

Mogen ze nog wel wat aan die voorkant doen, dat ziet er niet uit zo met dat rechthoekige rooster

hier lijkt het alweer beter, zodra hij beschikbaar is, ga ik zeker even kijken. Vanaf $35K us schijnt thumbs up
Zo te zien dezelfde rechthoek als bij de gele...

Voor 35K is het een leuk ding, maar in NL zal ie wel het dubbele gaan kosten drinking smiley
Hoe mooi is dat? Zo rijd je er met je E60/61 toch weer helemaal up to date bij !

grinning smiley
Man man man...hopelijk hebben ze oude grille en bumper behouden. Daar kan je straks weer iemand met een 4-serie blij mee maken...
Twix
Man man man...hopelijk hebben ze oude grille en bumper behouden. Daar kan je straks weer iemand met een 4-serie blij mee maken...

Volgens mij kun je die links nog zien liggen.
Dat is ook geen originele E60 bumper, lijkt ook zo’n opzet-geval maar daarme moet ie dan op een G30 lijken ipv op een 4-Serie coupé.... crying smilie
Over Nissan gesproken...1 van de fijnste auto's waar ik ooit in gereden heb is een Nissan GT-R. Fabelachtig goed, alleen te zwaar voor een sportwagen.
Sport Leicht
Hoe mooi is dat? Zo rijd je er met je E60/61 toch weer helemaal up to date bij !

grinning smiley

Heb de link gezien.... 2500 Yen... dus nog geen 20 Euro.. beetje shipping en invoer erbij. Laten we zeggen onder de streep met een rammelbus-spuit laagje 250 Euro....
Voor l*l rijden was nog nooit zo voordelig
Sport Leicht
maar in NL zal ie wel het dubbele gaan kosten drinking smiley

Gaat hier helemaal niet (officieel) verkocht worden.

Wat trouwens bij de voorkant van die Nissan en ook die BMW met capybaragebit wel scheelt is dat er hier een kentekenplaat voor moet.grinning smiley
D Elzinga
Sport Leicht

Wat trouwens bij de voorkant van die Nissan en ook die BMW met capybaragebit wel scheelt is dat er hier een kentekenplaat voor moet.grinning smiley

Op onze X5 hebben we de plaat vóór thuisgelaten. Er zaten geen gaten in de voorbumper en dat houden we lekker zo. Ik zag van de week een 4-serie waarbij er ook geen plaat aan de voorkant zat.
Twix
D Elzinga
Sport Leicht

Op onze X5 hebben we de plaat vóór thuisgelaten. Er zaten geen gaten in de voorbumper en dat houden we lekker zo. Ik zag van de week een 4-serie waarbij er ook geen plaat aan de voorkant zat.

Maar jij zit in de States toch? Daar is zo'n ding aan de voorkant dan ook in sommige (maar naar ik meen niet alle) staten niet verplicht. De auto's waar ik het met name echt ontsierend vind zijn degenen waar hij noodgedwongen op een asymmetrische plek moet, zoals bij diverse Alfa's. Toen ze net nieuw waren zag je veel 156's met zo'n klein USA-formaat plaatje rondrijden.grinning smiley
D Elzinga
Twix
D Elzinga
Sport Leicht

Maar jij zit in de States toch? Daar is zo'n ding aan de voorkant dan ook in sommige (maar naar ik meen niet alle) staten niet verplicht. De auto's waar ik het met name echt ontsierend vind zijn degenen waar hij noodgedwongen op een asymmetrische plek moet, zoals bij diverse Alfa's. Toen ze net nieuw waren zag je veel 156's met zo'n klein USA-formaat plaatje rondrijden.grinning smiley

Ik woon in Texas, waar een plaat aan de voorkant verplicht is... maar het wordt gedoogd zonder.
W212

ben er dus nog niet uit.

Nu wel neem ik aan? Zag wat voorbij komen op Klaas z'n socials. Van harte!

Allemaal houden die auto's, nog wat erbij en een museum beginnen. thumbs up
Kan SL niet even een mooie fotopost doen van het wagenpark. Die SL - om jaloers van te worden.
Man man man, die E60 hazetand edition is echt om te janken crying smilie

Gewoon M-sport, blijft het mooiste voor dit model yawning smiley

Sport Leicht

Proefritje gemaakt ...

En gekocht, begrijp ik. Gefeliciteerd, jij bouwt een mooie verzameling op zo!!thumbs up
Ziet er inderdaad heerlijk uit. Naar mijn mening de fraaiste S-klasse na de 126. En jij hebt ze straks gewoon allebei. thumbs up
Thnx!

Zoals gezegd zat het dus zeker niet in de planning. Voor de W116 heb ik altijd een zwak gehad (en in de jaren ‘90 ook een tijdje een 280S gehad), maar de laatste jaren trok het mij niet meer zo om er één te bezitten. Wel een paar keer eentje bekeken, maar echt warm werd ik er dan niet meer van. Dat lag dan of aan de staat van de auto, of de kleurstelling/uitvoering ervan.

En toen kwam deze 280SEL dus voorbij, en hierbij klopte voor mij nagenoeg alles. De buitenkleur (silbergrun), het interieur (beige Pullman, meestal onbestendig groen icm deze buitenkleur), het is een L (mooiere verhoudingen), de aanwezige opties (automaat, schuifdak, airco, armsteun, hoofdsteunen achter), de km-stand, hisorie en documenten bij de auto, de smetteloze staat, en -ook niet onbelangrijk- de reputatie van de verkoper. De auto oogt zo fris (ondanks dat er na 44 jaar natuurlijk best wel wat kleine onvolkomenheden te vinden zijn), ruikt fris (lijkt vooral binnen te hebben gestaan, geen muffe geur door vocht), perfect chroomwerk, en dan ook nog een NL exemplaar. Tja, toen hoefde ik er niet lang over na te denken. En mocht ik na een tijdje toch de lol eraf hebben dan verkoop ik hem toch weer? Maar voorlopig hoop ik ervan te genieten!

Inmiddels al een set donkerblauwe platen besteld, vind ik toch mooier dan de gele die er nu op zitten, oogt net iets klassieker. En het mag ook officieel want de auto is van ‘77. En een Blaupunkt Bremen ligt klaar, die zal er vast mooier in staan dan het exemplaar met nep-wortelnotenhout dat er nu in zit en is van alle moderne technieken voorzien. Kunnen we straks mooi “ich bin wie du” en andere klassieke Schlagers draaien in de Teutoon grinning smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-04-2021 20:01 door Sport Leicht.
Mooie kar zeg! Normaal ben ik absoluut geen fan van de chromen randjes maar dit exemplaar kan het prima hebben. Aardig machtig wagenpark wat je bij elkaar aan het sprokkelen bent zo thumbs up
Chique bak, die W126. Ik heb een paar collega's die ook W126's hebben. Bizar he, wat de W140 toen een omslag geweest is.

Wie had er hier een knalrode R107? Zag er in een advertentie eentje te koop en moest direct aan dat exemplaar denken.
Wat een prachtige auto SL thumbs up
echt uit een andere tijd toen een dergelijke auto nog echt speciaal was.

De w108 uit Bates Motel vind ik ook fraai, misschien kun je die nog even toevoegen aan je museum ? grinning smileydrinking smiley

Heeft iemand hier ervaring met de hybrid benzine motoren van VAG? En die van MB?
Specifiek de 180kW van VAG en de 160kW van MB.

Beide worden heel aantrekkelijk aangeboden door de leasemaatschappij; ze willen me uit de diesel hebben.
Ja, toevallig vandaag! De cabrio moest voor beurt/APK en ik kreeg een nieuwe A250e (sedan) mee. De dealer zit ca. 30 km bij mij vandaan, dus die afstand heb ik er 2x mee gereden en verder een paar korte ritjes door het dorp. Rijdt prima, de benzinemotor heeft eigenlijk nauwelijks hoeven bijspringen want op mijn werk had ik de accu weer vol geladen. Wel een paar keer het pedaal flink ingetrapt en dan komt het brandstofmotortje er wel bij. En als deze flink toeren moet maken dan klinkt het niet al te fraai, maar ja wat wil je ook met een 1300cc motortje.

Maar al met al dus best een fijn ding, en met vooral ritjes onder de 50km en tussendoor laden hoef je eigenlijk niet te tanken. De afwerking is ook dikke prima, al ben ik nog steeds niet kapot van het A-Klasse dashboard. Het verschil met de C-/E- en S-Klasse is dan toch wel heel erg groot.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.