Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gepost door Icebrain 
Gullwing
[i.ibb.co] brr, wat maken zwarte velgen een auto toch meteen tot een achterbuurt auto. Ik zie meteen zo;n sjappie met kale kop, trainingspak, schoudertasje en geruit petje erin zitten.

Haha, dat gevoel raak ik ook niet helemaal kwijt. Al hangt het wel heel erg af van de kleur en de auto. Maar de voorkeur voor een lichtere velg blijft.
funf

Heel eerlijk: ik vind bij de vijf de pre-LCI mooier dan de LCI. Alleen al daarom zou ik lekker blijven rijden, als ik jou was.

Daar ben ik het mee eens. Zoals bij zoveel facelifts kun je gewoon zien dat de auto oorspronkelijk niet zo ontworpen is. Bij de G30 uit zich dat vooral bij het nog grotere vrijstaande beeldscherm wat enigzins detoneert op het dashboard, en de zwart-plastic opvulling rondom de achterlichten. Het was mooier geweest als de lichtunits in z’n geheel steakker en platter waren geweest, maar dat had de facelift natuurlijk een stuk kostbaarder gemaakt.
Het gekke is overigens dat als je back-to-back uit een LCI in een pre-LCI stapt (wat ik gisteren dus heb gedaan), ondanks dat de basis-layout niet anders is, de eerste 2km de pre-LCI wel verouderd aanvoelt. Heel gek. Was het overigens toen ik afslag Wezep voorbij was op weg naar Amsterdam al vergeten smiling smiley
Maar bijzonder effect wel.

@ SL - tevreden met het poest-resultaat?
Ze zijn er nog mee bezig, is een proces van meerdere dagen. Maar komt vast goed gezien het resultaat bij de cabrio.
Gullwing

er zijn leuke speciale kleuren leverbaar,

[visualizer.bmw-individual.com]

Wow, Rosso Corsa!

funf
Gullwing
[i.ibb.co] brr, wat maken zwarte velgen een auto toch meteen tot een achterbuurt auto. Ik zie meteen zo;n sjappie met kale kop, trainingspak, schoudertasje en geruit petje erin zitten.

Haha, dat gevoel raak ik ook niet helemaal kwijt. Al hangt het wel heel erg af van de kleur en de auto. Maar de voorkeur voor een lichtere velg blijft.

Ik heb juist weer andere associaties... die van winterbanden. Toen jaren terug winterbanden in swung raakten reden mensen een aantal maanden op zwarte stalen velgen. Zag er zo goedkoop uit.
Ik vergeet altijd dat die Visualizer bestaat en nu zit ik al een halfuur te kijken naar X6'en in Daytonaviolett, 540i's in Dakargelb, M4's in Messing en meer van dat.
Na een half jaar in de lease Kodiaq begint het toch weer te kriebelen. Maak nu een hoop kilometers dus zit er aan te denken een diesel bij te nemen. Voorlopige shortlist is Audi A4/A6 TDI, BMW 3/5, Mercedes C/E, Volvo V70 of toch lekker veilig en iets uit de (lekker schelden hiergrinning smiley) VAG stal Passat, Golf of Octavia, Ik ieder geval automaat, schuifmans, maximaal rond de ton op de teller, station en max 5/6 jaar oud. Na de afschrijving op de CL ben ik wel ff klaar met exoten dus dat wordt lang door rijden met een dieselgrinning smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2021 08:51 door michel1975.
Och, echt? Dat had ook niemand verwacht grinning smiley

[www.autowust.nl]
inpakken of zo meenemen?
Gullwing
Och, echt? Dat had ook niemand verwacht grinning smiley

[www.autowust.nl]
inpakken of zo meenemen?
grinning smiley

Ik denk dat de 3 de leukst rijdende auto is. En een wat grotere motorisering doet niet eens zo heel veel met het verbruik. Tenzij je hem intrapt.
Niet de ruimste maar dat is nu geen prioriteit. Iedereen kan mee en als het moet staat de Kodiaq er nog. Overigens bevalt die wel goed maar ik maak wel heel veel kilometers.
Zo'n E200d met de 2.0 rijdt echt goed hoor, die automaat maakt er ook een hele fijne auto van thumbs up
320d lijkt me ook heel fijn, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het beter rijdt dan de Benz. De F30's waar ik mee heb gereden gaven me niet datzelfde gevoel in elk geval.
Appels met peren sowieso, maar ik zou met m'n ogen dicht voor de E gaan.
Van de 3-Serie zou ik het huidige model kiezen, een F30 geeft mij qua interieur een armoedig gevoel, vooral het dashboard vind ik niet mooi.

Wordt de auto zakelijk gekocht? Dan zou je ook zoiets kunnen overwegen. Laag in de bijtelling, en wel een erg leuke uitvoering!
Die S204 350 cdi die daar staat is ook fantastisch. Die moet je dan wel weer privé kopen drinking smiley
Het wordt sowieso privé. De Kodiaq staat al op de zaak.
5/6 jaar oud, dan wordt het natuurlijk nog geen G21 maar hooguit een F31 LCI. Die heb ik zelf ook en ik vind het dashboard meer dan prima. Niet zo modern en hightech als de nieuwe, maar daardoor ook wat minder kil. Robust und Gemütlich wat mij betreft. Prima te doen!
Je kunt ook 2 auto’s op de zaak zetten, en zou dat niet gunstger zijn bij een lage bijtelling op de 2e? Het zijn toch ook vooral zakelijke km’s die ermee worden gereden?
Het F30 dash heb ik altijd een slap aftreksel van het F10 dash gevonden, en eigenlijk geldt dat voor de hele auto. Ik zou in dat geval dan ook een F11 kiezen ipv een F31: mooier, hoogwaardiger, ruimer, comfortabeler, en waarschijnlijk niks duurder in aanschaf.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2021 13:25 door Sport Leicht.
Sport Leicht
Je kunt ook 2 auto’s op de zaak zetten, en zou dat niet gunstger zijn bij een lage bijtelling op de 2e? Het zijn toch ook vooral zakelijke km’s die ermee worden gereden?
Daar kom ik niet mee weg. Prive vind ik ook wel prima qua kosten ook nog wel te overzien.

Sport Leicht
Het F30 dash heb ik altijd een slap aftreksel van het F10 dash gevonden, en eigenlijk geldt dat voor de hele auto. Ik zou in dat geval dan ook een F11 kiezen ipv een F31: mooier, hoogwaardiger, ruimer, comfortabeler, en waarschijnlijk niks duurder in aanschaf.
Ik heb dat met de F10 meer dan met de F30 eerlijk gezegd. Nu ik zo aan het kijken ben vind ik de 5 wel erg bedaagd worden. Deze wordt dus geschrapt.
michel1975
Na een half jaar in de lease Kodiaq begint het toch weer te kriebelen. Maak nu een hoop kilometers dus zit er aan te denken een diesel bij te nemen. Voorlopige shortlist is Audi A4/A6 TDI, BMW 3/5, Mercedes C/E, Volvo V70 of toch lekker veilig en iets uit de (lekker schelden hiergrinning smiley) VAG stal Passat, Golf of Octavia, Ik ieder geval automaat, schuifmans, maximaal rond de ton op de teller, station en max 5/6 jaar oud. Na de afschrijving op de CL ben ik wel ff klaar met exoten dus dat wordt lang door rijden met een dieselgrinning smiley

Das een aardig uiteenlopend lijstje!big smile smiley
Mijn diesel staat er tussen zie ik. Gaat er dit jaar uit. Is als nieuw...review in profiel.

Moet straks zoeken naar een nieuwe diesel, is best een klusje. Bijna iedere fabrikant schrapt ze uit het programma.

Smaken verschillen natuurlijk. Ik vind de F31 echt een tijdloze verschijning en door zijn verhoudingen ook heel krachtig en sportief ogen en tegelijkertijd elegant. Oogt wat mij betreft zeker nog bij de tijd. De F11 vind ik vrij lomp en zwaar overkomen en daardoor ook wat bedaagder. Vind ik persoonlijk niet zo'n mooie auto.
Haha. Je pakt dan ook wel 2 plaatjes die je punt ultiem bevestigen hè. De minste foto van een F11 en een heel fraai plaatje van een F31.

Ik vind de F31 LCI wel een mooie auto, maar ik ga wel mee met SL voor wat betreft het dash. Met name de middenconsole rondom de pook is haast BMW onwaardig. Als je de ruimte niet nodig hebt dan zou ik mooi een fijne 330d of een 530d opzoeken. Het kan nu nog. thumbs up Zelf zou ik een F10 nemen, maar je geeft al aan dat die van de lijst af is. E350d ook een optie? Zou in jouw geval sowieso een 6 cilinder kiezen. Kost weinig meer en zoveel leuker.
Uiteraard dan wel een F11 LCi

Tijdloze auto met een prachtig interieur!
Als het al VAG zou worden, dan een 2.0TDi ipv een 1.6 Slowmotion?

Iig naast een aanzienlijke keuze aan Teutoonse lekkernij ben ik zelf van mening dat binnen de VAG stallen Skoda nog steeds een mooi totaalpakket biedt. Zoiets: [www.autobedrijfarjanvanhoutum.nl]
W212
Haha. Je pakt dan ook wel 2 plaatjes die je punt ultiem bevestigen hè. De minste foto van een F11 en een heel fraai plaatje van een F31.

Ik vind de F31 LCI wel een mooie auto, maar ik ga wel mee met SL voor wat betreft het dash. Met name de middenconsole rondom de pook is haast BMW onwaardig. Als je de ruimte niet nodig hebt dan zou ik mooi een fijne 330d of een 530d opzoeken. Het kan nu nog. thumbs up Zelf zou ik een F10 nemen, maar je geeft al aan dat die van de lijst af is. E350d ook een optie? Zou in jouw geval sowieso een 6 cilinder kiezen. Kost weinig meer en zoveel leuker.

Dit dus: [www.autotrack.nl]
Ik ben een Mercedes fan, maar ik zou deze pakken:

530d
michel1975
Ik denk dat de 3 de leukst rijdende auto is. En een wat grotere motorisering doet niet eens zo heel veel met het verbruik.

Zo is het. En de vorige drie is nog steeds erg mooi. Gewoon een fijne 330d zoeken in Duitsland.thumbs up

Plaatje van Sport Leicht past inderdaad beter. Desondanks vind ik de basisvorm van de 3 mooier. Iets scherper getekend ook.

Ik vind voor mij en ons gezin de 5 te groot en niet lichtvoetig genoeg. Heb in de huidige M550D Touring gereden en die reed natuurlijk fantastisch, maar je merkt echt dat het vooral een grote en zware auto is. Ontzettend snel en comfortabel maar iet wat ik zoek in een auto qua rijeigenschappen. Komt in Duitsland denk ik ook veel beter tot zijn recht.
W212

Ik vind de F31 LCI wel een mooie auto, maar ik ga wel mee met SL voor wat betreft het dash. Met name de middenconsole rondom de pook is haast BMW onwaardig.

Precies wat W212 zegt, in een auto als de 3-Serie kan dit echt niet.....

Één en al goedkoop aandoend hard plastic. Bij mij staat de F30/31 daarmee onderaan het lijstje favoriete 3-Series. De E46 staat nog steeds bovenaan, en met de G20 heeft BMW weer heel veel recht gezet met een interieur wat er weer hoogwaardig uitziet.
Ik ben vorig jaar overgestapt van een E46 coupé naar een F32 en kan inderdaad bevestigen dat het dashboard en middenconsole etc in de 46 kwalitatief veel hoogwaardiger aanvoelde dan in de F32. Zeker het gedeelte rondom de pook en de knopjes.
Da's niet fraai nee. Neem een LCI in fatsoenlijke uitvoering en het ziet er wel acceptabel uit. Climate control i.p.v. handmatige airco (zelden verkocht), mooiere materialen, klepje over de bekerhouders. Oogt gelijk een stuk beter.

Helemaal niks mis mee zo.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2021 23:31 door Kristian.
Inderdaad iets beter, maar nog steeds teveel glad plastic rond de pook en geen mooie belijning van het dashboard. Dan oogt dit veel strakker en hoogwaardiger:

Absoluut weer mooier in de huidige generatie. Vind in de huidige het kunststof rond de pook niet eens zo slecht. Is wel afgewerkt met een matte en zachte laag en kraakt niet. Niet het plastic dat je in een Toyota vindt. Stoor me er niet aan ook met de wetenschap dat de F30 in 2012 op de markt kwam. Detaillering is over algemeen wat grof bij BMW, doen Audi en Mercedes beter./mooier.
f30 zou ik om het interieur ook laten staan. Bij de introductie vond ik het al niet mooi, ook door het asymmetrische. Jammer, want het exterieur vond ik altijd wel mooi, nog redelijk klassiek zonder teveel lijntjes

Als ze het meer op de e90 hadden laten lijken, vond ik het al een stuk minder lelijk

Maar goed, een benz past natuurlijk ook beter bij Michel zn tabbert cool smiley
Heb het altijd een slap aftreksel gevonden van het F10-dash, wat mij betreft nog steeds één van de mooiste dashboards ooit van BMW.

Mij te massief dit dashboard. Materialen en afwerking wel op niveau.
E46 vind ik nog steeds prachtig. Strak simpel, mooi afgewerkt en nog zonder grote schermen en naar de bestuurder gericht.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2021 12:11 door Kristian.
Eens. Geef mij ook maar die "oude meuk".
Nadeel van de E46 is de slechte kwaliteit van het paneeltje van de asbak.
Krasgevoelig, staat dan vaak groezelig...brrrr.
Gaat toch niets boven een E30 dashboard drinking smiley

Alhoewel de G20 mij ook wel kan bekoren. Staat momenteel op de nog denkbeeldige shortlist. Een 2.0 diesel met een type aanduiding die daar niet recht aan doet. Een van de auto’s die juist goedkoper is geworden vanwege zijn verbruik zo blijkt!

Nadeel van de E46 is de slechte kwaliteit van het paneeltje van de asbak.

Dat is me nooit opgevallen. Maar ja, die asbak gebruikte ik dan ook nooit.

Gaat toch niets boven een E30 dashboard

Zonder meer ook erg fraai. thumbs up
DagDromer
@ SL - tevreden met het poest-resultaat?

Super tevreden, van binnen en van buiten helemaal nieuw en met de glascoating zo glad als een aal! Geeft weer bijna het gevoel van met een nieuwe auto de showroom uitrijden grinning smiley

Wat past er lekker veel tekst op zo'n bandje.... ongelofelijk! Persoonlijk zou ik 5% minder 'plat' gaan.
Schitterend resultaat en prachtige auto. Zelfs het kunstof van de wielkuipen is behandeld.
Enige wat me opvalt is dat het leer van het stuur nog wel wat (teveel) glanst.

Zo ziet het er nieuw uit:
@Piet: Als winterset heb ik dezelfde wielen in een maatje kleiner, maar de 20” vind ik toch echt mooier staan. En icm de luchtvering rijdt het heel comfortabel. Heb ook geluidreducerende banden, dat rijdt onvoorstelbaar stil.

@ Kristian: Op de foto lijkt het stuur inderdaad nog redelijk te glimmen, in het echt valt dat mee en is het toch wel mooi mat.
Idd een plaatje zo weer.
Nog rekening te houden met was voorschriften ofzo? Heb ooit eens heel lang geleden een motorfiets laten doen met een speciale coating en mocht alleen nog speciale shampoo wassen.
Heb er een heel pakket bijgekregen met shampoos, sponzen en ander spul. Wasstraat is geen probleem maar officieel vervalt dan wel de garantie. Tja, wat mij betreft niet zo spannend.
Netjes weer SL, blijft toch een mooie auto thumbs up

BTW, nu we het toch over oude 3 series hebben, het valt me steeds op dat niemand het ooit nog over een e36 heeft. Vorige week was ik bij een klant, oude duitse heer, die had er dus eentje, in complete nieuwstaat. Wordt ook maar 2 maanden per jaar gebruikt. Toch heeft dat model wel wat. Echt nog het oude BMW gevoel,

Vroeger had bijne elke sjonnie er eentje, incluis spoiler, dan wel bodykit, en natuurlijk een 2000 watt muziek installatie. Maar hoe vaak zie je ze nu nog?

[suchen.mobile.de]

cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2021 20:56 door Gullwing.
De E36 begint inderdaad weer leuk te worden (mits in perfecte staat). Maar is de E46 dan niet in alles de betere en mooiere auto?
Een originele E36 is inderdaad gaaf. Vooral de Coupe vind ik prachtig. Gelijk even gekeken naar een leuk exemplaar:

E36 328i
E46 is idd beter en wellicht mooier, maar toch, een e36 is toch wel een leuk scheurijzertje, stukken lichtvoetiger dan een e46.
Maar vind nog maar een goede.
De coupé heeft inderdaad een streepje voor, die is prachtig.
Ik zeg maar niks over E36’s om te voorkomen dat er over een jaar of 2 net van die Efteling prijzen voor worden gevraagd als E30’s....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.