Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gepost door Icebrain 
Welkom terug FH thumbs up
Ik zie dat je een 1 cabrio hebt toegevoegd aan het wagenpark?
Ja idd. Ik ben zoals bekend geen fan van cabrio rijden maar dit was via een kennis zo'n mooi autootje dat we 'm wel moesten kopen. High Executive, leer, Mischbereifung 17", etc en juiste kleuren combi. Bovendien is een 1-serie een hele mooie cabrio in tegenstelling tot de vele dakloze sedans. Motor is voldoende, waar je aan moet wennen is dat schakelen...dat is niet van deze tijd als je er over nadenkt. Gewoon nieuwe auto om te zien (na wat detailen) maar wel ruim 10 jaar oud.
Leuke en goedrijdende karretjes thumbs up

Ik vind cabrio rijden heerlijk. Vorige week nog met de A207 een mini-roadtripje Zuid-Limburg gedaan, mooie routes door het heuvellandschap, stukje door België, helemaal top. Terug naar huis ook allemaal wegen binnendoor genomen, pontje over de Lek etc. Met de W213 had ik denk ik de A2 gekozen, met de cabrio deden we er 3x zo lang over en genoten van de rit.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-07-2020 11:17 door SportLeicht.
Zuid Limburg is (net als op zoveel plekken in Nederland dit seizoen) te vol aan het raken met vakantiemensen uit de regio en eigen land. Heel begrijpelijk en liever dat het geld in Nederland blijft, maar leuker wordt het er niet op om lekker wat te cruisen.
Dat klopt, het is dit jaar erg druk op heel veel plekken. In Z-Limburg had ik er overigens geen last van, heb ditmaal bewust de drukke plekken (zoals Valkenburg) vermeden. Maastricht op maandagochtend bezocht, was ook prima te doen. Ook op de weg hier op de foto ben ik amper verkeer tegengekomen.
SportLeicht
Dat klopt, het is dit jaar erg druk op heel veel plekken. In Z-Limburg had ik er overigens geen last van, heb ditmaal bewust de drukke plekken (zoals Valkenburg) vermeden. Maastricht op maandagochtend bezocht, was ook prima te doen. Ook op de weg hier op de foto ben ik amper verkeer tegengekomen.

Bij Epen zo te zien. Prachtig daar!thumbs up

Dakloos rijden is eigenlijk het fijnst op de zwoele zomeravonden. Gister ook een heerlijke rit gehad.
Als je de weg een beetje kent in het zuiden dan valt er nog wat te omzeilen inderdaad. Overige regio's ook, maasplassen Midden-Limburg is ook leuk rondrijden. Volgende week had ik bedacht een dagje zee te doen met 'm'n meisje' maar of ik zoveel zin heb de massa op te zoeken, liever gezellig druk. Luxeproblemen zo lang we gezond zijn.
ENTE
Bij Epen zo te zien. Prachtig daar!thumbs up

Klopt, Bij kasteel van Beusdael in België, recht onder Epen.
Prachtige omgeving, ik kom er ook graag. Vrienden van mij hebben een huis daar in de Voerstreek, geweldig. Heerlijk om te wandelen, maar inderdaad ook om lekker te sturen.thumbs up
Bijzonder ook hoe dat kleine stukje Vlaanderen daar ligt ingekapseld in Wallonië.
Bedankt allemaal. thumbs up

FH163500
Leuke Z4 inderdaad, goede kleur ook. Overigens, bedenk wel dat die combinatie E-klasse en die autoambulance volkomen illegaal is qua toegestane massa geremd auto en totale massa aanhanger. Maar dit geheel terzijde.

Uhm, ja, daar heb je inderdaad gelijk in. Ik had het gewicht van de trailer iets onderschat. Ik dacht dat het nét ging qua gewicht. Ik moet wel zeggen dat de combinatie geen probleem was voor de auto, hij trok het prima en het was volkomen stabiel.
De Voerstreek is inderdaad erg mooi, en stukje verder naar beneden en je zit in 't hart van de Ardennen. thumbs up

@Joel
Was dan ook een ongebruikelijk zware trailer. Zeker 300-400kg zwaarder dan een reguliere auto-ambulance (waarmee je op papier dus precies goed was uitgekomen).
Ik had inderdaad op 750 kg gerekend voor de trailer, Z4 is 1350 kg rijklaar, dus dan kom je precies uit. Echter moest ik wel een trailer hebben die je goed kon kantelen omdat je anders de auto er niet op krijgt (dat ging nu dus ook met een halve cm speling....).

Maar goed, het is goed gegaan. Lesje voor de volgende keer, Dodge RAM van een vriend lenen, dan zit je (bijna) altijd goed. winking smiley
Tuurlijk, die auto kan t wel aan maar t gaat om aansprakelijkheid en verzekeringstechnisch. Ik zie zo vaak combinaties die totaal niet kunnen, daarom heb ik een -inmiddels gedateerde maar o zo fijne- ML500 waar 3500kg achter mag voor allerhande aanhangers waar ik regelmatig mee onderweg ben.
Mooie auto Joël, fantastische kleur ook! Heb je al een "to do list"? Of is ie goed zoals ie is? Moet je ook nog met Vanos en dat soort zaken aan de slag, of is dat iets van oudere types?

Heerlijke S212 ook nog steeds. Monsterauto.
FH163500
Tuurlijk, die auto kan t wel aan maar t gaat om aansprakelijkheid en verzekeringstechnisch. Ik zie zo vaak combinaties die totaal niet kunnen, daarom heb ik een -inmiddels gedateerde maar o zo fijne- ML500 waar 3500kg achter mag voor allerhande aanhangers waar ik regelmatig mee onderweg ben.

Ja, dat blijft altijd tricky. Ik heb me ook vaak verbaasd over combinaties van auto plus caravan waarbij de verhoudingen echt uit balans leken. Veel mensen doen maar gewoon en dan is het vaak een kwestie van geluk dat het goed gaat.

@Joël: wat een gave Z4! Met een geweldige kleur!thumbs up
funf
FH163500

Ja, dat blijft altijd tricky. Ik heb me ook vaak verbaasd over combinaties van auto plus caravan waarbij de verhoudingen echt uit balans leken. Veel mensen doen maar gewoon en dan is het vaak een kwestie van geluk dat het goed gaat.

@Joël: wat een gave Z4! Met een geweldige kleur!thumbs up

Hier in Texas is dat niet anders. Alleen is alles een maat groter. Mijn auto mag iets meer dan 4 ton trekken, maar voor velen is dat niet voldoende.
Haha, herkenbaar. Bigger is better!
Ik zit toch regelmatig met een schuin oog te kijken naar iets leuks voor erbij, je leeft maar één keer. Nu zat ik eigenlijk te kijken naar een TT (wil er nog een keer mee rijden), maar zojuist kwam ik ook een erg leuke E46 coupé tegen. Ik ben eens met een E46 330i touring naar Parijs heen en weer geweest (ik had net mijn rijbewijs, het was 2005) en dat was een heel fijne ervaring. En zo'n E46 coupé vind ik ook érg mooi.
Ik ben benieuwd wat jullie zouden kiezen en waarom.

E46 323CI: [www.autotrack.nl]
TT Coupé (even een voorbeeldje, vroege FWD zonder spoiler): [www.marktplaats.nl]
Barri
Ik zit toch regelmatig met een schuin oog te kijken naar iets leuks voor erbij, je leeft maar één keer. Nu zat ik eigenlijk te kijken naar een TT (wil er nog een keer mee rijden), maar zojuist kwam ik ook een erg leuke E46 coupé tegen. Ik ben eens met een E46 330i touring naar Parijs heen en weer geweest (ik had net mijn rijbewijs, het was 2005) en dat was een heel fijne ervaring. En zo'n E46 coupé vind ik ook érg mooi.
Ik ben benieuwd wat jullie zouden kiezen en waarom.

E46 323CI: [www.autotrack.nl]
TT Coupé (even een voorbeeldje, vroege FWD zonder spoiler): [www.marktplaats.nl]

Ik zou absoluut voor de BMW gaan. Na al die jaren nog steeds een schoonheid. Van de TT ben ik wat minder gecharmeerd, ondanks dat het een heel origineel en herkenbaar ontwerp is. Maar dat is puur smaak.

Als je wat leuks voor erbij zoekt zou ik voor een cabrio gaan.
De BMW. 6 cilinder, achterwiel aandrijving. En tijdloze schoonheid inderdaad. De cabrio van de E46 vind ik nog mooier trouwens, ook die is wel te vinden voor een mooi prijsje. In Duitsland nog veel aanbod van niet-verprutste.
Audi TT heb ik alleen even in plaats genomen maar voelde voor mij echt te klein. Das natuurlijk super persoonlijk. Wel leuke wagen.

De BMW heb ik ervaring mee als 330ci automaat. Vriend van me heeft er 1 en we gaan wel eens een blokje om. Heerlijke auto met ook veel binnenruimte.
Als ik zou kunnen kiezen altijd een handgeschakelde versie. Ben niet echt een fan van zo’n traag schakelende automaat.
Daarnaast is het veel leuker om zo’n zes in lijn net iets meer te kunnen laten doen wat je zelf wilt. Wat mij betreft de meerwaarde van handschakeling. In een dagelijkse auto geef ik absoluut de voorkeur aan een automaat, maar bij zo’n speeltje erbij is dat net wat anders.

Coupe of cabrio is een persoonlijke voorkeur. Ik zou de cabrio nemen.
De betreffende 323 zou ik sowieso al op afknappen met een duplicaatcode 2 op z’n achterkant en de voorkant niet. Maar dat geheel terzijde.
Een Golf IV in vermomming is leuk (niet sarcastisch bedoeld, ik vind een Golf IV een geweldige youngtimer), maar staat voor mij ook wel een trede lager dan een BMW zes-in-lijn.

Of het dan de betreffende 323i automaat moet worden, mwoah. Lijkt me een vrij slome aandrijflijn. Beter, zoals geopperd, een handbak.
Ik zat pas achter een TT, helemaal origineel is dat toch best een leuk wagentje. Maar idd wel erg klein. Gewoon kopen als je m leuk vind, je bent er ook zo weer vanaf denk ik. Een goede blijft zijn waarde wel houden.
Zelf zou ik liever dan een Z4 nemen
Ente: die 2 lijkt alleen achter te staan, ik denk haast dat het een vervuilde 'echtheidsstempel' is en dus geen 2tje.

Een Z4 blijft het leukst, maar is toch wel aanzienlijk duurder. Cabrio is ook wel leuk, maar wordt vaak wat zwaar. Alternatieven: ik zat al te kijken naar een Streetka maar dat is een wat laf ding. SLK wellicht?
Een TT en E46 zijn echt twee verschillende auto's, dus leuk om hier de reacties te lezen. Veel te overdenken! thumbs up
TT cabrio?
Zelf vind ik een E30 ook schitterend, maar die prijzen zitten volgens mij ook al aardig in de lift voor een goed exemplaar.
Barri
Ente: die 2 lijkt alleen achter te staan, ik denk haast dat het een vervuilde 'echtheidsstempel' is en dus geen 2tje.

Een Z4 blijft het leukst, maar is toch wel aanzienlijk duurder. Cabrio is ook wel leuk, maar wordt vaak wat zwaar. Alternatieven: ik zat al te kijken naar een Streetka maar dat is een wat laf ding. SLK wellicht?
Een TT en E46 zijn echt twee verschillende auto's, dus leuk om hier de reacties te lezen. Veel te overdenken! thumbs up

Je hebt gelijk; tis een stempel. Een ‘2’ zit normaliter op de eerste middenstreep. Mea Culpa!
De Schaduw
TT cabrio?
Zelf vind ik een E30 ook schitterend, maar die prijzen zitten volgens mij ook al aardig in de lift voor een goed exemplaar.

Een goeie E30 kost duiten.
Goeie E46’s zijn trouwens ook niet meer te geef in NL. Goedkope staan er zat, maar of je dat zou moeten willen?
Barri

Een Streetka,Smart Roadster, Renault Wind, MG-F....er is in die prijs-categorie best wat leuks te vinden wat ook nog goed is.

Met een E46 in die prijsregionen zou ik het persoonlijk wat lastig hebben. Kwaliteit is vaak kostbaar.. Niets is zo beroerd als een matige BMW.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2020 14:37 door ENTE.
Ervan uitgaande dat het wensenlijstje ongeveer dit is;
± 150pk of meer, coupe cq cabrio, zo hoog mogelijke bijzonderheidsfactor (de spruitjes auto is er immers al als dagelijks vervoer), budget max 5K
Dan is de spoeling wat dunner, maar mijn suggesties;
MX5 - lekker rijdende roadster en met wat zoeken moet een goede basis te vinden zijn.
Z3 - alleen 4-cilinders voor dat geld, maar het is wel een leuke auto
Saab 900 cq 9-3 cab - beetje de veilige keuze
Coupé Fiat
Alfa Spider of GTV met V6 - heerlijk geluid smiling smiley
Chrysler LeBaron - en ja ik ben serieus...
Pontiac Firebird of Camaro - maar dan wel een 3rd gen - maaar een nette V8 wordt lastig met dat buget

Er zit echter in dit budget een hoop kaf tussen het koren - maar met een beetje zoeken en kritisch kijken ben ik ervan overtuigd dat je een nette auto of zeer goede basis kunt vinden waar je niet heel veel meer op af gaat schrijven, misschien zelfs wel een kleine winst op kan maken. Zou ik de Chrysler wel links laten liggen dan...
Ik heb ook echt een paar minuten naar die kentekenplaat zitten kijken hoor, ik vond het ook al zo vreemd. Dus we dachten hetzelfde cool smiley

Smart Roadster is ook wel leuk, maar schijnt echt altijd te lekken.
En na de Golf VR6 vind ik een zescilinder toch ook wel wat hebben. Zijn er toch twee keer zoveel als bij mijn dagelijkse auto winking smiley
Dit was ook de enige E46 tot de 5k waar ik een redelijk goed gevoel bij heb afgaande op de foto's en advertentie.
TT cabrio staat ook zeker op het lijstje, denk dat ik daar maar eens mee moet gaan rijden. En zoals gezegd, een Z4 moet er ooit nog wel komen hoor! smiling smiley
Oh, en ik vergeet nog de SLK - toch getipt als toekomstige klassieker, nu zo'n beetje op de bodem van de markt
@Barri: je hebt een PB. Anders lijk ik een autohandelaarcool smiley
Waarom een auto voor erbij een cabrio moet zijn ontgaat me enigszins. Een leuke youngtimer met fijne aandrijflijn is toch sowieso genieten, met of zonder dak.

Barri, hoe lang heb je het nou al over een W124? cool smiley Goede (zescilinder) exemplaren stijgen gestaag in prijs, en anno nu lukt het nog net voor 5 mille.

Kwarttarief:
[suchen.mobile.de]
[suchen.mobile.de]
[suchen.mobile.de] (voor dit geld ben ik er nog niet uit, absolute buitenkans of krom van voor tot achter)
Over W124's gesproken, vandaag ging er hier in UK een fraai (nota bene Spaans) exemplaar onder de hamer:

[www.silverstoneauctions.com]

Ondanks 'estimate: £30,000 - £35,000', wat mij (los van de koninklijke connectie) een alleszins redelijke prijs lijkt voor een 500E met minder dan een ton op de teller, niet verkocht.
Ente, ik heb geen pb gehad...

Tyn, ja dat 'achter de ster aanrijden' vind ik nog steeds iets magisch hebben. Ook daarbij is de coupé uiteraard ultiem.

Cabrio of niet: lastige! De Barchetta vond ik iets te open. Voor leuke ritjes binnendoor pakken we de Kever. Voor een weekendje Duitsland is zoiets als die E46 weer geweldig.
Bij een TT zit je wat dieper en is een cabrio misschien wel leuker dan een dichte. Maar zwaarder en iets minder mooi. Daarnaast duurder en net wat gevoeliger. Lastig dus!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2020 18:54 door Barri.
Ik snap de interesse in deze E46 wel hoor, een zeer fraaie Coupé met zes cilinder en automaat voor de prijs van een elektrische fiets, voor dat bedrag kun je best een gokje wagen al is het maar om een ervaring rijker te zijn. Het zal wellicht niet de snelste of meest begeerlijke aandrijfcombinatie zijn maar vergeleken met de Kever, Focus en CitiGo is dit gewoon veel meer een rijdersauto.

Dat gezegd hebbende: een SLK lijkt me ook wel wat, maar heeft wel een beetje dat "grijze haren in de wind" imago. Ik zou dus altijd voor een zwart exemplaar gaan, of zo'n knalgele en dan met wat sportievere velgen thumbs up
Toen de Fiat barchetta net uit was, en ik net mijn rijbewijs had, vond ik dat een leuk wagentje, echter heb ik er nooit een gehad, mx5 en Z4 wel, en die kan ik echt aanraden.

De eerste slok vind ik dan weer niets, misschien nog eens kijken naar een A4 cabrio, ook nog steeds een fraai model
Gullwing
Toen de Fiat barchetta net uit was, en ik net mijn rijbewijs had, vond ik dat een leuk wagentje, echter heb ik er nooit een gehad, mx5 en Z4 wel, en die kan ik echt aanraden.

De eerste slok vind ik dan weer niets, misschien nog eens kijken naar een A4 cabrio, ook nog steeds een fraai model

Met de tweede en derde slok smaakt het meestal stukken beter.
Lol, man man, dank aan auto correct, slk that is 😅
A4 cabrio is ook prachtig, zeker in oranje! big smile smiley SLK moet ik gewoon eens goed bekijken. Staan er soms een paar in mijn Marktplaats of Autoscout favorieten, maar om de een of andere reden verwijder ik die er weer redelijk snel uit. Terwijl zo'n zeeblauwe (of is het meer groen?) toch wel leuk is!
Barchetta reed ook wel leuk, maar daar zit je wel echt met je kop in de wind (en zo groot ben ik niet). Daarnaast blijft het Italiaans (meters die het soms wel, soms niet doen, dat soort dingen).

Edit: zoiets is leuk, alleen wel de basismotor. Maar die kleur, interieur en velgen zijn top big smile smiley [www.autowereld.nl]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2020 22:36 door Barri.
@Barri: Toch een keer langs komen!

Kunnen we de Kever naast de Daf zetten maar kan je ook een rondje rijden in de TT Roadster. De TT hoef je niet te kopen voor het extreem sportieve weggedrag maar het is wel een heerlijke cabrio om lekker mee te toeren.
@barri, die slk kan je huren als ik me niet vergis. Bedrijf koopt werkelijk alles wat met mobiliteit te maken heeft (of vaak had) dus wat de staat van het aanbod is, geen idee.
TYN
Waarom een auto voor erbij een cabrio moet zijn ontgaat me enigszins.

Omdat, voor mij althans, open rijden een speciale dimensie toevoegt. Daar lever ik graag wat rijkwaliteiten voor in..
Wybe, dat moet er zeker eens van komen ja! Zal het thuis eens overleggen en eens kijken of we een momentje kunnen prikken!
Zoiets huren is altijd top om een goede indruk te krijgen, heb ook wel eens bij Snappcar zitten neuzen.

Wat een fraai ding zeg eye popping smileythumbs up
Ik wist niet eens dat die officiëel geleverd is.
brr, die voorkant met die leds eye popping smiley

Dit ding mag je dan wel zo bij mij in de garage zetten thumbs up
SportLeicht

Wat een fraai ding zeg eye popping smileythumbs up
Ik wist niet eens dat die officiëel geleverd is.

Is indertijd door een firma Xenatech een zeer kleine serie gemaakt Linkje naar ander medium
Ik meen dat iemand anders nu met dezelfde mallen op bestelling nog van deze prachtige coupes maakt
TYN
Over W124's gesproken

Als je zo'n foto ziet van een W124, dan wil je er toch gelijk weer een?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.