Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gepost door Icebrain 
Alles dicht hier, behalve supermarkten en apotheken. Mogen eigenlijk t huis niet verlaten, behalve voor werk nut smiley en boodschappen halen.

Nederland zal wel volgen als iedereen ziek is eye rolling smiley
Ik zag het in het nieuws, gaat hard in Spanje. Verbaast mij wel, door de hogere temperaturen zou je daar juist minder problemen verwachten. Ook vervliegt daarmee de hoop det het hier na volgende week beter gaat nadat het hier zoals voorspeld richting de 20 graden gaat.
Zonder de informatie te hebben, maar kan het niet zo zijn omdat het weer hier guurder is dan 1000km naar beneden dat wij in Nederland resistenter zijn voor de normale griep omdat wij dat eerder krijgen hier door lagere temperaturen? Waardoor het corona virus voor ons relatief minder hard aankomt dan bijvoorbeeld in Italie/Spanje?
In nederland is het pas een week oid geleden begonnen. Hier was het al wat langer. Duitsland gaat het ook hard, ik denk dat het echt naief is om te denken dat het in Nederland niet zo'n vaart zal lopen.
Helemaal mee eens. Je zou maar net herstellen van chemo en een zware operatie. Er zijn veel mensen die het nog steeds niet serieus nemen terwijl het virus ouderen en zieken bij het ontbijt opvreet lijkt het. Maar goed, mensen hebben lekker op de latten gestaan, lekker carnaval gevierd en zijn nu voorzien van pleepapier.
Rustig hier, iedereen in de ban van Covid-19?

Privé zijn we in huize w212 en naasten nog gezond, de kinderen maken thuis het beste ervan met school en wat extra schermtijd. Mijn vrouw werkt verplicht thuis en doet veel via skype. Ik ben wel 'gewoon' op de zaak voor zolang als dat nog toegestaan is. Zakelijk gaat het deze week vooralsnog nog wel redelijk, maar ik heb geen idee wat ik van de komende tijd moet verwachten op dat vlak en heb dus ook hoofdbrekens voor wat betreft de aanvraag voor deeltijd WW. Als et zo doorkabbelt, gaat et wel, maar bij een forse(re) lockdown ziet de wereld er toch heel anders uit. Mijn ouwe baas heeft vorige week nog even een 'nieuwe' Tiguan gekocht, de betreffende autoboer verkocht die dag nog 3 auto's begreep ik. Denk dat die handel nu ook op z'n gat ligt. Alles in de wachtstand. Surrealistische wereld geworden plotsklaps.

Hoe gaat het bij jullie?
Ik heb een eenmanszaak en ben handelaar in verpakkingsmaterialen
Na een heel goed begin van het jaar is de handel nu compleet ingestort, weliswaar lopen er nog leveringen en zo, maar het voelt niet echt lekker
Zit nu veel thuis te werken en m'n 3 dochters zijn natuurlijk ook gewoon thuis nu
Rare tijd en sfeer, "unheimisch" zeggen onze oosterburen en ik denk dat dat de lading behoorlijk dekt

Wel kan ik zeggen dat ik sinds kort ook een Teutoon rijdt, een 2003 W163 ML 270 CDI

Bij ons is het kantoor ook nog gewoon open. Afspraken vinden mondjesmaat nog doorgang en alles wat we telefonisch afkunnen doen we telefonisch. Even goed nog steeds mensen die een huis gekocht hebben, ook vandaag nog. Zolang de makelaars en het notariaat nog werken kunnen wij nog door. Hetzij wel wat rustiger. Vooralsnog een redelijke omzet deze maand. In geval van gehele lockdown kan ik nog vanuit huis werken en voor het personeel deeltijd WW aanvragen. Dus de verwachting is dat het niet helemaal opdroogt. Mensen hebben nu ook opeens tijd om naar de huidige hypotheek te kijken. Voordeel nu is dat mijn inkomsten niet per direkt opdrogen daar wij vaak pas 3/4/5 maanden na het afsluiten betaald worden bij de notaris en we een heel goed laatste half jaar hebben gehad. Ik had alleen gehoopt die buffer even wat langer vast te houden. Moet zeggen dat de maatregelen die genomen worden echt wel hout snijden. ik ben wel eens kritisch geweest op Rutte 3 (of is het nu 4?) maar eerlijk is eerlijk ze pakken wel door om ook de economie gaande te houden. Ook ben ik blij verrast dat er vanuit banken (in dit geval de ABN) behoorlijk pro actief wordt gehandeld. ik heb dit kantoor 2,5 jaar gelden overgenomen dus er zit nog een financiering op. Alle aflossingen zijn een half jaar opgeschort wat behoorlijk wat liquide ruimte oplevert. Al met al kan ik alleen maar hopen dat er snel een vaccin/medicijn is tegen Corona. Want dit gaat nog wel even een nasleep geven.
Als tijdsbesteding mijn ouwe Teutoon de de nieuwe Boheemse maar eens even een fijne leerbehandeling gegeven. De matcleaner werkt goed!

Mijn normale werkzaamheden bestaan uit het bezoeken van horeca en groothandelaren. Ik werk als handelsreiziger voor een bierbrouwerij.
Goed om te zien dat de gezamenlijke Brouwers een geweldig initiatief ondersteunen voor de Nederlandse horeca.
Vanaf zaterdag gaat deze site live voor consumenten/gasten.

https://www.helpdehoreca.nl

Wel kan ik zeggen dat ik sinds kort ook een Teutoon rijdt, een 2003 W163 ML 270 CDI

Knappe auto zo te zien. Met onverwoestbare motor! thumbs up

Moet zeggen dat de maatregelen die genomen worden echt wel hout snijden. ik ben wel eens kritisch geweest op Rutte 3 (of is het nu 4?) maar eerlijk is eerlijk ze pakken wel door om ook de economie gaande te houden. Ook ben ik blij verrast dat er vanuit banken (in dit geval de ABN) behoorlijk pro actief wordt gehandeld. ik heb dit kantoor 2,5 jaar gelden overgenomen dus er zit nog een financiering op. Alle aflossingen zijn een half jaar opgeschort wat behoorlijk wat liquide ruimte oplevert. Al met al kan ik alleen maar hopen dat er snel een vaccin/medicijn is tegen Corona. Want dit gaat nog wel even een nasleep geven.

Ben ook ontzettend blij met de maatregelen. Geeft ook wel iets van vertrouwen, voor je eigen onderneming, maar ook et idee dat je klanten ook geholpen worden. Debiteurenbeheer wordt wel belangrijk de komende tijd, en dan niet zozeer hard achter je centen aan, maar meer gezamenlijk proberen om tot goede, werkbare oplossingen te komen. Na de crisis hebben we elkaar ook weer nodig tenslotte. Ben het met je eens dat de nasleep lang zal zijn, ik vermoed zelfs dat bepaalde dingen voorgoed veranderen.
De aangekondigde maatregelen klinken in beginsel goed, maar de vraag is nog wel hoe het nu precies allemaal in z’n werk gaat. Wat dat betreft is het nog steeds wachten op de overheid. In plaats van deeltijd WW zou er nu iets komen gebaseerd op omzetdaling, dat lijkt mij eerlijk gezegd nogal discutabel en manipuleerbaar.
[www.nu.nl]

Man man, dit zorgt er wel voor dat jullie straks ook een lockdown krijgen. Zou me niet verbazen als ze vanmiddag nog even aankijken en daarna een besluit nemen.
Gullwing
[www.nu.nl]

Man man, dit zorgt er wel voor dat jullie straks ook een lockdown krijgen. Zou me niet verbazen als ze vanmiddag nog even aankijken en daarna een besluit nemen.

Toch is het zo het en der ook rustig. Moest gisteren Ede in om de telefoon van de vrouw te laten repareren. Daar was maar weinig volk. De 1,5 meter kon je daar aardig handhaven. Er zat ook een hoop dicht, ik ben zelf ook naar de kapper geweest moet ik bekennen en heb gelijk wat eten op de markt gehaald. Bij terugkomst wel een forse rij bij de Mediamarkt (waar de telefoon gemaakt werd). Daar stond ik wel van te kijken aangezien half Nederland thuis loopt.

Verder aardig surrealistisch allemaal. Heb vorige week eerst een rit naar Berlijn gedaan en daarna een rit richting Angers. Dan is Frankrijk echt wel een spookachtig land geworden.
Een kennis van me rijdt nu van de Spaanse grens door Frankrijk terug naar Nederland met zijn camper, ben ook benieuwd of alles gladjes verloopt, hij moest van de camping af en komt nu vervroegd deze richting uit. Vandaag is zijn 2e reisdag en hij verwacht morgen weer in Nederland te arriveren (vertelde zijn zus me).
speedtouch
Een kennis van me rijdt nu van de Spaanse grens door Frankrijk terug naar Nederland met zijn camper, ben ook benieuwd of alles gladjes verloopt, hij moest van de camping af en komt nu vervroegd deze richting uit. Vandaag is zijn 2e reisdag en hij verwacht morgen weer in Nederland te arriveren (vertelde zijn zus me).

Die mag zich goed in de regels verdiepen nu. Je moet een formulier bij je hebben waarin je aangeeft wat je doet en waarom je onderweg bent. Vrachtverkeer mag nog door, mijn tip zou zijn om op de peage te blijven en indien hij een tolbadge heeft....hou rechts tussen de vrachtwagens bij de tolpoorten. Op diverse plekken wordt alle verkeer gecontroleerd behalve de vrachtwagens. Langs de weg is er overigens niets te verkrijgen, sanitair is open en je kan tanken, verder zit alles dicht.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2020 09:50 door Boppie.
Gullwing
[www.nu.nl]

Dankzij al die zogenaamd stoere sukkels (die bewust de drukte op blijven zoeken alsof er niets aan de hand is) mag er straks niemand de deur meer uit, daar kun je op wachten.
Het volk krijgt wat het verdient.....
Hele dag thuis zitten is geen pretje. Ik rij nog af en toe naar kantoor, maar daar is niemand meer, en de bouw ligt inmiddels ook stil. Denk ook niet dat er dit jaar nog mensen zijn die een huis in Spanje willen kopen, tenzij de prijs drastisch omlaag gaat.
Gelukkig kunnen we hier nu nog de deur uit en een stukje toeren. En daarbij hoef je de drukte natuurlijk niet op te zoeken, er zijn zat mooie plekken waar je geen mens tegenkomt. Gevuld koelboxje mee, tja je moet er toch maar wat van maken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2020 21:24 door Gullideckel.
Zij ramen omhoog? 't was 9 graden!
Ramen omhoog, Aircap omhoog, nekverwarming aan.... Prima te doen thumbs up
Mevrouw Zoveel wil alleen mee met de cabrio op stap als de zijruiten naar beneden gaan én het windscherm naar beneden blijft (tenzij er > 120 km/u gereden moet worden, maar dat mag niet meer). Viel vandaag nog wel mee met rijden; jas, shawl, petje... Verwarming op 22 graden. Maar in het zonnetje op 60 km wegen... heerlijk! De V6 snorde tevreden :-)
@Gullideckel
Nice, cabrio rijden is gewoon heerlijk. Ik snap niet dat Fryske dr zo'n hekel aan heeft.

Pietzoveel
Zij ramen omhoog? 't was 9 graden!
9? brr, hier 22 vandaag, gelukkig een beetje in de tuin hangen. Ik heb te doen met de mensen hier zonder tuin of balkon. Dan zit je echt afgezonderd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2020 21:04 door Gullwing.
Hier ook lekker in de tuin bezig geweest. Normaal gesproken het excuus dat ik te weinig tijd heb maar nu nemen we het er maar van.
Toch wel 1.5m afstand bewaart bij de inkopen bij het tuincentrum ? grinning smiley
Hier in Brabant is het ook echt stil gevallen. Ik zit nu op kantoor wat dingetjes weg te werken die al lang lagen, maar verder is het stil. Thuis ben ik maar eens gaan opruimen op zolder dit weekend, en ik heb de tuinmeubels maar eens schoongemaakt. De Mini staat weer op de zomerwielen, ook zo'n klusje dat mooi even kon.

Deze week wil ik nog een ander huis bezichtigen, maar of dat doorgaat....
funf

Deze week wil ik nog een ander huis bezichtigen, maar of dat doorgaat....

Ik lees net dat de prijzen waarschijnlijk gaan dalen, misschien maar even wachten... ?
Ja, ik zag het ook. Het zal met name de vraag zijn of ik mijn eigen huis een beetje op een redelijke termijn kwijt kan. Ik begrijp dat de handel volledig plat ligt. Geen kijkers en geen kopers....
Momenteel worden de huizen nog steeds verkocht. Echter voorzie ik straks dat de makelaars er zelf mee stoppen. Ik hoor berichten van mensen die nog steeds met 4/5 man naar een bezichtiging gaan. Met name de huizen in de prijsklasse tot 310 gaan nog steeds boven de vraagprijs weg hier. Dat is volgens mij niet vol te houden en dat is maar goed ook. Van mij mag er wel weer een beetje normalisatie van de woningmarkt plaats vinden.

Hier deze week al weer 3 kopers ingepland. Dat gaat straks stokken. In dat geval heb ik de mazzel dat ik 7000 bestaande klanten heb. Als we echt in lock down ga zie ik wel kansen voor hier voor wat betreft de bestaande portefeuille. Mensen gaan zich na een week echt wel vervelen en dan kan ik mij voorstellen dat opeens het regelen van financiën en de mogelijkheid om in onzekere tijden de maandlasten te verlagen een welkome bijkomstigheid is.

Voor wat betreft de rentestijgingen momenteel in de markt verwacht ik dat dat iets tijdelijks is. Nu vooral ingegeven door onzekerheid want de marktrente geeft eigenlijk geen reden hiervoor. Wat ik wel zie is dat geldverstrekkers hun acceptatiecriteria aan het verscherpen zijn waardoor het in sommige gevallen wel lastiger wordt een hypotheek te regelen.

Al met al hoop ik dat de maatregelen zoals genomen ook het gewenste effect zullen sorteren.
Ik denk dat het met de daling van huizenprijzen ook wel mee zal vallen. Misschien even een korte dip, maar de vraag naar woningen zal groot blijven waardoor de prijzen wel snel weer zullen opveren.
@Michel:
Ik heb gelezen dat de (zeer beperkte) stijging van de hypotheekrente het gevolg is van Corona en de mogelijke optredende recessie daardoor. Grotere kans dat huizenkopers hun baan verliezen en de hypotheek niet meer kunnen betalen. Uiteraard grijpen de banken elk moment van onzekerheid aan om de tarieven (lees rente) te verhogen.
Meeuw
@Michel:
Ik heb gelezen dat de (zeer beperkte) stijging van de hypotheekrente het gevolg is van Corona en de mogelijke optredende recessie daardoor. Grotere kans dat huizenkopers hun baan verliezen en de hypotheek niet meer kunnen betalen. Uiteraard grijpen de banken elk moment van onzekerheid aan om de tarieven (lees rente) te verhogen.
Klopt. Wellicht zal de risico opslag tijdelijk/blijvend iets verhoogd worden. Dan nog hebben we nog steeds lage rentes. Hier is overigens de telefoon ontploft. Na een weekje relatieve rust belt nu echt iedereen die wil verbouwen, verhogen of oversluiten. Ook weer 2 kopers die hier zelfs nog nooit geweest zijn maar wel al een koopakte hebben getekend. We hadden een vacature uitstaan voor een adviseur, die wilden we even on hold zetten maar zoals het nu gaat kan ik er wel 2 kwijt. Hoe bizar.
Mooie boel. Tot 1 juni ligt de boel feitelijk stil. Het zal nodig zijn, maar wat een ellende...
Heel fraai plaatje Gullideckel , wat een prachtige wagen! genieten!!
Ben zelf vanmiddag ook op pad geweest, heerlijk zonnig en mooie rustige wegen opgezocht.
Praktisch geen mens gezien, is toch de ideale manier om in quarantaine door te brengen winking smiley
20200323_120711 by bofkont OEM, on Flickr

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2020 22:03 door Bofkont 350.
De eerste Z4 blijft toch een prachtige auto. Echt een klassieker in de dop.
Het is dat ik een 4-zits cabrio wilde (immers daily auto), anders had ik ook voor een Z4 gekozen!
Bedankt heren smiling smiley
Ben er ook nog steeds bijzonder content mee, rijdt ook verrassend goed nog steeds naar moderne maatstaven.
Helaas geeft de AW site de foto niet mooi door op een of ander manier, als je op de foto klikt kun je het origineel zien via Flickr.
Ben stiekem bijzonder trots erop hoe mooi hij er bijstaat.
Prachtige auto Bofkont. En je hebt de mooie wegen ook om de hoek. Prachtig sturen daar!
Bedankt W212, absoluut waar, het is heerlijk rijden hier bij mij in de omgeving.
Bofkont 350

Een plaatje, geweldige auto!
Gullideckel
Ik denk dat het met de daling van huizenprijzen ook wel mee zal vallen.

Ik ben benieuwd hoe het hier gaat aflopen. Bouw ligt bij ons vrijwel stil, en ook alle mensen die wilden tekenen hebben die afspraak geannuleerd. Wij verkopen voornamelijk aan mensen uit Noord Europa, en ik vraag me af of die dit jaar nog wel gaan kopen. Ik kan me voorstellen dat je Spanje even niet wil bezoeken.
Dit zou eindelijk mijn echt grinning smiley laatste jaar hier worden, maar ik had gehoopt dat het economisch niet zo als een nachtkaars uit zou gaan, als waar het nu op lijkt.
Gaat ook niet helpen dat links en rechts te lezen valt dat et vermaledijde virus vermoedelijk in de herfst weer de kop op gaat steken. Het leven zal ergens begin van de zomer toch wel weer een beetje z'n redelijk normale beloop krijgen, maar denk dat de angst voor een eventuele terugkeer goed de rem er op zal houden bij veel mensen.
Gullwing
Gullideckel

Ik ben benieuwd hoe het hier gaat aflopen. Bouw ligt bij ons vrijwel stil, en ook alle mensen die wilden tekenen hebben die afspraak geannuleerd. Wij verkopen voornamelijk aan mensen uit Noord Europa, en ik vraag me af of die dit jaar nog wel gaan kopen. Ik kan me voorstellen dat je Spanje even niet wil bezoeken.
Dit zou eindelijk mijn echt grinning smiley laatste jaar hier worden, maar ik had gehoopt dat het economisch niet zo als een nachtkaars uit zou gaan, als waar het nu op lijkt.
Je bent hier van harte welkom. Ik zal mijn mensen alvast vertellen dat ze versterking krijgen van een oude rot in het vakgrinning smiley
Gullwing
Gullideckel

De fabrieken van mijn leveranciers in België en Italië zijn gesloten! Kan dus diverse lopende orders niet eens uitleveren.
funf
Bofkont 350

Dank je Funf!
Bofkont 350
funf
Bofkont 350

Dank je Funf!
Daar gaan we nu inderdaad tegenaan lopen. Ik had een nieuwe desktop bij Dell besteld eergisteren. Verwachte levering 24 april.
michel1975
Bofkont 350
funf
Bofkont 350

Dank je Funf!
Daar gaan we nu inderdaad tegenaan lopen. Ik had een nieuwe desktop bij Dell besteld eergisteren. Verwachte levering 24 april.

Ik sluit mij bij funf aan! thumbs up
Alleen die vergeelde gordijntjes.... thumbs down
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.