Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gepost door Icebrain 
Klimaat? Wat is de aan de hand dan?grinning smiley

In Spanje is het 0 issue, niks op tv, en bijna niks in de kranten.
Diesel in de ban? Hier niet, mensen kijken je aan alsof je gek bent als je daar over begint.
Welkom terug FH! Maar gewoon lekker over auto’s kletsen. En wegblijven uit topics waar toch geen eer aan te behalen is.
Welkom terug FH, en gelukkig laten kneuzen en simpele zielen zich in dit topicje zelden zien grinning smiley
Thanx! En inderdaad, gisterenochtend vriend uit Marbella op bezoek....die zei exact hetzelfde als Gullwing. Nul issue daar in Spanje.
Prima klimaat ook in Spanje, niks meer aan doen cool smiley
@R107: mooie ontwikkelingen bij jou op auto-gebied. Vanochtend bij Mercedes Gomes tijdens de APK van mijn ML uitgebreid nog in een E gezeten. Fantastische auto en geweldige kwaliteitsbeleving.
Thnx FH, ik ben dan ook nog niet uitgekeken op de E-Klasse en was best wel onder de indruk van de kracht en het comfort van de E350. Dik 300pk, en met de Air Body Control luchtvering verandert de E echt in een kleine S.
FH126560
@R107: mooie ontwikkelingen bij jou op auto-gebied. Vanochtend bij Mercedes Gomes tijdens de APK van mijn ML uitgebreid nog in een E gezeten. Fantastische auto en geweldige kwaliteitsbeleving.
Goed dat je weer terug bent. thumbs up
Gullwing
Klimaat? Wat is de aan de hand dan?grinning smiley

In Spanje is het 0 issue, niks op tv, en bijna niks in de kranten.
(..).

Klopt.. voor de 'klimaatvluchtende' Spaanse wijnboeren moet je bij de Nederlandse staatsomroep zijn. drinking smiley

[nos.nl]

In de Spaanse provincie Lérida is de druivenpluk in volle gang. Het wijngebied is aangelegd om hevige klimaatschommelingen te ontlopen. (..)
michel1975
Het enige dat je bereikt met het halveren van de veestapel in Nederland is dat ze in Oost Europa in polonaise door de tent gaan.
Dus we ruilen relatief schone veehouderij in voor compleet ongereguleerde veehouderij. Maar goed dat de Oekrainse stikstofuitstoot bij de Oekrainse grens stoptnut smiley

Wel goed voor de verkoudheid, zo’n stukje Oost Europees anti-biotica vlees. Onze land en tuinbouw is de meest high-tech van de wereld. Lekker vanuit de linker flank de keel dicht draaien.

Afgelopen week ook een stukje zitten beluisteren over Klaver met zijn plannen om Tata Steel lekker een flinke CO2 heffing tegeven. Kosten 600 miljoen. Lekker op een winst van 200 miljoen. Ook hier weer een bedrijf wat lichtjaren voor loopt op de rest van de wereld qua schone productie. Maar ach, alles voor de ultieme wens van Yasser, de halve IJmond in de steun. Tranentrekkend dat soort politici.

Afgelopen week ook een stukje zitten beluisteren over Klaver met zijn plannen om Tata Steel lekker een flinke CO2 heffing tegeven. Kosten 600 miljoen. Lekker op een winst van 200 miljoen. Ook hier weer een bedrijf wat lichtjaren voor loopt op de rest van de wereld qua schone productie.

Juist, hier in Z-Limburg zit natuurlijk Chemelot, o.a. DSM etc. Ja, dat zijn geen schone bedrijven, maar ik zit wat dat betreft redelijk dicht op het vuur en kan je verzekeren dat die bedrijven zelf miljoenen, vele miljoenen, investeren om stappen te maken. Die hebben geen heffing nodig om te motiveren. Hoe de politiek dat niet ziet is me een raadsel. Ga met die bedrijven praten, ga op bezoek, laat je informeren.
De NL politiek heeft een ernstig gebrek aan visionairs. Er wordt vaak maar wat geroepen en besloten, maar de gevolgen worden onvoldoende overzien. Is trouwens niet alleen landelijk, ook regionaal en lokaal wordt er dikwijls een enorme puinhoop van gemaakt. En niemand hoeft op termijn ook op te draaien voor de gevolgen, want over een paar jaar zit er toch weer een andere club op het pluche.
Het is allemaal geschreeuw vanaf de bühne. We krijgen dagelijks 'fake' nieuws voorgeschoteld wat door veel politici blind overgenomen wordt. Het journaal kijk ik al een tijd niet meer want af en toe heb ik het idee dat ik naar de zendtijd voor politieke partijen zit te kijken. Ik krijg persoonlijk al jeuk als ik die Jette of Klaver voorbij zie komen. Ik woon hier op het platteland en een aantal kennissen is werkzaam in de agrarische sector. Als ik af en toe hoor wat voor investeringen er gedaan worden om schoner en efficiënter te werken dan klapperen mijn oren. De agrarische sector maakt echt wel stappen. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik in zo'n uitstootgebied woon. Ik moet er niet aan denken weer in Amsterdam te wonen. En een bijkomend voordeel is dat we hier nog gewoon zwarte Piet hebbengrinning smiley
DagDromer
Het meest verbazingwekkende is nog vaak dat het ongenoegen van een (zeer kleine) minderheid leidt tot veranderingen in uitvoerend beleid. ...

Paar van die gekke beroepswerklozen krijgen met hun gejammer inderdaad een hoop voor elkaar. Gewoon van die hele bijstandswet afstappen, dan moet dat soort mensen gewoon werken, en hebben ze geen tijd voor onzin.

Aras
... om Tata Steel lekker een flinke CO2 heffing tegeven. Kosten 600 miljoen. ...
Wat zou het kosten om een staal fabriek in oost europa te openen? Ik zou daar als bedrijf dan toch naar gaan kijken als je 600 miljoen moet aftikken.
Gullwing

Paar van die gekke beroepswerklozen krijgen met hun gejammer inderdaad een hoop voor elkaar. Gewoon van die hele bijstandswet afstappen, dan moet dat soort mensen gewoon werken, en hebben ze geen tijd voor onzin.

Precies, in de zorg en bij teeltbedrijven zijn flinke personeelstekorten maar we hebben ook 300.000 steuntrekkers op de bank zitten... Een paar zielige beroepsgekwetsten gaan volledig gesponsored door uitkeringen Zwarte Piet te lijf....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2019 10:33 door Wijn 8578185.
Leuk dat FH weer terug was. Jammer dat het van korte duur was.

Weet iemand hoe het met Phaeton W12 is?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2019 12:09 door Flieger.
Flieger
Leuk dat FH weer terug was. Jammer dat het van zo'n korte duur was.

Hoezo "was"?
Op de vorige pagina:

FH126560
We zijn hier in NL helemaal aan t doordraaien. Klimaat, immigratie, vreugdevuren, trouwstoeten, liquidaties, om maar paar "dingetjes" te noemen.

De verwijderde opmerking is reden genoeg voor een nieuwe ban.

Ivanov
AutoWeek Moderator
Dubbelpost

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2019 13:31 door michel1975.
Jammer dat FH126560 wederom een ban heeft, hij leverde toch wel vaak zinnige bijdragen.cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2019 12:48 door FH163500.
Dat heb je met nimby’s en dimmy’sgrinning smiley
FH163500
Jammer dat FH126560 wederom een ban heeft, hij leverde toch wel vaak zinnige bijdragen.cool smiley

thumbs upgrinning smiley
Jaja Stikstof is het nieuwe toverwoord ! btw ik hoor nooit iemand meer over zure regen (in het verleden ook zo'n milieugekkies toverwoord ) is dat probleem inmiddels helemaal opgelost ??
Ik vraag mij ook in gemoede af trouwens of die klimaatmensjes ook allemaal 240 uur taakstraf krijgen net als die blokkeer Friezen ?? Ik zie weinig verschil ?
Gefeliciteerd & geluk met jullie aankopen !

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2019 14:27 door slots.
FH

grinning smiley
FH126560
We zijn hier in NL helemaal aan t doordraaien. Klimaat, immigratie, vreugdevuren, trouwstoeten, liquidaties, om maar paar "dingetjes" te noemen.

De verwijderde opmerking is reden genoeg voor een nieuwe ban.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Tja, en dit is ook heel typerend voor de wereld van vandaag. thumbs down

Even wat anders: wat vinden we van de nieuwe 8 GC van BMW? ik kreeg een uitnodiging hem eens in het echt te komen bekijken binnenkort. Zelf vind ik hem erg geslaagd.thumbs up

Haha ja he.

Gisteren was ik bij Mercedes Gomes in Aalsmeer en had ik de tijd eens rustig alles te bekijken. Afleverklaar stond daar een goed samengestelde C220d 4-matic. Die auto sprak mij direct enorm aan. De laatste tijd veel gereden met een BMW535xd en die 4 wielaandrijving tilt zo'n sedan toch naar een hoger plan. Dus besloten dat mijn nieuwe zaken-expres ook 4-matic gaat worden. Alleen twijfel ik nog tussen een C en een E. Een E is veel meer auto uiteraard maar ook wel groot. Eerst maar eens opnieuw rijden in een E. Qua ruimte is een C voldoende overigens, zit er hooguit met 2 mensen in...
FH163500
Haha ja he.

Gisteren was ik bij Mercedes Gomes in Aalsmeer en had ik de tijd eens rustig alles te bekijken. Afleverklaar stond daar een goed samengestelde C220d 4-matic. Die auto sprak mij direct enorm aan. De laatste tijd veel gereden met een BMW535xd en die 4 wielaandrijving tilt zo'n sedan toch naar een hoger plan. Dus besloten dat mijn nieuwe zaken-expres ook 4-matic gaat worden. Alleen twijfel ik nog tussen een C en een E. Een E is veel meer auto uiteraard maar ook wel groot. Eerst maar eens opnieuw rijden in een E. Qua ruimte is een C voldoende overigens, zit er hooguit met 2 mensen in...

Ik denk dat op een 220d 4wd niet heel vel toevoegt. Bij een 535d snap ik het wel met al dat koppel. Verder; als je de keus hebt, zou ik voor een E gaan. Simpelweg meer auto, comfortabeler.
Heel dik die 8GC, mooi interieur ook thumbs up
Ik ben alleen bang voor de interieurruimte, in de 6GC of de CLS kun je niet fatsoenlijk achterin zitten en ik vraag mij af of de 8GC veel ruimer is. Als ik voor zoveel geld een 4-deurs auto koop dan vind ik wel dat je er ook met 4 man fatsoenlijk in moet kunnen zitten.
@funf: ik zeg Porsche Panamera.
In de C vind ik dat losse beeldscherm afschuwelijk, alleen al daarom zou ik hem laten staan en kiezen voor een E.
Ja, een 535xd is een beul van een auto natuurlijk. Maar mijn ervaring is dat je met een minder gemotoriseerde achterwielaandrijver, ondanks winterbanden, toch snel in de problemen komt bij bijvoorbeeld sneeuw. Denk aan parkeerterreinen of parkeervakken waar de opgehoopte resten liggen van sneeuwschuivers. En, ik zit regelmatig in Zwitserland dus dat speelt dan ook nog mee.
Waar is Pheaton W12 ofwel Erwin gebleven? Of heeft hij inmiddels ook een ban of IP blokkade net als FH126560...?
R107
In de C vind ik dat losse beeldscherm afschuwelijk, alleen al daarom zou ik hem laten staan en kiezen voor een E.

Eens!
FH163500

En ook weer een diesel? een E400 4-matic lijkt me ook wel aardig.thumbs up
Zeker. Maar ik kijk ook even naar kosten.
Zeker als je zakelijk wil rijden dan moet je geen 400 kiezen, tenzij je er blij van wordt om elke maand heel veel geld bij de fiscus over de schutting te gooien.
Ik koop sws prive...wil geen gedoe meer. Mij te ingewikkeld.
Wat een prachtige E R107, dat matte hout staat prachtig.
Vooral het doorlopen van die schermen vind ik geweldig gedaan, zo hoogwaardig.

Welkom terug FH, leuk weer eens van je te lezen, eens dat Nederland steeds verder aan het afglijden is met allerlei geneuzel over klimaat etc etc
Waar komt die drang toch vandaan denk ik dan?? Dat linkse geneuzel, bah moet er niets van weten.

Leuke Honda Civic Joël, geweldige rijders auto en top betrouwbaar, ben al jaren groot Honda fan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2019 21:53 door Bofkont 350.
R107
Zeker als je zakelijk wil rijden dan moet je geen 400 kiezen, tenzij je er blij van wordt om elke maand heel veel geld bij de fiscus over de schutting te gooien.

Onze overheid heeft veel kosten. Dan is het toch fijn om een bijdrage te kunnen doen?grinning smiley
Niet autogerelateerd.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Mede door alle -in mijn ogen negatieve- ontwikkelingen in Nederland moet je niet meer teveel opvallen (in het verkeer). Niet een teveel opvallende auto rijden. Wel een goede auto maar niet te opzichtig. Trekt anders fout volk aan. Mensen met andere (lees: vaak geen) normen en waarden. Die denken dat alles wat van jou is aan hun toebehoort. Mede daarom doe ik rustig aan met een andere auto. Het liefst rijd ik een dik ding maar ik doe t niet meer. Vandaar mijn downsize redeneringen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-10-2019 12:43 door Ivanov.
Gelukkig kan het typeplaatje er nog af. Dat scheelt alvast een beetje. Des ondanks snap ik je punt wel. Het heeft voor mij overigens ook veel met afgunst te maken. In dit land wordt teveel genivelleerd en als jij iets boven het maaiveld uitkomt, dan is dat tegenwoordig een schande. Sterker: eigenlijk moet je dan een beetje beschaamd zijn en je gedeisd houden. Wat dat betreft zijn wij Nederlanders een naargeestig en bekrompen volkje geworden.
Een E220d lijkt mij een hele fijne auto voor de langere afstanden. Met 4-Matic zijn er niet veel E’s te koop, ik denk dat je dan in Duitsland moet gaan shoppen. Maar E220d’s worden er in NL genoeg aangeboden tegen nette prijzen.
Een E220 is ruim voldoende gemotoriseerd, maar geen "sexy" motor qua alles eigenlijk. Het zij zo. Wel prettig: zo'n ding rijdt bijna 1 op 20 dus dat is wel lekker ook qua actieradius.
Typisch een Benz diesel zoals er al vele decennia lang Benz diesels zijn geweest.
Mijn vader heeft een nieuwe W205 C220CDI, bijzonder fijne auto, en idd met weinig moeite 1 op 20.
Een 350CDI is natuurlijk leuker, maar met een 220CDI heb je nog weinig te wensen in de praktijk.
Echt bijzonder vlotte wagen ook met die automaat 9.

Lijkt niet gek: 3k op de teller, 4-matic, standkachel, panodak etc.
Hoe staat het met je SLK Bofkont? We (Leon en ik) hadden het vorige week nog over jou, toen we op de snelweg een SLK zagen rijden. En toen zag ik je naam hier staan.. Vandaar dat ik maar even een berichtje typ smileys with beer
Ik heb bij de introductie van de huidige E met een 220d gereden, meer heeft een mens niet nodig, rationeel gesproken. Bijna 200 pk en veel koppel. We gaan binnenkort toch weer terug naar de 100.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.