Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gepost door Icebrain 
michel1975
Vwb. Een zwarte hemel. In de c215 een beige alcantara. Dezelfde als in Helmut. Die had niet zwart hoeven zijn.

Mercedes is volgens mij ook pas vrij laat (een jaar of tien geleden) begonnen met het leveren van zwarte hemels.
Klopt, volgens mij bij de W211 Mopf en daarna bij de W204.
Beige Alcantara is naruurlijk ook heel chic. Een autohemel hoeft natuurlijk ook niet persé zwart te zijn, als het maar niet dat saaie standaard grijs is wat er per definitie goedkoop uitziet.
Mijn W140, 500 SEL had het ook al. Zwart, zwart leer en zwarte hemel.

Zelf vind ik een zwarte hemel verschrikkelijk. Maakt zelfs een kathedraal van binnen klein om te zien.
Die windkappen zijn inderdaad geen porum. grinning smiley Komt veel windgeruis vanaf ook, dus dat wordt de eerste mod.

funf
michel1975
Vwb. Een zwarte hemel. In de c215 een beige alcantara. Dezelfde als in Helmut. Die had niet zwart hoeven zijn.

Mercedes is volgens mij ook pas vrij laat (een jaar of tien geleden) begonnen met het leveren van zwarte hemels.

Mercedes had eerst natuurlijk die 'half' zwarte hemels. Met de A-stijl zwart, en vanaf het stuk boven je hoofd grijs. Ook geen slechte oplossing, want daarmee is het stuk dat direct in je blikveld is wel mooi 1 geheel met het dashboard.
R107
Een autohemel hoeft natuurlijk ook niet persé zwart te zijn, als het maar niet dat saaie standaard grijs is wat er per definitie goedkoop uitziet.

Precies. Stem de dakhemel af op het interieur, als je toch kunt kiezen. Maar vaak wordt dat simpelweg vergeten of niet belangrijk gevonden. Kunnen wij achteraf lekker over zeuren.winking smiley

@TYN: ja, in de W124 en de W126 was dat prima. Zag er top uit.
Aras
Zelf vind ik een zwarte hemel verschrikkelijk. Maakt zelfs een kathedraal van binnen klein om te zien.

Het hangt erg af van de hele samenstelling. Bij een volledig zwart interieur zonder schuifdak en met privacy glass achter zou ik er ook nog eens over denken.
funf
Aras

Het hangt erg af van de hele samenstelling. Bij een volledig zwart interieur zonder schuifdak en met privacy glass achter zou ik er ook nog eens over denken.

Zelf heb ik in beginsel geen voorkeur voor de kleur van de hemel. Alles is goed, zwart, beige of lichtgrijs. Of een hemel goedkoop aan doet, ligt m.i. meer aan de gebruikte materialen dan aan de kleur. Uiteindelijk moet het wel enigszins passen. Bij een volledig zwart interieur zonder schuifdak en met privacy glass achter zou ik denk ik de voorkeur geven aan een lichte hemel.
Overigens dit weekend even op pad gegaan om nieuwe auto's te bekijken, waaronder bij Audi en BMW. Bij Audi een A4 Avant bekeken en bij BMW een X3. De X3 zit wel in een hogere prijsklasse dan de A4, maar is veel meer auto. Als je 'm en profil ziet, is het eigenlijk gewoon de X5 van vroeger. X3 is het nieuwe X5, zoiets. Echt een fraaie auto. Waarbij de X1 eigenlijk verbleekt tot een krappe en saaie auto voor Jan Modaal. Als ik nu een opvolger voor de E91 zou moeten noemen, dan is het de X3 (G01). Gevolgd door de A4 Avant.

Bij BMW trof ik overigens een uiterst nette verkoper. Goed luisterend, sympathiek, deskundig en zeer beschaafd. Drong zich totaal niet op. Wellicht had ik de beste verkoper getroffen, maar de benadering bij de Audi dealer stond daarbij in de schaduw (overigens de slechtste vestiging van Audi die ik mij kan heugen uit het verleden, maar dat terzijde). Wellicht is de kwaliteit van klantbenadering niet merkgebonden en trof ik de uitzondering die de regel bevestigt. Maar één iets drong zich aan me op: als ik een X3 ga kopen, zou ik dat graag bij déze verkoper van BMW Den Haag doen. Uiteindelijk zijn er meer variabelen in een aankoopbeslissing. Maar een beschaafde, symphatieke verkoper is heel wat waard.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2019 15:29 door Phaeton W12.
Jouw indruk van de X3 herken ik wel. Ik heb er laatst een weekend mee gereden en ik was van tevoren een beetje sceptisch. Ik kende enkel de eerste serie X3 en dat vond ik destijds (zo rond 2005) echt een waardeloze hobbelkar. Maar de huidige is mooi, ruim en hij rijdt verrassend goed. En, leuk voor jou: hij is er als M40i!
Nieuwe X3 is inderdaad echt een grote auto geworden. Straalt meer X5 dan X3 uit inderdaad. Overigens wel een zeer fraaie auto, klopt eigenlijk helemaal, in tegenstelling tot de rest van het gamma.
De X1 en X2 vind ik ook niet zo spannend, maar dat kan ook komen omdat ik sowieso niet zo'n SUV-liefhebber ben. De X5 vind ik, in de juiste uitvoering, dan nog wel mooi.
De X3 is best een nette verschijning, maar ik vind het persoonlijk dus niks. Dat komt natuurlijk vooral door mijn antipathie jegens SUV-modellen, maar ik vind het model van de X3 ook niet in ballans. Die enorm hoge ruiten, ik voel mij net de Paus in zo’n ding.
Voor hetzelfde geld nam ik een 5-Serie.

Ik begrijp ook niet waarom de X3 met een A4 wordt vergeleken, dat is toch appels met peren? Vergelijk dan een Q5 met een X3, of een 3-Serie met een A4.
R107

Ik begrijp ook niet waarom de X3 met een A4 wordt vergeleken, dat is toch appels met peren? Vergelijk dan een Q5 met een X3, of een 3-Serie met een A4.

Waarom zou ik een Q5 erbij betrekken als die auto mij minder aanspreekt? 3-serie is ook mooi, maar de X3 vind ik mooier. De X3 en A4 Avant zijn momenteel gewoon de mooiste middenklassers die er te koop zijn. Daarom bekijk ik die. Ik ga geen auto’s bekijken die me op voorhand al minder aanspreken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2019 22:44 door Phaeton W12.
Ik vind een suv juist wel prettig. Het rijdt gewoon comfortabel. Ik heb nooit meer de behoefte om snel te gaan, wat ik met een 3 of 5 serie wel had. Ik hobbel gewoon met 85 achter een vrachtwagen aan (vering op comfort) En kom in alle rust en ontspannen aan. Het betere uitzicht speelt daa5in ook ongetwijfeld mee.
En de hoge instap is fijn voor de gewrichten?grinning smiley
Je klinkt als m'n pa, GW. grinning smiley

Die cruised ook rustig de A2 over, met de ACC achter een vrachtwagen gehaakt. "Maakt toch allemaal niet uit, die paar minuten winst".

En bij de LMM maar afvragen hoe die kerel 1:16 in een A5 tfsi doet..
Tja, de jaren gaan tellen he grinning smiley
TYN
Je klinkt als m'n pa, GW. grinning smiley

Die cruised ook rustig de A2 over, met de ACC achter een vrachtwagen gehaakt. "Maakt toch allemaal niet uit, die paar minuten winst".

En bij de LMM maar afvragen hoe die kerel 1:16 in een A5 tfsi doet..

Met regelmatig achter een vrachtwagen haken moet je pa het in de A5 nog beter kunnen dan 1:16! winking smiley Ik rij altijd maximale snelheid en bij het optrekken moet het wel beetje opschieten, wel 95% op de ACC en zit nu op 1:17 na 72.000 km in de A5. Goed voor m’n maandelijkse brandstofafrekening en verbazend voor de dealer!
Dat is wel best een bizar verbruik Wybe, lekker bezig. thumbs up Ook automaat of een handbak?
A5 1.4 tfsi met automaat. M’n record is een ritje Renkum - Haarlem met van deur tot deur een verbruik van 4,7 liter per 100 km.
Dat zijn dieselwaardes. thumbs up
M'n pa doet het trouwens met de 2.0 190pk, zo'n 1.4 is dan toch een stukje zuiniger.

Ben benieuwd wat m'n C180K gaat doen. Na een paar kleine stukje door de stad staat de bc in ieder geval op 1:9. drinking smiley
Weer terug van een mooie roadtrip met de cabrio. De bestemming was een week Lago Maggiore, waarbij uiteraaard de nodige omwegen zijn gemaakt en snelwegen zoveel mogelijk zijn vermeden. Begonnen in de Eiffel, daarna Zwarte Woud, door Zwitserland over de Furkapas naar het Rhonedal, en over de Simplonpas naar Italie. Na het Lago Maggiore naar het Comomeer, en van daaruit over de Splügenpas (wat een bochten!) via Zwitserland naar Frankrijk voor een mooie afsluiter in de Elzas/Vogezen.

Prachtige tocht met goed weer (op een klein deel na open kunnen rijden), waarbij je elke kilometer echt veel meer beleeft dan in een dichte auto. Het was vooraf wel een afweging (met 4 personen en bagage), maar achteraf is het meer dan goed bevallen. Uiteraard wel dankzij het Aircap-systeem van Mercedes (waardoor je bijna geen rijwind voelt, ook achterin), en dankzij de relatief grote bagageruimte waar 4 kleine reiskoffers en 2 tassen zonder probleem in passen.

Ook qua rijden heeft de E300 zich meer dan goed bewezen. Fijne stoelen (Multicontour met ventilatie), comfortabel, en met de kap dicht net zo stil als een dichte auto (ook op hoge snelheid). En natuurlijk de 6-cilinder met z’n mooie sound, vooral op berghellingen met de kap open word je daar keer op keer heel vrolijk van. Al met al een onvergetelijke trip en ervaring thumbs up

Furkapas

Simplonpas

Lago Maggiore

Lago di Como

Splügenpas

Elzas/Vogezen

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2019 11:13 door R107.
Wat een fantastische trip moet dat zijn! Heerlijk! Fijn dat de auto zo goed bevalt en zo ingezet wordt! Prachtige auto ook! De exterieur kleur zou mijn keus niet zijn (vind het bij Mercedes altijd wat romig wit), maar het totaalplaatje klopt wel!
Potverdrie, dat is een mooie trip! eye popping smiley thumbs up
Ging dat een beetje, bagage en 4 personen? Achterbank is toch niet heel ruim?

Anyway, schitterende Mercedes heb je en prachtige route!
Met zo'n auto is het volgens mij al een genot om een stukje in eigen land te toeren, laat staan op zo'n mooie route!
Dat is een mooie roadtrip geweest, passen gecombineerd met meren eye popping smiley thumbs up

Erg mooie kleur ook!
Geweldige trip! Dat is precies waar je zo'n auto voor hebt. thumbs up
TYN
Geweldige trip! Dat is precies waar je zo'n auto voor hebt. thumbs up

Ik kan me ook nog wel andere auto's voorstellen die leuk zijn op zo'n trip. grinning smiley
Persoonlijk deed ik een dergelijke route ook liever in een 130i H6. smileys with beer Ik kan me het genoegen van een zescilinder cabrio wel goed voorstellen, in NL op een neer naar de Appie komt dat toch minder goed tot uiting..

Ik kan me het genoegen van een zescilinder cabrio wel goed voorstellen, in NL op een neer naar de Appie komt dat toch minder goed tot uiting..

Zeer zeker! In een cabrio beleef je je omgeving veel intenser. Je krijgt (dat had ik tenminste) soms de neiging om tegen de mensen om je heen te gaan praten. Dat gebeurde andersom trouwens ook wel. grinning smiley
Ja, het was een mooie route. En met het dak open is de beleving echt heel anders, je bent buiten en je ziet veel meer van de omgeving. En je hebt de kop al behoorlijk bruin als je aankomt op de locatie cool smiley.

@W212: De bagageruimte was eigenlijk precies voldoende, 4 kleine koffers en 2 flinke tassen. Gewoon niet meer meenemen dan nodig, mensen slepen vaak veel teveel overbodige zooi mee op vakantie. En de A207 heeft voldoende zitruimte achterin, al scheelt het wel dat mijn vrouw niet zo lang is waardoor onze oudste achterin meer beenruimte heeft.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2019 19:20 door R107.
En het is nog meer genieten zonder vrouw en kinderen in een cabrio grinning smiley
Alleen op vakantie lijkt mij niet zo gezellig Gullwing.
Zo dan wat een prachtige roadtrip R107, dat moet echt genieten zijn geweest met die geweldige Benz.
Heerlijke foto's/omgeving.

Ik ga laatste weekend van Augustus met de Z4 een weekendje Luxemburg/Eiffel doen.
Ook heel erg veel zin in.
Mooi toeren daar met de Z4 Bofkontthumbs up.

Is wel te hopen dat ze dan weer wat meer binnenwegen open hebben daar, niet normaal zoveel wegafsluitingen er nu waren in Duitsland (ook in het Schwarzwald). Het leek wel of de helft van alle Bundesstrassen momenteel op de schop gaat. Ik wilde bijvoorbeeld binnendoor van Altenahr naar Cochem, maar ontkwam er niet aan om deels over de Autobahn te gaan.
Unieke 500e w124 eye popping smiley

Ze hebben echt hun best gedaan op de foto’s cool smiley

[link.marktplaats.nl]
R107

Neem het maar niet al te serieus winking smiley
Ik ben niets liever dan bij m'n gezin, maar af en toe helemaal alleen cruisen, eigen muziek aan, ergens een kopje koffie met een broodje oid is wel erg prettig.
Mooie 996 4s met 35.000 km voor een sympathieke vraagprijs van 49k:

[link.marktplaats.nl]

Mooi ding!
@R107,

Mooie trip! De A207 is op z'n plek in dat landschap. thumbs up

Phaeton W12
Mooie 996 4s met 35.000 km voor een sympathieke vraagprijs van 49k:

Even los van de prijs, dat interieur is me wat te Amerikaans. Net teveel van het goede.

Over de VS gesproken, onlangs passeerde me op een snelweg in de buurt van Los Angeles een licht gemodificeerde E30 M3. Hoorde 'm al een tijdje aankomen, fantastisch geluid voor een vierpitter. Dat vond de eigenaar (van een jaar of zestig) kennelijk ook want hij had de gang er goed in.

Gullwing
R107

Neem het maar niet al te serieus winking smiley
Ik ben niets liever dan bij m'n gezin, maar af en toe helemaal alleen cruisen, eigen muziek aan, ergens een kopje koffie met een broodje oid is wel erg prettig.

Dat ben ik helemaal met je eens Gullwing, op z’n tijd niks mooier dan dat. cool smiley
Vandaag post uit Duitsland, een snelheidsboete van €15,00. Ik had de flits wel gezien in het Zwarte Woud, in een dorpskern waar 30 km/h was toegestaan. Ik dacht dat ik 50 reed, dat bleek na correctie dus 38 te zijn geweest. €15 euro boete dus, ook nog inclusief foto's. In NL was ik in dit geval €85,00 kwijt geweest (zonder bijgevoegde foto's), ofwel bijna 6x zoveel....., bizar verschil tussen 2 buurlanden, en dit is natuurlijk maar één klein voorbeeldje.

Ik vraag mij wel eens af hoever het zou moeten komen voordat we hier (zoals de Fransen) met z'n allen een geel hesje aan gaan trekken..... of is ons volkje daar gewoon te tolerant voor?
Te volgzaam denk ik. Tolerant zijn we al lang niet meer.
Zo had ik laatst post uit Frankrijk, als afscheidscadeautje van de Audi. 138 waar je 130 mag (viel me nog mee, ik dacht dat ik redelijk strak 150 op de klok had grinning smiley). Na correctie 131, dus 1 te hard. 45 euro alstublieft.

Ik kan me 10 jaar geleden nog herinneren, op de terugreis vanuit Spanje volgens mij tussen Perpignan en Metz 7x geflitst, nooit wat van gehoord. Das war einmal..
De alcohol gerelateerde boetes in Dld zijn dan (volgens mij) weer fiks hoger dan hier. Lijkt me overigens prima.
Boetes in andere landen zijn vaker richting het niveau van Nederland dan we denken, Dld is de positieve uitzondering hierop.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.