Spot van het Jaar 2016 | Winnaar: Pjötr!

Gepost door D-C 
Spot van het Jaar 2016

Dat er nog vele bijzondere auto's rondrijden op onze wegen bewijst het topic Wat zag jij voor bijzonders vandaag. In dit topic delen autoliefhebbers op meer of minder regelmatige basis hun vondsten met anderen, ook dit jaar leverde dat per week weer bijna een pagina vol met spots en reacties op.

Wat zag jij voor bijzonders in 2016?
Sinds 2013 is het een traditie om de mooiste spots van het jaar te kiezen en dat leverde ieder jaar weer een arsenaal aan fantastische spots op, het beste van het beste verzameld. Of je nu drie of drie miljoen auto's hebt gespot in 2016, doe vooral mee!

Dit zijn de winnaars van de afgelopen jaren:

Spot van het Jaar 2011: XBXG - Volkswagen Scirocco (1975)

Spot van het Jaar 2012: Niels. - Saab 900 Safari (1981)

Spot van het Jaar 2013: Niels. - Opel Rekord E1 Caravan 21D (1978)

Spot van het Jaar 2014: Baur - DAF 750 (1963)

Spot van het Jaar 2015: D-C - Hansa 1100 Coupé (1960)

Iedere forummer mag maximaal TWEE foto's inzenden van zijn of haar mooiste spots. Je kunt de foto's posten onder vermelding van: naam inzender, type auto, het bouwjaar, en eventueel de plaats waar je hem gespot hebt. Daarnaast krijg je ca. 50 woorden om jouw spot aan te prijzen, door bijvoorbeeld te zeggen dat de auto van de koning was, van de eerste eigenaar, geheel origineel is of juist geheel verpest (bijvoorbeeld door foute tuning o.i.d.).

Inzenden kan tot en met maandag 9 januari 2017, 23:59 uur. Daarna kan men tot en met maandag 16 januari 2017, 20:00 uur stemmen door een top 5 te posten. De eerste plaats krijgt 5 punten, de tweede plaats 4, de derde 3 punten, de vierde 2 punten en de vijfde plaats 1 punt. Zo zal er uiteindelijk een lijst ontstaan met bovenaan De Spot(ter) van het Jaar! Je kan dus als topspotter twee keer in de top vijf belanden.

Verder kun je je stem motiveren, dit is niet verplicht, maar wordt ongetwijfeld gewaardeerd. Verder kun je nog 43 eervolle vermeldingen erbij zetten om je schuldgevoel in te lossen voor de spotters die geen punten hebben gekregen, om een wit voetje te halen of gewoon omdat je dit aardig lijkt, maar ook dat is niet verplicht: buiten de top vijf blijft alles puntloos.

Je stem top vijf kan er bijvoorbeeld zo uitzien:

1. Piet - Mitsubishi Outlander PHEV
2. Klaas - Volkswagen Golf
3. Maria - Fiat Panda
4. Hein - Lamborghini Diablo
5. Frans - Yue Loong Feeling

Ik interpreteer dan dat Piet bij jou op de eerste plaats is beland en de vijf punten krijgt, gelieve dus duidelijk te maken of je het over positie of punten hebt.

Om alle 25 deelnemers aan te moedigen om hun stem uit te brengen, krijgen de stemmende deelnemers aan de competitie 5 bonuspunten bovenop de uitslag! Uiteraard hoef je geen deelnemer te zijn om te kunnen stemmen, dus stem vooral mee!

De regels:
- de foto is in 2016 gemaakt
- maximaal TWEE foto's per forummer (in 2016 gepubliceerd in het topic 'Wat zag jij voor bijzonders vandaag')
- maximale grootte van de foto: 800*600 pixels
- het moet een foto zijn die je ZELF gemaakt hebt!
- de gefotografeerde auto moet een Nederlands kenteken hebben. Voor de Belgen/Belgisch ingezetenen onder ons mogen het ook Belgische kentekens zijn.
- de auto mag niet zijn gefotografeerd bij een handelaar of op een evenement, tenzij op de parkeerplaats.
- je kunt niet op jezelf stemmen

Wat valt er dan eigenlijk te winnen, naast de eeuwige roem?
-Je mag als winnaar een heel jaar "spotter van 2016" achter je nickname plaatsen maar dat is niet verplicht!
-De tweede prijs is een spot naar keuze die je op je eigen kleurenprinter mag uitprinten.
-De derde prijs is 'een enorm gevoel van opluchting dat je net geen vierde bent geworden'.

Alle prijzen zijn echter niet inwisselbaar in geld, knikkers, diensten of wat dan ook.

Succes allemaal!

Wederom met dank aan Astrawez voor de spelregels smiling smiley

7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2017 17:38 door D-C.
In 2016 ben ik iets fanatieker gaan spotten en heb ik een flickr-account aangemaakt. Ik heb enorm veel leuke auto's gespot en het viel ook niet mee om er twee te selecteren. Uiteindelijk heb ik deze twee foto's gekozen.

FIAT SEAT 133

13 november kwam ik deze originele Nederlander tegen. Niet in concoursstaat, maar misschien daarom juist zo leuk.

Mitsubishi Lancer Turbo

Tijdens mijn vakantie in de Achterhoek spotte ik deze erg fraaie Lancer Turbo. Deze is zoals jullie kunnen zien wel in een topstaat!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2016 09:20 door rzasa.
De leukste auto's heb ik dit jaar in Frankrijk gespot, jammer.
Dit jaar eigenlijk niet veel gespot, de laatste maanden zelfs niets in het WZJVBV topic geplaatst, maar deze twee spots wilde ik toch nog graag even inzenden.

Als eerste een Peugeot 205 Fourgonnette. In Frankrijk nog wel zo nu en dan te vinden, maar in Nederland zijn er maar enkelen. Deze Fourgonnette zag ik jaren geleden al eens staan in de omgeving van Steenwijk. Toen nog niet wetende wat het was. Dit jaar was ik in Steenwijk voor stage en ben ik er uit nieuwsgierigheid nog eens langs gegaan. Hij stond er nog altijd bij hetzelfde huis!
Peugeot 205 Fourgonette , 18-VD-ZP by Danny van de Streek, on Flickr
De tweede spot maakte ik een maand later in het jaar toen ik in de omgeving van Nieuwleusen reed. Ergens langs een weg stonden twee oldtimers te vervallen. De eerste was een Volvo, maar de tweede was een Vanden Plas 1500!
Vanden Plas 1500 , 85-RG-TT by Danny van de Streek, on Flickr
Mijn inzendingen:

Datsun 160 B De Luxe van 1977:

Ondanks het kenteken van 1986 wel een origineel NL auto,ik heb deze auto gekozen omdat er waarschijnlijk niet meer dan een handvol van over zijn die origineel NL zijn.

Chevrolet Camaro van 1968:

Deze auto heb ik gekozen omdat een origineel NL Chevrolet Camaro van de eerste generatie je niet vaak ziet,veelal zijn het geimporteerde exemplaren met een klassieker kenteken,die je tegenkomt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2016 19:05 door Charger.
In WZJVBV ook al een tijdje niet meer gepost, maar deze volgens mij nog wel:

Ford Falcon 2-Door Sedan 1964
Amerikaanse compact cars uit de jaren zestig zie je hier weinig en dat vind ik jammer, ze zijn qua ontwerp vaak beter in balans dan de grote sleeën. Vooral bij deze tweedeurs Ford Falcon kun je dat en profil goed zien. Heel fijn om tegen te komen en dan ook nog perfect qua tijdstip en fotolocatie.

Reliant Kitten Estate 1979
Zeldzaam en erg geinig, meer valt er eigenlijk niet te zeggen over deze vierwielige Reliant.
Nou dan zet ik mijn inzendingen er ook maar bij. Een voordeel; dit jaar heb ik weinig 'in het wild' gespot. Ik zat vooral naast de weg bij evenementen en ik merk dat zoiets mij al een heleboel auto's scheelt aan keuze. winking smiley

Allereerst;

Inzender: D' oh.
Auto: Pontiac Parisienne.
Bouwjaar: 1963.
Plaats: Zandvoort.

Beschrijving:
Deze Pontiac spotte ik toen deze net twee weken 'af' was. Dit hield in; volledig gerestaureerd! Voor zover ik na kan gaan slechts een twintigtal in Nederland met recente APK... Daarbij was het gewoon een leuke spot om te maken, mooi weer, leuke eigenaren en een 'leuk plaatje'!

Inzender D' oh.
Auto: Fiat 130-3200 Automatic.
Bouwjaar: 1974.
Plaats: Zwanenburg.

Beschrijving:
De leukste spots doe je op de meest onverwachte momenten. Zo zag ik deze Fiat eerst aan voor een 'uit-de-kluiten-gewassen' Lada. Mijn verbazing was groot toen het een Fiat met patina bleek te zijn! Een a-typische winterspot maar daarom des te leuker! Een op-het-nippertje inzending!

De keuze was relatief makkelijk dit jaar. Beiden gemaakt in Eindhoven.

Ik zag deze Lancia Delta (1983) al eens in het donker en besloot ter plekke nog eens terug te komen bij daglicht. De combinatie van de uitvoering (‘gewoon’ een 1300), het redelijk vroege bouwjaar, het origineel Nederlandse kenteken en de bijzonder slechte staat maakt deze spot voor mij uniek.

Ik kies voor deze Oldsmobile Super 88 (1957) omdat ik een zwak heb voor Amerikaanse klassiekers, omdat de staat simpelweg perfect was, omdat hij (zo bleek een paar dagen later) goddelijk klinkt en omdat hij als enige 88 in Nederland een “oud” kenteken heeft.
D-C
Inzenden kan tot en met zaterdag 9 januari 2017, 23:59 uur. Daarna kan men tot en met maandag 16 januari 2017, 20:00 uur stemmen door een top 3 te posten.

9 januari valt op een maandag winking smiley
Mooi initiatief D-C! Ik zat er vandeweek al aan te denken een topic te openen, maar gelukkig heb jij het nu al gedaan. thumbs up

Ik heb vanavond flink zitten spitten in mijn spots in het mapje "spots 2016", en nadat o.a. een DeTomaso Pantera, en een Ford Fiesta Supersport afvielen, kwam ik tot de volgende 2 inzendingen:

Als eerste ga ik voor een spot van mijn lievelingsmerk. Ik zag deze schitterende origineel Nederlandse Opel Kapitän uit 1954 zomaar in het wild rijden in Den Bosch. Nadat ik hem van achteren had vastgelegd had ik het geluk dat hij schuin achter mij moest stoppen voor het stoplicht. Half over mijn vrouw heen hangend kon ik deze foto maken. Naast dat ik dit een geweldige auto vind, vind ik het ook geweldig om te zien hoe deze mensen nog altijd van hun oude Opel kunnen genieten. Hij is namelijk van de huidige eigenaar sinds 1978!

Bij mijn tweede inzending ben ik afgegaan op de leuke reacties en hoeveelheid faves op Flickr. Het gaat om een Mazda 323 Sport uit 1985 in bijzonder goede staat. Ik zag deze Mazda geparkeerd in een woonwijk ergens in Arnhem.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2016 22:45 door Astrawez.
Boh, de inzendingen die er nu al zijn, zijn al erg leuk/goed zeg!

Voor mij was 2016 een goed spotjaar, echt een paar super goede spots gedaan, en dat maakte de keuze heel heel heel lastig.

Eentje stond wel vast:

1982 Talbot 1510 1.6 GLS, gespot bij de Ikea in Groningen.

Deze auto is al sinds 1985 bij de huidige eigenaar en is eigenlijk prachtig. Gewoon lang bij een eigenaar, die er ongetwijfeld van houdt, maar de auto is niet helemaal perfect. En toch straalt ie uit dat ie liefde krijgt. Nergens roest, gespoten wielen. En hij mag naar de Ikea, als pakezel.

De nummer 2 was wel heel lastig voor me, want er waren heel veel kanshebbers, exoten een paar hele mooie geďmporteerde klassiekers, nog meer leuke Ikea-spots, een paar Italiaanse klassiekers, gekke Amerikaanse camper en deze:

1968 Wartburg 353, gespot ergens op een snelwegparking tussen Utrecht en Harderwijk.

Deze origineel Nederlandse Wartburg kwam ik tegen na het "Nationaal Oldtimer Festival" mijn vriendin moest plassen dus we stopten. Toen we wegreden, gilde ze letterlijk "stoppppp, daar staat een oranje oude auto". Na de foto kwam de eigenaar eraan, en die vertelde dat deze originele Nederlandse auto een schuurvondst was, vol met onderdelen en dat hij hem net had gekocht, en nu onderweg naar huis was. Het was starten en lopen. Een echte liefhebber want hij had nog een Wartburg

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2016 13:38 door Pjötr.
Ik spot minder en minder, maar toch nog steeds wel een tweetal toppers gezien in 2016. Allebei notabene in Deventer

Allereerst deze origineel nederlandse Mazda 323 VAN uit 1984

En in begin 2016 deze Daihatsu Taft uit 1983, waarvan de eigenaar er drie heeft, waaronder een pickup! Toch wel de moeite waard

Het wordt nu al moeilijk kiezen.
Allereerst D-C bedankt voor het opzetten van de competitie.
Ik ben er eens goed voor gaan zitten om tot mijn uiteindelijke keuze te komen. Allerlei auto's passeerde de revue maar de een was geďmporteerd, de ander stond niet mooi genoeg op de foto, weer een ander heeft iemand inmiddels al ingestuurd dus hoeveel kans zou ik daar dan nog mee maken.
Goed, genoeg geluld tijd voor mijn inzendingen!

I - 1964 Opel Blitz F355

Deze origineel Nederlandse Opel is zijn leven begonnen als bescherming bevolking bus. In 1979 is hij omgebouwd naar camper met behoud van zijn originele kenteken. Ook de onverwachte locatie, gewoon langs een blinde muur in een woonwijk in Nijmegen, maakt dat ik hem inzend.

II - 1988 Citroën BX 16 Valve

Gewoon een BX als inzending? Nee een origineel Nederlandse, onverprutste BX 16V. Een kleine gok maar ik vond m bijzonder genoeg om die gok te wagen.
I - 2015 Dodge Challenger SRT
20160925_120422 by Flat412, on Flickr
Gewoon dik! en dan zoiets op nederlands kenteken rijden, dan ben je gewoon een held! thumbs up

II - 1957 DKW F93
20160904_125309 by Flat412, on Flickr
Deze orgineel nederlandse DKW stond zomaar tussen alle andere auto's bij de Ijsselhallen.
Dit zijn mijn inzendingen:

1. Een Princess 2200 HLS automatic uit 1979 in een prachtige kleur. Dit automodel is zo zeldzaam, dat het ook de eerste is die ik ooit zag rijden.

2. Een Renault 8 met zijn origineel Nederlandse kenteken uit 1970.

Oei, eerst vond ik het heel simpel. Gewoon de Talbot 1510 maar nu die Princesseye popping smiley
Wat een mooie spots al, rzasa, danny1995, Charger, 929V6, D' oh, afentoe, Astrawez, Pjötr, PedigreePaul, Gewoon Dirk, flat412 en XBXG! Jullie inzendingen zijn stuk voor stuk goedgekeurd. Kiezen zal inderdaad weer een crime worden, maar dat zijn alleen maar luxeproblemen.

afentoe
9 januari valt op een maandag winking smiley

Als je de regels hergebruikt gaat er nog weleens wat mis big smile smiley

Astrawez
Mooi initiatief D-C! Ik zat er vandeweek al aan te denken een topic te openen, maar gelukkig heb jij het nu al gedaan. thumbs up

Graag gedaan hoor! Ik ben heel goed in passief afwachten tot er wat gebeurt, maar ik brak daar maar eens mee winking smiley
Dan mijn eigen inzendingen:

Mitsubishi Colt 1400 GLX (1981) | Den Haag | 18 maart 2016

Toen ik deze Colt zag rijden, maakte mijn hart een sprongetje en spurtte ik erachteraan op de fiets. Gelukkig stopte de auto al gauw en zo kon ik de eigenaar op leeftijd, die 'm al sinds 1985 had, ontmoeten. De auto bleek te koop te staan en sinds juni vorig jaar heeft de auto inderdaad een nieuwe eigenaar. De auto zag er uitzonderlijk netjes uit en het betreft een zeldzame 1400.

Morris Minor Traveller (1968) | Den Haag | 10 augustus 2016

Het is ongetwijfeld geen onbekende verschijning in Den Haag: deze Morris Minor Traveller. Origineel Nederlands én van de eerste eigenaar, al bijna 49 jaar lang.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2017 13:56 door D-C.
Ideetje om met een top 5 te stemmen in plaats van een top 3? Dat maakt het kiezen misschien wat minder lastig en de uitslag representatiever.
929V6
Ideetje om met een top 5 te stemmen in plaats van een top 3? Dat maakt het kiezen misschien wat minder lastig en de uitslag representatiever.

Goed idee! thumbs up
Van de inzendingen tot nu toe kan ik geen top 5 maken (want ik vind ze niet allemaal even leuk). Als ik kijk naar de winnaars van voorgaande jaren, denk ik dat je met een top 3 in ieder geval een representatieve winnaar krijgt. Maar ik sluit me aan bij de meerderheid.
rzasa
(want ik vind ze niet allemaal even leuk)

De insteek van een top 5 is natuurlijk ook dat je je nummer 1 leuker vindt dan je nummers 2 t/m 5. Als je ze allemaal even leuk zou vinden, is het maken van een top 3 ook lastig.winking smiley
Joh...Het gaat mij er om dat ik best drie topspots kan kiezen, maar de nummer 4 voor mij minder interessant is, laat staan de nummer 5. De nummers 4 en 5, 6, 7 enzovoort (waarom niet een top 10?) staan voor mij dan min of meer in willekeurige volgorde.
Poll: Welke manier van stemmen heeft jouw voorkeur?
[*]Een top 3
[*]Een top 5
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Getuige de prachtige foto van (mijns inziens) o.a. XBXG's Renault en Pjötr's Wartburg zou ik (volgend jaar?) ook fototechnische 'Spot van het Jaar' willen zien! winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2017 18:23 door D' oh.
Skoda? Waar?

Wel een goed idee! Een kiekje maken is een ding, een echt goede foto nog heel wat anders en er zijn er hier genoeg die daar echt werk van maken (en daar misschien niet altijd waardering voor krijgen omdat dit forum toch in de eerste plaats over auto's gaat).
@PM
Skoda? Waar?

Wel een goed idee! Een kiekje maken is een ding, een echt goede foto nog heel wat anders en er zijn er hier genoeg die daar echt werk van maken (en daar misschien niet altijd waardering voor krijgen omdat dit forum toch in de eerste plaats over auto's gaat).

Ja, domdom. Ik zat toevallig net op Peter's Flickr-pagina te kijken waarop diverse Skoda's en Wartburg's na elkaar stonden. Ik denk dat ik daardoor in de war ben geweest. drinking smiley

EDIT:

Ik zat trouwens naar de Hall of Fame te kijken. Volgens mij waren dit de winnaars van 2011 en 2012:

2011:
XBXG - Volkswagen Scirocco - 1974.

2012:
Niels. - Saab 900 Safari - 1981.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2017 18:45 door D' oh.
Ik dacht al dat ik iets miste in de openingspost... smiling bouncing smiley
De Scirocco komt trouwens uit 1975.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2017 01:14 door XBXG.
XBXG
Ik dacht al dat ik iets miste in de openingspost... smiling bouncing smiley

Wat dan? tongue sticking out smiley
Bedankt D' oh! Ik wist niet dat de verkiezing al zolang meeging, de topics bestaan helaas niet meer.

En de mooiste foto van het jaar? Hoe moet dat eruitzien, dat iedereen ook zijn favoriete foto in plaats van spot inzendt? Als een bonus in deze verkiezing, waarbij iedereen een foto mag kiezen en gewoon de foto die het vaakst gekozen wordt wint?
Overigens zijn er ook nog geen vakantiespot en vakantiespot foto van het jaar verkiezingen smiling smiley

Ik mis overigens nog veel vaste spotters! Ik zal vrijdag/zaterdag eens inventariseren wie ik hier nog mis, die riskeert het ontvangen van een privé-bericht van mij, dus zend vooral iets in om dat te voorkomen!

Onder andere deze forummers hebben dit jaar hun spots met ons gedeeld in WZJVBV en nog geen spots ingezonden. Daar zitten toch een hoop vaste spotters tussen:

A.BRANDHORST
BMW auto
Bodo
cabriorob
CarphotographyNL
citroenAZU
der Magistrat
Elco
Erik Baas
Graad Raaijmakers
Joop053
Just23
Klassiekerrijder
Marki-VT
Martyn83r
Micha D.
MRS
n.kroon
Quadrifoglio Verde
Radar
skitmeister
spyderweb
Stif
the Fox
Timo1990
Twan238
Woedsel
Wouter82
Zombies

Huidige inzenders:
929V6
afentoe
AlbertsH
Astrawez
Baur
Charger
danny1995
D-C
D' oh
Escher
flat412
Gewoon Dirk
Gijs571
Joël D.
MWH
Niels.
PedigreePaul
Phoenixrood74
Pjötr
- Quatrelle -
Renault15.17
rzasa
Spekky
XBXG

7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-01-2017 16:28 door D-C.
2016 was het eerste jaar waarin ik wat actiever ben gaan spotten en ik deze spots ook op betrekkelijk regelmatige basis met jullie heb gedeeld. Ik waag dan ook voor de eerste keer mijn kans met dit duo:

Deze erg brute Lancia Fulvia Sport Zagato spotte ik afgelopen september tijdens de Tour de Pluriel in Paal (NL). Niet geheel origineel meer, maar wel period-correct aangepast! Het is bovendien deze eerste Fulvia Zagato die ik niet in een museum zie:

Als tweede inzending kies ik voor één van de vele behoorlijk geflopte samenwerkingen tussen twee GM-merken: 'the Caddy that Ziggs' oftewel, de Cadillac Catera. In essentie een gerebadgede Opel Omega B/C, die in Amerika als sport sedan (!) op de markt werd gebracht en bovendien volledig in Europa in elkaar werd geschroefd: de motoren waren afkomstig uit een Franse of Britse GM-fabriek, terwijl de wagen zelf in Rüsselheim (DE) in elkaar werd gezet. Een zeldzaam zicht zijn thuisland en al zeker in de Lage Landen!

Het valt nog niet eens mee een selectie van de eigen spots te maken, laat staan van de rest :-)

Ik hou het dit jaar bij twee Simca´s.
1. In perfecte staat, met heel bijzonder chroom op de bumpers.

2. Werkpaardje, maar nog goede staat. Aanhangertje voor ik meen Zundapps. En mooie setting, lekker compleet plaatje.

Gr Jeroen
Baur
Het valt nog niet eens mee een selectie van de eigen spots te maken, laat staan van de rest :-)

Wellicht een tip: ik houd een speciaal mapje op mijn pc bij, waar ik de meest geslaagde eigen foto's in zet. Aan het eind van het jaar hoef ik dan maar uit 10 ŕ 20 eigen foto's te kiezen. Dat scheelt een heleboel zoekwerk. winking smiley
Mijn spots waren dit jaar net niet op een hand te tellen. Twee keer een Nissan "Z", een Lancia Delta, een behoorlijk gare Estafette, een BMW 316, een Mini Clubman en een Renault 30.

Maar ok, ik zal er twee uitkiezen.

1. Deze Nissan 300 ZX zagen we tijdens een wandeling door Zandvoort. Een origineel Nederlandse zonder het bekende T-roof. Wat een strakke bak!

20161030_111955 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

Eigenlijk wilde ik als tweede de Lancia Delta nomineren. Maar gezien het feit dat er al een genomineerd is en dat mijn foto erg slecht / donker is, wil ik als tweede nomineren:

2. Renault 30 TS automatic. Op weg naar familie in Santpoort stond deze R30 ineens in de ochtendzon te schitteren. De kleurcombinatie, statig grijs met een donkerrood interieur, en de fantastische staat van deze auto, maakte me ineens bijzonder hebberig.

20161029_120815 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2017 21:27 door Renault15.17.
Renault15.17
1. Deze Nissan 280 ZX zagen we tijdens een wandeling door Zandvoort. Een origineel Nederlandse zonder het bekende T-roof. Wat een strakke bak!
[c1.staticflickr.com]

Prachtig ding, maar als ik me niet gruwelijk vergis is dat een 300ZX.
afentoe
Renault15.17
1. Deze Nissan 280 ZX zagen we tijdens een wandeling door Zandvoort. Een origineel Nederlandse zonder het bekende T-roof. Wat een strakke bak!
[c1.staticflickr.com]

Het staat ook wel vrij goed zichtbaar achterop.winking smiley
Leuk dat de Spot van het Jaar weer in gang is gezet. Bedankt, D-C!

Vanwege afstuderen en een nieuwe baan heb ik afgelopen jaar weinig tot niets gepost in het WZJVBV-topic. Wel heb ik af en toe nog auto's op de foto gezet. Ondanks het feit dat het minder spots zijn dan eerdere jaren, is het toch nog lastig kiezen... Deze twee foto's wil ik graag inzenden voor de verkiezeing:

1. 1987 Nissan Bluebird 2.0 SLX Van | Utrecht | 5 juli 2016

Nadat ik mijn vrouw had weggebracht voor een sollicitatiegesprek, wandelde ik een rondje door de buurt. Daar trof ik deze Bluebird Van aan. Grijs kenteken-uitvoeringen vind ik altijd fantastisch, zeker een zeldzame versie als deze. Volgens het register van grijskentekenhatchbacks, dat ik een tijdje heb bijgehouden, is dit de enige Bluebird op grijs kenteken in Nederland. Daarnaast zag de auto er nog vrijwel als nieuw uit en vind ik de foto goed gelukt!

2. 1985 Talbot Horizon 1.3 LS Ultra | Veenendaal | 13 april 2016

Begin dit jaar fietste ik een aantal keer in de week van mijn stage in Veenendaal naar Ede. Regelmatig nam ik niet de kortste weg, in de hoop leuke auto's tegen te komen. Dit is daar een mooi voorbeeld van: een prachtige Talbot Horizon in originele staat. Al sinds 1990 bij dezelfde eigenaar en nog een leuk actiemodel ook. En de organisator van deze wedstrijd tipte me om 'm in te zenden smiling smiley

Anonieme bezoeker
Re: Spot van het Jaar 2016!
04-01-2017 14:46
Eerlijk gezegd was ik het een beetje vergeten, maar ik zal vanavond ook eens mijn spots doorspitten en mijn inzendingen posten smiling smiley
Ik heb volgens mij niet veel gepost afgelopen jaar, maar zal eens kijken of er iets behoorlijks tussen zit. Ik zie nu in ieder geval al inzendingen langskomen waar ik lastig tegenop kan vermoed ik drinking smiley.
Anonieme bezoeker
Re: Spot van het Jaar 2016!
04-01-2017 17:50
Voor mij is het eerlijk gezegd niet echt een spannend jaar geweest qua spots, maar bij deze mijn inzendingen:

1. 1972 Volkswagen 1500 Fastback

Mijn eerste inzending is deze klassieke VW. Helaas wordt de charme van deze auto niet echt goed weergegeven door de kwaliteit van de foto, ik had alleen mijn telefoon bij de hand, maar wat een gave wagen is het toch. Ik denk tevens dat de eigenaar ook nog in het bezit is/was van een VW Karmann die ik ook al eens eerder bij dezelfde Lidl hier in het dorp heb gespot.

2. 1988 Toyota Starlet 1.0 SXL 5 Speed

Een Starletje maar? Ja, "maar" een Starletje. Ik kwam dit wagentje tegen in het Zeeuwse Goes, en man, wat was ze fantastisch! Heerlijke tijdcorrecte accessoires en wat zag ze er toch stralend uit. Bijna als nieuw zelfs.
Ik heb niet de verwachting te winnen, maar wie niet waagt, wie niet wint.

Mijn eerste inzending is deze prachtige Impala SS uit 1996. Voor mij toch wel een van de meest begeerlijke auto afkomstig uit Amerika. Gespot in Zandvoort.

Mijn tweede inzending is deze Toyota Cressida uit 1981 gespot in Delft.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2017 21:00 door Joël D..
D-C
Onder andere deze forummers hebben dit jaar hun spots met ons gedeeld in WZJVBV en nog geen spots ingezonden.
Wouter82

Pfoe, meer dan twee spots heb ik volgens mij niet geplaatst. Eens zien of ik ze überhaupt nog kan terugvinden smiling smiley
Ik heb afgelopen jaar niet heel veel geplaatst en ik heb ook niet echte uitschieters gespot.
Maar onderstaande 2 zijn wel bijzonder genoeg om nog eens te laten zien.

In februari in Zwolle deze Volvo 262 Coupe Automatic, 1979

In juni in de nieuwe wildernis deze Vauxhall Victor 2300 SL, 1974
Wat zijn er al geweldige inzendingen binnengekomen!eye popping smiley Ik heb niet de illusie dat ik ook maar enige kans maak om de titel te winnen, al helemaal niet omdat ik veel minder actief spot dan enkele jaren geleden. Toch heb ik twee kandidaten gevonden die volgens mij wel de moeite waard zijn.

Op de eerste plaats een recente spot, een Mazda 616 uit 1973. Voor mij is hij bijzonder vanwege de combinatie van zeldzaamheid en origineel Nederlands en omdat hij gewoon midden in Den Haag geparkeerd stond.

Als je begin april een fietstochtje gaat maken verwacht je dit niet aan te treffen: een Sunbeam Sports (meer informatie heb ik er niet over kunnen vinden) uit 1927. Hij stond achteloos tussen moderne auto's geparkeerd. Let ook op het enorme formaat!
Ik heb dit jaar wel eea gespot maar niet gepost geloof ik, dus ik heb geen inzending. Maar ik had toch nooit tegen de anderen opgekund, dus zo erg is het niet winking smiley
Poeh, lastig weer. Al die foto's doorbladeren... Er is wel eens gereageerd dat een spot SvhJ-materiaal zou kunnen zijn, maar die heb ik niet opgeslagen en ik heb geen zin om daar naar terug te zoeken. Ik kies dus maar mijn persoonlijke toppers. In de gauwigheid scannend laat ik dan nog heel wat opties open. Maar een Simca 1301 staat er al, net als de Fuego (al is die 'van mij' van eerste eigenaar), die vallen af. De 'vergeten' Fuego tussen R9 en Daihatsu 850 om die reden ook. De Ascona cabriolet is al vaker gespot door Tim, dat is dus ook niet uniek. Van de Honda N600 vind ik de foto niet goed genoeg, hoewel hij de meest populaire niet-explore foto is op mijn Flickr. Daarmee bega ik misschien een fout, maar het is ook geen persoonlijke topper van mij dus so be it. De Chevrolet Fleetline vind ik zelf wel helemaal geweldig, maar is om één of andere reden toch niet echt blijven hangen.

Dan kom ik uit bij de MG Magnette die ik geheel toevallig tegen het lijf liep, tijdens een gezellig rondje lopen met mijn vriendin door het dorp van mijn ouders. Hij schijnt wel evenementen te bezoeken, maar zo in het wild in een woonwijk vond ik het toch heel speciaal, zo'n ONK MG.

MG Magnette ZA 1954 (RK-25-25) by MilanWH, on Flickr

En deze was makkelijk om te kiezen, hoewel er al relatief veel Mazda's langs zijn gekomen. Vergeten grote Japanner, station, grijs kenteken, jaren stilgestaan. Helemaal top. Ik had me nog zo voorgenomen om eens een rondje te fietsen zonder auto's te spotten, maar voor deze maakte ik een uitzondering.

Mazda 929 Van 2.0 1987 (BX-46-ZF) by MilanWH, on Flickr
929V6
afentoe
Renault15.17
[c1.staticflickr.com]

Het staat ook wel vrij goed zichtbaar achterop.winking smiley

Excuses voor dit vrij domme foutje! Tijdens het typen van het bericht zat ik me af te vragen of dit niet ook een Datsun had kunnen zijn en wanneer nu precies die overgang plaatsvond. Wellicht was ik daardoor "van het padje" nut smiley
Jeetje, als ik zo de spots zie die al ingediend zijn, dan gaat het nog een hele harde dobber worden voor wie als winnaar uit de bus komt en ik denk dat er ook niet één spot is die er bovenuit zal springen.

Voor mij stond al vast dat deze Triump Acclaim uit 1982 in het lijstje terecht zou komen; origineel Nederlands, zeer zeldzaam en onbekend model (voor mij in ieder geval), een echte curiositeit en in een prachtige staat met een hele vriendelijke eigenaar, waarbij het ook nog extra leuk is om hem totaal onverwacht tegen te komen:

Er waren daarna veel mogelijkheden, origineel Nederlands was toch wel een voorwaarde en ook echt een spot die redelijk onverwacht kwam, voor echt dat 'spot-gevoel'. Op een mooie zomerdag in augustus kwam ik bij uitspanning 'het Engelse Werk' dan deze prachtige Vauxhall Firenza uit 1971 tegen, wederom een auto van Engelse makelij. Volgens de eigenaar één van de twee overgebleven in Nederland en voor mij weer een model dat ik nog niet echt kende, maar wel heel fraai vindt:

Succes iedereen met de verkiezing en de (moeilijke) keuzes!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-01-2017 19:59 door AlbertsH.
Ik heb net wat forummers gestalkt met een herinnering aan de spot van het jaar-verkiezing, iedereen heeft dus nog tot en met morgen de tijd om wat in te zenden!

Ik heb zelf overigens een van mijn inzendingen gewijzigd, dus er is een vacature vrijgekomen voor een Renault Fuego, Milan smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2017 14:35 door D-C.
Alhoewel ik al langere tijd niet meer mijn nwe spots hier post, wil ik wel een eerder geplaatste spot hier kwijt, een Renault 18 GTL uit 1983 welke in de parkeergarage in de IKEA in Utrecht geparkeerd stond. Vroeger op elke straathoek te vinden, nu een zeldzaamheid, zeker met een ONK. Als klassieker nog betaalbaar, als je er eentje kan vinden.

1983 Renault 18 GTL by Eelco v Manen, on Flickr

En als tweede deze Renault 5 Alpine Cup uit 1977. Uitgerust met rolkooi. Niet omdat ik zelf ook een R5 bezit, zijn het een eenvoudige uitvoering, maar omdat dit wagentje toch nog steeds een van de meest aaibare spots is van afgelopen jaar. Daarom.

Renault 5 Alpine Cup 1977 by Eelco v Manen, on Flickr

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-01-2017 16:05 door - Quatrelle -.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.