Nog even over BMW's.. zag gisteren twee keer zoeen rijden. Wat zijn die driehoekjes in de bumper vreselijke verstorend en lelijk.
Welke mafklapper dat nou weer bedacht heeft...

je moet gewoon wel een M sport doen want dan ben je daar vanaf.

Die roosters zijn echt niet mooi inderdaad. Net als veel andere automerken heeft BMW ook steeds meer en meer onnodige frutsels en lijnen. Dat roostertje is een mooi voorbeeld wat in mijn ogen niets toe voegt aan het design. integendeel. Op de estate heb je ook die rare hoekjes. bij een non-M sport.

Even beetje compensatie voor de BMW's bovenaan

Bij BMW zijn ze het spoor bijster. Zo'n Insignia vind ik enorm dik, zeker zo'n vijfdeurs! thumbs up Is wel een lel van een bak trouwens, een straat verder staat er eentje. Wat een slee.
Ja zo'n insignia is gewoon formaatje A6, 5-serie, E-klasse

maar beetje fatsoenlijke kleuren zoals deze zijn toch wel erg zeldzaam

Als we het over overbodige lijnen gaan hebben, dan spant Citroen met C4 en nieuwe C5 echt wel de kroon.
Vouwen, deuken en uitstulpingen bij de vleet.
AsconaGT
Ja zo'n insignia is gewoon formaatje A6, 5-serie, E-klasse

maar beetje fatsoenlijke kleuren zoals deze zijn toch wel erg zeldzaam
Inderdaad is een Insignia lang, de langste van het genoemde rijtje. Of hij ook de ruimste is durf ik niet te zeggen, maar in ieder geval ruim genoeg op de achterbank. Mijn kinderen zitten daar prima. Ik kan zelf ook prima achter mijzelf zitten, en ik ben niet klein (1m98).

Kleuren is inderdaad wel een uitdaging. Ik had liever wat meer kleur gehad dan mijn huidige grijs, maar moet wel zeggen dat het beter staat dan verwacht. Het is niet oude-mannen-grijs. Helaas heb je 2de hands niet veel keuze. En als ik dan moet kiezen tussen een andere kleur of leuke gadget binnen in, ga ik toch voor de gadgets.
Best een mooie auto, maar de achterkant vind ik niet helemaal gelukt. De ruitenwisser aan de achterzijde is volgens mij een optie. Ziet er wat mij betreft niet uit en met zo'n vlak liggende achterruit kun je denk ik ook prima zonder.

Zo'n Insigna moet je nooit nieuw kopen als particulier als je ziet wat ze jong gebruikt nog kosten. Dan zijn ze overigens wel weer interessant.

Zo'n Insigna moet je nooit nieuw kopen als particulier als je ziet wat ze jong gebruikt nog kosten. Dan zijn ze overigens wel weer interessant.

ja dat zijn echte afschrijfkanonnen. Dat geld overigens voor de meeste grote D segment bakken. Gebruiks inderdaad zeker interessant. zeker als je gewoon lekker wat ruimte wil, veel luxe, moderne technologie en gewoon een degelijke auto wil zonder poespas.

Ik vind uitsluitend de leukere modellen erg mooi en misschien ooit hier wle op de oprit. Maar dan een Mooie GSI met 4x4, dikke 2.0 Turbo, fijne stoelen, goede remmen, veel luxe, etc.

maar wat een geld in NL

En in duitsland kunnen ze er ook wel wat van

Nog mooi wat jaartjes laten afschrijven

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-04-2021 15:11 door AsconaGT.
AsconaGT

ja dat zijn echte afschrijfkanonnen. Dat geld overigens voor de meeste grote D segment bakken. Gebruiks inderdaad zeker interessant. zeker als je gewoon lekker wat ruimte wil, veel luxe, moderne technologie en gewoon een degelijke auto wil zonder poespas.

En in duitsland kunnen ze er ook wel wat van

Nog mooi wat jaartjes laten afschrijven
Zoveel geld, en dan geen adaptive cruisecontrol.... Dat is dan weer jammer....
Mooi, maar inderdaad wat een geld!

Collega haar man heeft net een nieuwe 5 serie besteld.. Man, dat is ook een machine zeg.
Mijn broer was hier vanmiddag ook nog; centrale vergrendeling werkt nu weer als normaal bij zijn F31. Sporadisch ging hij niet op slot (maar alarm werd wel geactiveerd)

gelukkig garantiewerk, hij mocht het gewoon lokaal bij een bosch garage laten repareren. Kosten; 680 euro. Dat bewijst maar weer; er zit zoveel op en aan een auto, kosten lopen zomaar hoog op. Ook bij een jonge auto met niet al te veel km. Neem gewoon garantie. smiling smiley (of zeur niet nadien) tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-04-2021 16:39 door AsconaGT.
Zekers mee eensch! Wij wilden ook gaan kijken bij een 1 serie, maar na wat reviews van het autobedrijf besloten daar niet een te gaan kijken. Niet Bovag aangesloten, garantie kon je extra bijkopen bij een externe partij en als je de reviws las dan haalde je er heel veel uit dat de auto wordt gewassen en te koop gezet zonder te kijken naar eventuele "probleempjes". Daar betaal ik dan wel graag iets meer voor.

Mooi dat het is opgelost!
De oudste word in juli 4, en hij is helemaal weg van zijn skelter die overal mee naar toe gaat. Maar die begint nu te klein te worden dus even op zoek naar een wat groter model als hij jarig is straks.

Kom ik gewoon hybride skelters tegen nut smiley het voor kinderen, bizar. . Los van de bizarre prijs nut smiley
Mogguh!

Gisteren zijn de kavelgroottes bekend geworden van het nieuwbouwplan: 11 van de 13 2-kapper-kavels zijn minstens 340m2.
Niet gek, maarja; ben je de eerste ton al kwijt smiling bouncing smiley

Collega haar man heeft net een nieuwe 5 serie besteld.. Man, dat is ook een machine zeg.
Erg mooi spul! Onze baas heeft sinds kort een 530e met M-pakket: mooie wagen thumbs up

gelukkig garantiewerk, hij mocht het gewoon lokaal bij een bosch garage laten repareren. Kosten; 680 euro.
We hebben ook nog een paar dingetjes bij de Volvo, maar niet alles onder garantie dus kan niet lokaal worden gerepareerd (want kost hem dan extra geld) dus daarvoor moet ik nog weer een keer naar Schoonhoven winking smiley

@ Joost: hybride skelters...allemachtig. Vroeger waren die dingen 'normaal' al levensgevaarlijk grinning smiley heb wel eens een gekneusde fout eraan over gehouden door er te onbenullig mee om te gaan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2021 11:50 door Sanoma.
Ook hier zijn we aan het oriënteren voor de 4-jaars cadeau..op de nominatie staan en trampoline, een speelhuis of een fiets.
Waar de voorkeur van mevrouw ligt is wel heel duidelijk..winking smiley

hybride skelters

En dan maar klagen dat onze kinderen steeds dikker worden...over dikker worden gesproken. Vanuit ons werk is een fitplan gestart en hebben we zo'n Fitbit horloge gekregen en doen we nu een competitie met punten en wandelkilometers. Dat werkt tot nu toe wel simulerend en ga er nu twee keer per dag flink op uit!

Gisteren zijn de kavelgroottes bekend geworden van het nieuwbouwplan: 11 van de 13 2-kapper-kavels zijn minstens 340m2.
Niet gek, maarja; ben je de eerste ton al kwijt

Das mooi ruim; maar jah dan is gelijk de vraag past het nog binnen budget..winking smiley
Hybride skelters nut smiley
Die kleintjes hebben toch energie genoeg om zelf te trappen? big smile smiley
Berg is van oudsher al wel hét merk dacht ik? thumbs up

@ Gerwin, wel ingeschreven voor het project?
Geen idee of 340 m2 normaal is voor een twee-onder-een kapper, lijkt me prima maar niet te groot toch?

Ook hier zijn we aan het oriënteren voor de 4-jaars cadeau..op de nominatie staan en trampoline, een speelhuis of een fiets.

Fiets moet een kind in ons land toch eigenlijk sowieso wel hebben toch?
Wij hebben ook een grote trampoline in de tuin, hebben de vorige bewoners achtergelaten, en die is bij de kids die op bezoek komen toch wel favoriet.
Denk dat ze met een speelhuis wel wat langer zoet is qua spelen, is iets minder vermoeiend >>> dus meer rust voor papa en mama smiling smiley
Hier was de trampoline altijd een succes! Fiets heeft ze vorig jaar gekregen, maar ze moet eigenlijk alweer een nieuwe nut smiley.

@ Gerwin, wel ingeschreven voor het project?
Geen idee of 340 m2 normaal is voor een twee-onder-een kapper, lijkt me prima maar niet te groot toch?
We wachten nog steeds totdat de inschrijving open gaat. Dit plan heeft al bijna een jaar stilgestaan door de stikstofcrisis, daarna problemen met de aanbesteding en daarna zou begin maart de inschrijving uitgesteld maar dat is vanwege 'technische redenen' uitgesteld naar mei...

340 zou ik er blij mee zijn; bij de oud-nieuwbouwhuizen die te koop komen (uit een ouder plan) zit maximaal 300m2

Das mooi ruim; maar jah dan is gelijk de vraag past het nog binnen budget..winking smiley
Nouja, standaard brochure nieuwbouwwoningen zitten op ongeveer 200.000 euro (excl. perceel) en dan wordt het gewoon gebouwd volgens de standaarden van het bestaande ontwerp.
Moet je nog wat met wat extra ruimte/uitbouw, keuken, tuin, etc dus op 360 zit je al gauw. Als het daarna nog verder uitloopt met zaken, wordt het wel spannend winking smiley

Vanuit ons werk is een fitplan gestart en hebben we zo'n Fitbit horloge gekregen en doen we nu een competitie met punten en wandelkilometers.
Goh, wat geinig idee!
Mijn vrouw heeft sinds kort zo'n Xiaomi fithorlogegeval (18 euro in de aanbieding) werkt leuk moet ik zeggen!
B Real
Hybride skelters nut smiley
Die kleintjes hebben toch energie genoeg om zelf te trappen? big smile smiley
Berg is van oudsher al wel hét merk dacht ik? thumbs up
We hebben deze een paar jaar geleden gekocht voor onze zoon, nu rijdt onze dochter er op. Ik moet zeggen, geweldig apparaat. De stuurinrichting lijkt haast wel van een kart! Het rijdt ook haast als een kart, bijzonder wendbaar, en een fatsoenlijke rem.

Nu onze zoon wat groter is hebben we een grotere Berg gekocht, daar kan ik zelfs op rijden kwa gewicht. Tweede hands zijn ze nog wel enigsinds te betalen.
Skelters..... is voor iedere vader toch weer een terugblik op zijn eigen jeugd. grinning smiley

Over auto's gesproken, er zijn binnen het bedrijf hier ook 3 nieuwe ID 4's besteld.
Was de enige moderne EV die een ruime actieradius biedt (77kw pakket) en mede door duitse subsidie ook zakelijk aantrekkelijk. Heb de Skoda variant nog geopperd, maar die is dit jaar al niet meer leverbaar.

Gisteren nog een klant op bezoek gehad met een Grandland 1.2T. Die had die auto van een collega over gekregen als voorloopauto op zijn, ook ID4.
Hij was super enthousiast over de auto. Ruim, voldoende vlot, zuinig....en hij kon er erg goed in zitten.

Ik zit met de Cabrio nog een beetje te dubben wat te doen. Hij is nu 18 jaar oud, heb hem alweer een jaar of 5 in bezit. In die tijd zijn wel wat standaard beurtjes uitgevoerd en banden vervangen, maar nog nooit geen groot onderhoud. Dus ook niks aan zowel de Distributieketting als de Multiriem??
Normaal is die ketting redelijk onderhoudsarm, maar ik twijfel of ik de Multi riem niet preventief moet vervangen. Die zal wel een X-aantal jaar oud zijn, dus kan ook poreus worden. Gezien de Cabrio dit jaar en zeer waarschijnlijk volgend jaar de caravan moet gaan trekken naar Oostenrijk mag hij wel aan de bak.

Punt is wel dat de Cascada nog door mijn hoofd blijft spoken. Kans dat die er toch een x gaat komen is wel best groot, mocht ik tegen de gewenste uitvoering aanlopen voor een redelijke prijs. Omdat dat laatste ook mee speelt, is de wissel in de winter aannemelijker als in de lente.
Ik zou mijn vakantiepret toch niet bederft willen zien worden door een geknapte riem ergens onderweg eerlijk gezegd. Onderdelen zijn de kosten niet lijkt mij en wellicht is het vervangen van het hele zaakje bij een wat oudere auto ook eenvoudiger en dus ook goedkoper, wellicht de lokale universele garage eens vragen wat het moet kosten?
Kost wellicht een paar honderd euro maar dan ga je wel met een gerust hart op vakantie. Komt er binnen nu en een paar maanden een Cascada voorbij dan is het zonde van de centen, rijd je onverhoopt nog een jaar (incl vakantie) door dan doet het al wat minder pijn in de portemonnee.

@ Skelters, ze zijn wel wat veranderd en moderner geworden zie ik. Mooi spul!
Vriend van mij heeft eind vorig jaar een cross brommertje gekocht voor zijn zoontje (goedkoper dan zo'n skelter overigens!). Motortje is niet veel meer dan die van een kettingzaag, precies genoeg om leuk mee over een grasveld te crossen. Geweldig om te zien hoe ze eerst wat onwennig zijn en een aantal weken later amper angst kennen big smile smiley
Die moet er t.z.t. ook maar komen voor die van ons, kan hij mooi crossen bij opa en oma in het land tussen de paarden grinning smiley
Ik ben altijd wel van het principe dat de kids niet teveel verwend moeten worden.
Als ik dan zie dat onze buren voor hun kind van 2 al een trampoline, schommel, speelhuis, zandbak en glijbaan in de tuin hebben vind ik ook dat je kan overdrijven...wij wandelen veel met onze kinderen en zoeken dan wel een speeltuin op..veel beter voor onszelf en de kinderen.

Berg skelters zijn leuk. Mijn nichtje heeft er ook een. prijzig ding maar als ik dan zie hoe zo'n ding snel afgerausd wordt...grinning smiley

Hier was de trampoline altijd een succes! Fiets heeft ze vorig jaar gekregen, maar ze moet eigenlijk alweer een nieuwe

Trampoline staat ook op één; huidige fiets is ook al te klein geworden maar eerst de zijwieltjes er maar vanaf en dan wat nieuws...winking smiley

Normaal is die ketting redelijk onderhoudsarm, maar ik twijfel of ik de Multi riem niet preventief moet vervangen. Die zal wel een X-aantal jaar oud zijn, dus kan ook poreus worden.

Ken je het verhaal nog van mijn Clio 16V waarbij ik tijdens onze vakantie op de autobahn in Duitsland gestrand ben met een geknapte multiriem en de motor in de soep en heel veel geluk heb gehad dat ik nog net de auto op de vluchtstrook kon krijgen? Die riem was de garage ook vergeten te vervangen. Volgens mij beeldend genoeg..smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2021 13:56 door rjthefrisian.
Ik heb blijkbaar twee keer mazzel gehad. De vorige Insignia vond multiriemen zo lekker dat die er twee keer afgelopen zijn. Eerste keer op de A31, ineens laadstoring en een wat zwaarder sturende auto. Aangezien de riem niet de waterpomp aan dreef rustig doorgereden naar de eerst volgende parkeerplaats en daar Opel service gebeldt. Tot mijn verbazing zijn multi-riemen iets dat dealers niet standaard op voorraad hebben, dus moest de auto naar een andere dealer gebracht worden. Uiteindelijk duurde het monteren maar 10 minuten, het wachten tot die aan de beurt was vele malen langer.
De tweede keer was ik net thuis waarbij ik de motor een raar geluid vond maken. Bij het open maken van de motorkap lag er ineens de resten van een multiriem op de straat...
Een reden om de auto weg te doen was dat de riem steeds sneller versleet, bij de laatste beurt hadden de ze riem opnieuw vervangen wegens slijtage, naar 2000 km zag de riem er uit alsof die er al een 100.000 km op zat.
Middag!
Skelters zijn leuk: ik kreeg op mijn 7e verjaardag een nieuwe Berg skelter, dat was in 1993 en toen was Berg nog een klein bedrijfje gevestigd op een boerderij. Ik had één van de eerste skelters met grote wielen achter en kleine wielen voor. Hij staat nog steeds bij m'n ouders. Paar vrienden hadden ook skelters en ik heb er erg veel lol mee gehad. Mijn vader heeft zelf aanhangwagens gemaakt, ik had er vijf waaronder een schamelkar. En ze konden ook allemaal achter elkaar! Nou, dan leer je wel achteruitrijden met een aanhangwagen! thumbs up
Top tijd!

Multiriem: sja, als die gaat kan ie soms andere dingen meenemen, al is dat in het geval van een distributieketting iets minder waarschijnlijk.

Trampoline hebben ze bij de buren waar hij geregeld op gaat. Mijn ouders wonen vlakbij die hebben ook zo'n ding dus laat zo'n trampoline maar lekker bij een ander grinning smiley Speelhuisje weet ik niet of hij er zo dol op is. Fiets heeft hij vorig jaar gekregen verjaardag, dat gaat al als een speer, zonder zijwieltjes met een mega tempo. Als je op de openbare weg rijd krijg je soms een hartaanval in het verkeer met remmen en sturen , nut smiley maar gaat altijd goed grinning smiley was overigens 2e hands ding die er nog als nieuw uit ziet. Super trots is hij er op.

En die skelters van berg zijn inderdaad DE skelters. Nu heeft hij een kleine van berg. 2e hands gekocht, maar ziet er mooi uit) En ondanks er wild mee omgegaan word ziet hij er nog steeds goed uit. je merkt gewoon de degelijkheid. Ik zet hem altijd wel droog binnen. Dus heb wel een lichte voorkeur voor dat merk. Maar die kosten ook zo een 400+ euro.

En ben niet zo van het verwennen (ze krijgen echt al super veel), en hoef ook niet alles per se nieuw te kopen. Heb nu eentje gezien die zo goed als nieuw is voor 200 euro. Misschien dat maar overwegen

@ multieriem. Is eenvoudig te vervangen hoor. Kost de wereld niet. Bij veel auto's kun je ook makkelijk controleren op droogtescheurtjes. Bij mijn e46 zag ik ze wel, heb het toen laten vervangen. Riempje was nog geen 20 euro en vervangen (zwart) ook 20 euro, nog geen uurtje werk. Daar wil ik geen gedoe voor hebben.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2021 20:31 door AsconaGT.
Over multiriem gesproken: ik heb bij de Golf 2 zelfs eens op straat, zonder krik, de dynamo vervangen. M was gestrand met een kapotte dynamo. Andere dynamo geregeld, en 's avonds naar Zaandam gereden om 'm te monteren en daarna met twee auto's naar huis gereden. Bij zulke simpele auto's kon dat gewoon op straat zonder krik smiling smiley

@ multieriem. Is eenvoudig te vervangen hoor. Kost de wereld niet. Bij veel auto's kun je ook makkelijk controleren op droogtescheurtjes. Bij mijn e46 zag ik ze wel, heb het toen laten vervangen. Riempje was nog geen 20 euro en vervangen (zwart) ook 20 euro, nog geen uurtje werk. Daar wil ik geen gedoe voor hebben.
Dat valt nog heel erg mee Joost. Weet wel dat de D-riem vervangen prijzig is, maar had deze ook hoger ingeschat.

Dan ben ik het helemaal met jullie eens, en laat ik garage er strax bij de APK/beurt wel extra op letten of we die riem niet preventief vervangen moeten. thumbs up
Heb het met Siggie ook gehad, in Italië. Wss geknapt in een stadje en eenmaal buiten de stad op een kaarsrechte weg is blijkbaar de druk weggevallen van de stuurbekrachtiging.
Toen na 3km de eerste flauwe bocht kwam moest ik echt aan m’n stuur hangen om de bocht door te komen.
Ben toen stapvoets naar de camping gereden en daar de anwb gebeld. De man van de afspleepdienst haalde de riem ook zo onder de motorkap vandaan...

@berg: het zit nu in Ede op het industrieterrein, best groot bedrijf geworden thumbs up
Ik zou die riem ook gewoon even laten checken, ik weet neit wat hij bij jouw cabrio aandrijft maar de kosten voro vervanging zullen denk ik niet zo hoog zijn. Bij de 1 serie ook laten doen 2 jaar terug, was een paar tientjes.

Ik had vroeger ook een skelter, heerlijk! lekker rondsjeezen met dat ding, kon tegen een stootje en had er ook een karretje achter die mijn vader had gemaakt. Toevallig laatst nog foto's van gezien toen we aan het pakken waren voor de verhuizing.

De kans dat het een 1 serie wordt groeit met de dag, ik krijg van K. nu zelfs foto's toegestuurd als ze een mooie heeft gezien, zowel te koop als onderweg.

Mineral grau, M pakket, liefst shadowline en 17-18 inch. liefst een 120i, maar die zijn schaars, een 116 of een 118 is een 3cilinder, maar zover ik kan vinden zonder gote problemen bij goed onderhoud. Navigatie type vind ik niet zo spannend, die kan je relatief makkelijk laten veranderen naar een versie die ook Apple carplay ondersteunt waarbij je kan switchen tussen de 2 systemen. Een afneembare trekhaak kan er ook onder. we gaan binnenkort even proefrijden, dit weekend helaas geen tijd, dan komen ze de keuken doen. maar volgend weekend wel.
Dan maar iets minder ruimte, maar dat is niet erg lijkt me. Belangrijkste is dat je je goed voelt bij een auto en zo te horen is de keus al gemaakt door de vrouw des huizes big smile smiley big smile smiley

Berg: dat is inderdaad een flink bedrijf geworden inmiddels!
Ik was echt verbaast hoe snel ze zo'n riem kunnen vervangen, het was echt inderdaad minutenwerk. Als je het ook op zoekt op internet is het ook maar een paar stappen. Spanner indrukken en blokkeren, riem er af, riem er op en blokkering weghalen.

Scheelt misschien dat er in een Insignia ook nog best wat ruimte is rond de motor.

Sturen op lage snelheid was wel een uitdaging zonder stuurbekrachtiging. Op zich ging het op de snelweg eigenlijk prima, maar op de parkeerplaats de oprijwagen op sturen was een beste uitdaging. Die 245 brede banden hielpen natuurlijk ook niet mee.
EVV
Ik was echt verbaast hoe snel ze zo'n riem kunnen vervangen, het was echt inderdaad minutenwerk. Als je het ook op zoekt op internet is het ook maar een paar stappen. Spanner indrukken en blokkeren, riem er af, riem er op en blokkering weghalen.
Doet me denken aan dat bekende filmpje van de snaar bij een Kever vervangen. Bij draaiende motor, met een schroevendraaier big smile smiley
Weet je het zeker Jimmy?

Jullie hebben liever een 118i met 3pitter 136 pk dan een lekkere 320i viercilinder met 180 pk?

Ik wist het wel...winking smiley

En op de 3 mocht geen m pakket en op de 1 wel...vrouwenlogica..grinning smiley

Maar jah..vrouwen he...mijn vrouw rijdt liever ook niet te groot. In de Astra heeft ze nog vrijwel nooit gereden...
Dus ik snap het ook wel weer maar de 3 lijkt me zoveel meer auto.
Als gezinsauto is een 3-serie de veel geschiktere auto. Zonder kinderen had ik denk ik een lekker 1-serie gekocht. Ruimte achterin en kofferbak zijn dan minder relevant.
1-serie met B38 3-cilinder is een fijne combi hoor. Betrouwbare en lekkere soepele motor. Liever een 118LCI dan een 116i of 120i met oude motorengeneratie.
Overigens is de automaat in de 118i wel echt een must hoor.
Wat ik niet echt snap. De Megane gaat er dan uit ( zo "snel" al weer? ) en zou dan vervangen worden door een 1-serie?
Maar dan hebben jullie 2 1-series? Of heb ik wat gemist?
Want dan zeg ik zet K+L lekker in de huidige 1-serie en koop een mooie 3 "voor jezelf" of wanneer je met hele gezin op pad moet.

Jullie hebben liever een 118i met 3pitter 136 pk dan een lekkere 320i viercilinder met 180 pk?

Ik wist het wel...

Ik ook! zelfs zonder kinderen zou ik altijd een 3 serie verkiezen boven een 1 serie.

En als het dan toch een 1 serie is, dan niet de 3 cilinder; hoe goed die ook mag zijn voor een 3 cilinder. Misschien meer iets psychisch grinning smiley

Maar je hebt die andere 1 serie toch ook nog? Je kunt ook de megane verkopen en dan met jou 1 serie door blijven rijden. Waarvoor was de megane eigenlijk aangeschaft destijds? big smile smiley
Nee ze gaan er allebei uit toch? Jimmy gaat op de fiets naar werk begreep ik. En over een paar jaar met de vierzits cabrio als de kitcar wordt ingeruild cool smiley
Klopt hoor. Heb jimmy eerder iets van 2 naar 1 horen zeggen.

En als het dan toch een 1 serie is, dan niet de 3 cilinder; hoe goed die ook mag zijn voor een 3 cilinder. Misschien meer iets psychisch

Dat psychische heb ik dan ook. Onze overbuurman had dus het nieuwste model 1 met driepitter...heel dik ding maar als ie wegreed vond ik die dricilinder brom echt afbreuk doen aan het geheel..nee van buiten vind ik een driecilinder echt niet lekker klinken. Maar jah..ook hier moeten we aan geloven...veel merken hebben haast niks anders meer.
rjthefrisian
dricilinder (…) veel merken hebben haast niks anders meer.
Dat vind ik geen goede zet. Ik denk dat Ford bij de Focus daardoor klanten misloopt. Ik ben blij met mijn driecilinder, maar voor iets van 150pk - 200pk zou ik een viercilinder verwachten. Gevoelsmatig loopt dat net wat lekkerder (en zuiniger?) op snelheid.
Ik ben heel blij met mijn driecylinder (82 PK), had hem ook met turbo kunnen kopen, maar ik vond de auto vinnig genoeg, ik ben de enige die er in rijdt, dus ik kan me wel voorstellen, dat als er bijv 4 mensen in zitten, meer vermogen (=turbo) wenselijk is. Het geluid is iets anders, maar het went zo gauw.
In de Up zit ook een 3 cilinder. Ik stoor mij er niet zo aan. Met doorhalen hoor je het wel maar vind het wel geinig. Met starten (en start-stop) hoor je duidelijk dat het geen mooie loop heeft van nature. Maar ach; prima. Het is heel afhankelijk in welke auto het zit

In een 1 serie heb ik nooit met de 3 cilinder gereden. Maar ergens voelt het gewoon psychisch niet zo premium. Met continu rijden zal het vast stil zijn en met een turbo heb je vast snel wat koppel. Maar ik weet het zo nog niet. Ik begrijp dat in een niet-premium model de instappers 3 cilinders zijn. Maar in een A-klasse zitten ook gewoon louter 4 cilinders volgens mij. Om de ruimte koop je al geen 1 serie, om de luxe ook zeker niet, om het fijne motortje dan blijkbaar ook niet. Dan blijven alleen de rij-eigenschappen over (wat veel andere merken ook heel goed doen tegenwoordig), en de looks. Terwijl BMW zulke fijne 4 (en 6) clinders in het schap heeft liggen.

En binnen de 20K moet het met wat zoeken mogelijk zijn. De kleur vind ik discutabel op een 1 serie, maar zomaar een voorbeeldje van een 120i, prima uitgevoerd, LCI . dus met wat geduld komt het wel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2021 09:43 door AsconaGT.

In de Up zit ook een 3 cilinder. Ik stoor mij er niet zo aan. Met doorhalen hoor je het wel maar vind het wel geinig. Met starten (en start-stop) hoor je duidelijk dat het geen mooie loop heeft van nature. Maar ach; prima. Het is heel afhankelijk in welke auto het zit

In een up of zo is zon driepitter prima maar kwam laatst ook zon dikke 5008 tegen...dat brommobielgeluid vind ik dan echt een afknapper. Nogmaals..het zijn prima motortjes en power en pit genoeg. Maar qua loopcultuur en geluid kan het niet tippen aan een viercinder.
Inderdaad, beide auto's gaan eruit. smiling smiley. De Renault is puur A-B auto, hij bevalt verder prima, maar beter hadden we destijds een jaar verder gespaard en gelijk een F20 LCi gekocht. (of 3 serie). gekocht De E87 hebben we zeker nog. K. rijdt er al de hele week mee naar Breda. Maar met die E-bike van de zaak ben ik zo op kantoor, thuiswerken blijft er toch voro 50% in ook na Corona en eigenlijk is het wle prima om maar de kosten voor 1 auto te hebben. (en de 7 en de motor naturulijk)

Ik heb geen problemen met een 3 cylinder, mijn zwager (BMW kenner en Autotechnicus) geeft zelfs aan dat deze generatie echt heel goed is een een stuk beter dan pre Lci 4 cilinder. Gaat mij om hoe het rijdt, neit om hoe het klinkt. 120i heeft uiteraard wel de voorkeur.

De 3 serie is maar een fractie groter dan de Megane, maar voelt echt een stuk groter aan, rijdt heerlijk, en als ik de keuze moest maken dan werd het een 3 serie, maar aangezien K. er meestal in zal rijden heb ik liever dat zij zicht er goed in voelt, ze betaalt tenslotte ook de helft. Als blijkt bij de proefrit dat de verwachting is dat het te "klein" gaat zijn dan stappen we er vanaf natuurlijk en heeft ze maar in een 3 serie te rijden smiling smiley We zijn maar met 3 he, dat worden er ook nooit meer.

Ik denk dat we volgende week met een F20 LCi gaan proefrijden. morgen ben ik jarig, en zondag kan ik mijn gespoten onderdelen van de motor ophalen smiling smiley heb wat tussenstap fotos gezien maar, man man man wat mooi! is citrinschwartz van BMW geworden, erg mooie kleur! Zwart met een bruim/brons metallic ondertoon.
zo'n 3 cilinder zal vast 'oke' rijden.

Maar persoonlijk verwacht ik als ik een premium product koop voor premium geld dat op de meeste vlakken de auto ook net wat beter / mooier / fijner is dan een 'normale' auto. En dat doet zo'n 3 cilinder niet echt lijkt mij.

Al in duitsland gekeken Jimmy? Vaak wat meer keuze, bovendien is een 1 serie daar veel minder populair, zeker met handbak op benzine en kun je prima koopjes doen

leuke 125i 5 deurs uit 2015 met nog gee 70K in een wat sjieke kleurstelling

Nette 120i onder de 15K
Mogguh,

Ik las gisteren nog berichten van mensen die uit een Astra 1.4 van voor de facelift naar een 3-pitter van na de facelift zijn gegaan.
Verbruik bij de 3-cylinder ligt volgens hen hoger als de 4 cylinder.

Maargoed, denk dat de 3 cylinder wel gemeengoed gaat worden. Dan ontkom je er straks toch niet meer aan.

Ik las gisteren nog berichten van mensen die uit een Astra 1.4 van voor de facelift naar een 3-pitter van na de facelift zijn gegaan.
Verbruik bij de 3-cylinder ligt volgens hen hoger als de 4 cylinder.

Op het astra k forum lees ik dat de driepitters best zuinig zijn. Maar als je stevig gaat doorrijden of hogere snelheden gaat rijden dan loopt het verbruik hard achteruit.

En de 1.4 in de k is ook heerlijk zuinig.
@Joost, Duitsland is zeker een optie, zeker de 1 serie is daar relatief voordelig te koop.
Mooie 125i, zal ook vast heerlijk rijden, alleen gewoon zwarte stoelen graag nut smiley.

We gaan t zien.

Gisteren een preview foto van de nieuw gespoten keuken gekregen. smiling smiley dat gaat ook erg mooi worden! smiling smiley Zo krijgt het otch steeds meer vorm big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2021 11:30 door Corsa 20SEH.
AsconaGT
zo'n 3 cilinder zal vast 'oke' rijden.

Maar persoonlijk verwacht ik als ik een premium product koop voor premium geld dat op de meeste vlakken de auto ook net wat beter / mooier / fijner is dan een 'normale' auto. En dat doet zo'n 3 cilinder niet echt lijkt mij.
Die discussie is er toch ook al geweest toen BMW van de 6 naar de 4 cilinders ging voor de 320? Uiteindelijk is dat nu ook redelijk geaccepteerd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.