Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Eens. De Tourneo Courier van m'n vader is qua model recordhouder denk ik: de tildrempel is maar 35cm vanaf straatniveau. Je schuift alles er zo in. Zelfs m'n aanhangwagen is hoger.

Het gaat mij niet zo om de tildrempel aan de binnenzijde maar de hoogte tussen grond en de bumperdrempel.
Als je een hond hebt is het fijn als de hond zo de auto in kan springen zonder dat je trappetjes moet aanschaffen of moet gaan tillen met een hond van dik 30 kg..

ja eigenlijk zijn is voor een hond zo'n ludospace (of hoe ze die dingen ook noemen) het mooiste. Zeker een grotere hond. je hebt belachelijk veel baggagaruimte en genoeg hoogte voor de hond. en super lage instap.

En eerlijk is eerlijk, waar het vroeger echte bestelauto's met ramen was

is het tegenwoordig best aardig met wat opsmuk thumbs up

Mijn oma heeft trouwens (in overleg) een Renault Kangoo rolstoelbak gekocht. Kostte 1500 euro maar ziet er eigenlijk super strak uit nog! Mijn oom heeft hem technisch helemaal top gemaakt. mij tante helemaal gepoetst en gepolijst. Ze mag zelf niet rijden. En elektrische rolstoel in andere auto's pakken is vaak niet mogelijk of een heel gedoe. Nu kan de hele familie met haar op pad grinning smiley wel is de duidelijke afspraak dat hij alleen daarvoor gebruikt mag worden en niet al iemand even naar de ikea moet of iets dergelijks. grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-09-2021 10:56 door AsconaGT.
Goedemiddag,

Weinig tijd om online actief te zijn. de Clubman heeft geen tildrempel, deurtjes open en schuiven maar smiling smiley.

Morgen komen de Union jacks erin, ik zal wat foto's maken van het resultaat!
Corsa 20SEH
Goedemiddag,

Weinig tijd om online actief te zijn. de Clubman heeft geen tildrempel, deurtjes open en schuiven maar smiling smiley.

Morgen komen de Union jacks erin, ik zal wat foto's maken van het resultaat!
Heb je geen dubbele bodem in de Clubman? In de eerste generatie kon best wat bagage als de dubbele bodem er uit was. Genoeg om met 2 kinderen 2 weken op vakantie te gaan...
Ja zit een dubbele bodem in, gaat 10cm. de diepte in ongeveer, was handig op vakantie maar voor dagelijks is met de bodem erin meer dan prima.
Het durude wat langer dan verwacht, maar de achterlichten zitten erin. big smile smiley.
Om 11.15 aangekomen, na een bakje koffie ging zo ngeveer het halve interieur eruit omdat er ook nieuwe kabels naar de voorkant van de auto gelegd moeten worden.
Dat was wat meer werk dan ik had verwacht, maargoed het was daar erg gezellig en ook andere Mini rijders die voor ene upgrade kwamen dus al met al een leuke dag gehad.

Met deze achterlichten, ook al zie je het niet als je erin zit is het zoveel mooier, vind ik big smile smiley

Gelijk ook de 2021 software, AppleCarplay en nieuwe navigatie erop laten zetten, erg handig hoe dit zo allemaal kan. Ook de achterlichten laten coderen dat deze met de dagrijverlichting brand overdag.
AppleCarplay had ik eerst mijn bedenkingen, maar toen ik het in fullscreen zag bij een Countryman toch de keuze gemaakt het te laten unlocken, alle modules zaten er al in dus het was enkel softwarematig nodig. de 2021 software en layout is ook echt een verbetering, werkt soepeler en minder stappen nodig om te komen waat je wilt zijn.

Mogguh!

Afgelopen weekend eerst bij iemand een hondenfietskar opgehaald en daarna nog even wat stoelkussens en wat dingen voor de bbq gekocht; lokaal tuinmeubelbedrijf stopt er mee, dus alles 50% korting. Scheelt toch al met al weer een paar tientjes smiling smiley
Dan is zo'n V40 toch best een kleine auto; de hondenfietskar (met kleine wielen) moesten we in elkaar klappen om 'm in de kofferbak te krijgen.

Hierna komt er toch een Transporter drinking smiley

Ik zag trouwens nog deze Corsa staan bij de plaatselijke Opel-dealer. Mooie uitvoering! Ik kreeg vrouwlief helaas nog niet zo ver om de 206 in te ruilen winking smiley

@ Jimmy: ja, dat ziet er echt super uit. Lijkt een stuk strakker ook (en dat het de Union Jack is, is natuurlijk mooi meegenomen)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-09-2021 10:02 door Sanoma.
Heel mooi Jimmy, en inderdaad gelijk achterlichten laten branden met dagrijverlichting. Helaas kan dat bij mijn mercedes niet zo makkelijk, allemaal afgeschermd. kost wat maar begrijp de mofificatie helemaal. Was dit destijds ook een losse optie? Want je hebt een hele complete mini met heel wat opties (optiepakketten) maar blijkbaar nog steeds niet met die achterlichten de fabriek verlaten.

ook mooie corsa Gerwin, zo luxe zie je ze niet vaak. Als ik zelf dat er zelf stuurverwarming op zit zou mijn vrouw gelijk om zijn vermoed ik nut smiley Model is wel een beetje saai, maar lijkt mij een prima functionele 2e auto.
Die Union Jack achterlichten staan op de Clubman beter dan op de hatch, daarbij vind ik het niet mooi; die iele streepjes voor knipperlicht en remlicht.

@Gerwin: ik denk dat Ruud al onderweg is met een P*l*... winking smiley big smile smiley
Heb zo'n Corsa als huurauto gehad vorig jaar op vakantie, maar ik had toch wat ruzie met Android Auto, dat werkt echt voor geen meter in zo'n ding.

ook mooie corsa Gerwin, zo luxe zie je ze niet vaak. Als ik zelf dat er zelf stuurverwarming op zit zou mijn vrouw gelijk om zijn vermoed ik
Daarom sprong ie mij ook in het oog: en dan nog in die mooie groene kleur thumbs up
Maar zelfs met de stuurwielverwarming kon ik mijn vrouw niet over de streep trekken.

Ben verder niet zo'n enorme fan van dit model, maar in deze uitvoering smoelt het allemaal wel prima/sjiek.

Heb zo'n Corsa als huurauto gehad vorig jaar op vakantie, maar ik had toch wat ruzie met Android Auto, dat werkt echt voor geen meter in zo'n ding.
Gelukkig is dat een luxe die wij nog niet in een auto hebben gehad, dus missen we ook niet smiling smiley als er maar muziek gestreamd kan worden via bluetooth; dat is wel erg prettig.

@Gerwin: ik denk dat Ruud al onderweg is met een P*l*...
grinning smiley
@Joost, deze achterlichten zitten nu standaard in de Clubman vanaf half 2019, waren vooraf nog niet beschikbaar en zijn pas bij de "facelift" gekomen.
Gelukkig zijn er mensen zo slim die dit weten om te bouwen, kabels naar de ecu trekken, connectoren moesten veranderd worden en draden omgeplugt, daarna nog die 2021 software erop en de lichten coderen. Al met al best veel werk. Daarom ook maar besloten AppleCarplay en nieuwe navigatie erop te laten zetten, was er nu toch big smile smiley

Ik vind hetzelf op de Clubman ook mooier omdat die achterlichten zo breed zijn. En ze hebben nu meer functie dan bij de oude achtelrichten + het is helemaal led net als de koplampen nu. Erg strak.

Leuke Corsa inderdaad, lekker vol!

Ben verder niet zo'n enorme fan van dit model, maar in deze uitvoering smoelt het allemaal wel prima/sjiek.

De uitvoering maakt het inderdaad wel een prima auto maar het model vind ik ook niet mooi. Bejaardenbak is wel een beetje het eerste wat in mij op komt, zeker vanaf de zijkant.

Net afspraak gemaakt bij de ** dealer voor de 60.000 beurt van de Up. Eerst volgende mogelijkheid was 4 oktober, die dag komt niet uit dus uiteindelijk 7 oktober pas naar de garage. het was erg druk zeiden ze. Nieuwe ruitenwisserbladen en verder geen gekke dingen verwacht ik.

Wel grappig je met online afspaak maken al kon kiezen voor ID3 - ID4 update icm gratis vervangend vervoer grinning smiley komt blijkbaar vaak voor.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-09-2021 13:05 door AsconaGT.
Mogguh!

Leuke update die achterlichten Jimmy, maar vooral het binnenhalen van apple carplay/android auto is wel erg fijn. Das wel weer mooi, dat men dat tegenwoordig zo kan toevoegen.

Wij zijn afgelopen week met een groep van 12 kids een weekendje weg geweest. Manman, ik was zondagmiddag totaal knock-out. De korte nachten icm voldoende vitamine Bier, dat breekt echt af grinning smiley

Maaar.....heb dan dit weekend ook 3x een Mokka zien rijden. 1x een groen/zwate, dan een totaal zwarte GS-line en 1x een grijze GS line. Reden met een clubje volwassenen, maar iedereen vond het wel een moderne opvallende verschijning. Vraag "is dat een Opel?" kwam dan ook snel.
Ik kwam deze week nog achter een gedrag van mijn Insignia dat volgens mij niet in het boekje staat. Ik reed een beetje enthousiast op automatische cruisecontrol een bocht door. Snelheid was 100 km/u, blijkbaar vond de auto dat mijn snelheid te hoog was aangezien die rustig gas los liet en de snelheid tot 90 km/u terug liet lopen. Het was geen ingreep van het ESP volgens mij aangezien er geen remmen werden geactiveerd of er een lampje ging knipperen. Best wel apart dat die actief snelheid mindert bij bochten.
Ik had overigens niet het idee dat het erg op het randje was, met mijn vorige Insignia ben ik die bocht ook wel eens met 100 door gegaan.
Ik herken het in de Leaf tijdens gebruik van adaptive cruisecontrol. Die laat de snelheid ook teruglopen bijeen bepaalde stuuruitslag. Vind dat zelf best wel irritant, gezien het veelal totaal onnodig is. Grappige is wel, dat hij dit niet doet als er een voorligger in zijn scangebied rijdt.....dan volgt ie braaf tot de max. ingestelde snelheid.
Wat een dikke bak zeg, helemaal geweldig in deze configuratie!
Maar wat een geld nog joh, belachelijk.

Wel echt nog steeds fan van dit soort groen op auto's.

Insignia 2.0 Turbo

Wat een gaaf ding! Zo zou ik ook wel Opel kunnen rijden big smile smiley Je zou niet zeggen dat ie al 8 jaar oud is.
Dat soort groen vind ik ook wel fraai. model ook wel! Echt heel mooi. Ook adaptive cruisecontrol, iets wat je ook niet veel ziet op een Insignia A. Maar die prijs?

Je koopt voor het geld ook een Insignia B Innovation, 4 jaar jonger, Met HUD, stuurverwarming en allerlei andere luxe dingen. en nee met 165PK even snel als deze Insignia A. Met name insignia B ook een stuk lichter is en geen 4x4 heeft, en dus ook leuker om te rijden. En moderner.

Die staat er nog wel even winking smiley
Om te zien prachtige Insignia maar om te rijden zijn de nieuwere generatie Opels zoveel beter.

Belachelijke prijs ook...het lijkt allemaal geweldig 250 pk en 4x4 maar ding is loodzwaar, zuipt als een tempelier en heeft ook 8,6 sec nodig naar de 100....
Die kan ik met mijn Astra dus gewoon bijhouden..winking smiley
Ik zou ook niet meer terug willen naar de vorige generatie Insignia. Ik wilde in eerste instantie gaan kijken bij een Insignia uit 2015 met heel veel opties, maar toch eventjes bij mijn dealer langs gereden aangezien die een (duurdere) Insignia B hadden staan. Ik ben niet eens meer gaan kijken bij die uit 2015...
Dat bedoel ik, die staat er nog wel even. zelfs als ze er nog flink wat van de prijs halen... En 1 op 10 ga je in de praktijk niet halen denk ik, gewicht zal ook wel rond de 1700 kg liggen. Dus zelfs als je weinig rijd en kunt leven met de brandstofkosten, is het een dure jongen.

Vanmiddag de dakdragers monteren. Moet morgen een 2 buizen van elk 4 meter lengte ophalen. Bij de Laguna kon het achterruitje nog open. Knup het nu gewoon op de dakdragers. Laatste keer had ik ze binnen 5 minuten op, dus dan pak je ze ook gemakkelijker.

Om te zien prachtige Insignia maar om te rijden zijn de nieuwere generatie Opels zoveel beter.
Helemaal eens Rob. Ik vind hem in de regel mooier als de Insignia B. De huidige versie mist wat identiteit, daarnaast vind ik het jammer dat hij wat minimalistisch/smal oogt. Daarnaast is hij, zeker na de facelift, niet meer met voor de consument interessante motoren leverbaar. Maargoed, in een strakke uitvoering zeg ik er geen nee tegen hoor big smile smiley

Net de test van de 308 SW bekeken, wat een lekkere auto in deze uitvoering/kleur. Hij is/oogt langgestrekt en atletisch, wow! Ook het interieur vind ik echt mooi!
Het biedt in ieder geval veel hoop voor de Astra ST. En nu zelfs met een te openen panoramadak...... kwijl!
Ik was eerder niet zo gecharmeerd van de 308 SW.. erg drukkke belijning maar op dit filmpje oogt het al beter. Mooie evolutie van het vorige model.
Maar ook hier geldt weer..dit is de top of the bill GT-line..denk dat ie met wat kleinere wielen en minder opsmuk al weer heel anders oogt.
Denk dat ie ook het 508 syndroom heeft...erg opgeblazen model wat echt geen porum is met kleine wielen.

Ruimte achterin niet top en niet al te snel navi..kans is groot dat we dat bij de Astra L terug zien..dat vind ik juist bij de Astra K hele sterke punten.

De huidige versie mist wat identiteit, daarnaast vind ik het jammer dat hij wat minimalistisch/smal oogt. Daarnaast is hij, zeker na de facelift, niet meer met voor de consument interessante motoren leverbaar. Maargoed, in een strakke uitvoering zeg ik er geen nee tegen hoor big smile smiley

Jah ik vind de snuit van de B gewoon niet mooi...ik zie nog steeds erg weinig meerwaarde van de Insignia B t.o.v. de Astra K.
De K is al hartstikke ruim en heeft moderne technieken.; het ontbreekt je aan niks. De 1.4T zet betere prestaties neer dan een Insignia met 1.5 en is in de lasten ook nog stuk goedkoper. Je zult puur voor nog meer ruimte of het model zelf moeten vallen of misschien details waar ie net beter/luxer in is. Voor de rest is de Astra echt niet de mindere.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-09-2021 15:01 door rjthefrisian.

Ruimte achterin niet top en niet al te snel navi..kans is groot dat we dat bij de Astra L terug zien..dat vind ik juist bij de Astra K hele sterke punten.
Het is maar net waar je de ruimte zoekt. Voorin genoeg ruimte, achterin voldoende ruimte maar niks overdreven, kofferbak weer heel ruim.
Ik zie dat als de ideale mix in deze klasse. Je vervoert achterin meestal kinderen, die hebben hier voldoende beenruimte aan. Dan heb ik liever 50liter stuwvolume achter de klep extra.

@ 308: Ook de basisversie vind ik al heel netjes ogen, met zelfs stylvolle wieldoppen. Bij de basisversie in 130pk benzine krijg je zelfs als LM.

Jouw betoog over de Insignia is ook wel hoe ik er over denk. Het verschil is te klein.
Dat zegt maar weer hoe goed de Astra K eigenlijk is.

Dat zegt maar weer hoe goed de Astra K eigenlijk is.

of de insignia vrij matig. Dat klinkt negatief maar het verschil is vrij klein inderdaad.

ik zou overigens wel de insignia kiezen. Achterin en kofferbak is net wat ruimer, ik vind de voorkant net wat fraaier maar ik vind de chromen strip (ja die je ook in zwart kan krijgen) gewoon nog steeds niet heel erg mooi. Terwijl bij een Insignia ik het juist wel heel erg mooi vind, wat zo door loopt in de achterlichten.

Het is maar net waar je de ruimte zoekt. Voorin genoeg ruimte, achterin voldoende ruimte maar niks overdreven, kofferbak weer heel ruim.
Ik zie dat als de ideale mix in deze klasse. Je vervoert achterin meestal kinderen, die hebben hier voldoende beenruimte aan. Dan heb ik liever 50liter stuwvolume achter de klep extra.

De vorige 308 had mijn zwager als station. zo'n 14% bijtellingsknaller, en was ook erg krap op de achterbank. De voorstoel moest toen zelfs iets naar voren voor de maxicosie en ook ik kon er niet fatsoenlijk achterin zitten. Nee dan toch maar wat meer ruimte op de achterbank, die paar weekendjes weg of vakanties doen het hem die paar litertjes ook niet. Als je verder geen kinderen hebt maakt het niet veel uit inderdaad.

Het biedt in ieder geval veel hoop voor de Astra ST. En nu zelfs met een te openen panoramadak...... kwijl!

is dit nu een beetje sarcastisch bedoeld? grinning smiley De auto gaat er prima uit zien denk ik, maar ik ga er zeker niet van 'kwijlen', gewoon prima net ding. Wat je waarschijnlijk wel een beetje goed moet aankleden wil het lekker smoelen.

ik zou overigens wel de insignia kiezen. Achterin en kofferbak is net wat ruimer, ik vind de voorkant net wat fraaier maar ik vind de chromen strip (ja die je ook in zwart kan krijgen) gewoon nog steeds niet heel erg mooi. Terwijl bij een Insignia ik het juist wel heel erg mooi vind, wat zo door loopt in de achterlichten.

Smaken verschillen! Ik vind de neus van de insignia juist niet mooi en die van de astra veel mooier. Chroomstrip heb ik nooit echt issue gevonden.

is dit nu een beetje sarcastisch bedoeld? grinning smiley De auto gaat er prima uit zien denk ik, maar ik ga er zeker niet van 'kwijlen', gewoon prima net ding. Wat je waarschijnlijk wel een beetje goed moet aankleden wil het lekker smoelen.

Ik denk dat ik Ruud wel begrijp. Ik vind het ook een frisse verschijning en zie hem hier ook echt wel weer als volgende auto op de oprit! Ik ben gewoon altijd hartstikke tevreden met de value for money die Opel biedt. Dit ziet er ook nog eens lekker fris uit.
Mijn voorkeur zou toch uitgaan naar de Insignia, extra ruimte boeit me niet echt maar de vorm van de auto is gewoon mooier wat mij betreft, zeker omdat ik dan de HB versie van de Astra vergelijk met de HB versie van de Insignia, de laatste is natuurlijk veel gestrekter.

Best veel aanbod nu al van de gefacelifte 200 pk sterke benzineversie met 9-traps automaat. Lijkt me een fijn 2e-hansie over een aantal jaren.

Prachtig zo'n Insignia, maar wat een lel van een bak! Past niet niet met de Citigo op de oprit...
Barri
Prachtig zo'n Insignia, maar wat een lel van een bak! Past niet niet met de Citigo op de oprit...

Citigo inruilen voor iets kleiners! grinning smileywinking smiley
Groot voordeel van de Insignia is dat die geleverd is met de 2 liter diesel. Ik heb niet zo veel op met distributie kettingen en zeker niet als ze zo ingebouwd zijn dat vervangen heel veel werk is. Dus wilde ik de 2 liter, niet de 1,6. Dan kom je automatisch bij een Insignia uit.
En ik vind de Insignia mooier, maar dat is een kwestie van smaak.

Oohw nee hoor! Mocht de volgende een mooi aangekleden Astra ST Hybrid 180pk worden, met oa. Led-Matrix-Pixel verlichting, AGR-stoelen en mooi openbaar panoramadak, dan kan ik daar echt wel naar uitkijken en trots op zijn het te rijden. Of het nu "maar een Astra" is of niet. Als je daar niet naar kunt uitkijken......waar ben je dan nog wel tevree mee in je leven? Ik zie het wel als een voorrecht om een nieuwe auto te mogen uitzoeken, en dan hoeft het voor mij geen premium-bak te zijn om er trots op te zijn.
Mogguh!

@ 308: ik weet het niet... ik vind 'm wat te druk, té gestyled. Op zich wel leuk voor de afwisseling op de weg, maar het spreekt mij niet enorm aan. Net als de 508; op de foto's dacht ik wel 'WOW', maar nu in het echt doet het mij niet zo gek veel.

@ Insignia: ik zou ook gaan voor de nieuwere Insignia als ik moest kiezen.

Ik zou voor een toekomstige auto nu wel wat sneller wat rondkijken bij diverse uiteenlopende merken: het uitstapje naar een V40 is er 1 die toch wel erg leuk is en die hadden we niet gemaakt als mijn schoonouders niet naar een Volvo hadden gekeken als hun nieuwe auto.
Ik keek vooral naar Astra, Golf, Focus, Cee'd.
Ik vind die 308 er ook prima uitzien, niet te overstyled, maar er 1 kopen, nee dat zou ik niet zo snel doen.

De Clubman bevalt overigens echt super goed! Het AppleCarplay bevalt me ook meer dan uitstekend, en omdat het volledig draadloos via Wifit koppelt, zodra je de auto start werkt het al. ideaal
308 vind ik ook niet verkeerd hoor. Maar niet om prive aan te schaffen ook. Toch stiekem liever een Peugeot als een Opel, zeker als de techniek straks helemaal identiek is. Heb ook het idee dat de interieurs van Peugeot net wat mooiere materialen krijgen en ziet er wat leuker uit. Nieuwe Astra vind ik wat gemaakt modern maar komt ook omdat ie weer compleet anders is als voorganger. De vraag hoe lang dit nieuwe Opel gezicht blijft.
Ik ben meer een liefhebber van Opels uit de Jaren 70 tot begin jaren 90. Zou nu niet snel een recente Opel aanschaffen, merk is ook niet meer wat het vroeger was.

Wellicht ook eens kijken of Apple Carplay ook op mijn F31 is te activeren. Wil in toekomst wellicht ook overstappen van een Samsung S naar een Iphone al vind ik die telefoons ook wel belachelijk prijzig. Als je kijkt hoe goed een veel goedkopere Xiaomi tegenwoordig is...

Oohw nee hoor! Mocht de volgende een mooi aangekleden Astra ST Hybrid 180pk worden, met oa. Led-Matrix-Pixel verlichting, AGR-stoelen en mooi openbaar panoramadak, dan kan ik daar echt wel naar uitkijken en trots op zijn het te rijden. Of het nu "maar een Astra" is of niet. Als je daar niet naar kunt uitkijken......waar ben je dan nog wel tevree mee in je leven? Ik zie het wel als een voorrecht om een nieuwe auto te mogen uitzoeken, en dan hoeft het voor mij geen premium-bak te zijn om er trots op te zijn.

Schitterend verwoord.....precies zoals ik er tegenaan kijk. Ik ben al hartstikke blij dat ik zo'n mooie bijna nieuwe Astra mag rijden.
Daarnaast boeit status of imago van het merk me heel weinig....ik hoef niet zo nodig in een MB, BMW of Audi te rijden....het lijkt wel of dat tegenwoordig de maatstaf moet zijn omdat je er anders niet bij hoort. Ik rijd liever wat nieuwers, waar ik weinig kosten aan heb, veel value for money biedt en gewoon goed in elkaar steekt....het interesseert me echt geen reet wat de buitenwereld van mijn auto vindt. En tuurlijk zal een MB, Audi of BMW nog beter in elkaar zitten of beter rijden maar jah daar is de prijs ook naar.

Sinds de komst van de kids vindt het materialistische gewoon minder belangrijk. Misschien ben ik dan maar een gewone jongen maar ik voel me er prettig bij! Ik vind ook helemaal niet fijn om in een dikke MB, Audi of BMW voor te komen rijden...past me gewoon niet.

Nieuwe Astra vind ik wat gemaakt modern maar komt ook omdat ie weer compleet anders is als voorganger. De vraag hoe lang dit nieuwe Opel gezicht blijft.

Het is ook nooit goed he. Nu hebben ze eindelijk een eigen familiegezicht wat duidelijk herkenbaar en is het weer niet goed...cool smiley
Mogguh cool smiley

Mbt mijn bovenstaande reactie, als er mensen zijn die het anders beleven heb ik daar ook respect voor. Er zijn ook mensen die kunnen genieten van de verfijning en sommige details die de luxe merken wel bieden en de volumemerken niet. En jah, daar betaal je een prijs voor. Maar als het dat hen waard is, vind ik dat ook geen probleem.

Peter Gillis koopt binnen een half jaar een nieuwe Rolls, Ferrari en Mercedes G klasse. Total overdone, maar als je het geld er voor hebt......waarom dan niet?
Ik kan het niet, gun hem zijn pleziertje, maar ben er ook geen moment jaloers op. Ik mag er alleen wel graag naar kijken grinning smiley

Het is ook nooit goed he. Nu hebben ze eindelijk een eigen familiegezicht wat duidelijk herkenbaar en is het weer niet goed...cool smiley
Audi, Volvo, ** zijn merken die evolutie ipv revolutie toepassen in hun design. Bij deze merken vind ik het doorslaan, omdat het allemaal wel erg veel eenheidsworst is.

Echter, bij Opel vind ik ze daarintegen wel weer erg snel wisselen van designtaal. Bij de Adam kwam de lijkwagenchromestrip op de proppen, nu bij de Astra is die er weer uit.
Kijk ik naar de grille, zag je vanaf Insignia een wat bredere chromestrip in de grille.....de facelift Astra kreeg hem ook, maar bij de Insignia facelift verdween hij om plaats te maken voor een smal stripje....En nu stappen ze massaal over op de Visor, bij welk model laten ze dat weer los?

Maargoed, als ik naar de reportage keek van Kadett t/m nieuwe Astra zie je ook bij die modellen telkens wel een herkenbare lijn. Dus wellicht focus ik me teveel op het front.

ohhh zo bedoel ik het ook helemaal niet hoor. Ik ben ook met vrijwel alle auto's heel erg blij geweest. Of het nu een van mij opels waren, renaults, BMW of mercedes. Ik weet nog wel dat ik van de BMW naar de Renault ging. Sommigen in mijn omgeving begrepen er niets van. Maar ik word gewoon blij van bepaalde luxe, mooie kleur, mooi model of fijne rij-eigenschappen en het merk is daar bij totaal niet belangrijk. Of de volgende auto weer een premiummerk word of niet, geen idee.

Dit was met name waarom ik dacht dat er een lichte vorm van sarcasme in zat;

En nu zelfs met een te openen panoramadak...... kwijl!

Ik vind mijn auto's allemaal mooi op zijn manier. maar bij geen enkele auto moet ik van 'kwijlen' grinning smiley Bovendien een te openen panoramadak is bij veel merken in dit segment gemeengoed, je deed het voorkomen of dit iets zeer unieks was grinning smiley sterker nog, bij een Astra is dit ook zeker niet nieuw. Vandaar mijn reactie winking smiley

Natuurlijk zou ik ook heel blij zijn met een mooie auto, ongeacht het merk. hoeft voor mij ook zeker niet premium te zijn. Vind het ook altijd leuk om te zien hoe blij mijn collega is met zijn Dacia, al een jaar of 10. thumbs up zo functioneel, en super betrouwbaar is al die tijd, lage kosten en alles wat hij er zo in kan gooien en zo fijn rijd. Hoewel ik andere eisen stel aan een auto vind ik het wel mooi om te zien dat hij er zo tevreden mee kan zijn.

Moet wel zeggen dat ik wat minder enthousiast word van de 308. Ja in GT line ziet het er best goed uit en ook zonder zeker niet lelijk maar zijn ook veel elementen die ik wat minder vind. Een auto mag best een beetje dik ogen en niet zo iellig. Maar waarom moet een auto altijd 'aggeresief' en 'boos' kijken. Ik heb daar gewoon niet zo veel mee.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-09-2021 08:23 door AsconaGT.
De eventuele status van een automerk boeit mij ook totaal niet hoor. Sterker nog, soms vind ik het helemaal niet leuk dat ik in een BMW rond rijd. Net alsof je je constant moet verantwoorden. Wat dat betreft pastte het wat meer bescheiden merk Mazda beter bij mijn persoonlijkheid.
Eens met Joost, maar bij ons is de wissel van BMW naar Renault minder goed verlopen, maar de Renault was wel een mooie auto, ruimte top, maar rijden was toch wat minder. Daarom nu weer terug in de BMW familie. De Mini bevalt ook echt top, rijdt goed, ligt als een blok op de weg, details zijn erg leuk zoals met kleuren velrichting, gadgets in het menu en trics and tweaks die je ook zelf kan toepassen als je er wat in verdiept bent.

Morgen weer eens met vrienden uit eten, we hebben beiden kinderen en niet de mogelijkheid die op veel plaatsen te laten logeren dus voelt echt als een uitje.
Ik kan me in Opels niet echt een panoramadak herinneren, al helemaal niet wat open kan.....maar kan het zomaar mis hebben. Wellicht in de grandland??
Maar die optie lijtk me echt heerlijk op een nieuwe auto, je haalt een beetje het cabrio gevoel naar je auto.

Collega's op het werk hadden het er ook al over, dat je voor relatief weinig zo'n nieuwe Dacia rijdt die er best leuk uit ziet. Maar als ik dan zie hoe het er van binnen uit ziet, dan lijkt het wel of ik in een Astra G of H stap. Analoge klokken zonder fatsoenlijk info-display, goedkope navi in middenconsole, hard plastic. Ja, je rijdt voor relatief weinig een nieuwe auto....maar het is dan ook wel erg basic. Geen probleem natuurlijk.....maar het was mij te basic.

Morgen weer eens met vrienden uit eten, we hebben beiden kinderen en niet de mogelijkheid die op veel plaatsen te laten logeren dus voelt echt als een uitje.
Leuk he, hoe je van best simpele/voor velen vanzelfsprekende dingen toch kunt genieten.
Astra F
Ik kan me in Opels niet echt een panoramadak herinneren, al helemaal niet wat open kan.....maar kan het zomaar mis hebben. Wellicht in de grandland??
Maar die optie lijtk me echt heerlijk op een nieuwe auto, je haalt een beetje het cabrio gevoel naar je auto.
In de Insignia A Sport Tourer was dat leverbaar (behalve in de UK), of dat bij de huidige ook zo is weet ik niet zeker maar volgens mij wel. Overigens gaat alleen het eerste stuk open, boven de voorstoelen. Ik had bij mij altijd het zonnescherm open, dat maakte de auto mooi licht van binnen.
@ Ruud,

Veel modellen hebben wel een panoramadak hoor. Mijn ouders hebben dit ook bij de meriva B, helemaal tot aan de achteklep. Kinderen het heerlijk achterin bij mijn ouders grinning smiley Maar open gaan het bij hun niet.

Maar bij de Astra H was het bijvoorbeeld gewoon leverbaar:

En ja, geen idee welke fotograaf dit heeft bedacht maar het is zelfs een officieel persfoto van Opel grinning smiley

Waarbij de meganes heel veel daarmee werden uitgerust in die tijd maar ook golfjes 5 zag je wel wel en ook sommige andere merken was het bij opel (astra) zeer minimaal. De verkoper destijds; opelrijder zijn te nuchter hiervoor. Die willen niet snel een euro extra uitgeven aan zulke zaken. dat zag je ook bij AFL, dat werd zeer mondjesmaat aangekruist bij de astra H. Net als twin-audio of quick-heat. Allemaal zaken wat je echt weinig zag.

Bij de Insignia A heb ik het wel veel vaker gezien

Insignia B heeft ook gewoon zo'n dak en zie je nog wel eens

De meriva was een beetje net niet panoramadak. Maar volgens mij kon de achterste ook gewoon open, dat was dan wel weer grappig big smile smiley

Corsa D had ook zo'n dak wat helemaal open geschoven kon worden

En de Corsa E dan natuurlijk ook

mogelijk vergeet ik er nog wel wat

vandaar dat ik dacht dat jou reactie sarcastisch was toen je zei 'Kwijl, zelfs een panoramadak die open kan" grinning smiley

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-09-2021 11:11 door AsconaGT.
Mogguh!

@ Status auto: Och, mij boeit dat ook weinig. Als het maar leuk smoelt (qua opties/kleur/design/uitvoering) en ik er daardoor een beetje blij van wordt, vind ik het al gauw prima.
Alto, Mégane, 147, S70, Astra, Punto, V40, Twingo, Starlet, 206cc.... dus lekker afwisselend thumbs up

@ Panoramadak: Kom op Ruud, ruil de Polo hierop in. Heb je ook een Opel met Panoramadak big smile smiley

Dat kan ik me voorstellen! Wij hebben dan geen kinderen, maar gewoon weer op pad met een gezelschap komt ook niet zo vaak meer voor.

Vanavond een bruiloftsfeest; ook lang geleden, enorm zin in thumbs up
Goedemiddag,

Ik las iets dat een Insignia B een wat grotere Astra K zou zijn. Daar ben ik het pertinent niet mee eens. Mijn Astra K was uit 2015 in Innovation uitvoering. mijn huidige Insignia B uit 2017 ook in Innovation uitvoering.

Ik zou echt willen spreken van een (auto-) klasse verschil.

De Astra K is een prima auto hoor maar:

- De Insignia is ruimer
- De insignia biedt meer comfort
- De Insignia heeft, in standaard uitvoering de betere, dikkere stoelen en achterbank.
- De Insignia is beter afgewerkt ( onderkant dashboard, deurpanelen, dashboardkastje, bagageruimte
- De Insignia heeft een royalere uitstraling. binnen en buiten. Dat laatste is subjectief.

Ik heb zoals jullie weten ruime ervaring. De stap van Astra J ( ik heb er nu weer één ) naar Astra K is een grotere dan van de Insignia A(2) naar de Insignia B. In mijn beleving dan. Dat heeft ook wel wat te maken met het hoge gewicht van de twee eerder geproduceerde auto's denk ik. De Astra J voelde steviger aan dan de Astra K. Mijn stelling is dus dat de eerdere generaties op een wat hoger niveau stonden ( of aanvoelden ) dan de latere.

Het verschil tussen de twee types Insignia is imo veel kleiner. Met name op het gebied van afwerking en uitstraling.
@ Joost: Wow, daar sta ik wel ff van te kijken. Wist echt niet dat het op oa een Astra H al leverbaar was, voor mijn beeld was het destijds alleen de Peugeot 307.
In Corsa D wist ik ook niet dat hij open kon. Je hebt me dus wel overtuigd. grinning smiley

@ Hans(toch?): Jij kunt het als geen ander benoemen. De luxe AGR stoelen zijn in de Astra K natuurlijk ook leverbaar, blijft ruimte, comfort, wat afwerking over.
Dat zijn wel tastbare zaken...maar is net of het je die meerprijs dan idd. waar is.

Wist echt niet dat het op oa een Astra H al leverbaar was, voor mijn beeld was het destijds alleen de Peugeot 307.

Bij de 307 kon deze niet eens open. Maar veel merken hadden al wel zoiets. Toen opel nog astra G's hadden werden veel meganes er al mee uitgerust. Mijn collega rijd een golf 5 met zo'n dak, zal ook ergens in bouwjaar 2005 zijn. Mijn laguna (kwam in 2007 op de markt) had het ook. Heerlijk vond ik het!

En het meest indrukwekkende wat ik heb gezien was wel de renault espace IV. (bouwjaren vanaf 2003) Misschien ook wel omdat het nog niet gemeengoed was bij alle merken. Wat een bak glas om je heen en door het dak. Alsof je een vlak liggende schuifpui open trok grinning smiley

En wat denk je van de oer-twingo uit de jaren 90

eerste jaren een roldakje, daarna een groot glazen dak over de gehele auto. zie je ook best vaak nog

Dus niet bijzonder, innovatief en iets wat al decennia word gebruikt in alle segmenten. maar wel mooi

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-09-2021 14:13 door AsconaGT.
Mijn schoonzus heeft een Corsa met zo'n te openen Panoramadak. ( en ook een ingebouwde fietsendrager ) Ik heb wel eens proefgereden in een Astra H SW met zo'n dak, daar wilde ik mijn Volvo V70 toen op inruilen spinning smiley sticking its tongue out
Maar dat ging niet door...

Veel licht in het interieur is best fijn.. Had een schuifdak in mijn Astra K, Kadett GSI en ooit een Vectra smiling smiley
Astra F

@ Hans(toch?): Jij kunt het als geen ander benoemen. De luxe AGR stoelen zijn in de Astra K natuurlijk ook leverbaar, b

Hoi Ruud, Ja Hans.thumbs up Ik beoordeelde de standaard stoelen in de Astra Innovarion en de Insignia Innovation. Bij mijn beide auto's had / heb ik de standaard stoelen passend bij die uitvoering. Tegen meerprijs waren duurdere ( elektrisch verstelbare uitvoeringen ) mogelijk .

De Astra J voelde steviger aan dan de Astra K. Mijn stelling is dus dat de eerdere generaties op een wat hoger niveau stonden ( of aanvoelden ) dan de latere.

Dat herken ik wel. Door de gewichtreductie voelt alles wat lichter aan. Maar daardoor is de auto zoveel fijner om te rijden en is qua bak en motor zoveel beter. Op dat gebied maakt de K echt gehakt van de J.

En tuurlijk is een Insignia B nog wat beter maar de K biedt eigenlijk alles al wat je nodig hebt.
Zooooo, vakantie zit er weer op cool smiley

Dik twee weken Frankrijk en dik twee weken heerlijk weer gehad. Gewoon elke dag 28-30 graden en zonnig. Alleen de laatste dag, toen we al wat aan het inpakken waren, een paar regenbuien. Wat dat betreft wel voor herhaling vatbaar om in deze periode op vakantie te gaan. Stukken goedkoper, nog altijd heerlijk weer, niet super druk maar alles is nog wel geopend en het is gezellig druk.
Eerste keer ook met de kleine man, dus vooraf wel benieuwd hoe dat zou gaan. Nouja, ontzettend relaxed eigenlijk. Hij vind alles prima en mooi. De dagjes weg afgewisseld met dagjes niks doen, wat sowieso wel lekker is op vakantie.

We hebben dik 3.500km weggetikt. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik ontzettend blij ben dat deze auto vlak voor onze vakantie op het pad kwam. Alles past er prima zonder te proppen in. De auto is een heerlijke cruiser gebleken.

Voor het eerst dat ik ACC in een auto heb, ook serieuze file gehad en dan is het icm een automaat toch wel een uitkomst hoor. Ook op de vele snelweg kilometers (zonder file) vind ik het een heerlijk systeem. Uiteraard moet je je een beetje aanpassen aan het systeem, heb je daar geen moeite mee dan is het zoveel relaxter rijden.

Wat ook even wennen is, is dat de auto best vlot accelereert als bijvoorbeeld een vrachtauto opzij gaat en de auto weer versneld. De automaat schakelt, afhankelijk van het verschil tussen de snelheid en ingestelde snelheid, één, twee of zelfs drie versnellingen terug en geeft dan behoorlijk gas. Niet oncomfortabel vlot, maar soms mag de auto wat mij betreft wel wat meer gebruik maken van het koppel van de motor ipv ver terugschakelen en doorhalen naar 4.000/4.500rpm.
Heb het ook wel eens geprobeerd in de handmatige stand, maar dan voelt het accelereren weer erg traag aan dus dat is ook niet de juiste oplossing. Plus dat je daarvoor geen automaat hebt
Ik ga toch eens uitzoeken of dat beter wordt met andere software voor de versnellingsbak.
Voor de duidelijkheid, het is niet zozeer een minpunt het is meer dat ik het zelf niet nodig vind en van mening ben dat de auto ook prima bij 3.000rpm weer op mag schakelen op de meeste momenten.

De auto heeft een sportonderstel, is daardoor wat extra laag en heeft 19" velgen. De auto is dus stug/sportief, iets waar wij ons absoluut niet aan ergeren. Echter toen we op aanraden van de navigatie een file probeerden te ontwijken (navigatie stelde een alternatieve route voor welke dik een uur korter was), kwamen we op achterafweggetjes af die niet het beste asfalt hadden. We hadden er toen al wat uurtjes en kilometers opzitten, dat was het eerst moment dat we tegen elkaar zeiden dat het wel iets comfortabeler mocht.

Verbruik van de auto was wisselend. Eerste deel van de heenweg hebben 1:15 gereden. Vmax +10 doorgaans.
Ter plekke heel veel in stadjes/dorpjes gereden. Veel rotondes en in de spits best wel wat filerijdend. Tsja, dan kom je maar tot 1:10.
Terugweg begon voortvarend, lekker rustig op de weg maar de laatste dag moesten we 800km dus de cruise control maar op 150 gezet op een vrijwel lege Peage. De motor draait dan 2.200rpm, maar 1:15 haal je niet meer natuurlijk. Dat aangevuld met redelijk wat file in Duitsland en het laatste stuk in Duitsland maar wat harder rijden zal ook niet voor de beste cijfers gezorgd hebben (ik moet nog tanken).
Grootste voordeel is wel dat de brandstof in Frankrijk een klap goedkoper is, zelfs langs de snelweg goedkoper als in Nederland en op de terugweg nog even voor 1,37 in Luxemburg getankt drinking smiley

Bij een tankstation in Duitsland parkeerde er een Duitse 4 GC naast ons. Zelfde kleur, zelfde velgen, zelfde remmen. Alleen zijn de raamlijsten en luchthappers bij mij zwart en waren die op de Duitse auto chrome........ dat laatste is echt een stuk minder mooi. De Duitser viel het zelf ook gelijk op, kort duimpje en weer door thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.