Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Ik snap je gevoel wel..brg..is ook precies mijn gevoel en mijn twijfels. We hebben nu een vrij modern huis (1995), ingebouwde stopcontacten, geen cv maar luchtverwarming, overal dubbel glas, uitstekende isolatie en dito verbruik, en veel andere moderne zaken.

In dat dorp zijn de huizen een stuk ouder en dat zie je in veel zaken terug. Het is echter een heel fijn dorp om te wonen met alle voorzienigen, megacentraal en direct aan de A7. Daarnaast is het een voornaam dorp en wonen er bv ook veel mensen met een dikke beurs (oa Rutger Hauer woonde er). Dat alles heeft zijn prijs.
Maar inderdaad..de huizen zijn daar een stuk tradiotioneler en willen we het moderner of groter dan is dat in dat dorp niet te betalen. Daarom pinnen we ook nog niet vast op dat dorp.

En de regio waar wij naartoe willen is een stuk centraler en gaat ons sowiezo duiten extra kosten.
@Rob, maar extra duiten wilt niet zeggen hogere maandlasten big smile smiley
belangrijk om te weten is hoeveel je kan lenen, je wilt lenen en hoeveel geld je bij verkoop van je eigen huis overhebt om direct te kunnen aflossen/verbouwen.

@Richard, dat heb ik daar ook altijd.. Maar meestal loop ik als ik mijn winkelmandje klaar heb nog eens kritisch doro het lijstje heen en verdwijnt er meestal toch wel iets terug in de voorraad daar.

@Rob, maar extra duiten wilt niet zeggen hogere maandlasten big smile smiley
belangrijk om te weten is hoeveel je kan lenen, je wilt lenen en hoeveel geld je bij verkoop van je eigen huis overhebt om direct te kunnen aflossen/verbouwen.

I know....maar de regio waar we naartoe willen is stuk prijziger. Dan moeten we met wat minder huis genoegen nemen dan wat we hier voor dat geld zouden krijgen. Dat bedoel ik te zeggen.
Aaah ja dat snap ik, maargoed, locatie is alles smiling smiley
Ons dorp is ook relatief duur, zoals ze in de krant zeiden; een dorp voor 'white privilege people' refererend naar de welgestelden in de Amerikaanse suburbs.

treinstation, aan de A1, wel lekker dorps, wonen praktisch in het dorp, veel groen en andere faciliteiten. Dat drijft de prijs aardig op.

Wij zijn ook een van de hele weinig gemeentes waar de groei komt door nieuwe babies, en niet door buitenlanders. Wat eigenlijk best opmerkelijk is.

En ons huis was/is ook gewoon wat gedateerd. De keuken en badkamer waren in 2000 nog vernieuwd maar grotendeels stamde nog uit 1979. Grootste voordeel is wel dat de bouw gewoon goed is. Alles van beton. Neemt niet weg dat je wel door het bruin en alles moest heen kijken. na 3 weken klussen sinds de sleuel zag het er al lekker mooi en fris uit van binnen. En net als bij 'robs huis', moest je door de wat overwoekerde tuin moest heen kijken.

nu paar jaar verder; prachtige nieuwe tuin, alles wit geschilderd, kelder aangepakt. Buitenkant aangepakt. Huis geïsoleerd

volgend jaar nog nieuwe vloer en nieuwe keuken en vloerverwarming. meterkast is onlangs vernieuwd. Schakelmateriaal vervang is ook. Nee het is niet allemaal in 1x perfect, maar anders konden wij ook dit niet betalen in dit dorp. Terwijl als wij willen wonen waar ruud woont, relatief dichtbij, dan koop ik een vrijstaand modern huis voor het geld. maar wij wilden per se in dit dorpje wonen drinking smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-07-2021 14:04 door AsconaGT.
Hier in het Vechtdal vlakbij Zwolle stijgen de prijzen ook hard hoor. Veel mensen uit Zwolle die hier de huizen kopen. Woon in een dorpje zonder winkels maar wel met een school en de rust en de ruimte en dat trekt toch steeds meer mensen. Ben opgegroeid in Friesland en daar liggen de prijzen nog wel een stuk lager. Nou wil ik helemaal niet terug, maar voor zelfde geld woon je daar vrijstaand met een stuk meer grond. Gemeente heeft net weer een stuk grond gekocht voor uitbreiding dus wellicht nog een keer weer nieuw bouwen. Al is dat op dit moment ook geen pretje met de hoge prijzen van bouwmaterialen en aannemers die het veel te druk hebben.
Om weer bij Opel uit te komen, de TüV heeft de Insignia uitgeroepen tot meest betrouwbare gebruikte auto in de middenklasse, best netjes lijkt mij.
zeker netjes!

heb weinig referentiekader, maar mijn collega rijd er nu eentje nu bijna 4 jaar (bijna einde lease). enkele weken gelden zij hij nog dat het zo'n fijne auto was en er nog nooit iets defect is geraakt, rammelt of andere dingen. gewoon onderhoud en verder niets.

De opvolger word wel wat anders, hij wil niet weer in de zelfde auto stappen, wat ik wel kan begrijpen smiling smiley
Absoluut netjes inderdaad. Nu ben ik van mening dat echt slechte auto's er niet meer zijn (maandag ochtend exemplaren daar gelaten), maar er moet er toch een de beste zijn natuurlijk big smile smiley

@ Joost, inderdaad ik zou ook niet snel 2x dezelfde auto kopen. Wellicht hooguit een keer een flink luxere en/of snellere uitvoering.

Afgelopen weekend de Carclean spulletjes uitgeprobeerd.
Velgenreiniger kende ik al en maakte het schoonmaken van de wielen een verademing, dus nu ook de binnenkant van de velgen en de remklauw weer netjes schoon.

Ik had echter ook, op aanraden van mijn broertje, een spraywax gekocht (DEZE). Dat is tof spul!
Na het wassen, op een natte auto aanbrengen. Ik heb het per paneel gedaan en dan telkens het paneel en de auto goed afspoelen. Daarna normaal drogen.
Water liep er mooi vanaf, maar het wachten was op een regenbui natuurlijk.

Die kregen we zaterdagavond toen we op visite waren. Op de terugweg in de regen hoefde ik de ruitenwissers niet eens te gebruiken big smile smiley
De volgende dag bij daglicht allemaal kleine druppeltjes alsof de auto heel strak in de wax staat.

Erg benieuwd hoe lang het blijft zitten en bizar dat ik dit spul niet eerder kende big smile smiley
Ik vind de spullen van Gyeon ook erg fijn! Ken deze niet, maar het zou mij tegen vallen als het niet goed zou werken.

Bij de motor gebruikte ik dat spul wel eens. aangezien die nooit echt vies was maar wel smoezelig. Even vochtig doekje afnemen en dan spraywax er op. Op de auto gebruik ik het nooit eigenlijk.

Neem in september nog wat vrij, B is dan niet vrij, maar wil ik ook met de auto bezig voor 1 dag (of 2) en nog diverse andere klusjes rondom huis die ik voor de winter gedaan wil hebben. Ga dan de auto in Gyeon Moh's zetten. ceramische wax. Bij de laguna werkte dat echt super.
Handig spul zo te lezen @Richard, dat ga ik ook bestellen, kan nog net mee op vakantie, had ook nog wat andere "kleine" dingetjes nodig.

@Insiginia, ik vnd het ook een hele mooie auto (als station), zal ongetwijfeld top rijden!

@Joost, soms moet je ook gewoon even wat tijd voor jezelf nemen!
De Geyon Moh's, is niet iets wat je "even" doet volgens mij.
Gyeon zijn ze op het Astra forum ook allemaal lyrisch over...maar het is ook geen goedkoop spul.

Ik merk met wassen nog steeds hoe makkelijk mijn auto schoon maakt na de poetsbeurt en weer mooi straalt na een wasbeurt.

Zaterdag nog even gedaan..

20210724_213506 by Rob de Vries, on Flickr

Tsja..verder een heel gemeleerd weekend gehad. Zaterdag zijn we met kids, hond, fietsen en twee fietskarren naar Appelscha geweest.. beetje door de bossen gecrossed, op een terrasje gezeten, gepicknickt.. uitermate relaxed! En man..wat waardeer je zo'n ST dan weer..je drukt alles er zo in.

Zondagochtend/nacht begon met een enorme plens regen..is in een paar uren zo'n 110 mm gevallen.. alle straten en onze hele tuin stonden onder water.
Ik ben er s nachts paar keer uit geweest. Het bleef maar onophoudelijk keihard regenen. Niet normaal. Gelukkig geen schade. In de loop van de ochtend werd het weer prachtig weer en leek er niet aan de hand te zijn geweest. Echt bizar. S middags bij wat vrienden op visite geweest en daar een hapje gegeten.
Heel mooi Rob! Die regen bij jullie was inderdaad heftig, bizar dat die buien zo op 1 plaats blijven hangen.

Wij waren ind e Efteling afgelopen zaterdag, op 1.5 uur wat miezer regen na was het een prima dag, wel druk maar dat verspreidt heel erg daar dus nergens last van gehad. We waren er om 10.30 en om 22.00 gingen we weer naar huis. Lize wilde de hele dag blijven. Het is toch vakantie nu smiling smiley

Nog 1 week werken en dan heb ik ook vakantie big smile smiley hopelijk zit het weer wat mee...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-07-2021 11:26 door Corsa 20SEH.

De Geyon Moh's, is niet iets wat je "even" doet volgens mij.

het aanbrengen zelf is best wel goed te doen. Het is vrij vluchtig spul dus het voelt een beetje alsof je er amper iets aanbrengt.

Het zit hem met name dat je de auto heel grondig schoon moet hebben voordat je het dit spul aan brengt. Dus wassen, eventueel met klei(doek), polijsten en weer heel grondig schoonmaken en dan pas aanbrengen.

Bovendien mag je er dan 24 uur niet aan zitten omdat het moet uitharden. professionals hebben van die warmtelampen er op staan zodat het veel sneller gaat. Die heb ik niet, dus gewoon minimaal 24 uur in de garage laten uitharden.

Zondagochtend/nacht begon met een enorme plens regen..is in een paar uren zo'n 110 mm gevallen.. alle straten en onze hele tuin stonden onder water.
Ik ben er s nachts paar keer uit geweest. Het bleef maar onophoudelijk keihard regenen. Niet normaal. Gelukkig geen schade. In de loop van de ochtend werd het weer prachtig weer en leek er niet aan de hand te zijn geweest. Echt bizar. S middags bij wat vrienden op visite geweest en daar een hapje gegeten.

bizarre hoeveelheden. Ik ken het uit Korea wel waar soms wel eens 150mm in 24 uur valt. Komt vaak voor daar. Maar het lijkt er op dat dat in NL ook steeds meer normaal gaat zijn.
Onder mijn grasveld zit een groot waterbassin die al het water van de gootjes , overkapping, terras, etc. op vangt. Het is berekend op 100mm in 24 uur moet hij kunnen handelen. Ik dacht nog; dat gebeurd zeer zelden. Maar het is een kwestie van tijd. Niet dat het heel erg is als hij het niet meer aan kan, alleen komen er dan overal plassen in de tuin.
Ik heb paar jaar geleden ook drainage aangelegd maar doet bijzonder weinig meer..we hebben hier dikke klei een verstikt alles. Daar gaat het water gewoon niet doorheen. Daarnaast zit onze tuin aardig ingesloten en ka het ook geen kant op. Zelfs in de borders liep het maar heel langzaam weg. Op de bestrating is het wel goed geregeld en heb ik meerder putten maar op het gras blijft veel regen staan. Het zakt gewoon niet weg en kan geen kant op.

Nou was dit ook extreem want gisteren reden wij naar die vrienden en in de weilanden om ons dorp heen staan gewoon complete meren. Echt niet normaal.
Ik heb dit onder het gras

kost geen drol, alleen het ingraven is veel werk. Ik had 1 dag een grote graafmachine ter beschikking, die had het binnen 5 minuten een geul van 2 meter diepte gegraven en de kleilaag / oerlaag doorbroken. Het is berekend dat het 100mm water in 24 uur moet kunnen herbergen in mijn situatie. Maar achteraf had ik het dubbele wel willen aanleggen. Gezien de lage kosten van die kratten en het toch beschikbaar hebben van een grote graafmachine.

zoiets was het dan geworden als ik wat extra had.

maar zoveel heb ik dus niet helaas.

De vraag is ook, in hoeverre wil je je tegen weersextremen weren. Hoe erg is het als de tuin sporadisch helemaal onderwater staat (als het daar bij blijft)

als het de huizen in komt word het natuurlijk wel een ander verhaal natuurlijk.

Denk dat er ook heel wat auto's zijn gesneuveld de afgelopen 2 weken met waterschade. Hier in het dorp in ieder geval 4 die nog wel even door de tunnel wilde gaan. Alle 4 niet gered.

Het zit hem met name dat je de auto heel grondig schoon moet hebben voordat je het dit spul aan brengt. Dus wassen, eventueel met klei(doek), polijsten en weer heel grondig schoonmaken en dan pas aanbrengen.

Bovendien mag je er dan 24 uur niet aan zitten omdat het moet uitharden. professionals hebben van die warmtelampen er op staan zodat het veel sneller gaat. Die heb ik niet, dus gewoon minimaal 24 uur in de garage laten uitharden.

Dat is voor mij dus geen optie. Afgezien van het werk wat er in zit kan ik de auto niet binnen zetten, wel overdekt desnoods. Echter als ik zie hoeveel stof er al weer op zit een halve dag na het wassen, dan gaat het dus niet werken om zoiets in de buitenlucht te doen.

Gyeon zijn ze op het Astra forum ook allemaal lyrisch over...maar het is ook geen goedkoop spul.

Dat dacht ik ook, maar dit specifieke goedje was niet/nauwelijks duurder dan hetzelfde spul van Mequiars (wat mijn broertje gebruikt) of bijv. Monello. Dus in het kader van een vergelijkend waren onderzoek met mijn broertje maar voor Gyeon gekozen.
Ik denk ook zeker dat het voor jou van toegevoegde waarde is hoor! Mooie extra bescherming van je waxlaag. Ik zal zo even foto'tje plaatsen op FB (lekker makkelijk smiling smiley)

Fles van 1l kost 23eu, ik heb het royaal gebruikt en ongeveer een derde gebruikt. Het had ongetwijfeld ook met minder gekund. De vraag is nu even hoe lang het blijft zitten. Gaat het een aantal wasbeurten me dan vallen de kosten wel mee.

We waren er om 10.30 en om 22.00 gingen we weer naar huis. Lize wilde de hele dag blijven. Het is toch vakantie nu smiling smiley

Die heeft vast lekker en lang geslapen na die tijd big smile smiley
Efteling is ook gewoon echt prachtig een park. Voor ons ver rijden en met entree plus eten/drinken een duur dagje. Welk pretpark/dierentuin overigens niet?
Heb je echter zoals jullie een abonnement dan valt het reuze mee. Volgens mij heb je abonnement bij de dierentuin in Emmen er ook na het tweede bezoek al uit.

@ Regen, hier gelukkig gewoon normale buien gehad. Wel een paar minuten wat heviger waardoor we de WC wat hoorden borrelen, maar geen overlast verder.
Het water kan hier gelukkig ook gewoon goed weg. Het is een gebied met zandgrond, dat scheelt behoorlijk vergeleken met kleigrond.
@Richard wij hadden vorig jaar een abonnement, dat heb ik ivm. Corona niet verlengd, voordeel was wel dat er nog veel tegoed op de pasjes stond ivm. Corona sluiting vorig jaar, dus eten en drinken was "gratis". maar duur, ja dat is het zeker! L. is iet zo een slaper hoor, 1,5 uur langer heeft ze geslapen dan normaal. Normaal gaat ze om 20.00 naar bed, is ze 06.30 weer wakker. Nu was ze om 23.15 op bed, en om 08.02 wakker. Ze leest dan op mijn telefoon hoe laat het is met de vraag of ze naar beneden mag smiling smiley Zet ze vast de koffiemachine aan big smile smiley best handig!

je hebt volgens mij wel veel te veel van dat spul gebruikt. Ik lees op het carclean forum over 1 spuitje per paneel, met afspuiten verdeel je het verder over paneel. Ik heb het iig. ook in mijn winkelmandje staan smiling smiley.

iemand ervaring met dat foamen? heb er nu ook een setje van in mijn mandje staan, maar heb er gene ervaring mee.

@Joost, dat is wel erg netjes zo! bij ons ligt ook el iets van drainage, maar wat en hoe, geen idee.

Zet ze vast de koffiemachine aan big smile smiley best handig!

Das super inderdaad, doet die van ons nog niet big smile smiley
Wij zijn al blij dat hij eigenlijk altijd gewoon slaapt tot 7.30 en vervolgens zonder al te veel lawaai nog een tijdje in zijn bed speelt met knuffels smiling smiley

je hebt volgens mij wel veel te veel van dat spul gebruikt. Ik lees op het carclean forum over 1 spuitje per paneel, met afspuiten verdeel je het verder over paneel. Ik heb het iig. ook in mijn winkelmandje staan smiling smiley.

Dat ik teveel heb gebruikt zou heel goed kunnen, heb ik ook met de Non Ferro last van big smile smiley
1 spuitje lijkt mij wel weer erg weinig eigenlijk. Daarmee doe je toch nooit bijv. een hele deur? Dan ben je toch wel 2 of drie nodig aan de bovenkant, want vervolgens met het afspoelen naar beneden zakt. ik heb dan meerdere spuitjes over de hele deur gedaan, is wellicht wat veel drinking smiley

iemand ervaring met dat foamen? heb er nu ook een setje van in mijn mandje staan, maar heb er gene ervaring mee.

Lijkt mij ook wel mooi/handig, maar is voor een groot deel ook vooral voor de show (als je geen profi bent). Is ook geen vervanger voor het wassen, maar echt een pre-wash.
Als de auto echt smerig is met zand/moder/pekel heeft het absoluut toegevoegde waarde, maar of dat het in deze periode van het jaar ook is?
Let wel, ik heb het zelf nog nooit gebruikt. Dat is puur hoe ik er tegenaan kijk.

Als ik een hogedrukreiniger zou hebben, dan zou ik het wel aanschaffen denk ik. Zo'n opzetstuk is niet gigantisch duur en de foam valt ook wel mee geloof ik.
Heb vorige week nog wel naar een handfoamer zitten kijken, maar dat is mij teveeel gedoe en dat geeft niet hetzelfde resultaat als middels een hogedrukreiniger.
Hier ook weinig naar efteling.

Laatste keer is al weer jaren geleden. Bijna 2 uur rijden, vervolgens sta je regelmatig 30 minuten of meer voor enkele attracties en we moeten weer op tijd terug omdat het ook weer 2 uur rijden is.

Al wij nu zouden gaan; parkeerticket + toegang voor Mij, B, en de 2 kinderen: 135 euro , 65 euro aan brandstof. 60 euro voor beetje eten en drinken. dus zeg 260 euro voor een gezin voor een dagje waarvan je in 1 dag nooit het hele park ziet en mogelijk grotendeels in de wachtrij staat voor attracties.

Als ik er in de buurt zou wonen zou ik wel een jaarkaart nemen, dan is het ook niet zo erg als je er maar eventjes bent en hoef je niet 'gehaast' het hele park in 1 dag proberen te zien.
Hier nog nooit naar de Efteling geweest. Lijkt me wel eens mooi maar is vanaf hier gewoon takke-end weg, niet te doen met kleine kids en wordt dan wel een heel prijzig geheel.

Dan zouden we daar echt een weekendje moeten boeken. Maar dan zoeken wij toch liever de natuur en de bossen op..winking smiley

Dat dacht ik ook, maar dit specifieke goedje was niet/nauwelijks duurder dan hetzelfde spul van Mequiars (wat mijn broertje gebruikt) of bijv. Monello. Dus in het kader van een vergelijkend waren onderzoek met mijn broertje maar voor Gyeon gekozen.
Ik denk ook zeker dat het voor jou van toegevoegde waarde is hoor! Mooie extra bescherming van je waxlaag. Ik zal zo even foto'tje plaatsen op FB (lekker makkelijk smiling smiley)

Fles van 1l kost 23eu, ik heb het royaal gebruikt en ongeveer een derde gebruikt. Het had ongetwijfeld ook met minder gekund. De vraag is nu even hoe lang het blijft zitten. Gaat het een aantal wasbeurten me dan vallen de kosten wel mee.

Dit spul valt inderdaad nog wel mee maar Gyeon heeft veel andere mooie producten en alles bij elkaar kan je er een hoop centen op stuk slaan..winking smiley
@Richard, ja 1 spuitije is wellicht weer wat weinig. Ik ga het proberen iig.
Dat foamen heb ik ook maar weer verwijderd, is niet duur, maar inderdaad, hoe vaak doe je het, zeker in dit seizoen.

@Efteling, wij gaan wel 1x per jaar, vorig jaar vaker want toen hadden we abonnement, maar met reguliere entree, wat eten benzine en parkeren zitten wij al dik over de 200,- zijn we wel "uit eten geweest" niet even snel een frietjes ofzo. Maar inderdaad, erg duur! In d evakantie gaan we naar Toverland, ben ik ook nooit geweest maar is in de buurt van ons vakantie adres, via ETOs een mooie actie met 10,- korting pp.

Slapen is helemaal duur in dat Efteling hotel, dat zou L. heel graag willen maar 600,--700,- voor 2 nachten dat is echt belachelijk, dan geef ik liever het dubbele uit voor een leuke stedentrip/weekje weg met ons 3. als dat straks weer kan. 5 dagen London all in, heeft ons minder dan 1000,- gekost 2 jaar terug. Dat gaan we straks wel weer doen.
Dagje pretpark/dierentuin is gewoon een duur grapje. 9 van de 10 keer zijn er wel aanbiedingen te vinden, maar dan nog. Plus dat je vooral betaald om heel lang in de rij te staan zoals Joost al zegt big smile smiley
Efteling ben ik ook nog maar 2x geweest, maar is wel echt heel mooi. Disneyland ben ik ook nog nooit geweest, zou ik ook graag nog wel eens heen willen. Wil niet weten wat zoiets moet kosten.

600/700eu voor een midweek London valt mij dan weer reuze mee, hoe heb je dat geregeld? big smile smiley

Eerst de zomervakantie maar eens regelen smiling smiley
Middag!
Weer thuis van het eiland met bosbranden. Zelf weinig van gemerkt, alleen dat het tegelijk bewolkt werd (soms wat druppels regen) en ook wat rokerig. Stank dus, en bruinige wolken. Laatste nacht zaten we natuurlijk net verkeerd, de wind stond onze kant op. Ik voelde m'n ogen aardig prikken. Bizar he, de ene kant van Europa wateroverlast, de andere kant branden...
Hier thuis is het ook beter weer dan gedacht. Heb weer op P3 geparkeerd, dit keer in de garage. Echt top, voor de hal een bus pakken en dan ben je met 5 minuten bij de auto. En dan na 20 minuten rijden thuis.

@foam: ik heb het wel, met zo'n handfoamer. Vooral goed als de auto echt vies is, maar dat komt bij mij zo weinig voor big smile smiley
Heb ooit de foamlans van Bofkont overgenomen. Vooral ‘s winters wel handig. Scheelt toch wel wat shirts doordat je het vuil er al grotendeels af spuit. I.c.m. Goede waxlaag is auto dan voor 80% schoon.
Wil na vakantie de Sonax Ceramic spray coating uitproberen. Schijnt ook top te zijn, net als de Brillant Shine Detailer.

Gisteren ruim 1000 kg gereden met caravan naar de Vendee. Wat een genot zo’n krachtige auto met automaat en goede stoelen. I.c.m. de rust op de Franse tolwegen erg goed te doen. Overnachting was niet nodig dus. Camping hier ook heerlijk rustig, groot verschil met topdrukte in NL.
Onze wasstraat heeft sinds kort zo'n foamlans...ik vind vooral het effect wel geinig...verder is het volgens mij niet zo zinvol..mijn auto is nooit echt vies..smiling smiley dat beetje viezigheid spuit ik er ook wel af met hogedruk en shampoo en daarna een spons en sopje.
@Richard,

Goed zoeken op AirBnB, haaden een toplocatie voor weinig geld. Wel klein, maar dat deerde ons niet, wel een eigen keukentje enzo. De trein naar London, ver van te voren boeken en met een kleuter erbij ga je toch niet 3 gangen zitten dineren dus daar hebben we wel op bespaard.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-07-2021 14:03 door Corsa 20SEH.

Heb weer op P3 geparkeerd, dit keer in de garage. Echt top, voor de hal een bus pakken en dan ben je met 5 minuten bij de auto. En dan na 20 minuten rijden thuis.

als collega's op P3 moeten parkeren klagen ze altijd steen en been grinning smiley maar die zijn dan ook belachelijk verwend.

Moet zeggen dat ik altijd gewoon op P1 kan parkeren, ik mag er ook langer staan dan 48 uur. vroeger zelfs excellence parking, maar dat is wel zo duur geworden, dat mag (terecht) niet meer van de baas

Gisteren ruim 1000 kg gereden met caravan naar de Vendee. Wat een genot zo’n krachtige auto met automaat en goede stoelen. I.c.m. de rust op de Franse tolwegen erg goed te doen. Overnachting was niet nodig dus. Camping hier ook heerlijk rustig, groot verschil met topdrukte in NL.

1000 kg? drinking smiley ja met een caravan er achter is wat extra vermogen meer dan prettig. thumbs up
Foamlans had ik veel eerder moeten doen, merk echt een verschil, hoef minder hard te boenen voor vliegjes, dus minder swirls. Is gewoon logica.
Kristian, rustig op de peage? Het was toch, wederom, een zwarte zaterdag?

@Joost: ja met werk mocht ik ook altijd naar de valet parking of P1. Vorig jaar met vakantie mochten we ook op P1 staan. Ook niet gek hoor, maar P3 is prima!
McShine
Foamlans had ik veel eerder moeten doen, merk echt een verschil, hoef minder hard te boenen voor vliegjes, dus minder swirls. Is gewoon logica.

ja heb hem toch maar weer toegevoegd smiling smiley het is besteld. smiling smiley
Het gaat niet goed met me; ik werd even warm van een Opel: [www.autowereld.nl]

Maarja, ik zie de overeenkomsten qua looks ook wel:
1050 km om precies te zijn. Route naar de Vendee was op zondag heel rustig. Echt zalig rijden, geen vergelijk met de Autobahn of NL.
Best een mooie Astra, zeker met die dikke motor onder de kap. En AGR-stoelen zijn natuurlijk ook top.
Barri
Het gaat niet goed met me; ik werd even warm van een Opel

Ga je mond eens spoelen met zeep!

Die staat al een tijdje te koop, toen Rob nog op zoek was had ik die al eens de revue laten passeren.
[www.autowereld.nl]

Wat een gek ding dit.
Sedan is al uniek/zeldzaam maar deze is wel erg karig, wieldoppen, geen navi etc.
Wel met de 1.6 200 pk ( als dat klopt ), ultieme sleeper!

Ik denk eerder dat die astra een ongeblazen 1.6 is...volgens mij kon je zon crisisuitvoering helemaal niet met zo'n dikke motor krijgen. Heeft geen kenteken dus kan het niet checken.

Ga je mond eens spoelen met zeep!

Die staat al een tijdje te koop, toen Rob nog op zoek was had ik die al eens de revue laten passeren.

Inderdaad..herken hem nog. Nu nog te koop...zegt wel wat..ik vind hem ook stevig aan de prijs.

Veel mooier en moderner als die fofo...smiling smiley ik moet nog steeds wennen aan die after market koplampen...houd ik persoonlijk niet zo van.
rjthefrisian
Veel mooier en moderner als die fofo...smiling smiley ik moet nog steeds wennen aan die after market koplampen...houd ik persoonlijk niet zo van.
Zeker een stuk moderner, maar de Focus is nog steeds zo'n fijn ding. Ik vind zo'n Astra geen >12k bijbetalen waard.
De koplampen van de Focus zijn idd bijzonder maar ben blij met de projectoren icm led.
rjthefrisian
Ik denk eerder dat die astra een ongeblazen 1.6 is...volgens mij kon je zon crisisuitvoering helemaal niet met zo'n dikke motor krijgen. Heeft geen kenteken dus kan het niet checken.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt, aangezien deze auto een 5 bak heeft wat de bak is die bij een normale 1.6 hoort. De turbo versie heeft de drama 6 bak.

Er klopt wel meer niet, zo zou die ook lane assist hebben, maar ik mis de camera onder de spiegel. En hill start assist, ik zie een gewone handrem. Tenzij ze met deze opties bedoelen dat je zelf je auto moet helpen winking smiley

Je zou haast de advertentie rapporteren...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-07-2021 05:55 door EVV.
Die vijfbak kan ik niet zien op mijn foon maar als dat zo is, is het zeker de ongeblazen versie. Sharp!

Ding is zo kaal als wat. Monochroom scherm, geen agr, geen electrische handrem, geen ecc, antennespriet, geen mistlampen, enz..

Wel met de 1.6 200 pk ( als dat klopt ), ultieme sleeper

Astra J is toch mac 180PK ?

ik denk dat het fout gegaan is met bouwjaar. dit is een langstaander. ergenes vaag uit het buitenalnd. Bouwjaar 2016. Toen was de K al lang op de markt. En daar was de 1.6 gelijk de 200PK versie.

Denk dat die website denkt; 2016 = astra K en 1.6 is dan altijd 200 PK.

Het gaat niet goed met me; ik werd even warm van een Opel:

ziet er heel mooi uit. Prima vermogen, prima uitrustig en zit nog een kleur op ook thumbs up
prijs is geen koopje maar toch als je kijkt wat je betaald en wat je er voor krijgt valt het ergens ook wel weer mee. Als hij lang staat is er mogelijk ook nog wel wat mogelijk qua prijs
Corsa 20SEH
McShine

ja heb hem toch maar weer toegevoegd smiling smiley het is besteld. smiling smiley

Jij bent ook makkelijk over te halen grinning smiley
Als je al een hogedrukreiniger hebt dan is het voor relatief weinig geld wel een mooie aanschaf natuurlijk. Drempel is bij mij daarom iets hoger, een hogedrukreiniger heb ik ook nog niet.

Maarja, ik zie de overeenkomsten qua looks ook wel:

Zo uit dezelfde hoek in eenzelfde soort kleur zie ik de overeenkomst inderdaad ook wel!

1050 km om precies te zijn. Route naar de Vendee was op zondag heel rustig. Echt zalig rijden, geen vergelijk met de Autobahn of NL.
Best een mooie Astra, zeker met die dikke motor onder de kap. En AGR-stoelen zijn natuurlijk ook top.

Hoe doet de automaat het met caravan en eventueel heuvelachtig landschap?
Ik vind dat de automaat heel veel schakelt. Valt alleen op als je naar de toerenteller kijkt uiteraard, maar vroeg me af of dat in een niet vlak landschap en/of caravan erachter wel meer merkbaar is.

Wat een gek ding dit.
Sedan is al uniek/zeldzaam maar deze is wel erg karig, wieldoppen, geen navi etc.
Wel met de 1.6 200 pk ( als dat klopt ), ultieme sleeper!

Dat kan haast niet kloppen big smile smiley
Al kom je in Duitsland soms wel echt nog crisis uitvoeringen tegen. In mijn zoektocht naar een 3-serie ook vaak genoeg exemplaren gezien zonder cruise control, handmatige airco maar dan wel als 330i big smile smiley
AsconaGT

Wel met de 1.6 200 pk ( als dat klopt ), ultieme sleeper

Astra J is toch mac 180PK ?

ik denk dat het fout gegaan is met bouwjaar. dit is een langstaander. ergenes vaag uit het buitenalnd. Bouwjaar 2016. Toen was de K al lang op de markt. En daar was de 1.6 gelijk de 200PK versie.

Denk dat die website denkt; 2016 = astra K en 1.6 is dan altijd 200 PK.
Dat is inderdaad wat de website lijkt te denken als je bijvoorbeeld op "modelinfo" klikt. Maar blijkbaar heeft de verkoper dat gewoon over genomen, wat ik wel erg slordig vind. Uiteindelijk is het niet een vage handelaar maar een merkdealer. Weleenswaar geen Opel dealer, maar ze schermen wel met allerlei Dealer Of The Years etc. Je zou de auto maar kopen met het idee dat het er allemaal op zit, om er vervolgens achter te komen dat het niet klopt. Waarop de dealer vast op de algemen voorwaarden wijst waarin staat dat er geen rechten ontleend kunnen worden aan de beschrijving.
Ik vind het inderdaad ook slordig.

Bij de meeste bedrijven die ik ken gebeuren deze dingen door stagaires, zaterdaghulpjes, etc. Je moet dan wel een beetje pienter zijn en opletten. Niet klakkeloos invoeren en klaar.

Vind sowieso dat veel bedrijven matige foto's hebben en slechte omschrijvingen. Het hoeft echt niet allemaal met 360 graden pleateau's hele verhalen. Maar een schone auto, goede foto's, detailfoto's die er toe doen die duidelijk zijn en niet bewogen is blijkbaar al veel gevraagd en dat geld niet alleen voor handelaren.
Ik wil daar graag aan toevoegen de advertenties met daarbij één algemeen plaatje met "binnenkort te koop".

In mijn zoektocht had ik op een gegeven moment in mijn zoekopdracht bij autowereld.nl op de eerste pagina alleen maar advertenties zonder foto's.

Ik wil daar graag aan toevoegen de advertenties met daarbij één algemeen plaatje met "binnenkort te koop".

In mijn zoektocht had ik op een gegeven moment in mijn zoekopdracht bij autowereld.nl op de eerste pagina alleen maar advertenties zonder foto's.

Viel mij bij BMW's ook vaak op..blijkbaar grote vraag..net zoals woningen...winking smiley
B Real
Corsa 20SEH
McShine

Jij bent ook makkelijk over te halen grinning smiley
Als je al een hogedrukreiniger hebt dan is het voor relatief weinig geld wel een mooie aanschaf natuurlijk. Drempel is bij mij daarom iets hoger, een hogedrukreiniger heb ik ook nog niet.

Hahaha, ja ik had het al besteld voordat Ralf er over begon hoor smiling smiley wort vandaag al geleverd, echt top! kan het mooi mee op vakantie. Die wetcoat dan he.
Heb een Kärcher HD, niet een heel grote of uitgebreid model, maar gebruik het ook maar 2 of 3x per jaar, dus dan vind ik zoveel geld ook niet nodig.

ja die "binnenkort verwacht" advertenties zijn echt vreselijk! Dan lees je de specs, denk je, nou prima, vervolgens duurt het nog een week voordat er foto's op staan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-07-2021 15:28 door Corsa 20SEH.
Heb 3e week september vrij gevraagd; naast diverse andere huishoudelijke klusjes rondom huis ook een dagje plannen om de auto in de ceramische wax te zetten thumbs up
rjthefrisian

Viel mij bij BMW's ook vaak op..blijkbaar grote vraag..net zoals woningen...winking smiley

Absoluut niet alleen bij BMW's, ik zie het bij veel verschillende merken en zowel bij "goede" handelaren als officiële dealers.
Ook bij huizen snap ik het al helemaal niet. Ook in deze tijd niet, een eerste indruk maak je maar één keer en dus plaats je een tiptop advertentie incl goede foto's op Funda.

De makelaar waarvan wij ons huis kochten heeft er ook een handje van. Staat best goed bekend in de regio, maar plaatst heel vaak advertenties met weinig en/of matige foto's. Ook bij huizen van 500k+. Ik snap dat van de makelaar niet, maar ook zeker van de verkopers niet. Ons huis kwam ook maar met 5 foto's op Funda, waarvan twee nietszeggend. Het is dat wij het plekje aan het huis via via al kenden waardoor mijn vriendin al enthousiast was, anders waren we er niet eens gaan kijken........
@Joost, lekker! Heb je ook even tijd voor wat extra zaken.

Hier is zojuist onze nieuwe TV geleverd.
4 weken geleden is de oude opgehaald, nog net binnen de 2 jaar garantie voor reparatie. Helaas was hij niet meer te maken, maar we hebeb n an Philips een nieuw vervangend toestel ontvangen, het opvolgende model van modeljaar 2021. super goede service, gewoon gratis, zonder bijbetaling. Helemaal top!

@Richard, als ene huis nu nog op Funda komt dan is het inderdaad nodig dat er goede foto's van zijn. Maar 9-10 huizen zijn al verkocht voor Funda plaatsing. Dan is de Funda plaatsing enkel nog een formaliteit voor de makelaar. Zo komen ze hoger in de ranking.
Vrouwlief is nu al twee dagen weg met de kids. Eerst vond ik het wel lekker; nu begint het toch wel wat stilletjes te worden en mogen ze van mij wel weer terug komen....brrr..ben toch blij dat ik geen vrijgezel meer ben...

Absoluut niet alleen bij BMW's, ik zie het bij veel verschillende merken en zowel bij "goede" handelaren als officiële dealers.
Ook bij huizen snap ik het al helemaal niet. Ook in deze tijd niet, een eerste indruk maak je maar één keer en dus plaats je een tiptop advertentie incl goede foto's op Funda.

De makelaar waarvan wij ons huis kochten heeft er ook een handje van. Staat best goed bekend in de regio, maar plaatst heel vaak advertenties met weinig en/of matige foto's. Ook bij huizen van 500k+. Ik snap dat van de makelaar niet, maar ook zeker van de verkopers niet. Ons huis kwam ook maar met 5 foto's op Funda, waarvan twee nietszeggend. Het is dat wij het plekje aan het huis via via al kenden waardoor mijn vriendin al enthousiast was, anders waren we er niet eens gaan kijken........

Huizen snap ik zeker wel. Funda is tegenwoordig haast niet meer nodig..je hoeft van een huis maar een fotootje op facebook te zetten en de mensen staan al in de rij te trappelen en als ie op funda komt ben je al te laat. het is inderdaad nog een formaliteit zoals Jimmy zegt.

Hier is zojuist onze nieuwe TV geleverd.
4 weken geleden is de oude opgehaald, nog net binnen de 2 jaar garantie voor reparatie. Helaas was hij niet meer te maken, maar we hebeb n an Philips een nieuw vervangend toestel ontvangen, het opvolgende model van modeljaar 2021. super goede service, gewoon gratis, zonder bijbetaling. Helemaal top!

Keurig..das nog eens service!

Heb 3e week september vrij gevraagd; naast diverse andere huishoudelijke klusjes rondom huis ook een dagje plannen om de auto in de ceramische wax te zetten thumbs up

Lekker...ik heb volgende week nog mijn 3e weekje zomervakantie. Wilde c3 ook even polijsten en poesten. Zal ie ook van opknappen. Daarnaast nog wat schilderklusjes om het huis. Lijkt alleen niet denderend weer te worden. Kwakkelig.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.