Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Corsa 20SEH
ja de diesel versie @EVV
Tot zover dus het "levenslang meegaan" van de ketting. Zeker bij de 1.6 is het echt een ramp die te vervangen. Ik ben toch wel blij dat ik gewoon een riem heb en een ketting die nog een beetje te bereiken is.
Ook ik heb originele dakdragers van Opel. Bij de Astra klemmen ze om de dakstijl en vallen in soort busjes. Dakrails worden in geheel niet meer gebruikt. Zijn nu echt voor de sier.

Ze zijn heel licht en geruisloos. Je kunt ook universele sets krijgen maar passen vaak wat minder mooi. En wat Joost zegt, je kunt altijd wel een setje op MP vinden wat beschikbaar komt omdat iemand zijn leasebak moet inleveren.

Dakkoffer past volgens mij altijd wel. Bij mij fluit ie niet maar begint wat te ruizen boven de 110.
Total Loss
Krijg uurtje geleden een belletje van de garage waar mijn auto stond.
Had hem daar in eerste instantie heengebracht om op de brug te zetten en offerte te laten maken voor het vervangen van het stuk verrotte dorpel waarop de auto was afgekeurd, zou dan bepalen of bedrag binnen mijn eigen gestelde "budget" viel. Daarna zou auto dan weer bij hun gekeurd worden uiteraard.
Zeggen ze net dat ze helemaal geen roest aan de dorpel konden vinden ( ik zei toch al tegen jullie dat ik niks zag!!! ), opgegeven code op keuringsrapport klopt ook helemaal niet. Stelden voor de auto gewoon te keuren en afmelden en zouden me terugbellen zodra dat gelukt was. Ze bellen net op, auto is weer goedgekeurd, kosten voor onderzoek + APK + setje nieuwe ruitenwissers = 90 Euro. Ik wilde de auto gewoon "weggooien" he! Vuile vieze teringlijers bij de Opel-dealer hier. Echt superblij dat ik voor die 90 Euro weer gewoon de auto terug heb maar ook superpissed op de Opel-dealer, daar vroeger 4 jaar gewerkt, heb er 22 jaar lang auto's in onderhoud, heb er 2 auto's gekocht ( en mijn broer ook 1 ) en dan dit. Die zijn nog niet van me af, dit gaat echt nog een staartje krijgen! ( toch superblij nu grinning smiley )

Je kan toch klacht indienen bij de hogere overheid.
Alleen, hoe bewijs je nu nog dat hun toenmalige keuring fout was?
Anderzijds, je kan perfect aantonen dat tot vandaag niks gelast is aan de drempels, dus geen herstelling of wijziging is gebeurd sinds hun controle.
lijken me dan 'achterhoede gevechten' te worden.... De reputatie is in ieder geval al met een renpaard vertrokken.
Een melding als ze 'm ten onrechte goedkeuren wordt wel serieus genomen door het RDW, maar ten onrechte afkeuren vind men niet zo'n probleem denk ik.

Tot zover dus het "levenslang meegaan" van de ketting. Zeker bij de 1.6 is het echt een ramp die te vervangen. Ik ben toch wel blij dat ik gewoon een riem heb en een ketting die nog een beetje te bereiken is.

voor beide is wel wat te zeggen.

Er zijn ook genoeg auto's waar de kettingen daadwerkelijk een 500.000 km mee gaan. Sterker nog; de meeste hoor je nooit iets over. Meeste auto's die ik heb gehad, hadden kettingen. Het is meer dat door de turbo's meer kracht op die kettingen word gezet en ze alles zo licht mogelijk willen uitvoeren omwille van de kosten / wrijving en dus uitstoot. Sommige merken gaan er in te ver, en dat is geen lekkere combi.

Mijn mercedes heeft nu ook weer een ketting, daar hoor je nooit iets over. Ketting van mijn 3-serie ook niet, Astra G wel, maar tot een bepaald bouwjaar en zat hem dan in de spanner, en zelfs mijn twingo had een ketting die hufterproof was.
Gisteren "even" een lampje proberen te wisselen bij de C1. Kregen de afsluitveer echter niet los. Dus koplamp maar losgeschroefd en bumper deels los, maar wilde ook niet echt lukken. Toen in een briljant moment maar even op YouTube gekeken, bleek dat we net de verkeerde beweging met de veer maakten. Nogmaals geprobeerd en ik had hem in 10 tellen los yawning smiley

Nu heb ik tig lampensetjes thuis liggen, dus dat was het probleem niet.......... alleen allemaal H7 lampen en in die stomme Franse auto zit natuurlijk H4. angry smily
Ook nog even in de Focus gezocht en ook daar zit weer een lampensetje in, onwijs handig natuurlijk met al die LED verlichting big smile smiley

Moet nu wel een keer afgelopen zijn met de C1, begin dit jaar al een kapotte accu, nu weer een lampje drinking smiley
Net een nieuwe telefoon gekocht: is een Samsung S20 FE 5G geworden smiling smiley
Was in de outlet van de MM nog € 440,- dus toch maar toegeslagen. Bewust gekozen voor de 5G: de 4G is qua processor/accuduur net wat minder.

Nog geen ervaringen gehad met de MM outlet, dus ben benieuwd. Bij de omschrijving stond dat alleen de verpakking open was geweest, verder geen schades.

Nu heb ik tig lampensetjes thuis liggen, dus dat was het probleem niet.......... alleen allemaal H7 lampen en in die stomme Franse auto zit natuurlijk H4. angry smily
Herkenbaar grinning smiley
Ik heb een Samsung S8 gehad, die werd opgevolgd door de S9, S10 en later door de S20. Is de FE daar dan een speciale versie van?
Heb mijn S8 altijd een fijne telefoon gevonden, dus dat zal met een S20 ook wel goedkomen thumbs up

En ach, een geopende doos is zo'n ramp niet als je verder niets ziet aan de telefoon is het de gok wel waard thumbs up
Ik ken de MM outlet niet, wat is het? Klinkt wel als een goede deal!

Ik heb deze ochtend mijn 1e vaccinatie gehad met Pfizer, was wel wat terughoudend maarja.. hij zit erin. Lekker met de motor gegaan aangezien de 1 serie nog niet gemaakt is. (onderdeel was niet op voorraad)

@Richard big smile smiley hahaha

Heb mijn S8 altijd een fijne telefoon gevonden, dus dat zal met een S20 ook wel goedkomen thumbs up
S8 is een hele fijne telefoon inderdaad, heb 'm nu ook! Maar er zit een barst in het scherm en dat kost best wat om te laten repareren. Dan update ik 'm liever na 4 jaar trouwe dienst.

FE is een 'Fan Edition'/nakomertje van de S20; goedkoper, meer plastic, zwaarder/groter dan de normale s20 (dat vind ik het enige grote nadeel) maar een prima camera, prima scherm, prima accu en de 5G heeft een uitstekende chipset voor een goede prijs. En ik las veel goede recensies (van de 5G-variant)

Blijft altijd een gok, maarja; zoveel goede recensies dus toch maar gedaan. Retourneren kan altijd nog.

Ik ken de MM outlet niet, wat is het? Klinkt wel als een goede deal!
Lui typewerk van mijn kant; MediaMarkt outlet winking smiley

Ik heb deze ochtend mijn 1e vaccinatie gehad met Pfizer, was wel wat terughoudend maarja.. hij zit erin.
Ik krijg 'm morgen. Ook nog wat terughoudend... maarja; staat gepland en het moet maar gebeuren winking smiley
Helder thumbs up
Heb het al eerder gezegd, maar slechte telefoons zijn er niet meer. Zeker niet als je de vorige versie van een topmodel koopt of in dit geval een iets meer "plastic exemplaar".
Feit blijft ook dat geen enkele telefoon het eeuwige leven heeft. Dan wel door eigen toedoen omdat hij een keer op de grond stuitert, dan wel omdat de techniek verouderd/sloom wordt na een jaar of 3/4

Ik heb deze ochtend mijn 1e vaccinatie gehad met Pfizer, was wel wat terughoudend maarja.. hij zit erin.

Ik heb hem vorige week gehad, eind juli de volgende. Goed georganiseerd daar allemaal, liep lekker door. Nadien alleen wat spierpijn op de plek van de spuit, geen klachten verder.
Of nouja, afgelopen weekend heb ik wel een nacht op en voor de WC gezeten maar ik dat werd veroorzaakt door die kleine draak van ons. Vooral de keren dat ik heb overgeven in mijn leven zijn op één hand te tellen, ook niet van de drank (en ja, ik heb toch echt wel eens "mijn best" gedaan). Bijzondere gewaarwording dus.
Dag later waren we overigens weer de oude gelukkig thumbs up
Hier hoor ik ook weinig klachten mbt. Pfizer, mijn arm voelt wat beurs maar verder nog geen last.
We gaan t zien.

@Gerwin, aha.. ja de Media Markt daar kom ik nou echt nooit. Dat is echt al jaren geleden.
Ik heb vijf minuten terug de vaccinatie gehad. Zit nu het kwartiertje uit te zitten... smiling smiley
Wel mooi geregeld allemaal hoor!
Mijn vriendin gaat trouwens voor Janssen. Gisteren schijnt het één grote chaos te zijn geweest op het speciale telefoonnummer, dus heeft ze niet gebeld.
Vanochtend gebeld, in 1x iemand aan de lijn, komend weekend de prik big smile smiley

Prik zelf stelt echt niks voor. Ik ben alleen huiverig voor de lange termijn effecten eventueel. Ik ga er maar vanuit dat dat goed genoeg is onderzocht en het risico verwaarloosbaar is. Kan een kostbaar gokje zijn met je gezondheid, maarja wat moet je dan op dit moment?
Vind het wel grappig, in februari wilde 40% van de NL bevolking zich laten vaccineren. Nu men er vrijer door kan bewegen/vakantie vieren staan mensen in de rij.
Heb ook getwijfeld voor Jansen, maar gezien die toch een mindere dekking heeft laat ik het gewoon bij de 2 prikken. 1 Juli de eerste, 5 augustus de 2e
Hier vorige vrijdag de 2e prik Pfizer gehad, tweemaal niks van last gehad.
Nog even opletten en alle remmen mogen weer los winking smiley
Astra F
Heb ook getwijfeld voor Jansen, maar gezien die toch een mindere dekking heeft laat ik het gewoon bij de 2 prikken.
Hier idem! thumbs up Natuurlijk is dat niet allemaal zeker, maar gevoelsmatig is 2x Pfizer nét iets beter.
@Ruud, mensen die het voor de vakantie doen, die snap ik niet helemaal. Dat zou niet de drijfveer moeten zijn in mijn ogen. Maar ieder zijn ding.
een vriend van mij is nog steeds van mening dat ik nu nanotechnologie in heb laten spuiten en B. Gates mij nu kan volgen en kan laten doen wat hij wilt smiling bouncing smiley

Ik ben ook wat terughoduend, want ik ben nooit ziek, redelijk gezonde levensstijl... Waarom zou ik het dan nemen, maarja in het kader van het gotere geheel en er hopelijk toch zo snel mogelijk vanaf te zijn..
Mijn vrouw krijgt morgen in het UMCG haar tweede prik onder gecontroleerd toezicht in het ziekenhuis en met een aangepast Moderna vaccin wat in twee fases wordt ingespoten en ze ook tindje in UMCG moet blijven. Wel bijzonder omdat kortgeleden alle artsen nog zeiden dat ze he het met een prik moest doen en er geen opties meer waren.

Bij de eerste kreeg ze erg heftige klachten. Ik krijg volgende week mijn tweede pfizer vaccinatie.

Zijn nu in Wildlands in Emmen en voelt weer heerlijk vrij met nauwelijks meer beperkingen.
Mooi dat die tweede prik wel kan, maar wat een gedoe!
Heeft ze later nog last gehad van die vaccinatie of dat niet?

Wildlands Emmen is leuk! Ik vind het een erg mooi opgezet park.

Vind het wel grappig, in februari wilde 40% van de NL bevolking zich laten vaccineren. Nu men er vrijer door kan bewegen/vakantie vieren staan mensen in de rij.

Bij ons op het werk, zeker op de werkvloer is juist het tegenovergestelde gebeurd. Eerder stond iedereen redelijk neutraal / positief er in. Maar sinds er bepaalde merken niet meer geprikt worden. Wisselende berichten over bijwerkingen , tegenstrijdige berichten van de overheid, krijgt sommigen het idee dat het er doorheen is gedrukt. Geen idee over de langer termijn. Daarbij komend dat een collega die 2x is geprikt corona heeft gekregen is het nu naar schatting maar 50% wat zich laat prikken, zeker beneden op de werkvloer. "Als je het toch kunt krijgen en kunt overdragen en ik ben gezond en jong dan hoef ik die troep niet" hoor ik vaak...

Ik ben dindag aan de beurt voor de eerste prik. Ook wel sceptisch overigens. Mijn moeder is namelijk een week lang heel ziek geworden van de prik. Maar het lijkt wel de enige uitweg voor wat vrijheden en de maatschappij weer op orde te brengen.

Wildlands Emmen is leuk! Ik vind het een erg mooi opgezet park.

Ben er nu 2x geweest, maar eerlijk gezegd vond ik het oude park mooier. Nu ze ook al achtbanen hebben gebouwd om meer bezoekers te krijgen dan gaat er wel iets mis als dierentuin. Critici zeggen dat het park al vanaf dag 1 aan de financiële beademing zit en ooit nooit zonder kan. Dan gaat het gelijk failliet.
Wij hebben ons vandaag uitstekend vermaakt in Wildlands van 11.00 tot 17.00 en weer heerlijk weer gehad. Lekker rustig vandaag en we vinden het echt wel een leuk park. Zeker voor de kids is er ook best veel leuks te doen. Het is best veel slenteren en lopen daar maar de kids hadden er eigenlijk geen moeite mee. Onze dochter heeft genoten van de bootjes en de vrachtwagen.
Er hadden wel wat meer dieren mogen zijn; de meeste dieren zijn ook zo lui als hoppe.

Het oude park had wat meer dieren en was wat knusser.
Maar vindt dit park ook wel wat hebben. Het parkeren was iig ook flink prijzig. Dagtarief van 10 euro..in burgers zoo betaalden we 7 euro..
De bereikbaarheid is wel veel beter..we rijden zo vanaf de n381 het parkeerterrein op.

Heeft ze later nog last gehad van die vaccinatie of dat niet?

Paar dagen koorts/grieperig. Dat was Astra Zeneca; haar 2e prik wordt Moderna.

Wij hebben ons vandaag uitstekend vermaakt in Wildlands van 11.00 tot 17.00 en weer heerlijk weer gehad. Lekker rustig vandaag en we vinden het echt wel een leuk park. Zeker voor de kids is er ook best veel leuks te doen. Het is best veel slenteren en lopen daar maar de kids hadden er eigenlijk geen moeite mee. Onze dochter heeft genoten van de bootjes en de vrachtwagen.

Ik vind het ook wel leuk hoor, maar had er misschien wat meer van verwacht. En de prijzen zijn ook absurd, gelukkig altijd wel ergens korting te krijgen. Ik vind het jammer dat ze er achtbanen hebben gebouwd (met plannen voor nog meer attracties om de bezoekersaantallen iets op te krikken). Dat heeft een goede leuke dierentuin imo niet nodig.

maar die kinderen vermaken zich wel inderdaad. thumbs up

Morgen gaan we naar een dierentuin in duitsland. Geen fancy grote dierentuin maar voor kinderen prima. En 9,50 euro voor een volwassene , we hebben een kortingskaartje van 1 kind gratis en de jongste is al gratis. Parkeren ook. Dan kost zo'n dagje uit maar 19 euro voor een gezien. Gelijk even boodschappen doen voor de rest van de week en de auto volgooien met 98 en het dagje dierentuin is al zowat gratis drinking smiley
9,50 is wel heel goedkoop...winking smiley burgerszoo waren we 24,50 per volwassene kwijt en het openluchtmuseum 19,50 per volwassene. Daar zit Wildlands met 24 euro wel keurig in de buurt. Een dagje uit in Nederland met het gezin is gewoon duur..smiling smiley maar we hebben maar één keer vakantie...drinking smiley

Dat heeft een goede leuke dierentuin imo niet nodig.

Daarom is het officieel ook geen dierentuin maar een avonturenpark winking smiley
En idd, het park ligt zeer stevig aan het infuus bij de gemeente Emmen. Bodemloze put lijkt het wel.

Ik ben er nog slechts eenmaal geweest. Ik vind het ook een mooi park, maar als je er heen gaat voor alleen de dieren valt het wellicht wat tegen inderdaad.
Corsa 20SEH
@Ruud, mensen die het voor de vakantie doen, die snap ik niet helemaal. Dat zou niet de drijfveer moeten zijn in mijn ogen. Maar ieder zijn ding.
een vriend van mij is nog steeds van mening dat ik nu nanotechnologie in heb laten spuiten en B. Gates mij nu kan volgen en kan laten doen wat hij wilt smiling bouncing smiley

Ik ben ook wat terughoudend, want ik ben nooit ziek, redelijk gezonde levensstijl... Waarom zou ik het dan nemen. Maarja in het kader van het gotere geheel en er hopelijk toch zo snel mogelijk vanaf te zijn..
Snap me de bedenkingen wel, ik ben er tot op heden ook goed door gekomen (afkloppen) dus ervaar ook niet direct de druk om te te laten vaccineren. Heb echter een collega gezien die ook jong en echt fit is, maar nu totaal gesloopt is door corona. Kan na meer als een half jaar nog maar voor 10% werken en heeft het energieniveau van een hoogbejaarde. Om de kans te verkleinen dat het mij gebeurt, laat ik me graag prikken.

En tsjah, als mensen buiten Europa op vakantie gaan en een spuit moeten halen dan hoor je er niemand over. Die haalt jouw vriend dan ook wel, daar kunnen ze dan ook nanotechnologie in stoppen. nut smiley

9,50 is wel heel goedkoop...winking smiley burgerszoo waren we 24,50 per volwassene kwijt en het openluchtmuseum 19,50 per volwassene. Daar zit Wildlands met 24 euro wel keurig in de buurt. Een dagje uit in Nederland met het gezin is gewoon duur..smiling smiley maar we hebben maar één keer vakantie...
Leuk Rob, er een weekje tussenuit en nu nog wat uitstapjes als ik het goed begrijp. Ben het met je eens dat het allemaal duur is geworden, maar komt ook deels omdat lonen stijgen en de eisen aan bedrijven steeds toenemen. Kijk bijv. eens naar de eisen die aan dierenverblijven (al dan niet terecht) worden gesteld!

Openluchtmuseum hebben we met korting geboekt, meen dat we rond de 13 euro pp kwijt waren. Voor een dag weg vind ik het niet zo erg, maar wel "stom" dat je dan ook nog 7 euro parkeerkosten betaald. nut smiley

Spannend, die 2e prik voor D. Wel goed dat ze die nu onder toezicht krijgt.

@Gerwin, aha.. ja de Media Markt daar kom ik nou echt nooit. Dat is echt al jaren geleden.
Nou, ik dus net zo... en binnenkort ga ik er daadwerkelijk heen om het toestel weer te retourneren. Heb 'm elders nog goedkoper gekocht big smile smiley (inderdaad; er zijn 2 telefoons onderweg nu...)

Daarbij komend dat een collega die 2x is geprikt corona heeft gekregen is het nu naar schatting maar 50% wat zich laat prikken, zeker beneden op de werkvloer. "Als je het toch kunt krijgen en kunt overdragen en ik ben gezond en jong dan hoef ik die troep niet" hoor ik vaak...
Lijkt bij mensen ook wat moeilijk te begrijpen dat een vaccinatie er niet gegarandeerd voor zorgt dat je het niet meer krijgt, maar dat je lichaam het virus herkend en je dus (als het goed is) niet/minder ziek wordt.

Maar goed; ik begrijp ze aan de ene kant ook prima.
Heb eerst ook wel sterk getwijfeld, maar in mijn omgeving heb ik een aantal wat jongere personen gezien die er vrij ziek van zijn geworden (en die nu nog met conditieproblemen zitten)
Dus dan toch maar even zo'n spuitje; mijn conditie is al niet geweldig tongue sticking out smiley

We maken nu natuurlijk allemaal deel uit van een groot experiment want niemand weet wat er op lange termijn gaat gebeuren. Maar wie dan leeft, die dan zorgt big smile smiley

Morgen gaan we naar een dierentuin in duitsland. Geen fancy grote dierentuin maar voor kinderen prima. En 9,50 euro voor een volwassene , we hebben een kortingskaartje van 1 kind gratis en de jongste is al gratis. Parkeren ook. Dan kost zo'n dagje uit maar 19 euro voor een gezien. Gelijk even boodschappen doen voor de rest van de week en de auto volgooien met 98 en het dagje dierentuin is al zowat gratis
Hier in de regio gaan ze naar de dierentuin in Nordhorn: ook zo'n klein/knus ding voor 'weinig'. Mooi goedkoop uitje inderdaad!

@ Rob: lekkere vakantie zo al met al. Mooi dat jullie ook in Wildland genoten hebben. Sterkte voor vrouwlief met haar 2e vaccinatie.
Eergisteren trouwens ook de Astra nog een grote beurt gegeven. DAP werkt super! Gewassen, gekleid, twee keer gepolijst, glazen en waxxen..pfoeh..hele dag verder maar de swirls en fijne krassen zijn allemaal weg en hij glimt als een malle! Als je de deur open trekt vliegen de handvaten je gewoon uit de handen zo glad. Daarnaast ook nog even de gasdempers voor de motorkap gemonteerd die we met een groupbuy op het forum hebben aangeschaft. Daar moet ik alleen de zinken delen nog even zwart maken maar ze werken super!

20210623_214411_resized by Rob de Vries, on Flickr

20210623_214400_resized by Rob de Vries, on Flickr

20210623_211151_resized by Rob de Vries, on Flickr
Netjes Rob! Eer van je werk, met zo'n zwarte auto. thumbs up
Heerlijk Rob!
Een zwarte auto is (naast een faalrode) misschien wel het dankbaarste object om te poetsen thumbs up
Hoe dan ook blijft het pokke werk.

Gasveren zijn ook top. Zo vaak doe je de kap niet open, maar vind het altijd wel een beetje luxe als het gewoon met een gasveer gaat.
Heb je er nog gaten voor moeten boren of zaten er toevallig originele gaten?

Ik ga jullie vast een kleine teaser geven, om onderstaand moest ik toch wel even verbaasd lachen:

We verzekeren deze snelle auto niet als je jonger bent dan 35 jaar.

184pk op +/- 1.500kg is volgens ZEKUR.nl al een te snelle auto voor iemand die nog geen 35 jaar oud is nut smiley
En wat nou als je op je 36e pas je rijbewijs haalt? drinking smiley
184 pk klinkt als een BMW 2 liter diesel...
EVV
184 pk klinkt als een BMW 2 liter diesel... benzine
B Real
184pk op +/- 1.500kg is volgens ZEKUR.nl al een te snelle auto voor iemand die nog geen 35 jaar oud is nut smiley
Haha! Wat een rare verzekeraar. Ik laat het altijd regelen door een tussenpersoon. Ideaal.
184 klinkt mij ook als BMW, maar ik moet nog even zoeken welk blok. Dacht dat de benzine ergens in de 170 zat.
Total Loss
EVV
Je hebt gelijk, 2 liter is meer of minder, 320i is 184 pk.

Hier in de regio gaan ze naar de dierentuin in Nordhorn: ook zo'n klein/knus ding voor 'weinig'. Mooi goedkoop uitje inderdaad!

klopt, die in Nordhorn gaan wij ook regelmatig naar toe! Onze kinderen vinden het daar heel leuk en kost weinig. daar leek deze dierentuin ook aardig op moet ik zeggen.

Daarna nog even langs een (bruin? of) steenkool groeve gereden, wat een indrukwekkend gat in de aardig hebben ze daar gemaakt met machtige machines. Had die graag van dichtbij willen zien, maar helaas, alleen van boven. diepste punt is 210 meter diep (!)

5 minuten nadat we hier weg reden zei de oudste dat hij zich niet lekker voelde toen we 100 km/h reden. Met 1 minuut daarna een volledig ondergekotst auto nut smiley echt zo smerig, werd al misselijk van de lucht en we moesten nog 30 minuten. Het stoeltje zat vol. Achterbank, zelfs de isofix bevestigen waren volgelopen. Toen in een dorpje maar gestopt. We hadden een setje extra kleding bij ons voor hem. Bekleding van stoeltje er af getrokken. Op straat alles omgekleed. Maar zelfs nadat ik nu alles schoon heb gemaakt stinkt de auto nog naar die zure lucht eye rolling smiley

Lijkt bij mensen ook wat moeilijk te begrijpen dat een vaccinatie er niet gegarandeerd voor zorgt dat je het niet meer krijgt, maar dat je lichaam het virus herkend en je dus (als het goed is) niet/minder ziek wordt.

Klopt, ik denk dat ze overheid hier misschien ook een taak in zou moeten hebben als je veel draagvlak wil krijgen. Want veel mensen begrijpen dat niet.

Hoe dan ook blijft het pokke werk.

Als ik de tijd heb, ik prima omstandigheden dan vind ik het heerlijk ontspannend. zeker als je een auto hebt waar je veel eer van je werk krijgt.

@Rob; ziet er top uit! Staat hier ook nog in de planning om te doen dit jaar. Vraag dan wel even mijn oom of ik hem op de brug mag zetten
Die afgravingen zijn echt bizar. Hele dorpen moeten er voor wijken.
Mooie foto ook van de Benz!
Jammer dat ie daarna van binnen versierd is... sad smiley
EVV
Total Loss
EVV
Je hebt gelijk, 2 liter is meer of minder, 320i is 184 pk.

20i is juist, de 3 niet drinking smiley

Barri
B Real
Haha! Wat een rare verzekeraar. Ik laat het altijd regelen door een tussenpersoon. Ideaal.

Heel bijzonder. Heb ze nog proberen te bellen, maar zijn slecht bereikbaar. Ik belde puur om te vragen of die regel echt gold, niet met de intentie om er nog te verzekeren. Ik zal het antwoord nooit weten big smile smiley
Uiteindelijk keurig geholpen bij Univé (waar ZEKUR volgens mij gewoon onderdeel van is).

@ Joost, lekker plaatje van de vakantie cruiser thumbs up
Het ongelukje van de kleine man is minder prettig, grootste angst misschien wel van een autoliefhebber moody smiley

Hopelijk krijg je het weer opgelost door alles grondig los te halen en schoon te maken.

Vriend van mij heeft een jaar of twee geleden zijn auto professioneel laten reinigen op de terugweg van een iets te gezellig feestje big smile smiley
De tweede rotonde van een dubbele rotonde gaf de nekslag, hij was net te laat met het open doen van de deur. Dus mooi alles tussen stoel en dorpel, over de dorpel en in het deurvakje grinning smiley Wat heb ik gelachen, gelukkig hebben we de foto's nog grinning smileygrinning smiley

Vraag dan wel even mijn oom of ik hem op de brug mag zetten

Werken op een prettige hoogte scheelt in elk geval al de helft van de "ellende"
Mijn dochter heeft mijn vorige auto ook een keer aardig onder gespuugd. Helaas moeten we toen nog een uur of twee, plus dat er net op de heenweg waren voor een weekendje buiten de deur. Dus echt een mogelijkheid om de boel schoon het maken was er niet. We hadden nog geluk dat het niet heel warm was of erg zonnig, maar de rest van de reis was niet erg aangenaam. Ik was wel positief verrast hoe makkelijk de boel als nog schoon te maken was. Ik denk dat mijn huidige bekleding wat lastiger schoon het krijgen is... Tegenwoordig hebben we altijd wel een plastic zak ergens in de auto.

In de Insignia van mijn vrouw is ooit eens ruim 2 liter wijn leeg gelopen op de vloermatten achterin, dat gaat mee ook best tegen staan als je dan nog vanuit Italië terug moet winking smiley
Een 420i automaat weegt 1480 kg..bijna 1500 kg dus..die is het dus geworden? ..tongue sticking out smiley
Een 420i Gran Coupe inderdaad.
Vinkt het wensenlijstje af, vinkt het nice to have lijstje af én heeft nog meer dan dat.

Later deze week meer smiling smiley
Mogguh,

Weer terug van een gezellig kameradenweekend op de camping. Leuk om zo met z'n allen bij elkaar te staan.
En ideaal, de kinderen die mee waren konden zich goed vermaken. Daarvoor hadden de ouders de handen ook wat meer vrij.

Pfoej, da's balen Joost. Allereerst vervelend voor de kleine dat ie beroerd was, maar de gevolgen zijn voor jouw langer merkbaar.
Zeker met dit hete weer ruik je het snel & lang. Hopen dat je het schoonkrijgt.
Oeis Joost, dat is echt vreselijk. Wij hebben het gleukkig maar 1 keer gehad en dat bleef gelukkig beperkt tot haar eigen kleren en het stoeltje.
Was op vakantie in Frankrijk paar jaar geleden. Dat konden we gelukkig op een parking vlakbij gelijk omkleden en bekleding eraf, in een zak en later gewassen op de camping bij de wasserette. Maar man man die lucht is echt killing.

@Joost, wel een plaatje zo! je auto met koffer erop, staat goed!

@Richard, ik ben benieuwd smiling smiley

@ All, Afgelopen weekend besteed aan een muur in de keuken, die is nu betegeld in visgraat met hoogglans witte tegels. Was even werk, en dat voel ik in mijn armen en rug, maar het ziet er top uit. Nu nog invoegen deze week, afkitten en als dan eindelijk na weet ik het hoeveel weken ons nieuwe blad voor de keuken binnen is, dan is dat ook weer een vinkje.. Hopelijk dan weer wat beter weer, heb voor het hele huis zinken regenbuizen liggen. smiling smiley
Heel gaaf Richard, een 4GC! thumbs up

@Jimmy: betegelen in visgraat, dat betekent veel snijwerk!
Het Viel al met al nog mee.. zaterdag de hele tegels allemaal gedaan en zondag het snij en slijpwerk, ha het gelukkig allemaal goed uitgereknd van te voren smiling smiley
Kotsende kinders in de auto hebben we gelukkig nog nooit gehad...onze zoon was wel wat aan de race na een paar keer zwemmen in Landal en het nodige water binen krijgen en das ook geen pretje als ie zijn maxicosi inclusief kleding vol blaft tijdens een rit op vakantie...maar dat stinkt niet zo zuur als vomit.

Vandaag weer gestart na twee topweken vakantie. Man wat hebben we weer fijn weer gehad en we hebben heerlijke vakantie gehad en veel dingen gedaan. Vant weekend nog even wat schilderklusjes rondom huis gedaan en is ook weer klaar. Schilderen geeft mij altijd wel een voldaan gevoel en vindt het een piece of cookie.

Gisteren nog even gebarbekneud bij de schoonfamilie in Drenthe en wel weer ervaren hoe heerlijk de Astra rijdt op de lange afstand.
Moet af en toe nog wel wat wennen aan de power die hij heeft. Als ik even een paar auto's in wil halen schrik ik soms hoe makkelijk dat gaat tov mijn vorige Astra...en gewoon weer een verbruik van heen en terug van 1:18,5. De gewichtsreductie naar 1212kg heeft de Astra qua power en verbruik zo goed gedaan.
Denk dat ie met een dumpvalve en een chippie naar 185pk echt helemaal retefijn wordt. Volgend jaar maar even kijken als de garantie voorbij is.

Nu aftellen naar volgende week donderdag wanneer we onze pup kunnen ophalen.

Een 420i Gran Coupe inderdaad.
Vinkt het wensenlijstje af, vinkt het nice to have lijstje af én heeft nog meer dan dat.

Nice...ik ben benieuwd! In mijn ogen ook wat unieker dan een 320i touring. Dat begint hier langzaamaan al echt een "premium" petjesauto te worden.
rjthefrisian
Kotsende kinders in de auto hebben we gelukkig nog nooit gehad...onze zoon was wel wat aan de race na een paar keer zwemmen in Landal en het nodige water binen krijgen en das ook geen pretje als ie zijn maxicosi inclusief kleding vol blaft tijdens een rit op vakantie...maar dat stinkt niet zo zuur als vomit.

Vandaag weer gestart na twee topweken vakantie. Man wat hebben we weer fijn weer gehad en we hebben heerlijke vakantie gehad en veel dingen gedaan. Vant weekend nog even wat schilderklusjes rondom huis gedaan en is ook weer klaar. Schilderen geeft mij altijd wel een voldaan gevoel en vindt het een piece of cookie.

Gisteren nog even gebarbekneud bij de schoonfamilie in Drenthe en wel weer ervaren hoe heerlijk de Astra rijdt op de lange afstand.
Moet af en toe nog wel wat wennen aan de power die hij heeft. Als ik even een paar auto's in wil halen schrik ik soms hoe makkelijk dat gaat tov mijn vorige Astra...en gewoon weer een verbruik van heen en terug van 1:18,5. De gewichtsreductie naar 1212kg heeft de Astra qua power en verbruik zo goed gedaan.
Denk dat ie met een dumpvalve en een chippie naar 185pk echt helemaal retefijn wordt. Volgend jaar maar even kijken als de garantie voorbij is.
1:18,5 is zeker netjes, dat haal ik met mijn Insignia niet vaak. En dan gaat er ook nog eens diesel in... Maar goed, ik heb hem ook niet voor de zuinigheid gekocht winking smiley
Schilderen moet ik hier bij de achterdeur ook nog doen. Daar staat praktisch de hele dag vol de zon op, dus krijgt best wat te voorduren. Binnenkort maar even werk van maken, is niet zo'n grote klus.

Een muurtje tegelen vind ik nog wel spannend, volgens mij is het erg gemakkelijk om scheef te gaan of de tegels niet allemaal even "diep" te hebben. Knap als je dat zelf kunt thumbs up

Ik heb nog tig van die "niet zo grote"-klusjes en dan kost het bij elkaar toch best wat tijd. We zijn nu ook druk bezig om de tuin stukje voor stukje leeg te trekken, staat nogal wat oud spul in wat allemaal weg kan. Paar keer per week een avondje en dan komt er ook best wat schot in.
Elke twee weken gaan er twee grote groene containers tot de rand toe vol weg, maar alleen met het grasmaaien kost al 3/4 container.

18,5 vind ik erg netjes, heb ik nooit gehaald. Ook niet toen ik dagelijks de N381 op en neer kachelde in een treintje. Dat is meer dan 750km op een tank, mijn record stond op 740km volgens mij. Met de Focus hadden we de laatste tank net geen 700km en toen ging er 47 liter in (was dus echt goed leeg), dus net geen 1:15 gecombineerd verbruik. Inclusief veel snelweg waarvan +/- 250km na 19.00, wat niet gunstig is voor het verbruik.

Inhalen in de Astra mis ik wel, zeker op een 80 weg even terugschakelen naar de 4e versnelling was heerlijk. Dat vond ik altijd de perfecte combo tussen koppel en pk's zonder echt heel veel toeren te hoeven maken.
1 op 18,5 heb ik ook nog nooit gehaald, zelfs met de Aygo niet.
je hebt inderdaad prima weer gehad ook Rob! kan je er weer fris tegenaan!

@Richard, gewoon geduld hebben en goed uittekenen/meten wat je wilt.

Visgraat muurtje, inmiddels wel klaar, foto is scheef, tegels zitten waterpas hoor smiling smiley De opzichter let daar wel op grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.