Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Krijg uurtje geleden een belletje van de garage waar mijn auto stond.
Had hem daar in eerste instantie heengebracht om op de brug te zetten en offerte te laten maken voor het vervangen van het stuk verrotte dorpel waarop de auto was afgekeurd, zou dan bepalen of bedrag binnen mijn eigen gestelde "budget" viel. Daarna zou auto dan weer bij hun gekeurd worden uiteraard.
Zeggen ze net dat ze helemaal geen roest aan de dorpel konden vinden ( ik zei toch al tegen jullie dat ik niks zag!!! ), opgegeven code op keuringsrapport klopt ook helemaal niet. Stelden voor de auto gewoon te keuren en afmelden en zouden me terugbellen zodra dat gelukt was. Ze bellen net op, auto is weer goedgekeurd, kosten voor onderzoek + APK + setje nieuwe ruitenwissers = 90 Euro. Ik wilde de auto gewoon "weggooien" he! Vuile vieze teringlijers bij de Opel-dealer hier. Echt superblij dat ik voor die 90 Euro weer gewoon de auto terug heb maar ook superpissed op de Opel-dealer, daar vroeger 4 jaar gewerkt, heb er 22 jaar lang auto's in onderhoud, heb er 2 auto's gekocht ( en mijn broer ook 1 ) en dan dit. Die zijn nog niet van me af, dit gaat echt nog een staartje krijgen! ( toch superblij nu grinning smiley )
Al met al toch mooi Marc, voro 90,- dat is gelukkig dan toch een meevaller.

Wel echt slecht van die dealer zeg!
Leuk foutje nut smiley
Goede communicatie ook intern thumbs up

Moet een bijzonder gevoel zijn geweest toen je met samen geknepen billen de telefoon op nam big smile smiley
Had weer soort van geluk/meevaller. Ging dus voor het eerst naar deze garage toe ( zit op 5 minuten lopen, lekker handig ) Wordt ik geholpen door een gozer die vaag bekend voorkwam en dat was dus andersom ook zo. Bleek hij vroeger bij autoverhuurbedrijf gewerkt te hebben waar we met schadebedrijf toen zaken mee deden. Als wij huurauto's nodig hadden kwam hij ze vaak afleveren. Zal verder niet heel veel uitgemaakt hebben voor de uitkomst maar toch grappig en toevallig, was inmiddels bijna 20 jaar geleden.
@Richard Jazeker. Had voor mezelf budget op 750 Euro gezet. Maar had ook gekund dat ze of niet konden maken of nog veel duurder werd. Maar de het kost je 90 Euro optie had ik echt niet zien aankomen! 👍
Het is zelfs al officieel! grinning smileysmileys with beer

Vervaldatum APK 18-06-2022
Datum eerste toelating 29-04-1997
Datum tenaamstelling 03-08-2013
Zo. Wat een enorme blunder van de Opel-garage... zouden ze misschien een auto verwisseld hebben per ongeluk?
Kan me toch niet voorstellen dat ze zoiets bewust doen? Zoja; pek en veren!
Die wilden jou een nieuwe Opel aansmeren maar hebben daar een foutje gemaakt.
Marc heeft zijn nieuwe garage in elk geval gekomen, ook voor het geval er een nieuwe(re) Opel zal komen! thumbs up
Ik denk ook haast dat ze iets met elkaar hebben verward, zeker niet bewust.

net zoals ze laatst in het ziekenhuis ook bij een verkeerd iemand een been hadden afgezet, was ook niet bewust en een pijnlijke fout (letterlijk). communicatie foutje. En om het in perspectief te plaatsen; het kan altijd erger winking smiley

De dealer heeft geen enkel belang om een auto af te keuren op roest. Immers staan ze niet te wachten op dat werk, als ze dat überhaupt al doen, word vaak uitbesteed. De kans dat iemand met een oude astra F bij de dealer een occasion koopt is ook relatief laag.

Maar zou er zeker wel iets van zeggen en willen weten hoe dat gekomen is. En je terecht af vraagt hoe dat zit met andere reparaties die zijn geadviseerd in het verleden, waren die dan allemaal wel nodig? Er is een vertrouwens breuk. Iets waar dealers al last van hebben, ze mogen dat best weten. (en misschien wel iets aan doen)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2021 16:22 door AsconaGT.
@Joost Ik denk zelf dat gewoon bewust was, ze hadden er gewoon geen zin in. Keur hem af op roest, hebben we zelf toch geen mogelijkheden voor. Dat is op zich al raar natuurlijk, dat je de auto brengt en ze niet eens de reparaties kunnen uitvoeren, dan besteed je dat inderdaad uit aan een andere partij of je verteld mij minimaal waar ik dan wel naar toe kan. Nu werd ik eigenlijk gewoon weggestuurd. Jammer joh afgekeurd, zoek het lekker zelf maar uit.

Bij de Astra Coupe destijds had ik ook al mijn twijfels. Conclusie was toen een gescheurde cilinderkop ( kosten Euro 2.200 ) Ik verpats mijn auto voor 750 Euro aan een opkoper en zie dat mijn auto zonder verdere opmerkingen en gepoetst en wel 2 dagen later voor de hoofdprijs te koop staan en meteen verkocht worden. Ding heeft daarna nog jaren rondgereden.
Wat een bijzonder verhaal Marc. Heel simpel...met het hele verhaal en bewijsstukken terugggaan na de dealer en het verhaal doen. Ze kunnen zo terugzien wie wat heeft gedaan en dan maar horen met wat voor verhaal ze komen.

Voor jou natuurlijk heel fijn dat het allemaal lijkt mee te vallen...thumbs up
Hier ook een bewogen avond.

ik ging Lize met de 1 serie van dansles halen en daarna gelijk naar de Mc.D voor wat " avondeten".. We hadden net besteld in de mc. Drive en allemaal witte rook onder d motorkap uit. stilgezet, gewacht tot de auto's voor ons weg waren, gestart en snel naar de parking gereden, motorkap open en laten luchten. In de tussentijd binnen nieuw eten besteld en gegeten, daarna het probleem gevonden. Een kunstof aansluiting tussen blok en KVS slang is verduurd en afgebroken. K. gebeld, die heeft ons met de Megane opgehaald, thuis snel wat gereedschap gepakt en teruggelopen. Gelukkig maar 15 minuten, 20 minuten later reed ik weer naar huis met een McGyver oplossing big smile smiley. Nieuw onderdeel is besteld, als die binnen is gaat er gelijk nieuwe KVS in...

Was me het avondje wel ...
Fijn dat je handig bent Jimmy anders sta je daar!
Inderdaad, was wel diner met entertainment voor de gasten op het terras smiling smiley
Leuke verrassing Jimmy. Klein beetje KVS geeft al een hoop rook volgens mij dus zal er vast spectaculair uit hebben gezien, gelukkig snel weer gefixed thumbs up

@ Marc, dus zelfs geen aandachtspunten bij de APK nu? Toch knap voor een relatief oude auto thumbs up
@Richard Enige aandachtspunt/opmerking was over het profiel van 2 banden. thumbs up
Bij de Nacht van Weesp, samen met oud-forummer Idranor, hebben we ook eens met zo'n probleem langs de weg gestaan. De retourslang van de radiateur was afgebroken. Dan kan je nog zoveel touw en ducttape gebruiken als je wil, maar dat werkt niet bij het warme koelwater... Mooi dat het bij jou wel gelukt is Jimmy! thumbs up

@Marc: ga je nog even verhaal halen bij je Opel vrienden of zet je er nooit meer een stap naar binnen?
@Berry Ja ga zeker nog verhaal halen! Tegelijkertijd zal ik me daar ook echt nooit meer laten zíen. Er werken inmiddels toch geen oud collega's meer na al die tijd.
Mogguh!

Zoals jullie op FB hebben gezien, hebben wij afgelopen week ook genoten in de Veluwe. De eerste dag op een mini-camping gestaan, wat opzich een prima camping was. Vanuit daar een stukje gefietst en hardgelopen. Zondagochtend naar de camping doorgereden waar we de rest van de tijd verbleven (Harskamp), waar we een mooie plek hadden om alles op te bouwen. Afgelopen week hebben we veel gefietst. Een activiteit die prima uit te houden was met het warme weer. De fietspaden zijn daar echt goed aangelegd, en door de knooppuntroute's is het heel relaxed fietsen. Gelukkig is al het noodweer aan ons voorbij gegaan, enkel vrijdagochtend kregen we een forse regenbui.
Zaterdagavond / zondagochtend was er weer veel regen voorspeld, waardoor we zaterdagmiddag alles hebben ingepakt en terug naar huis zijn gereden. We hadden nu alles mooi droog.

Met de Astra voor de caravan loopt mooi, 100 op de cruise is geen probleem. Enkel in de 4e en 5e versnelling is er weinig fut meer over, maargoed......
Merk wel dat ik soms de koppeling wat ruik. Ga er maar vanuit dat het is omdat alles nu een x stevig moet werken.

Snel ff bijgelezen.
Wens je een fijne vakantie Joost, hopen dat het weer een beetje mee zit.
Voor Jimmy afwachten totdat de nieuwe auto opgehaald kan worden.
Marc die toch meer van zijn Astra is gaan houden als dat ooit verwacht werd. Mooi dat het huwelijk nog weer met een jaar verlengd is winking smiley
En mooi dat jullie ook hebben genoten Rob, met een mooi vooruitzicht met de pup!
Barri
Bij de Nacht van Weesp, samen met oud-forummer Idranor, hebben we ook eens met zo'n probleem langs de weg gestaan. De retourslang van de radiateur was afgebroken. Dan kan je nog zoveel touw en ducttape gebruiken als je wil, maar dat werkt niet bij het warme koelwater... Mooi dat het bij jou wel gelukt is Jimmy! thumbs up
Ik ben thuis wel wat gereedschap gaan halen, waaronder ook 2 slangklemmen en mijn dremel.. zo heb ik het passtuk wat meer pas kunnen maken en die slang erop gezet, met een slangklem. Gelukkig was het maar 500 meter naar huis, ver had ik er ook niet mee willen rijden.

@ Ruud, de fotos zagen er goed uit, toch lekker genoten zo!

Ik heb zaterdag nog heerlijk 70 km op de motor gereden smiling smiley Was even onwennig in het begin, maar na een km of 10 had ik het weer helemaal te pakken, Die gaat vaak uit de garage gehaald worden big smile smiley

Zondag natuurlijk lekker vaderdag gevierd en nog wat kleine dingetjes gedaan rundum hause, was heerlijk smiling smiley
Ook hier weer thuis van de Veluwe. Echt weer heerlijk genoten! Met alleen een onweersbui en verder opnieuw weer alleen maar schitterend weer. We hebben steeds wel poepiemazzel. Vanmorgen bij het inpakken stond ons huisje aan zee en was het tijd om naar huis te gaan...smiling smiley

Veel dingen gedaan..veel gefietst met de kids, naar burgerszoo, het openlucht museum in Arnhem, nationaal park de Veluwe, terrasjes, paar kerr zwemmen en uit eten geweest. De kids hebben zich voorbeeldig gedragen en hebben wij het ook heerlijk gehad.

En de astra deed het voortreffelijk. Vol bepakt en met dakkoffer en fietsenrek maar over de hele vakantie gewoon 1: 16,2. Echt bakken zuiniger dan de J waar ik tijdens vakantie net de 1:11 haalde.

Maar wat wil ik daar graag wonen..heerlijk die uitgebreide bossen en wandel en fietsroutes.
Maar heb de huizenprijzen bekeken en laat maar....smiling smiley
En wat vreselijk veel Tesla's daar. Ik denk dat je daar met een Astra een uniekere auto hebt dan een Tesla...smiling smiley
Maar heb me wel weer verbaasd om de laadplekken bij de Landal...denk dat heel wat EV rijders behoorlijk wat tijd van hun vakantie zijn kwijt geraakt op zoek naar laadplekken en het heen en weer geloop tussen huisje en hoofdingang.
Dat vergt wel het nodige aanpassingvermogen hoor.

Zondagochtend naar de camping doorgereden waar we de rest van de tijd verbleven (Harskamp), waar we een mooie plek hadden om alles op te bouwen

Dan zaten jullie echt vlakbij ons. Wij zijn er nog twee keer langs gefietst. Hadden jullie dan niet veel last van de legeroefeningen? Zelfs bij ons 15km verderop kon je het flink horen.

Ik heb zaterdag nog heerlijk 70 km op de motor gereden smiling smiley Was even onwennig in het begin, maar na een km of 10 had ik het weer helemaal te pakken, Die gaat vaak uit de garage gehaald worden big smile smiley

Ik zag een foto voorbij komen. Outfit en motor waren wel perfect, heerlijk om te toeren lijkt mij thumbs up

Maar heb me wel weer verbaasd om de laadplekken bij de Landal...denk dat heel wat EV rijders behoorlijk wat tijd van hun vakantie zijn kwijt geraakt op zoek naar laadplekken en het heen en weer geloop tussen huisje en hoofdingang.
Dat vergt wel het nodige aanpassingvermogen hoor.

Zo'n EV hoef je toch niet elke dag aan de lader te zetten?
Dus lekker bij je huisje parkeren als je genoeg actieradius hebt om de volgende dag op pad te gaan, genoeg bezienswaardigheden waar ook een paal beschikbaar is en de auto volgeladen wordt terwijl je een dagje weg bent of desnoods bij een snellader even bijtappen.

En de astra deed het voortreffelijk. Vol bepakt en met dakkoffer en fietsenrek maar over de hele vakantie gewoon 1: 16,2. Echt bakken zuiniger dan de J waar ik tijdens vakantie net de 1:11 haalde.

Dat is zeker niet gek!
Zeker zo'n dakkoffer lijkt mij niet gunstig voor het gebruik en ook gewoon op normaal tempo op de snelweg gereden lijkt mij?

@ Ruud en Rob, jullie hebben het wel echt onwijs getroffen met het weer zeg! thumbs up
Hier is het vandaag al weer de hele dag herfst, ik hoop echt dat Joost het nog wat beter treft.
B Real

Dat is zeker niet gek!
Zeker zo'n dakkoffer lijkt mij niet gunstig voor het gebruik en ook gewoon op normaal tempo op de snelweg gereden lijkt mij?
De keer dat ik met mijn vorige Insignia met een dakkoffer richting Kroatie geweest viel dat mij enorm mee. Ik heb me wel aan de aanbevolen maximum snelheidheid van 120 km/u gehouden, maar reed eigenlijk niet heel veel onzuiniger dan met gewoon woon-werk verkeer. Eigenlijk verwaarloosbaar.

Zo'n EV hoef je toch niet elke dag aan de lader te zetten?
Dus lekker bij je huisje parkeren als je genoeg actieradius hebt om de volgende dag op pad te gaan, genoeg bezienswaardigheden waar ook een paal beschikbaar is en de auto volgeladen wordt terwijl je een dagje weg bent of desnoods bij een snellader even bijtappen.

Er waren maar twee laadpalen en tientallen ev's op het park. Het was er echt dringen.
Onze buren hadden ook een Tesla en buurman vertelde dat het echt even uitkienen was en hij paar keer voor niks heeft moeten rijden voor een plekje.
Ook waren we bij het openluchtmuseum en burgers zoo en daar waren de laadplekken ook continu bezet.

Over de dakkoffer...denk dat met name de snelheid erg bepalend is. Heb nu steeds iets van 115 a 120 gereden; dat scheelt enorm in verbruik. Maar dat is al harder dan je mag en verbaast me door hoeveel ik nog wordt ingehaald. Eigenlijk bijna altijd audi's en bmw's die op een of andere manier altijd nog harder moeten.. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-06-2021 17:02 door rjthefrisian.
Wij zijn vanmorgen weg gereden. Wat een bak water op de weg! man man. Hoorde dat er in mijn woonplaats uiteindelijk 50mm gevallen is. Hele weg ook regen gehad maar hier aangekomen zon en dus droog thumbs up vooruitzichten zijn ook prima en voornamelijk droog. Mooi landal park en wat blijft het een fijne auto om te rijden! Was al weer lang geleden dat ik een flink stuk er mee had gereden. Jammer van de snelheidsbeperkingen. Zeker op de snelweg nodigt hij uit om heel veel sneller in alle rust en comfort te rijden.

Ik heb er ook een joekel van een dakkoffer op dak; 610 liter.

Heb de auto in sport staan zodat hij niet telkens uit gaat op de snelweg an gaat zeilen. Wilde gewoon dat de motor even flink ging draaien, dan maar heel iets meer verbruik. Bij aankomst 7.0 liter / 100 km. 1 op 14. Wel grotendeels 110 gereden. Super netjes dus.

En ook fijn dat de kinderwagen gewoon bovenin kon, net als fiets van de oudste campingbedje en bult andere zooi.

Wauw zelfs de kinderwagen past er in!
Heerlijke auto lijkt me het.
Fijne vakantie jullie! Waar zitten jullie ergens?

Iets anders: heb net eindelijk een mooie kast verkocht op Marktplaats. Voor veel te weinig geld, maar er is blijkbaar nauwelijks interesse in. De vrouw die m koopt zou er een busje voor moeten huren, dus heb afgesproken dat ik m voor €25 kom brengen. Iedereen tevreden smiling smiley
Hoeveel kilo mag er in jouw dakkoffer dan Joost?
Bij mij mag er op de dragers 75kg en in de koffer maar 50 kg..
Ik berg er dus met name licht spul in op. Fietsen en kinderwagens passen niet maar zijn qua gewicht ook uit den boze. Wij zaten echter zo vol dat we op de terugweg echt overgebleven etenswaar moesten wegdoen omdat we er echt geen plek meer voor hadden. Voooral de fietskar en de kinderwagen slokten veel ruimte op.
Ziet er goed uit zo Joost! Veel plezier,r maar dat gaat vast goed komen. smiling smiley Het weer lijkt ook deze week mee te zitten, al is het wat frisser dan vorige week.

@Rob, ja dan heb je inderdaad zo een auto vol met 2 van die grote items. Je zou bijna een karretje mee moeten nemen ;D
auto en dakdragers mogen 100kg hebben. Koffer is beperkt tot 75kg. Dat is dus best veel.

kinderwagen is iets van 15 kg. Het is met name de ruimte wat het onhandig maakt en daarom erg fijn dat het bovenin kan. Heb dan dus nog 60kg voor overige dingen. Daar zit ik nog bij lange na niet aan.
Over 3 weken komt er ook nog een hond bij...had toch beter een Zafira kunnen doen....tongue sticking out smiley

Nee..de kinderwagen faseert zich straks wel uit..en de fietskar was ook eenmalig omdat meneer nog niet lang zelfstandig in een stuurzitje kan zitten..en we houden van flinke stukken fietsen en dat ging perfect. Maxi cosi erin en gaan met die banaan!

De kofferbak van de astra is heerlijk groot en er kan zat in. Als die kinderwagen en fietskar niet meer mee hoeven, komt er wel ruimte voor een hond van dik 30 kg..cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-06-2021 21:46 door rjthefrisian.
Kwam vanmiddag ook voor het eerst een Skoda Enyaq tegen. Moest eerst echt even kijken wat voor model het was omdat de achterkant volledig gecleaned was. Was een zwarte in een vrij basic uitvoering. Lel van een auto maar de voorkant moet ik erg aan wennen.
En een paar keer de Mokka zien rijden. Lekker fris ding maar wel klein hoor...
Za4a voor Rob ( maar hier moet je echt geen auto kopen hoor, wat een kutbedrijf is dat! grinning smiley )

[www.vanmill.nl]
@rob: zat je dan op Landal de migchelenberg?
Ben er laatst nog met de Mountainbike geweest toen we 126km aan het rijden waren. De kampwinkel was de enige in het dorp die open was op zondag en mijn koolhydraten-voorraad was finaal op. Dan maar Snickers en ijsthee halen big smile smiley
Blijft gewoon een mooie auto voor een MPV maar nee..die generatie Opels komt er bij mij niet meer in. Prachtig om te zien, goed afgewerkt en hele degelijke auto's maar technisch is de generatie erna zoveel beter. Veel meer effectieve ruimte, veel lichter, motor en bak veel fijner en qua gebruikskosten veel fijner.
@ fer: jeps. Je had even door moeten trappen naar ijs van Co en een enorme ijstoeter met slagroom en aarbeien moeten halen...
Berucht op de Veluwe..!
rjthefrisian
@ fer: jeps. Je had even door moeten trappen naar ijs van Co en een enorme ijstoeter met slagroom en aarbeien moeten halen...
Berucht op de Veluwe..!
Daar stonden we even, maar de rij van enkele honderden meters (heb je al snel als je 1,5 meter afstand moet houden) zinde ons niet smiling smiley
Klopt! Altijd druk daar! Had er bijna nog een V60 in de voorkant van mijn Astra..stond te wachten en vrouw bleef maar achteruit rijden terwijl ik erachter stond...pas na ettele keren tuteren had ze wat door...helaas keek daarna de hele rij mij daarna boos aan toen we een ijsje gingen halen....tongue sticking out smiley
rjthefrisian
Kwam vanmiddag ook voor het eerst een Skoda Enyaq tegen. Moest eerst echt even kijken wat voor model het was omdat de achterkant volledig gecleaned was. Was een zwarte in een vrij basic uitvoering. Lel van een auto maar de voorkant moet ik erg aan wennen.
En een paar keer de Mokka zien rijden. Lekker fris ding maar wel klein hoor...

Mijn MTB-maatje heeft er nu een, zo’n Skoda.
Idd enorme auto, maar toen we op de achterbank zaten viel me op dat een 3e persoon er niet bij zou kunnen.. niet tot nauwelijks groter dan de achterbank van mijn Astra. eye popping smiley

Maar nu ik de einddatum van m’n leasecontract weet is een EV leasen minder interessant geworden (okt 2022)
Mss maakt de nieuwe Astra een kans..
AsconaGT
auto en dakdragers mogen 100kg hebben. Koffer is beperkt tot 75kg. Dat is dus best veel.

kinderwagen is iets van 15 kg. Het is met name de ruimte wat het onhandig maakt en daarom erg fijn dat het bovenin kan. Heb dan dus nog 60kg voor overige dingen. Daar zit ik nog bij lange na niet aan.
Ik vond best tegenvallen hoe snel je aan de 100 kg komt, ik ben er een een beetje overheen gegaan. Uiteindelijk is dat limiet omdat je het zwaartepunt van de auto ineens heel anders gaat maken, het dak kan veel meer hebben. Dat moet immers ook de auto kunnen dragen mocht die op de kop terecht komen.
Ik kreeg de waarschuwing dat de auto anders zou rijden maar heb dat eigenlijk niets van gemerkt, dat zou zomaar door de FlexRide dempers opgelost kunnen zijn geweest.
Jah..de 50 kg zit je ook zomaar overheen. Ben op het astra forum ook wel gewaarschuwd om er niet overheen te gaan aangezien er al gevallen van de astra k bekend waren waarbij de dakranden licht verbogen zijn bij een noodstop met dakkoffer en volle bepakking.

Blijft gewoon een mooie auto voor een MPV maar nee..die generatie Opels komt er bij mij niet meer in. Prachtig om te zien, goed afgewerkt en hele degelijke auto's maar technisch is de generatie erna zoveel beter. Veel meer effectieve ruimte, veel lichter, motor en bak veel fijner en qua gebruikskosten veel fijner.
Snap ik helemaal Rob. Bij de uitzendingen "dubbeltje op zijn kant" ben ik telkens weer gecharmeerd van de gefacelifte Zafira C waar ze mee rijden (lekker sportief en chique), maar zoals je zegt.....te zwaar en futloze motoren.

Net de rij-impressie van de Astra nog gezien, dat klinkt toch best goed. En zoals Fer al aangeeft, als er kwa bijtelling niet wat gaat veranderen is een EV geen financiëel aantrekkelijke optie meer. Dan is zo'n Hybride een heel fijne wagen. Wanneer midden 2022 de Astra ST uitkomt, toch maar eens een ritje mee maken. 3-2023 loopt mijn leasecontract af.

PS. Wauw, van die 308 SW hebben ze wel een plaatje gemaakt. Ben enkel benieuwd hoe het model in een Business uitvoering over komt.
Fraai ding die 308...waar de peugeots wel wat last van hebben dat ze erg plomp en opgeblazen zijn en de wielen erg wegvallen en ze niet lekker op hun onderstel staan. Vind ik bij de 508 ook echt een manco...er moeten enorme wielen onder om het een beetje in balans te laten ogen.
@ Dakkoffer, valt mij niets tegen dat het verbruik niet heel veel slechter is. Had echt anders verwacht met zo'n windvanger big smile smiley
Wel ideaal ook zo'n ding, want zeker met een onderstel van een kinderwagen is je bagageruimte snel vol. Hoe klein je zo ook opvouwt, het blijft veel ruimte in beslag nemen.

Misschien nog een n00b vraag: dakdragers lijken mij auto/model specifiek of zijn er een aantal standaard maten? Vervolgens kan gewoon elke dakkoffer op een dakdrager (rekeninghoudend met max gewicht)?
Mogguh,

Net even een garage gebeld die adverteert met motorreiniging/inlaatreiniging. Eens even kijken welke info ze mij kunnen geven en of ze de EGR ook dicht willen/kunnen zetten.
Denk dat het bij mijn auto enorm gaat schelen en beter is voor de levensduur van de motor. Eventueel chiptuning erbij en dan ben ik klaar winking smiley

Ben trouwens ook onder de indruk van de verkoopmolen van Stella: gisteren even een brochure opgevraagd. Uur later werd ik gebeld of ik interesse had dat ze bij mij thuis langs zouden komen met de collectie fietsen zodat we ze konden testen.
De afspraak maar ingepland big smile smiley Las op internet dat ze dat doen omdat het voor mensen in vertrouwde omgeving lastiger is om 'nee' te zeggen; voor hun dus makkelijker verkopen. Slim natuurlijk, maar als ze een goed aanbod hebben dan kunnen ze er 1 of 2 slijten.

De vrouw die m koopt zou er een busje voor moeten huren, dus heb afgesproken dat ik m voor €25 kom brengen. Iedereen tevreden
Da's aardig! Ver rijden, of in het dorp?

@ Peugeot: de 508 vind ik nog steeds wel tof, maar je ziet ze erg weinig en in een donkere kleur is het wel erg saai. Bij de 308 hatch vind ik de verhoudingen niet geweldig, de station ziet er een stuk beter uit.

@ Joost : Fijne vakantie!
Ik heb geen antwoord op je vraag Richard, geen idee.

Mijn collega zijn Zafira is een paar weken terug naar de garage gesleept met een gebroken distributieketting.. Total loss voor de lease maatschappij, rijdt nu in een Astra station tot zijn Skoda SUV klaar is. Maar die is al 9 weken uitgesteld ivm. het chiptekort.

die 308 vind ik ook mooi, maar inderdaad niet op 16 inch, moe tminimaal 18 inch hebben, verder wel een lekker model zo! mooi logo ook.
B Real
Misschien nog een n00b vraag: dakdragers lijken mij auto/model specifiek of zijn er een aantal standaard maten? Vervolgens kan gewoon elke dakkoffer op een dakdrager (rekeninghoudend met max gewicht)?
Als je dakrails hebt zijn er best veel universele modellen waarbij je de breedte kan aanpassen. Van Thule bijvoorbeeld. Mijn vader heeft ze zelfs van de Lidl! Ik heb wel het vermoeden dat de merkspecifieke modellen, die duurder zijn, bijvoorbeeld minder fluiten op snelheid.

Da's aardig! Ver rijden, of in het dorp?
Utrecht, dus ongeveer 20km.
Corsa 20SEH
Mijn collega zijn Zafira is een paar weken terug naar de garage gesleept met een gebroken distributieketting.. Total loss voor de lease maatschappij, rijdt nu in een Astra station tot zijn Skoda SUV klaar is. Maar die is al 9 weken uitgesteld ivm. het chiptekort.
Toevallig de 1.6 cdti? Of een benzine?

is wel model specifiek maar je hebt ook universele

Ik heb origineel MB dragers om meerdere redenen;

ze passen perfect, de manier waarop ze op de dakdragers grijpen is perfect, maatvoering etc ook. Ook is het van hoge kwaliteit zoals je mag verwachten. Dus de dragers zelf van aluminium met daarbovenom een rubberen spoiler om de lucht mooi te geleiden en niet de krassen op de dakkkoffer. zIjn ook druppelvormig, zal ook wel omwille van geluid / aerodynamica zijn. Nu zal mercedes die zelf niet maken, maar heb ook vaak genoeg universe dingen gezien en daar kun je veel meer aan verstellen en grijpt niet zo mooi in de dakrails. Alleen van Thule zou ik aandurven als universele aftermarket.

En bovendien koop je ze 2e hands voor weinig. veel leaserijders kopen dat nieuw er bij. Als de leasebak ingeleverd word gaat dit op marktplaats.

Mijn setje kost nieuw 300 euro. Nu op marktplaats voor 60 euro overgenomen volgens mij. 4x in een vakantie gebruikt.

De dakkoffer begin je bij 100 km/h wel wat heel iets te horen, niet storend. Bij 130 km/h hoor je hem wel op de achtergrond, maar wel duidelijk aanwezig. Dat valt mij dan eerlijk gezegd wel een beetje tegen. Had het geluid op die snelheden ook wel wat meer minimaal op de achtergrond verwacht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.