Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Vanmiddag deze Opel Calibra gezien:

Alweer een tijdje terug dat ik voor het laatst een Calibra heb gezien.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2021 10:48 door JFR.
Total Loss
Gefeliciteerd allebei, erg dik ding!
Zie mijn autobemiddelingsvergoeding wel verschijnen thumbs upcool smiley

Dank je! PM je adres even smiling smiley

@Berry, ja inderdaad, is de afleverdatum wel iets later, maar is het gelijk geregeld, ook krijgt hij nog een onderhoudsbeurt, eigenlijk niet nodig want bij 28K heeft hij de 30K beurt gehad, en hij staat nu op 33K, maar toch prettig.

We zijn beiden erg blij met de keuze voor deze Clubman

@JFR, Hier in de wijk staat een rode Calibra, in de garage en komt er enkel eruit voor leuke ritjes, dus ik zie er nog regelmatig 1. Ook heeft een oude vriend nog een V6, die wel te koop gaat komen binnenkort.

k heeft een oude vriend nog een V6, die wel te koop gaat komen binnenkort.

Het is dat ik een plekje binnen over heb... drinking smiley
Zo'n Calibra haalt de aanloophoek niet, Joost winking smiley
Een Calibra heb ik inderdaad al een hele lange tijd niet meer gezien, fraai exemplaar! thumbs up
Barri
Zo'n Calibra haalt de aanloophoek niet, Joost winking smiley

ik bedoelde ook, geen plekje over

was zaterdag nog even langs mijn oom. Geen mooi huis en niet op een mooie plek. maar wel een gigantische schuur achter het huis met een brug en plek voor ongeveer 8 auto's. Als ik zoiets zou hebben dan hadden er wel een paar pareltjes binnen gestaan. sowieso een mooie nette calibra.
Die ga je inderdaad niet binnenkrijgen Joost, is wel een dik ding! Heeft ook nog een Kadett Gsi Champion, die is helemaal dik. Als je hem wilt zien stuur maar een PB, dan link ik je door.

Goed weekend gehad iedereen? Ik wel, de Clubman is rond, zal nog 2 weken duren verwacht ik ivm montage trekhaak enzo. Dat is ook niet erg smiling smiley Kan ik de eerste "spulltjes" ook vast bestellen smiling smiley. Verder zaterdag bij mijn ouders op de camping geweest, nog even gezwommen (koud!) met Lize en zondag rundum hauze bezig geweest. Deel boeiboard delen vervangen door Trespa, en nog wat kleine dingetjes gedaan smiling smiley Heerlijk!
Wij waren een weekendje naar Salland. Prachtige omgeving. En betaalbaar wonen tussen de weilanden, we hebben het er vaak over. Gisteren ook weer: links en rechts barbeque, sigarettenlucht, schreeuwende mensen. Laat ons maar lekker tussen de koeien zitten hoor.
We zijn met de Citigo gegaan, met vier man. Top autootje, en met 10 a 11kwh/100km kan het ook niet goedkoper! Thuisladen komt dan neer op 2,5ct/km en openbaar laden op 3,5 a 4ct/km. Dat lukt zelfs met een zuinig dieseltje niet.

@Jimmy: voor een Mini is héél veel te bestellen! thumbs up
Weekend is altijd weer te kort. Lekker rondom het huis bezig geweest. Beide groene containers zitten weer ramvol en de rest ligt al in een hoekje klaar om erin te verdwijnen zodra ze morgen geleegd worden.

Vorig jaar hadden we in de nok van ons huis een zwaluwnestje zitten. Mooi gezicht, maar gaf wel wat rommel. Zwaluwnestje is deze winter eraf gewaaid o.i.d., vorige week zag ik er weer iets zitten en dacht ik dat ze weer een nestje aan het bouwen waren. Niets was minder waar, bleek een wespennest te zijn moody smiley
In tegenstelling tot het zwaluwnestje vorig jaar kon deze niet blijven zitten. Dus met gevaar voor eigen leven de ladder op het plat dak gezet en met een lange Gardena stok geprobeerd er af te tikken, alleen kwam ik toen nog niet hoog genoeg. Dus een tweede Gardena stok gepakt, ze beide aan elkaar vastgemaakt en toen lukt het wel.
Gelukkig niet veel wespen en hopelijk eerst verlost van het probleem.

Gisteren even aan het fietsen geweest met de kleine man, tweede keer dat hij in een fietsstoeltje zat, vind hij prachtig big smile smiley
's Avonds even voetbal gekeken bij vrienden en dat was het weekend al weer.
Mogguh!

Lekker rustig weekendje achter de rug; helaas zaterdag vreselijk last van hooikoorts. Kan me niet herinneren dat ik het zo erg heb gehad; ik bleef maar niezen. Was tegen het eind van de middag doodop. Wel jammer, want was prettig weer.
Gisteren ging het beter gelukkig thumbs up

Vakantie naar Oostenrijk is geboekt; Appartementje in Zillertal thumbs up Zin in!

@ Jimmy: gefeliciteerd he! Erg mooie auto en ben benieuwd naar de updates die je van plan bent te gaan doen.

Wij waren een weekendje naar Salland. Prachtige omgeving. En betaalbaar wonen tussen de weilanden, we hebben het er vaak over.
Ja hoho, het is hier al lastig om aan woningen te komen; moeten we niet het volk van de andere kant van de IJssel hier ook nog hebben tongue sticking out smiley
Ik snap wel dat jullie daar achter de IJssel wonen, of het nu Twente, de Achterhoek of Salland is! smiling smiley

@Richard: gewaagd hoor, zelf verwijderen vanaf een trapje!
Zwaluwen zijn wel leuk, hebben m'n ouders ook altijd. Geeft idd wel wat rommel.

@Gerwin: ooh lekker man, Oostenrijk is heerlijk!
Mogguh!

Ook even kort online vanaf het vakantieadres. Zometeen gaat mijn schoonzus voor haar tweede PHD titel en we gaan de verdediging live meebeleven via een stream.
Verder vermaken we ons uitstekend. Het weer is fantastisch en de Veluwe is zo heerlijk. Ik wil hier juist wel wonen..maar jah...voor de warde van ons huis koop ik hier net een schaftkeet...

Gisteren weer even een retourtje naar het Noorden gedaan om onze toekomstige pup te bewonderen. Och man..dan ben je gelijk weer verkocht aan dat ras. Nog vier weekjes wachten.
20210613_151624 by Rob de Vries, on Flickr

Gefeliciteerd met de Mini, Jimmy. Onderweg zag ik alleen maar grijzen dus denk dat de rode/paarse een lekkere verfrissing is!

Lekker rustig weekendje achter de rug; helaas zaterdag vreselijk last van hooikoorts. Kan me niet herinneren dat ik het zo erg heb gehad; ik bleef maar niezen. Was tegen het eind van de middag doodop. Wel jammer, want was prettig weer.

We hebben hier ook last van allerlei allergisch klachten. Als ik mijn pilletje neem worden de klachten gelijk minder.
wat een schatje grinning smiley Leuk vooruitzicht rob

jij ook Jimmy met de mini smileys with beer worden 2 lange weken. maar je hebt echt een prachtexemplaar te pakken

@Gerwin; lekker hoor! Oostenrijk ben ik al lang niet meer geweest. Zwiterland / Italie wel. Maar zou ook graag wel weer en keer naar oostenrijk willen. maar dit jaar (en ook volgend jaar) blijven we wat dichter bij huis

Verder vermaken we ons uitstekend. Het weer is fantastisch en de Veluwe is zo heerlijk. Ik wil hier juist wel wonen..maar jah...voor de warde van ons huis koop ik hier net een schaftkeet...

Mijn broer woont helemaal aan de rand van apeldoorn. In een karakterstiek jaren 30 vrijstaand huis. Niet echt ruim, maar wel mooi gelegen. 550.000 koste dat grapje wel nut smiley En hoewel het een gemoderniseerd huis was hebben ze ook nog het e.e.a. aan moeten doen. Maar je fietst daar zo de veluwe in. En zij kon haar huis in de randstad met giga overwaard verkopen en mijn broer ook zijn huis hier in het oosten met fikse overwaarde. Anders konden ze zoiets nooit doen natuurlijk. We gaan daar dus nog wel eens naar toe om even over de veluwe te gaan. Vind het najaar daar ook altijd erg fraai

@Richard: gewaagd hoor, zelf verwijderen vanaf een trapje!
Zwaluwen zijn wel leuk, hebben m'n ouders ook altijd. Geeft idd wel wat rommel.

Nu klinkt het net alsof het een wankel krukje was big smile smiley
In feite was het een stevige ladder en was het wespennest nog niet heel groot. Als ik een bedrijf bel dan ben ik weer een week verder (of ze komen niet opdagen...), dus dan eerst zelf maar een poging smiling smiley

Vakantie naar Oostenrijk is geboekt; Appartementje in Zillertal thumbs up Zin in!

Heerlijk! Wij zijn er vorig jaar rond deze tijd geweest, toen kwam alles net weer uit lockdown. Lekker rustig, geen toerist te bekennen, prima weer en dus een top vakantie.

@ Rob, mooi beestje thumbs up
Leuke foto's ook met de kids en de hond op FB, dat gaan ongetwijfeld maatjes worden thumbs up

Ik snap wel dat jullie daar achter de IJssel wonen, of het nu Twente, de Achterhoek of Salland is! smiling smiley

Of Drenthe drinking smiley
Zijn een hoop mooie plekjes te vinden in den lande.
Ik ben, met de warmte van deze weken, ook weer blij dat wel lekker de ruimte hebben. Schoonfamilie wonen doorgaans ook allemaal op een postzegel met wel 1,5x de WOZ waarde, daar is het ook in de tuin weer niet te harden deze week. Wij gaan nog even proberen vanavond het zwembad gereed te maken cool smiley

En anders hebben we altijd nog verschillende zwemmeren in de bossen hier in de omgeving cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-06-2021 10:45 door B Real.
maak die westerlingen nu niet te jaloers grinning smiley die denken nog steeds dat het daar allemaal gebeurd en hier het einde van de wereld is. Laten we die gedachte mooi zo houden grinning smiley
Zalig weekendje Zeeland gehad... een stukje paradijs op aarde.
Hier in Brabant is het ook heerlijk hoor, drukte in de buurt, maar de natuur om de hoek. Heerlijk!

@Mini, ja we zijn beiden ook erg blij met de keuze! komt helemaal goed, had al wel wat "opties" gevonden, maar eens kijken wat er van blijft hangen smiling smiley

@Richard, toch wel oppassen altijd met wespen nesten, kunnen behoorlijk agressief worden die beestjes, hopelijk ben je er vanaf.

@Rob, ja ik zagh de foto's op FB, heel leuk! past ook gewoon bij jullie smiling smiley

@Gerwin, heerlijk, toch een leuk vooruitzicht, oostenrijk is ook een fijn land niet te ver, leuke dorpjes, mooie omgeving.
@ Oostenrijk: een keertje 1 nacht overnacht op doorreis. We hebben toen gelijk gezegd er nog eens naar toe te gaan. En in deze coronatijd toch het liefst een adres waar we met de auto heen/terug kunnen dus dit is een goede bestemming denken we smiling smiley We gaan het meemaken!

winking smiley Je bent van harte welkom hoor, ook wel in het Vechtdal!

@ Rob: tja, tegen zo'n koppie kun je ook geen 'nee' zeggen! winking smiley

We hebben hier ook last van allerlei allergisch klachten. Als ik mijn pilletje neem worden de klachten gelijk minder.
Sinds gisteren een nieuw tabletje gekregen van iemand als test; net een andere werkzame stof. Lijkt ook goed te werken; ben benieuwd.
Heren, hoe/waar kan ik checken of een geïmporteerde auto een beetje een logisch BPM bedrag heeft?
Ik heb het eens op deze manier gedaan:

Op de site van de RDW kun je natuurlijk kenteken checken en de betaalde BPM zien.
Daarna kun je via de AW-calculator de 'normale' BPM berekenen.

Ik weet niet hoe waterdicht die manier is natuurlijk winking smiley
De BPM bij de RDW moet de 'BPM nieuw' zijn. Die kan je ook uit de prijslijsten van de auto halen, of o.b.v. de BPM regelgeving terugrekenen; op de site van de Belastingdienst staat een PDF met alle historische BPM regelingen.
Ik heb ergens thuis wel een Excelletje waarin ie vanaf 2012 te berekenen is dacht ik.

Als de BPM obv een taxatie gedaan is dan wordt het taxatiebedrag met de afschrijvingstabel teruggerekend naar de BPM nieuw en kom je vaak dus een klap lager uit.
Hmm, ik dacht dat de BPM bij een auto nogal laag was maar als ik de AW calculator bekijk is deze zelfs aan de hoge kant big smile smiley

DEZE auto is in 2021 op kenteken gezet en daarvoor is 4.577eu bpm afgetikt, volgens de AW calculator zou dat maar 2.681eu moeten zijn. AW rekent natuurlijk met een basis model en de gelinkte heeft de nodige opties natuurlijk.

Of missen er nog gegevens aangezien de auto nog maar een week op kenteken staat?
165 gram uitstoot, 2016 registratie, dan zou de nieuw-BPM €10.978 moeten zijn. 60 maanden later, zou dat €2909.61 rest-BPM zijn.
Maar zoals gezegd: de RDW noemt de nieuw BPM. Staat daar dus €4.577, dan is er 4577 * (2909,61/10978) = €1213,09 rest-BPM betaald in 2021.

edit: bij deze komt de BPM al wat meer in de richting: [www.autowereld.nl]
En bij deze ook: [www.autowereld.nl]
Ik kan zo snel geen origineel Nederlandse 440 GC vinden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2021 16:54 door Barri.
S G - 2 5 5 - H (2018)

Origineel NL 440i GC: 17173 BPM bedrag

N Z - 4 4 4 - S (2017)

Origineel NL 440 GCi : 11323 BPM bedrag

2016 modellen zijn niet te vinden; even snel gecheked blijkt dat zelfs de meeste (NL) rij-testen van begin 2017 zijn. En waarschijnlijk toen pas bij de dealer. In duitsland en VS hebben ze voor het eerst ergens in juni / juli 2016 met de 440i gereden. Dus als je een 2016 exemplaar heb dan is dat een zeer vroeg exemplaar.
Al met al lijkt deze auto dus wel legitiem, werkt ik zelf op het verkeerde spoor gezet ivm de scherpe prijs en voor mijn gevoel lage BPM.
Dat het een zeer vroeg exemplaar is lijkt mij niet zo'n ramp. De 4-serie was er al en het 40i blok ook al, die twee hebben ze alleen in elkaar geschroefd
Ontzettend dikke wagen in elk geval thumbs up

En anders kun je je 'bedenkingen' over de BPM altijd bij de verkoper neerleggen; zij moeten dat vast kunnen toelichten smiling smiley
Je kunt ook altijd nog een aankoopkeuring laten doen natuurlijk.
Dikke bmw hoor maar ook wel weer een hoop geld voor een auto van 2016 met alweer 125k op de teller. Ik zou toch eerder voor een wat minder potente versie gaan met wat minder kilomters. 326pk is in Nederland eigenlijk complete waanzin...smiling smiley maar wel leuk.. winking smiley

Dakdragers zitten er in iig bij voor extra opbergmogelijkheden...thumbs up
Hele dikke auto! Verkoper is ook wel bekend hier in de omgeving, heel veel ex lease en Duitse import. Hoor er goede en slechte dingen over. Ik zelf ben er nooit geweest.
Dit is het een snoepje van een motor. Vermogen is natuurlijk mega, maar denk dat je met rustig rijden ook erg kan genieten van de souplesse van zo'n 6-in-lijn.

Maar dat vinden er meer, en daarom toch wel een aanzienlijke prijs. Ach als je weinig gaat rijden zijn de kosten van onderhoud, verbruik nog wel te overzien en schrijft het ook niet zo hard af.
Deze BMW 4-SERIE GRAN COUPÉ 430I is ook dik ( wel meerprijs voor deze velgen, beetje raar, laat dan minimaal zien welke velgen je er dan wel bij krijgt )

[www.autocenterbaas.nl]

Kom er nu achter dat je voor dit budget ook al het nieuwere model van de 5-serie hebt.
Dan zou ik wellicht nog eerder die overwegen denk ik, alleen al vanwege het veel dikkere en modernere interieur.

Zoiets als hieronder dus, een 530i High Executive uit 2017

[www.autowereld.nl]
Die zit qua prijs alweer ruim 50% boven waar het begon smiling smiley
@ TL: bij de eerste verkoper heb ik mijn auto ook vandaan winking smiley

Barri

Richard komt toch echt helemaal zelf met die 4-serie van 33k aankakken, dat zie ik als toestemming grinning smileywinking smiley
Ik ben absoluut niet opzoek naar een 440i hoor, maar deze kwam nog enigszins in de buurt qua budget dus daarom bekeek ik hem.

Heb nu diverse zoekopdrachten uitstaan en volg ook verschillende goede aanbieders van het mooiere spul. Weet dus exact welke 3-series, 4-series en 5-series er te koop staan big smile smiley
De 5-serie die Marc post had ik dan nog niet in het vizier, erg mooi maar nog niet voor nu (denk ik).
De 4-serie kwam gisteren online, gek inderdaad van die velgen maar ook gek dat in de tekst specifiek het met leder bekleed dashboard genoemd wordt (is een optie), maar dat ze hier dan geen foto's van hebben gemaakt. Sowieso geen/weinig foto's van het interieur.

Ik denk/hoop dat het een 3-serie Touring of 4-serie Gran Coupe in M-Sport uitvoering wordt met de 20i motor. Al komen er ook af en toe 30i uitvoeringen voorbij. Echter nog even geduld hebben voordat er echt iets komt smiling smiley

Maar dat vinden er meer, en daarom toch wel een aanzienlijke prijs. Ach als je weinig gaat rijden zijn de kosten van onderhoud, verbruik nog wel te overzien en schrijft het ook niet zo hard af.

Afgezien van de aanschafprijs durf ik inderdaad best zo'n 6-cilinder te rijden. Nu kan het nog en zo heel veel kilometers zullen er ook niet mee gereden worden en volgens mij zijn ze op snelweg tempo niet heel veel onzuiniger dan een 4-cilinder.

Ik vind persoonlijk deze ook erg fraai: LINK

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-06-2021 10:52 door B Real.
Dat is inderdaad een flinke ophoging in budget, als het bij mij zo makkelijk was gegaan had ik een JCW Clubman gekocht, die had hij ook staan big smile smiley

Maar, voor 30-32K worden je eisen ook weer anders, die 5 serie van Marc vins ik ook erg nice.

@Marc, stuur je nog even je adres in een PB naar mij smiling smiley
Total Loss
Barri

Richard komt toch echt helemaal zelf met die 4-serie van 33k aankakken, dat zie ik als toestemming grinning smileywinking smiley

Ho ho! Ik zeg helemaal nergens dat mijn budget 30k+ is.
Alleen in mijn zoektocht kom je wel eens wat tegen waar je dan verlekkerd bij blijft hangen.

Komt ook dat als je wilt zoeken op de stappen in budget niet altijd even handig zijn. Van 25 >> 30k, dan valt een auto van 30.100 er net buiten terwijl je die echt wel voor minder dan 30k gaat mee krijgen natuurlijk. Dus dan wil je zoeken op 35k, maar die stap wordt niet altijd geboden dus kom je op 40k uit.
Maakt verder niet zoveel uit, zoveel nieuwe auto's die aan de zoekeisen voldoen komen er wekelijks niet bij. Enige nadeel is dat je wel met een schuin oog naar een net te dure auto kijkt smiling smiley

Budget staat ook niet in beton gegoten. Voor een auto die exact aansluit bij mijn wensen heb ik wel iets extra's over. Kan ik die niet vinden dan kan er zomaar iets komen wat ik wel "oke" vind, maar wel een stuk goedkoper is.

Al met al is het een leuke zoektocht, maar is het toch ook niets voor mij. Te specifieke wensen, net iets teveel liefhebber om met (veel) minder genoegen te nemen, er staat niets enigszins in de buurt en kost altijd teveel geld big smile smiley
Toch wil ik nu, na jaren leasen, weer iets hebben waar ik weer "het gevoel" bij heb zoals ik dat destijds ook bij de Leon had en dat mag (spreekwoordelijk) wel wat kosten.

Alleen in mijn zoektocht kom je wel eens wat tegen waar je dan verlekkerd bij blijft hangen.
Geef ze 1 vinger... grinning smiley

Ah OK, ik dacht dat die 4-serie een "kanshebber" was winking smiley

Het is hoe dan ook een heerlijk budget waar je zeker iets heel moois voor gaat vinden! thumbs up
Duidelijk Richard, ik had hetzelfde.. 20K budget, filter op 22.5.. Maar ja die van 23 is ook lekker, en die van 25.. ja iets meer maakt dan ook niet meer uit big smile smiley

Ik heb hem gewoon hard terug op 20 gezet. Anders was ik mezelf alleen maar lekkerder aan het maken. Ben blij dat we iets passends binnen budget hebben gevonden smiling smiley
ach, ergens moet je inderdaad de grens trekken. Voor een paar duizend meer had ik er eentje met veel minder km. Nog iets meer ook nog eentje met adaptive cruise en nog wat andere snuisterijen. Maar ergens houd het op.

Nog 1 dagje werken en dan van maandag tot maandag op vakantie cool smiley ergens in noord limburg. Vooruitzichten zijn goed. Morgen auto even wassen en dakdragers alvast monteren en iets meer spanning op de banden.
Fijne vakantie Joost! Maandag gaan wij weer naar huis en maakt het weer gelijk weer een dip naar beneden. Nog steeds niet slecht maar wel steeds wat kans op regen.
Net een fikse regen en onweersbui maar wat hebben we weer fantastisch weer gehad. Vandaag nog even lekker naar het zwembad, morgen nog naar het openluchtmuseum in Arnhem en zondag nog even uit eten. Maandag op de terugweg rijden we nog even langs de pups en dan thuis hoop ik nog wat te kunnen schilderen. Time flies when your having fun!
Ja elke dag wel kans op een bui, maar hoofdzakelijk droog en niet te warm (daar kan ik slecht tegen). Woensdag voorspellen ze 17 graden, dat mag dan wel weer iets warmer. We zullen zien. Gisteren was het hier 34 graden, was blij dat ik een kantoor dagje had in de airco. Dat wil ik op vakantie echt niet, dan voel ik de energie in de middag uit mijn lijf glijden en denk ik alleen maar aan niets doen nut smiley En wil juist op vakantie wel dingen ondernemen.
Het was gisteren inderdaad erg warm maar dan is het de dag gewoon wat anders indelen. S ochtends lekker eropuit s middags siesta en rustig aan en s avonds nog effe lekker het bos in. Het is vakantie en dan mag je ook wel eens dagje relaxxen. smiling smiley

Ons huisje zit lekker tussen de bossen en er is voldoende schaduw in de ruimte er omheen. In het huisje zelf was het gegeven moment 30 graden...maar zag op de app dat het thuis in huis ook 29,5 was...

Maar ben wel blij dat het nu iets afgekoeld is. Al loopt het alweer snel op.

En verbazingwekkend hoe goed de kinderen zich houden. Meerdere ouders spraken ons in de dierentuin aan dat ze onze kinderen zo lief en makkelijk vonden. Sommigen namen hun kinderen niet eens mee omdat ze dat niet trokken..nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2021 09:23 door rjthefrisian.
Ben wel jaloers op die vakanties. Wij zijn dit weekend wel een nachtje weg geweest, maar ik heb dit jaar nog maar één verlofdag opgenomen. Moet wel zeggen dat het thuiswerken iets anders werkt; door het ontbreken van reistijd is het toch iets meer ontspannend lijkt het. Maar ben wel toe aan vakantie!

Vannacht, tot aan 7.30u, lekker wat regen dus alle ramen staan nu helemaal open zodat het lekker afkoelt in huis.
Klopt...ik voorzie een heerlijke thuiswerkzomer.. een of twee daagjes naar kantoor in de week, de rest vanuit huis, net effe wat minder werkdruk..ik kom de zomer wel door...cool smiley

Vannacht, tot aan 7.30u, lekker wat regen dus alle ramen staan nu helemaal open zodat het lekker afkoelt in huis.

Hier geen druppel gevallen eye rolling smiley je merkt ondanks de vele regen in het voorjaar dat de natuurlijk hier toch wel weer erg droog begint te raken

Ben wel jaloers op die vakanties.

volgens mij heb jij nog diverse zaken in het verschiet waar wij weer jaloers op worden winking smiley Ik ga nu een weekje, en in september / oktober nog even weg. In het hoogseizoen niet.

Hoop wel dat ik weer zakelijk mag reizen. Ondanks het vele uren maken is en heftig is soms mis ik het heel erg. Even geen kantoor baan en op de andere kant van de wereld staan uit het dagelijkse leven voor een weekje. Het kan niet meer lang duren
Hier ook geen druppel gevallen nog en het lijkt er ook niet op dat snel wat gaat vallen, wellicht vanavond pas.
In huis laten we alles lekker dicht, dus het is er nu nog 23 graden. Afgelopen nacht boven voor het eerst de airco aan gehad, heb heerlijk diep onder de dekens geslapen big smile smiley

Vakantiegevoel is er hier nog niet echt. Komt ook omdat we nog even moeten wachten, dan ben ik toch ook minder aan het aftellen ondanks dat alles en iedereen om ons heen op vakantie gaat.
Veel vrij heb ik ook nog niet genomen dit jaar. Voordeel van thuiswerken is dat je het een en ander ook wat flexibeler kunt inplannen en dus ook niet echt vrij hoef te nemen. Ik begin vaak op tijd, stop vaak niet na 8 gewerkte uren maar af en toe stop ik dan ook eens een middag wat eerder als we iets op de planning hebben staan.
Ik zag ook nog dat ik 186 uur had staan. Daar is deze vakantie al vanaf nut smiley maar neem ook weinig vrij. Laatst langs de keukenboeren en wat andere zaken dagje vrij. Heb een keer vrij genomen voor muren voegen. En een paar dagen omdat de kinderen minimale verkoudheidsklachten hadden.

Wil volgend jaar wel veel vrij nemen om zelf veel te doen als we de benedenverdieping gaan strippen en opnieuw gaan aanpakken.
Mogguh!

Hier geen spatje regen gevallen, dus nog steeds behoorlijk warmpjes. Maar komt vandaag vast nog wel een keer een buitje overdrijven.
Komend weekend naar Nijmegen voor een personeels/afscheidsfeestje van mijn vaders werk. Hij is met pensioen dus een gezellig uitje voor de boeg thumbs up

Over 4 weken op vakantie en daar kijk ik enorm naar uit. Natuurlijk in mei ook een week weggeweest maar toch ben ik er echt weer aan toe.

Ik zag ook nog dat ik 186 uur had staan.
Ik heb nog 195 uur staan als ik de 2 weken zomervakantie van het huidige saldo trek nut smiley

Fijne vakantie Joost!
Fijne vakantie Joost, heerlijk! Ik moet nog een week of 6 wachten...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.