Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Opel Astra F bestaat 30 jaar smileys with beer

Lampen van de action werken prima, maar werken volgens mij via Wifi. Is prima, want je hebt geen hub of iets nodig. goedkoop en simpel. Maar is wel gevoeliger voor storingen en afhankelijk van je wifi bereik.

Phillips Hue lampen (ook die van de Ikea, en nog wat anderen ook) maken gebruik van Zigbee. signaal. Bedoeld voor zulke toepassingen. Je hebt dan wel een hub nodig, maar het heeft meer voordelen. Elk lamp is ook een soort van signaal versterker. Ik had eerder ook een goedkoop setje van iets, maar toen ik hier heen was verhuisd alles overgezet naar Hue. En moet zeggen het werkt echt feilloos.

ja het is wel duurder, maar er zijn soms wel aanbiedingen waardoor het betaalbaar blijft.

Bovendien hadden wij hier in ons dorp per huishouden een tegoed van 50 euro voor duurzame investeringen. LED lampen vielen daar ook onder, ook die van Hue. Moest je wel lokaal kopen bij geselecteerde winkels. Afijn, ik heb die van mijn ouders, schoonvader en zusje ook gebruikt grinning smiley

Hue heeft 2 soorten 'witte' lampen; White en White ambiance. Bij die laatste heb j e veel meer wit/geel tinten ter beschikking. Wel iets om op te letten want de verpakking lijkt sterk op elkaar.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-05-2021 08:38 door AsconaGT.

Je hebt dan wel een hub nodig, maar het heeft meer voordelen.

Bij het Ikea spul niet. Je kunt prima één lamp met één aan/uit knop kopen. Daarmee kun je, met de meest simpele variant, een lamp aan/uit doen en dimmen. Handig voor lampen die geen andere kleuren hebben. Of een iets uitgebreidere knop waarbij je aanvullend ook andere kleuren kunt selecteren. Ben je verder geen hub voor nodig.
Wil je het geheel ook met je telefoon instellen/bedienen of meer automatiseren dan ben je wel een hub nodig.

Ik weet niet of Hue het ook heeft, maar voordeel van Ikea vind ik ook dat ze verschillende soorten design qua lampen hebben. Zo hebben wij DIT SOORT o.a. boven de keukentafel. Die geven maar één kleur en kun je alleen dimmen, alleen door het spiraalding in de lamp oogt het wel net wat mooier als een reguliere LED lamp.

Ik zie net trouwens dat Ikea t/m 1 juli behoorlijk wat korting geeft op diverse smart verlichting. Ik zou bijna zeggen dat het prijsverschil dan helemaal een no-brainer wordt tov Hue.

Maar lees je nog even goed in, in de verschillen! Het prijsverschil met Hue komt namelelijk wel ergens vandaan (zoals altijd).
Volgens mij kun je uiteindelijk beide systemen ook wel met elkaar combineren als je wilt.
Ik gebruik Ikea en Hue door elkaar. (beide wel gekoppeld op de Hue hub) Heb met 1x ikealamp storing gehad. Begon soms spontaan aan te gaan. Die heb ik vervangen. Maar zelfs dan nog is het prijsverschil groot. Dit is ook een van de weinige serieuze alternatieven van Hue wat vergelijkbaar werkt met een groot aanbod systemen.

soms zijn er hele scherpe aanbiedingen waardoor Hue ook goedkoop is, maar ze vallen er soms ook buiten

Zo hebben wij DIT SOORT o.a. boven de keukentafel. Die geven maar één kleur en kun je alleen dimmen, alleen door het spiraalding in de lamp oogt het wel net wat mooier als een reguliere LED lamp.

die heb ik ook
https://www.beaumotica.nl/alle-philips-hue-producten?sp10139_product_line2=24435&spec10012_lampholder_socket=154
van Hue
, 1x in de achtertuin en de 2 lampen bij de voordeur buiten. Maar die zijn van Hue belachelijk duur. Door de 50 euro duurzaamheidssubsidie heb ik ze gekozen, anders niet.

Naast mijn oom en tante (320i), en onlangs mijn broer (320d) , heeft ook mijn zwager een F31 gekocht.

Een diesel. type wist mijn zusje niet, 2 ton op de klok, 12.000 euro. Behoorlijk wat geld, maar voor een 3 serie natuurlijk redelijk betaalbaar. Wat wel vervelend was, was dat na aankoop de hele auto kapot is gelopen. op de terugweg een uur naar aankoop. Zonder garantie sad smiley geen idee hoe dat af gaat lopen. ANWB dacht dat de koppakking er uit was gelopen en vervolgens heel snel (te) heet is geworden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-05-2021 09:03 door AsconaGT.
Wij zijn ouderwets blijkbaar..heb alleen klik aan/klik uit in de woonkamer en werkt gewoon prima. Als we naar bed gaan met een druk op de knop alles uit.
En buiten is alles met bewegingssensor dus hoef ik ook niks aan of uit te zetten.
Verder alle lampen in huis wel voorzien van led...

Ik kan ook niet zeggen dat ik iets mis..winking smiley waar is dat (in mijn ogen nogal dure) Hue dan goed voor?

Ik kan ook niet zeggen dat ik iets mis..winking smiley waar is dat (in mijn ogen nogal dure) Hue dan goed voor?

zoals ik in de vorige pagina post; In de kelder was op 1 plek een schakelaar op de muur (niet logische plek) en 1 lampje. Nu heb ik 2 schakelaars op de muur gemaakt (lijken gewone huis schakelaars), maar kan ik alle spotjes mee aan/uit schakelen.

Links zie je schakelaar op de muur. naast een deur. maar daar zit oorspronkelijk niks. gewoon opgeplakte schakelaar. Die lampjes bovenin was er ook allemaal niet. net als de lichtstrip niet. Je kunt het allemaal maken zonder dat je draden in de muur moet frezen. Druk op de knop gaan gelijk alle lampen aan. Lichtstrip in de juiste sterkte en kleur.

Hier zie je slechts een deel, Maar zowel schakelaar, lampen , koofje, ledstrip was hier oorspronkelijk allemaal niet aanwezig maar scheelt enorm veel installatiekosten.

En buiten gebruik ik het dus voornamelijk dat als de zon onder gaat de tuinlampen automatisch aan gaan en weer uit gaan om 23 uur. Ook de lampen onder het balkon staan zo geprogrammeerd. Lamp bij voordeur gaat uit als zon op komt.

Zo is altijd de tuin mooi verlicht als je vanuit de woonkamer de tuin in kijkt. We hebben geen achterburen en is de tuin zo'n zwart gat. Zo vergeet je nooit de lampen aan of uit te zetten. Je hoeft ook geen schakelaar ergens te maken wat vaak al niet standaard in het huis aanwezig is. Alles gaat vanzelf. Nodig? Nee, maar gewoon mooi smiling smiley

Ook is het zo programmeert; ALS rookmelder af gaat, DAN alle Hue lampen aan op volle sterkte. Zo zijn de mogelijkheden eindeloos

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-05-2021 09:17 door AsconaGT.
Barri

Ik heb vandaag de Clubman JCW even helemaal onder handen genomen. Interieur uitgemest en schoongemaakt, buitenkant gewassen, wat delen gepoetst en vervolgens helemaal in de wax gezet.

Heb ik iets gemist of zo?
Barri?
Clubman?
JCW?
@Peter, Die is van zijn monteur.

@All, Ikea, heb ik helemaal niet aan gedacht, ga ik uitzoeken vanavond. Ik heb nu via Bol.com enkele afzonderlijke lampen besteld die je per lamp kan regelen in kleur, en sterkte. dat geeft al een beter zicht denk ik op wat we zoeken, en dan kunnen we van daaruit verder zoeken.
Ik moet wel zeggen, ik heb nog een paar oldschool gloeilampen, maar ik vind dat licht toch wel mooier.

Wij hebben ook liever oldschool hoor, gewoon met het bestaande schakelmateriaal en dan een led dimmer inbouwen in 1 snoer van een ebstaande lamp. Maar ik ben ook neit op zoek naar de snufjes van die systemen, maar wil wel gewoon een mooie kloppende verlichting zonder dat het te geel, of te steriel is.

Buiten is het wel goed geregeld, zit een regelkastje in de schuur en kan ik met de afstandsbediening alle lampgroepen afzonderlijk aan en uit doen.
Oke...helder, Joost! Ik zie er voor mezelf echter niet zoveel meerwaarde in. Zeker als je ziet wat het spul kost.

Ik moet wel zeggen, ik heb nog een paar oldschool gloeilampen, maar ik vind dat licht toch wel mooier.

Ik vind het kille led licht ook minder. Maar daar zijn tegenwoordig ook wel varianten in.
Wij hebben in de woonkamer veel van die mooie Led kooldraadlampen. ..geven een mooi warme kleur en ogen ook nog eens erg fraai.

@Rob, ja die hebben wij in de "bij lamp" maar de rest heeft allemaal een lampenkap, en dan zie je de lamp niet... En het scheelt zo in licht of de binnezijde van de kap wit of brons of goud is... dat het met lampen proberen gewoon soms lastig is
AsconaGT
Lampen van de action werken prima, maar werken volgens mij via Wifi. Is prima, want je hebt geen hub of iets nodig. goedkoop en simpel. Maar is wel gevoeliger voor storingen en afhankelijk van je wifi bereik.

Phillips Hue lampen (ook die van de Ikea, en nog wat anderen ook) maken gebruik van Zigbee. signaal. Bedoeld voor zulke toepassingen. Je hebt dan wel een hub nodig, maar het heeft meer voordelen. Elk lamp is ook een soort van signaal versterker. Ik had eerder ook een goedkoop setje van iets, maar toen ik hier heen was verhuisd alles overgezet naar Hue. En moet zeggen het werkt echt feilloos.
Waar ik, weleenswaar niet met lampen maar met de rolluikaansturing, met een WiFi apparaat tegenaan liep, was dat mijn WiFi niet meer vooruit te branden was. Het kastje wat ver weg zat van de wifi router veroorzaakte constant wisselingen in hoe snel de router kon zenden, waardoor mijn laptop ook continue zijn wifi signaal aan het aanpassen was. Dat was onwerkbaar geworden. Uiteindelijk heb ik een tweede accesspoint gemaakt speciaal voor de WiFi apparaten. Voordeel van ZIgbee is zoals aan aangegeven, dat de units zelf een netwerk vormen. Units die misschien niet rechtstreeks de HUB kunnen benaderen, worden via andere units toch bereikbaar gemaakt.
Ik hoop dat ze daar Vauxhalls bedoelen winking smiley

@Peter: ach ja, beetje kijken wat er ooit mooi zou zijn.
AsconaGT
In een opel loop je het meeste risico om te crashen

in de UK in ieder geval winking smiley

Gelukkig rijdt de meerderheid daar met een Vauxhall winking smiley
Heb nu een ID.3 voor de deur staan als leenauto. Rijdt toch heel niet gek. Dat scherm kan ik maar niet aan wennen; M vindt het geweldig.
En door het lage zwaartepunt kan je echt idioot hard door lange bochten op de snelweg, dat is wel een gek gevoel.
Barri
Heb nu een ID.3 voor de deur staan als leenauto. Rijdt toch heel niet gek. Dat scherm kan ik maar niet aan wennen; M vindt het geweldig.
En door het lage zwaartepunt kan je echt idioot hard door lange bochten op de snelweg, dat is wel een gek gevoel.

Volgens mij dalen ze wel snel in waarde.....er zijn er vorig jaar schijnbaar enorm veel op kenteken gezet om de CO2 boete maar te ontlopen.
Dat samen met de toch kritische testrecencies lopen velen er nog in een boog omheen.

Volgens mij is voor 3 collega's van me nu een ID4 besteld. Man, dan zou ik wel balen....als ik zie wat Kia nu in de markt heeft gebracht, is een ID 4 alweer oud.
Ik zie de ID3 ook best veel rijden, ik vind het best een kek karretje!
Ik vind het een lomp model, ook niet echt mooi. Maar inderdaad, er zijn er veel op de markt gekomen die minder gewild zijn dan de ID.4 en Enyaq. Dus wellicht wordt ie in een paar jaar wel interessant. Hoe dan ook, het blijft een dure auto. Dit exemplaar heeft een nieuwprijs van 45k dacht ik. Wat een geld...
Maarja, het rijdt wel gewoon echt fijn.

In een opel loop je het meeste risico om te crashen

in de UK in ieder geval

Bijzondere uitkomst..kijk wel eens van die politieprogramma's uit de UK en daar zijn het toch altijd BMW's en Audi's die van de weg knallen...

Maar de Zafira ruimschoots op 1? Snap hier werkelijkwaar niks van..helaas worden er bij dit soort onderzoeken ook nooit argumentatie geleverd waarom hij dan bovenaan staat..

Ik vind het maar smerige auto's die ID'3 s. Zo hitsig dat ze zich maar willen blijven vermenigvuldigen en alles en iedereen bespringen..

Ik had van jou geen andere mening verwacht Rob big smile smiley
Het lijkt me nogal logisch dat "een" toekomstige EV in mijn gezin een 500C La Prima of een ID3 zullen zijn.
Al wacht ik met spanning op een ID2 of zelfs ID1 die dan de echte opvolger van Kever en G*lf kan worden (want de ID3 is naar mijn aanvoelen enorm groot)
ik ben wel soort van fan van EV, alleen niet van de meeste auto's.

De ID3 behoort daar zeker bij. Ik heb er niet in gereden, zal die vast goed doen zoals de meeste EV's. Maar de verhoudingen zijn raar, al begin ik er ook aan te wennen. De achterkant vind ik niet mooi maar 'oke'. Ik vind vooral de voorkant heel erg lelijk. Kan niet echt precies de vinger leggen waar het hem in zit, maar het totaalplaatje denk ik. Echt niet mooi.
En de binnenkant vind ik ook gewoon niet mooi en heel goedkoop aan doen, de ID4 ziet er dan al stukken beter uit van uiten (en binnenkant ook volgens mij)

ben wel erg enthusiast over de nieuwe Hyundai en KIA (weet zo de naamvoering niet). man wat zijn die goed bezig. Eerst gingen ze in rap tempo van budgetmerk naar de gevestigde order. Maar nu razen ze met het zelfde tempo daar nog aan voorbij lijkt het. Goede kwaliteit, goede modellen, vooruitstrevend, goedkoop zijn ze alleen niet meer. Maar hoeft ook niet als je topkwaliteit levert thumbs up

Ik had van jou geen andere mening verwacht Rob

Nee klopt! Hield het nu nog wat luchtig; dubbelfout: EV en **..smiling smiley

Maar je je rakelt het zelf steeds op door elke post weer over EV's te beginnen..grinning smiley
En ik hap dan graag!

Iemand nog tips voor een goede poetsmachine? Vraag er een voor mijn verjaardag en DAP staat hoog op het lijstje maar daar zijn ook weer veel varianten in.

Vanavond trampo opbouwen omdat dochterlief morgen 4 wordt en morgen nog half dagje leuteren met het werk en dan heerlijk lang weekend!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-05-2021 15:49 door rjthefrisian.
Lekker Rob, succes met trampoline testen alvast en veel plezier morgen smiling smiley. 4 jaar, dan begint het met de kids, afspreken, overblijven, vriendinnetjes meenemen naar uitjes. etc.etc.. big smile smiley

Ik heb een DAP, letterlijk nog nieuw in de doos ooit via Carclean gekocht, heb er 1x ene polijstpad op gezet, maar vervolgens nooit gebruikt.
Ach, eet geen brood, en komt vast ooit nog van pas.

Een DAP V500 is het, gekocht op 11-2 2019 smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-05-2021 16:45 door Corsa 20SEH.
Ik heb ook een DAP, geen idee welk type. natuurlijk niet iets wat je wekelijks gebruik, maar elk jaar ongeveer 1 a 2 x. Ga ik dus nog vele jaren mee doen zo grinning smiley

en het eet inderdaad geen brood
Ah ik heb ook nog zo'n DAP liggen die geen brood eet grinning smiley
Wellicht bij een volgende auto weer en/of de auto van mijn vader eens doen.

Wat nu de beste value for money is durf ik eigenlijk niet te zeggen. Kan zomaar nog steeds een DAP zijn.

ben wel erg enthusiast over de nieuwe Hyundai en KIA (weet zo de naamvoering niet).

Ik over het algemeen ook. Reed gisteren achter een (nieuwe?) Tucson, mooi ding met een breed achterlicht zoals je nu o.a. ook bij Audi en Porsche ziet.
Echter zitten de knipperlichten dan weer heel l*llig in de bumper verwerkt, waarom? confused smiley
Ik heb ook een DAP500. Alleen gebruikt voor de Fiesta. En dat ging prima. Vaak raadt men de 900 aan omdat de 500 te licht zou zijn, maar als ik de lak eraf wel schuren koop ik wel een schuurmachine grinning smiley

@Rob: ik zie om me heen onwijs veel EV's, het is de toekomst cool smiley
En laat maar komen hoor!
MIjn scoonzus heeft een e-2008 geprivateleased

lijkt mij heel onhandig want ze woon in amsterdam waar het sowieso heel lastig is plek te vinden in je straat, laat staan met laadpaal. En omdat ze altijd publiek moet laden ook minder voordelig. En ze rijd regelmatig 'onze' kant op, dat betekend dus op de terugweg elke keer even een kort laadpauze. Ze krijgt in september een kleine, dan lijkt mij een laadpauze niet heel fijn. Begrijp de keuze niet helemaal in haar situatie.

Maar het is de toekomst zegt ze, het moet en zal een EV worden, en het is beter voor het milieu. Heb de discussie in hoeverre een EV echt milieuvriendelijk is maar even niet aangezwengeld. cool smiley

Levering is overigens pas in September. Dus duurt nog een tijdje, (volgens peugeot ook door chiptekorten)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-05-2021 07:56 door AsconaGT.
Een echte Amsterdammer dus, lekker groen bezig big smile smiley
Alhoewel, geen auto en alles met de bakfiets had nog beter gepast volgens het gemeente bestuur natuurlijk grinning smiley

Verplicht onderweg moeten laden is voor mij nu echt nog een no-go, daar zit ik absoluut niet op te wachten. (afgezien nog van de aanschafprijs van die dingen)

Iemand de plannen van de autobranche al gelezen? LINK
Wordt er allemaal niet beter op sad smiley
Goedkoper ook niet, maar dat is sowieso niet de insteek want Den Haag wil hoe dan ook jaarlijks niet minder geld in de schatkist zien stromen natuurlijk.
Deze denkpiste zal het ook allemaal niet goedkoper maken.

Er worden enkel nog full option modellen op de markt gebracht,
maar de leukste snufjes zijn uitgeschakeld en moet je betalen bij gebruik.
brg
Deze denkpiste zal het ook allemaal niet goedkoper maken.

Er worden enkel nog full option modellen op de markt gebracht,
maar de leukste snufjes zijn uitgeschakeld en moet je betalen bij gebruik.
Ik snap echt niet dat fabrikanten daarmee weg komen. Goedkoper te produceren door alle opties maar vast in de auto te stoppen, wie gelooft dat nu. Ze bedoelen waarschijnlijk dat meer verdienen door je eerst er aan laten wennen om er vervolgens per maand een bedrag voor te vragen. En ondertussen natuurlijk net zoals Nederlandse internet/mobile providers "inflatiecorrectie" toe te passen waardoor je ieder jaar meer gaat betalen voor dezelfde opties.
Wat is het volgende, "ecomode" als abbonement? Als je niet betaald heb je maar 4 versnellingen, hoe meer je betaald hoe meer versnellingen je krijgt?

ben wel erg enthusiast over de nieuwe Hyundai en KIA (weet zo de naamvoering niet). man wat zijn die goed bezig. Eerst gingen ze in rap tempo van budgetmerk naar de gevestigde order. Maar nu razen ze met het zelfde tempo daar nog aan voorbij lijkt het. Goede kwaliteit, goede modellen, vooruitstrevend, goedkoop zijn ze alleen niet meer. Maar hoeft ook niet als je topkwaliteit levert
Helemaal mee eens. Voorheen had ik weinig met Hyundai, het was het net niet. Goedkoop interieur, weinig innovatie en heel laat aangehaakt met de turbo-motoren trend.
Maar ze zijn nu echt de voorlopers op EV-gebied. Mocht de Leaf vervangen worden door een EV, is Hyundai/Kia wel een goede kanshebber. Bij Opel moeten we helaas te lang wachten op een model met voldoende actieradius.

Valt me trouwens ook tegen dat de Corsa niks beter verkoopt als de Polo. En dat terwijl de Corsa als EV verkrijgbaar is.

@ Joost: De 3008 vind ik echt mooi, aan de 2008 moet ik erg wennen. Ben ook wel benieuwd of ze de Mokka dan nog heeft overwogen.
Ik benieuwd naar de praktijk-ervaringen.

Ik snap echt niet dat fabrikanten daarmee weg komen. Goedkoper te produceren door alle opties maar vast in de auto te stoppen, wie gelooft dat nu. Ze bedoelen waarschijnlijk dat meer verdienen door je eerst er aan laten wennen om er vervolgens per maand een bedrag voor te vragen.

Is op zich niet nieuw. "Vroeger" lagen in alle modellen dezelfde kabelbomen. Waarbij bijv. de kabels voor elektrische ramen er wel lagen, maar de knopjes in de deur (afhankelijk van uitvoering/opties) er wel/niet waren. Heel eenvoudig om achteraf zelf nog in te bouwen.
Zo heb ik destijds in mijn Leon zelf cruise control ingebouwd. Voor een paar tientjes een nieuwe hendel en de dealer een tientje gegeven voor het inlezen.

Nu alles software matig gaat is het nog makkelijker. Alles opties zitten al in de software, moet alleen vrijgeschakeld worden. Heel eenvoudig te doen en mooi verdienmodel.

Waar ik wel een hekel aan heb is dat je tegenwoordig voor alles een abonnement moet afsluiten. Leuk om flexibel te zijn en het eens uit te proberen. Wil je iets permanent hebben dan is het onderaan de streep wel duurder dan in 1x kopen.

En ondertussen natuurlijk net zoals Nederlandse internet/mobile providers "inflatiecorrectie" toe te passen waardoor je ieder jaar meer gaat betalen voor dezelfde opties.

Daar ben ik ook wel klaar mee. Ziggo verhoogt per 1 juli de prijzen opnieuw, als je dat terugkijkt de afgelopen jaren is de stijging echt absurd.
Ziggo bevalt verder prima, maar qua kosten ben ik blij dat hier straks glasvezel komt. Alleen nog even iets regelen voor de incidentele TV momenten en de F1, maar bij elkaar opgeteld gaat dat een paar honderd euro per jaar besparen.
Ik vind een (E-)2008 helemaal niks. maar heb dan ook weinig met opgehoogde crossovers op een te klein platvorm waar er allerlei kunstgrepen word gedaan om het vervolgens nog weer stoer te laten lijken. Ik vind na al die jaren het kleine stuurtje ook nog steeds niet mooi.

Opel Mokka heeft ze ook naar gekeken en gezeten maar die viel vrij snel af in verband met de ruimte. ze haalt juist een andere auto omdat er een kleine komt in het najaar.
Kofferbak is zo klein dat ze niet fatsoenlijk de kinderwagen in kwijt kan. Ze had er eentje meegenomen om te passen. Onderstel was al lastig met een bult gedoe, bovengedeelte moet dan op de achterbank. Met een 2e zit je dan ook weer met een probleem. Hoedenbank paste er dan niet meer op. ook de achterbank vond ze klein en kleine raampjes. Bij de e-2008 was dat allemaal geen probleem zei ze.

Ik vroeg nog of ze naar een E-niro had gekeken of iets, maar een KIA zag ze niet zitten. grinning smiley wel grappig omdat KIA natuurlijk prima EV's maakt, en qua range dus wel gewoon op en neer naar het westen kunt zonder te laden. Maar ze had haar keuze al gemaakt, dus heb er weinig van gezegd verder.

Alhoewel, geen auto en alles met de bakfiets had nog beter gepast volgens het gemeente bestuur natuurlijk

bakfiets wilde ze absoluut niet. opvang is loopafstand straks, supermarkt ook. Vrijwel alles. Ze woont echt binnen de ring.

Verplicht onderweg moeten laden is voor mij nu echt nog een no-go, daar zit ik absoluut niet op te wachten. (afgezien nog van de aanschafprijs van die dingen)

ik zou het niet erg vinden met een echt lange rit. Maar op en neer naar het westen wil ik ook wel kunnen halen zonder tussentijds laden. (iig voor de hoofdauto)

Verkopen corsa lijken mij ook tegen te vallen. Misschien in harde cijfers niet maar meer mijn eigen observatie. Ik zie ze wel eens, maar echt mondjesmaat. Zeker als ik zie hoe vaak je de nieuwe clio ziet rijden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-05-2021 10:03 door AsconaGT.
En kijken we wel allemaal naar de 398 zenders?
Idd, Hyundai is mooi bezig.
Ik had nooit gedacht dat de Tucson ook in de productieversie deze gedurfde neus zou behouden.

AsconaGT
Verkopen corsa lijken mij ook tegen te vallen. Misschien in harde cijfers niet maar meer mijn eigen observatie. Ik zie ze wel eens, maar echt mondjesmaat. Zeker als ik zie hoe vaak je de nieuwe clio ziet rijden.

Ik vermoed dat Peugeot liever de eigen e208 verkoopt dan de eCorsa.
B Real

Ik snap echt niet dat fabrikanten daarmee weg komen. Goedkoper te produceren door alle opties maar vast in de auto te stoppen, wie gelooft dat nu. Ze bedoelen waarschijnlijk dat meer verdienen door je eerst er aan laten wennen om er vervolgens per maand een bedrag voor te vragen.

Is op zich niet nieuw. "Vroeger" lagen in alle modellen dezelfde kabelbomen. Waarbij bijv. de kabels voor elektrische ramen er wel lagen, maar de knopjes in de deur (afhankelijk van uitvoering/opties) er wel/niet waren. Heel eenvoudig om achteraf zelf nog in te bouwen.
Zo heb ik destijds in mijn Leon zelf cruise control ingebouwd. Voor een paar tientjes een nieuwe hendel en de dealer een tientje gegeven voor het inlezen.

Nu alles software matig gaat is het nog makkelijker. Alles opties zitten al in de software, moet alleen vrijgeschakeld worden. Heel eenvoudig te doen en mooi verdienmodel.

Waar ik wel een hekel aan heb is dat je tegenwoordig voor alles een abonnement moet afsluiten. Leuk om flexibel te zijn en het eens uit te proberen. Wil je iets permanent hebben dan is het onderaan de streep wel duurder dan in 1x kopen.

En ondertussen natuurlijk net zoals Nederlandse internet/mobile providers "inflatiecorrectie" toe te passen waardoor je ieder jaar meer gaat betalen voor dezelfde opties.

Daar ben ik ook wel klaar mee. Ziggo verhoogt per 1 juli de prijzen opnieuw, als je dat terugkijkt de afgelopen jaren is de stijging echt absurd.
Ziggo bevalt verder prima, maar qua kosten ben ik blij dat hier straks glasvezel komt. Alleen nog even iets regelen voor de incidentele TV momenten en de F1, maar bij elkaar opgeteld gaat dat een paar honderd euro per jaar besparen.
Ik had een CanalDigitaal abonnement maar was het wel zat om 30€ per maand te moeten betalen voor die paar uur per week dat we TV keken. Dat dus opgezegd, nu kijken wat via NLZiet. Voordeel is ook nog eens dat het de boel ook nog eens kunt kijken op een tijdstip dat het jouw uitkomt (als de uitzending geweest is). Bevalt eigenlijk prima, de beeldkwaliteit is eigenlijk ook wel goed genoeg. Alleen jammer dat audio alleen maar stereo is, maar goed, voor films kan je toch beter Netflix of iets dergelijks gebruiken.
Het rare is dat in Duitsland dat soort prijsverhoging helemaal niet voor komt. Ik vind ook echt bijzonder dat het mag. "Om het netwerk te verbeteren", dat hoor je uit je winst te doen!
Ik kijk in NL TV met een schotel van TV Vlaanderen.
Met daar internet van KPN bovenop, ben ik goedkoper af dan thuis in BE.
Is dat de zus van de brandende megane? Zo'n e-2008 leasen.. ik begrijp niet zo goed dat mensen daaraan beginnen...wat voor maandbedragen zit je dan wel niet aan vast? Ik begrijp dat niet zo goed...
Ik heb altijd geleerd om te sparen voor iets. Waarom moeten mensen tegenwoodig rijden in iets splinternieuws voor forse maandbedragen? Is een tweedehandsje niet meer goed genoeg?

Maar goed..blijkbaar ben ik daar conservatief in getuige de toename in private lease.

En laat maar komen hoor!

Het is maar net wat je referentiekader is. Hier zijn de EV's nog erg beperkt. Valt me juist op dat heel veel mensen hier in het dorp hun lease ev hebben ingeleverd en nu weer in benzine rijden of helemaal geen leasebak meer hebben. Corona en het thuiswerken heeft wel een ander beeld gegeven van de nut en noodzaak van een leaseauto.
Denk dat we steeds meer toegaan naar mobiliteitsvergoedingen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-05-2021 13:50 door rjthefrisian.

En laat maar komen hoor!

Het is maar net wat je referentiekader is. Hier zijn de EV's nog erg beperkt. Valt me juist op dat heel veel mensen hier in het dorp hun lease ev hebben ingeleverd en nu weer in benzine rijden of helemaal geen leasebak meer hebben. Corona en het thuiswerken heeft wel een ander beeld gegeven van de nut en noodzaak van een leaseauto.
Denk dat we steeds meer toegaan naar mobiliteitsvergoedingen.

Eens, wat betreft referentiekader.
In mijn omgeving leeft het namelijk helemaal niet, echt 0,0.
Hier op de parkeerplaats van het gebouw staan ongeveer 60 auto's, er staat welgeteld 1 elektrische auto ( een Tesla Model 3 ).
In kennissenkring 0, familie 0 en ook helemaal geen behoefte of wens voor elektrisch voorlopig.
Hier ook weinig EV hoor, een Tesla en een Kia Niro van de zaak maar verder niemand die ik ken. Ook niet op mijn werk of bij de bedrijven in hetzelfde pand.
Staat overigens ook geen laadpaal.

2 bedrijven verderop daar is wel bijna alles EV. van ID3 tot Leaf tot Golf GTE en Tesla.. alleen maar EV daar. maar dat is zo een hip Internetbureau.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-05-2021 07:23 door Corsa 20SEH.
Hoorde net dat meer dan de helft van de zakelijke auto's van collega's een EV betreft. Mag ook wel, met 76 laadplekken big smile smiley

Overigens verwacht ik ook wel dat het aantal zakelijke leaseauto's zal afnemen en we de weg van mobiliteitsbudgetten echt in gaan. En het wagenpark in Nederland is al één van de oudsten in Europa...
Dat vermoed ik ook Berry, als ze die kant op gaan. Maar als EV aantrekkelijker wordt denk ik ook dat er een hoop mensen die het nu of niet kunnen betalen, of de nadelen te groot zijn wel over zullen/kunnen stappen.

Vandaag Hemelvaart, vrij zoals de meeste mensen volgens mij.
Maar weer wat kleine klussen oppakken. Heb net nieuwe lampen binnen. Van Calex, via telefoon app te bedienen in lichtsterkte en K waarde. Lamp.
Gisteren even getest, werkt op de Wifi en volgens mij is dit wel wat we zoeken, lekker rustig licht als we alleen thuis zijn, maar wel wat meer licht mogelijk wanneer er visite is.

De eetkamerlamp straks ophangen, de plek is nu definitief waar de eettafel komt te staan en daar dan ook zo een lamp in zodat we kunnen zien hoe het is in totaal met de andere verlichting. Gekocht via Bol, dus als het niets is kan het gewoon retour.
Gisteren toch weer een aantal stappen gezet, van alles opgehangen en de verlichting is nu op orde. Met L. nog lekker buiten geweest gisteren.
Vandaag werken @kantoor, dus even "rust" vandaag, volgens mij zijn op 2 na al min collega's verder vrij.

Morgen nog wat zaken ophangen boven en in de keuken de laatste aanpassing doen voordat het nieuwe blad komt. Hopelijk ook nog even tijd om een stukje te rijden met de 7.
Lekker bezig Jimmy!
Gisteren was het nog best lekker weer. Even bij m'n schoonouders een schuttingdeel geplaatst. Was warm in de auto en besefte me weer dat de airco van de Focus weer bijgevuld moet worden.
Vandaag weer een dagje aan het werk.

s dat de zus van de brandende megane? Zo'n e-2008 leasen.. ik begrijp niet zo goed dat mensen daaraan beginnen...wat voor maandbedragen zit je dan wel niet aan vast? Ik begrijp dat niet zo goed...

nee die van de megane (mijn eigen zusje) heeft nu een audi A4/A5 cabrio diesel (youngtimer regeling). Heb hem niet gezien maar schijnt ook weinig te hebben gekost, veel km, en meer iets wat zwager heel mooi vind. En mijn zwager heeft zijn oude 5-serie (ook een youngtimer, niet al te fris met de nodige problemen en kilometers) ingeruild voor een F31 diesel. Maar die is op de terugweg na aanschaf stuk gelopen eye popping smiley geen idee wat daar het exacte verhaal is. Het is daar op dat gebied altijd erg onduidelijk en onrustig grinning smiley

Mijn schoonzus heeft haar 208 loopt private lease contract in september ten einde. Die verwacht een kleine en heeft nu een e-2008 besteld. (ook levering september) ze was erg tevreden over private lease dus vandaar nu weer die keuze. ze heeft ook nog naar andere EV's gekeken maar dit was voor haar de beste keuze. Ik snap hem niet in hartje amsterdam waar amper parkeerplek is bij haar in de straak / wijk, laat staan met een laadpaal en je altijd duur openbaar moet laden, maargoed...

Hoe zou Ruud het op de camping hebben? Zou hij al weggeregend zijn? Geen idee hoe het in west braband is maar hier is het soms heel mooi , maar soms ook bar en boos. Geen lekker vakantieweer. AL scheelt het dat hij geen kinderen heeft; gewoon de caravan in duiken grinning smiley
Ik denk juist dat je meer kans hebt in de stad een laadplek te vinden dan een reguliere parkeerplek.

AL scheelt het dat hij geen kinderen heeft; gewoon de caravan in duiken
Dan heeft ie straks wel kinderen tongue sticking out smiley big smile smiley

Ik denk juist dat je meer kans hebt in de stad een laadplek te vinden dan een reguliere parkeerplek.

ja dat zou je wel denken. Maar toch valt dat ook erg tegen op de gewone openbare weg aan straat. Er zijn wel redelijk wat laadpalen, maar ook heel veel EV's. En er zijn nog altijd meer plekken zonder paal dan met.

Ben nu 2x met de mercedes naar haar geweest en dacht al, als ik geen gewone plek vind zet ik hem mooi aan de paal. Maar er was sowieso geen plek in haar straat beide keren. 2 straten verder op wel maar zonder paal nog geen plek. en de andere keer in een zij-straat van de hoofdweg nog een plekje kunnen vinden, maar ook zonder paal. Als je dan een lege accu hebt en je moet laden toch wel erg vervelend.

Het schijn dat 15 minuten lopen van haar huis wel een grotere parkeerplaats is met veel palen en vaak nog wel een plekje vrij is volgens een app. (maar dan moet je dus wel 15 minuten lopen!) het is een mindset zegt ze, ja dat klopt.....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2021 10:27 door AsconaGT.
Dat is flink balen Joost met die F31.. PFoe. benieuwd hoe dat afloopt, ook al heb je geen garantie, je kag ervanuit gaan dat dit niet gebeurt.

Ik heb Ruud nog niet gehoord, maar het weer is hie ropzicht prima, de regen valt 100% mee en 80% van de tijd is het prima te doen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2021 11:42 door Corsa 20SEH.
Ah zo helder verhaal, joost. Maar wat ben je wel niet kwijt per maand met zo'n private lease 2008. Zo'n maandbedrag zou mij vreselijk als een molenstean om mijn nek hangen. Bkr registratie, minder hypotheek, enzz..

@jimmy: zo wordt het steeds meer jullie plekje!

Hier twee dagen verjaardag gehad van dochterlief. Het was beide dagen heerlijk weer en ze heeft lekker kunnen genieten van haar cadeau.
Vandaag opnieuw vrij omdat ik vrijdag altijd al vrij heb. Lekker wat aanrommelen met de kids.

Volgens mij hedft ruuud prima weer toch? Hier was het gisteren en eergisteren heerlijk weer.

Gisteren op oproep gehad voor vaccinatie en die spuit gaat er voor de vakantie mooi nog even in...thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.