Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 

Nu zoekt ze een alternatief. Prijs tussen de 8.000 en 10.000 . Het liefst een station waarin ze eventueel kan slapen. Ze is succesvol muzikante treedt in het hele land op en is soms zo moe dat ze na een optreden in de auto gaat slapen .. ze zoekt iets in de richting van een Ford Focus sw / Skoda Octavia. Een auto waar een matrasje in past..

Dan is het wel van belang dat de SW een vlakke laadvloer heeft met neergeklapte bank. Daar zou ik dan vooral op focusssen!
Denk dat Fabia, Clio en Ibiza te klein zijn. Dan kom je toch al gauw in een Focus, Megane of Octavia. Kia Ceed kan ook nog. Of een Dacia Logan als je niks met auto's hebt..winking smiley
En dan heb je nog de Astra, 308 en de Golf maar die zijn zwaarder en duurder.
Als achterin slapen een must is dan zou ik inderdaad op zoek gaan naar een auto met een zo lang en vlak mogelijke laadvloer inderdaad.
@Hans, mijn collega heeft om die reden een Superb gekocht, die gaan (normaal) veel naar festivals en slapen dan gewoon met een compact matras in de auto. Ruimte genoeg. Maar die zijn wel wat duurder vrees ik. Dacia Logan vind ik eigenlijk wel een goede.

Mijn vader kwam gisteren ook doodleuk vertellen dat hij zijn Meriva (2011, 195.000 km) heeft ingeruild op een Mokka bij een Opel dealer in de buurt. Zilver, 2016 nog geen ton gelopen 1.4 turbo en best luxe, leren electrische stoelen, trekhaak, navigatie etc.etc. begin mei kan hij hem ophalen, leuk model wel voor de semibejaarde generatie grinning smiley.

Bij ons is de keuken gisteren teruggeplaatst,, gelijk een ander zicht, van rood naar mat donkergrijs. Nu nog een ander blad bestellen en dan kunnen we die ook afvinken smiling smiley
Mogguh!

@ Slaapmobiel: jaa, de Twingo big smile smiley

Opel Vectra kan ook trouwens! winking smiley

Even een paar heel erg out of the box opties:
Maar een Auris Hybrid misschien iets? Nu rijdt ze niet zoveel kilometers maar als corona voorbij is misschien wel en dan zou een hybride qua verbruik interessant kunnen zijn.
Dacia Logan: goedkoop, weinig poespas, qua kofferbak wel redelijk ruim. (edit: ook door Rob genoemd)
Seat Exeo

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2021 09:18 door Sanoma.
Die Vectra lijkt me best claustrofobisch als de klep dicht zit..weinig hoogte meer over...zie het al voor me vier billen tegen het raam aangedrukt..winking smiley
Lekker broeikasje ook zo onder het raam van de grote kofferklep....
Ik weet niet of ze verder ook van kamperen houdt, maar een roof tent is wellicht ook een optie. Dan ben je ook helemaal geen grote auto nodig, wij zijn in het buitenland eens een Smart tegengekomen met een roof tent big smile smiley
Nee joh! eye popping smiley
Geen idee hoe dus en voorafgaand ook niets gemerkt?
Ze reed op dat moment zelf niet gelukkig, oorzaak onbekend.

Ik weet nog wel dat mijn zwager vaak zei; wil er geen cent insteken als hij maar door de APK komt. En dat ging al een paar jaar zo door. Geen idee of het daar mee te maken had. Telkens plannen van mijn zwager om hem te vervangen, voor wat 'dikkers' maar mijn zusje was er heel blij mee. Mooi luxe exemplaar was het ook die er netjes uit zag. Maar nu moeten ze wel. Ze hebben er jaren zonder amper kosten mee gereden. super betrouwbaar. tot aan gisteren.

alles in de motorruimte is weggesmolten, dus geen eer meer aan te behalen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2021 08:23 door AsconaGT.
Ach wat sneu...dat wens je niemand toe. Dat is even schrikken.

Helaas constateer ik wel dat het opvallend vaak Renaults uit die generatie (Megane's en Scenics) zijn die ik vaak brandend op foto's zie staan.
Wel nog mooi ingeparkeerd. Daar waren ze in dat pand vast niet blij mee winking smiley

@Rob: betreft dat niet vaak diesels die de olie gaan verbranden en dan niet meer uit kunnen?
Oeis Joost, dat is ook flink schrikken! Gelukkig hebben ze zelf niets, ik heb nog een mooie Megane station staan, bruin, 173000 op de teller, goed onderhouden, climate control, 17 inch. grinning smiley
Mijn zwager zelf rijd nog een 520d touring uit 2005 en ze hebben nog een traffic bus bij de deur, dus ze redden zich nog wel even Jimmy winking smiley

ach het is materiele schade, verder niet. Verder ook weinig waarde. Maar wel zonde inderdaad Was nog een prima net ding. Veel luxe zoals keyless (ja ook op de achterdeuren, BMW F31 eigenaren, lees even mee grinning smiley ) half leer, xenon, navi en allerlei andere zooi. voor een 20 jaar oude auto. En het werkte ook allemaal. Maar nu dus niet meer

@Rob: betreft dat niet vaak diesels die de olie gaan verbranden en dan niet meer uit kunnen?

klopt, staat mij ook iets van bij. Deze meganes zijn de eerste bouwjaren slecht. Maar daarna toen er allerlei recalls waren geweest eigenlijk heel betrouwbaar

Mijn vader kwam gisteren ook doodleuk vertellen dat hij zijn Meriva (2011, 195.000 km) heeft ingeruild op een Mokka bij een Opel dealer in de buurt. Zilver, 2016 nog geen ton gelopen 1.4 turbo en best luxe, leren electrische stoelen, trekhaak, navigatie etc.etc. begin mei kan hij hem ophalen, leuk model wel voor de semibejaarde generatie
Een elektrische stoel in een Duitse auto is nooit grappig...... grinning smiley

Wel grappig, volgens mij ben ik één van de weinigen hier die echt enthousiast is over de Mokka (X). Ik vind vooral de Mokka X, waar het interieur sterk is gemoderniseerd tov de Mokka, echt een lekker stoere auto. Hij staat hier dan ook met stipt op NR 1 om de Polo van B te gaan vervangen.

Vervelend Joost, is altijd weer schrikken zo-iets. In ieder geval fijn dat het niet op de oprit voor hun huis, of nog erger....onder een carport of in de garage is gebeurt.
En hopen dat ze nog WA+ zijn verzekerd, dan heb je nog kans op een tegemoetkoming.

Ook wel grappig, mensen die denken een auto te kunnen redden met een brandblusser. grinning smiley In 9 van de 10 gevallen zijn het poeder blussers, die blussen de brand goed maar feitelijk spuit je je hele motorcompartiment vol met heel fijn zout. Dus is je auto nadien zowieso kaduuk....of gaat naar verloop van tijd steeds meer kapot.
Een blusser is leuk, om een brand snel te kunnen doven om nevenschade te beperken. Dus idd. de carport ofzo die je wilt redden. Maar als het in de motorcompariment ook maar even brand is de schade veelal zo groot dat je auto toch al total loss is.

Wel grappig, volgens mij ben ik één van de weinigen hier die echt enthousiast is over de Mokka (X). Ik vind vooral de Mokka X, waar het interieur sterk is gemoderniseerd tov de Mokka, echt een lekker stoere auto. Hij staat hier dan ook met stipt op NR 1 om de Polo van B te gaan vervangen.

Je haalt de gemiddelde leeftijd van de Mokka koper in ieder geval wel flink omlaag. Nee..ik vind de nieuwe leuk en fris..de vorige vind ik echt ouwbollig.

Een blusser is leuk, om een brand snel te kunnen doven om nevenschade te beperken.

Dat is dan ook vaak de reden om een brand in een auto te blussen. Zorgen dat het niet overslaat naar de omgeving.
Maar de auto zul je er inderdaad niet mee redden.
Ik vind hem ook wat oubollig, maar voor mijn ouders wel een mooie upgrade na de Meriva.
Dank mannen voor het meedenken voor mijn buurmeisje. ( Wat qua leeftijd geen meisje meer is.. ik ken haar vanaf geboorte ) De Dacia zal ik nog wat verder voor haar uitzoeken.
De Ford Focus SW is een serieuze kanshebber. Er staan wel een paar redelijk tot goede aanbiedingen hier in de buurt.

Ik heb haar geadviseerd te kijken vanaf bouwjaar 2014 / 2015 dus een Vectra valt af. Ook wel wat te zwaar en oubollig voor een dame van 27 lijkt me... winking smiley

@ Joost: schrikken zeg
@ Ruud: ik ben het met Rob eens; zo'n Mokka is echt wel iets voor 65+, liefst met spatlappen uit de jaren 70...
Brandblussers: zaten in de jaren 70 ( door de dealer ingebouwd ) volgens mij standaard in elke Opel.
Net als een mistachterlicht. ( ook achteraf er op gezet )
Ik vond destijds de foto die Ingo postte van zijn (stief/schoon) dochter met die witte Mokka X ook prima hoor. Toen vond ik het echt een fris exemplaar.

@Hans, ik heb ook regelmatig geslapen in de kofferbak van de Astra G SW die ik toen had, telkens op reis of na een nachtje doorzakken iets te ver weg. Slaapzak, kussen en matje, achterbank plat en raam op een kiertje. Wel een plekje uitzoeken waar geen lantaarnpalen staan en ook niet achter restaurants gaan staan. Daar stikt het van de ratten grinning smiley
Voorwaarde is wel om een vlakke laadvloer te hebben. In de G SW kon dat, in de J kan het volgens mij niet maar in de K weer wel (met de hoofdsteunen op z’n hoogst)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2021 18:36 door Hotdog.
Ben ook "fan" van de Mokka hoor, zeker vergeleken met de meesten van zin concurrenten destijds gewoon veel volwassener en dikker, best een flinke auto nog. In de juiste aankleding gewoon een prima ding, snap dat oubollige wat sommigen zien niet echt, wederom vergeleken met een hoop concurrenten in dat segment.

Ik heb voor kennissen zo'n bruine Mokka met cognac bekleding en dashboard gekocht. Echt een chique ding! Ik vind het met het senioren imago ook wel meevallen.
Ik ben ook de categorie bejaardebak.

Komt ook omdat 90% van de mensen die er in rijd 65+ is. Laatst was ik bij mijn ouders en ze hadden het er over dat ze nog zo blij waren met de meriva B. Lekker praktisch, veel glas (door glazen dak), zit goed, rijd goed. Maar er worden geen meriva's meer gemaakt. Toen zei ik dat veel mensen ook in een mokka over stapten. Reactie van mijn moeder (ze is 59).

"daar rijden altijd van die bejaarden in, ik ga echt niet in zo'n ding rijden, ben ik nog veel te jong voor" grinning smiley Ik begreep haar helemaal maar ergens ook wel grappig omdat een meriva natuurlijk ook niet bekend staan om hun 'hippe' imago.

Concurrentie is ook een beetje het zelfde natuurlijk. Ik weet niet hoe de concurrentie rijd, maar een Mokka vind ik ook niet heel fijn rijden. De motor is net als bij mijn ouders beetje loom. De auto relatief zwaar, net alsof hij er geen zin in heeft. Het hobbelt wat. Nee ik vind het niks. Maar of de concurrentie nu zoveel beter rijd? Geen idee.
Mogguh!

Bijna weekend! De productie heeft al een lang weekend omdat we geen materiaal hebben om te produceren, dus het is vrij stil hier winking smiley
1e week van mei lekker op vakantie; zin in thumbs up

Ook een afspraak gemaakt met de garage: 25 mei kan ik terecht voor garantiezaken en nog wat andere dingen. De verkoper maakt een opmerking in de trant van: 'Je gaat je volgende auto ook weer hier kopen, dus dit gaan we netjes doen'. Daar word ik blij van!

@ Joost: jeetje, dat is schrikken. Wel fijn dat niet de hele auto in vlammen is opgegaan nabij zo'n bedrijfspand.

"daar rijden altijd van die bejaarden in, ik ga echt niet in zo'n ding rijden, ben ik nog veel te jong voor"
Voor mijn vader is dat ook enigszins belangrijk, maar niet té. Hij kijkt dus nu naar een Captur, maar toch wel het nieuwste model omdat die een wat minder 'truttige' uitstraling heeft. Maarja: als ik die nieuw Captur zie, staan ze meestal bij bejaardenwoningen voor de deur... dus tja.

Maar hier in de buurt van het werk is een rij met gelijksvloerse gepensioneerdenbungalows en daar staan allemaal nieuwe auto's op de oprit: Captur, Puma, CHR, Stonic. En allemaal in blitse kleurtjes... Dus eigenlijk is alles met een hogere zit een 'bejaardenbak' winking smiley
Maarja; mijn ouders ontkomen er niet aan big smile smiley
Ik vind de Mokka ook wat loom: volgens mij heeft ie 140pk, maar daar voelde ik niks van. Komt omdat het vermogen heel geleidelijk vrij komt, denk ik.

@Gerwin: kijk, dat zijn de verkopers die je moet hebben! En als jij je volgende auto daar niet koopt deel je je ervaringen wel met mensen die daardoor wellicht wel/ook daar gaan kopen.
Mogguh,

Kom ik gisteren bij m'n oom, heeft ie ook net zijn Antara ingeruild op een Mokka X grinning smiley
Antara stond meest stil ivm home-office, en dan zijn de vaste kosten voor een diesel best fors. Dat samen met dat hij ook in de toekomst meer home-office gaat doen heeft hem doen besluiten de Antara weg te doen. Hij heeft wel voor een lekker luxe Mokka X gekozen, met de grotere LM velgen, donkerblauwe kleur en LED-lampen. Lekker bakkie!!

Wel grappig, tante van in de 50 gaat weer een opleiding tot verzorgende doen.
Dus het was al hilarisch aan de keukentafel daar. Neefje heel droog opmerkend: Oh leuk, terwijl straks je klasgenootjes voor t eerst ongesteld worden heb jij voor t eerst de heup uit de kom grinning smiley
@Mokka,
In zo een kek kleurtje kan ik het nog wel pruimen, maar mijn ouders hebben dan een zilvere, wel met 18 inch en best luxe vanbinnen, maar als ik die semi bejaardne en dan bij zie staan dan bevestigd dit wel mijn gedachte smiling smiley.

@Ruud, knap dat mensen zich op die leeftijd nog laten omscholen!

Ik vind de Mokka ook wat loom: volgens mij heeft ie 140pk, maar daar voelde ik niks van. Komt omdat het vermogen heel geleidelijk vrij komt, denk ik.

Mokka is dan ook nog van de oudere generatie Opels..zwaar, lange overbrengingsverhoudingen en slome motoren.
Ik kan je zeggen dat dat bij de Astra K veel beter voor elkaar is. Schakelt veel fijner, veel lichtvoetiger en motoren die bij de les zijn en bovendien veel zuiniger.
Je merkt aan alles dat de Astra flink is afgevallen. Nee ik zou niet zo gauw meer een Mokka, Insignia A2 of Astra J kopen. Hoe mooi ze ook zijn (muv de Mokka dan..winking smiley.
Ik krijg net bericht van de verzekeraar wat het vervangen van de voorruit heeft gekost: € 717,-! nut smiley nut smiley

@Gerwin: kijk, dat zijn de verkopers die je moet hebben! En als jij je volgende auto daar niet koopt deel je je ervaringen wel met mensen die daardoor wellicht wel/ook daar gaan kopen.
Zo is dat! En ook een lekkere vlotte manier van communiceren. thumbs up

@ Ruud: jeetje, dat is inderdaad wel erg knap dat ze die stap maakt. Bewonderingswaardig ook; verzorging is zwaar.
Ik heb volgens mij wel eens verteld dat mijn oom en tante een hele mooie F31 320i touring M-sport hebben waar ik wel eens mee heb gereden.

Die is dit weekend voor hun deur terwijl ze thuis lagen te slapen leeggeroofd; airbags, scherm, I drive, automaatpook, tellerklokken, etc. Schade is meer dan 10.000 euro. eye popping smiley Gelukkig goed verzekerd, is blijkbaar nodig. Ook buren hebben niets gezien of gemerkt.

Word op bestelling gedaan, klusje zijn ze zo mee klaar. En ook al heb je camera's hangen, je ziet er weinig op 's nachts. Ik heb het wel eens vaker gehoord maar gebeurd dus nog steeds

Ook bij mijn C-klasse gebeurd het wel eens, maar het lijkt er op dat bij BMW de aantrekkingskracht van het dievengilde een stuk groter is

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2021 10:09 door AsconaGT.
Wauw, dat is wel heftig! Dat is ook iets wat mij weerhoudt van een BMW, Mini, Octavia RS, **** GTI. Natuurlijk moet dat niet de reden zijn, maar (even afkloppen) met een Ford loop je dat risico gewoon een stuk minder.
Nouja ik zou mij er niet gelijk van laten weerhouden. Maar goed de verzekering op orde hebben is zeker wel een vereiste. thumbs up

Ik dacht trouwens dat ze dmv keyless en zo'n apparaatje binnen waren gekomen. Maar ze hebben de achterruit ingetikt waardoor ze de auto snel konden openen op een of andere manier

schrale troost is wel dat hij de komende tijd in een mooie hagel nieuwe 3 serie mag rond rijden als leenauto Ook bij VW producten kunnen ze inderdaad lastig vanaf blijven
Het is idd bizar hoe makkelijk en snel ze een auto zonder geluid weten leeg te halen, daar hebben meer merken last van. Ze trekken zo'n auto echt in een paar minuten helemaal leeg en nog relatief netjes ook omdat ze exact weten wat ze moeten loshalen.
Goed verzekeren en hopen dat het niet gebeurd is het enige wat je kunt doen (of een minder gewild merk kopen).

@ Gerwin, dat zijn de bedrijven die zich onderscheiden van de rest thumbs up
Erg netjes hoe ze met garantie om gaan thumbs up
Tsjah, dan denk je dat je auto goed is afgesloten....... maar het zal je maar overkomen. En als ze op dit tempo doorroven wordt straks de verzekering onbetaalbaar.

Zaterdag de kap van de cabrio goed schoongemaakt en nadien weer geïmpregneerd. Auto staat er daarna weer stralend bij, maar je merkt aan diverse zaken wel dat de auto op leeftijd begint te raken. Wat zaken die scheurtjes vertonen, stuur waar leder lijkt af te brokkelen...... het wordt er allemaal niet beter op.

Begin volgende week in ieder geval voor de keuring en dan hopen er weer een jaar mee te mogen genieten. Week erop de caravan aan de haak....ben benieuwd hoe dat gaat.
Er is bijna niks tegen te doen.. ze roven hier bmw's en vw's ook als de raven leeg..heel veel mensen kopen ze niet meer een vanwege deze redenen...

Je kunt er nog alarmen en dergelijke op zetten maar ze knippen het blik van de auto's gewoon open, schakelen de boel uit en plukken ze helemaal leeg.
Ja bizar en je kunt er inderdaad niets aan doen. Of je moet de auto binnen kunnen zetten.

en wat ruud zegt, zo worden verzekeringen toch onbetaalbaar. zulke schades gaat al snel naar 10.000 euro en daarboven. zeker als ze in kabelbomen zijn gaan knippen.

Enige wat je kunt doen is een fatsoenlijke verzekering om het leed voor jezelf zo klein mogelijk te maken. Maar het zal je maar gebeuren en maar alleen WA of WA+ zijn verzekerd. (ja er zijn er genoeg met relatief jonge auto's)
Het is nog erger dan ik dacht..er worden gewoon georganiseerde rooftochten in wijken gehouden waarbij ze alle bmw's leegplunderen..

Bizar, gewoon het dak en deur open geknipt. dat heeft mijn oom niet volgens mij

Als mijn auto echt zo gehavend word dan heb ik liever een totall loss en op zoek naar een ander exemplaar denk ik. Een jaar of 15 geleden was dit ook al een probleem (denk aan de RNS navigatie van VW en zo nog genoeg voorbeelden). Toen zeiden autofabrikanten dat ze dit tegen zouden gaan. Maar vandaag de dag is het nog steeds dagelijkse kost blijkbaar.

Je hoort maar zelden dat opel rijders hier slachtoffer van worden.
Ja dat is echt bizar, maar gebeurd inderdaad op bestelling. Daar moet je helaas rekening mee houden.

Bij mijn zwager hebben ze bij zijn nieuwe 330i uit de voorbumper gewoon een module gepakt mbt. de cruisecontrol, kostte 2600,- was nog geen 10 seconden om hem eronder uit te halen. camera beelden van goede kwaliteit, maar niet te zien wie het was. Hoody en zwarte broek.
Komt omdat het allemaal zo makkelijk te retrofitten en te coderen is. Onderdelen zijn, nieuw, schreeuwend duur dus is het gewild om te jatten. Tel daar bij dat je bij de Duitse merken voor veel opties flink extra moet betalen en dus lang niet alle auto's zijn uitgerust met de gewilde opties.

Afijn, dat hoef ik jullie ook niet uit te leggen. Wat dat betreft doen vele niet premium merken het beter, daar zijn veel opties al snel standaard en daardoor minder interessant bij het dievengilde.
Bij mercedes is het heel lastig om zelf te coderen en retrofitten (kan wel, maar heel lastig). Goed afgeschermd. Mogelijk dat ze daarom wat minder gevoellig zijn hier voor

BMW is inderdaad heel makkelijk, mijn broer heeft ook start / stop zelf geprogrammeerd dat de laatste stand onthouden blijft (uit dus) en achterlampen aan overdag. En zo nog wel wat zaken. gewoon allemaal zelf te coderen / programmeren. Software is te downloaden, kabeltje haal je uit china voor 10 euro en op fora staat duidelijk beschreven hoe je alles kunt programmeren / coderen / retrofitten.

Bij mijn auto kan dat niet zomaar. Ik zie op met MB forum vaak van die vragen langs komen, zijn vaak mensen die eerder BMW of VW reden grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2021 16:01 door AsconaGT.
Midje!

Ook bij mijn C-klasse gebeurd het wel eens, maar het lijkt er op dat bij BMW de aantrekkingskracht van het dievengilde een stuk groter is
Toen onze directeur zijn 4-serie GranCoupé net had was ie het eerste jaar ook iets van 4 keer aan de beurt.
Stuur, navigatie, koplampen en op een gegeven moment zat er een rechthoekig gat in zijn achterbumper: geen idee wat ze daarmee wilden. nut smiley
Vanaf het tweede jaar is het niet meer voorgekomen en bij zijn nieuwe 5 tot nu toe ook niet meer.

Je hoort maar zelden dat opel rijders hier slachtoffer van worden.

Ik had voor de gein vanmiddag al eens gegoogled en kon helemaal niks vinden.. doe je dat op bmw of ** dan krijg je pagina's vol..
Laten we het mooi zo houden..winking smiley

Afijn, dat hoef ik jullie ook niet uit te leggen. Wat dat betreft doen vele niet premium merken het beter, daar zijn veel opties al snel standaard en daardoor minder interessant bij het dievengilde.

Dat speelt zeker mee maar het ligt ook aan de populariteit van de merken/modellen. En dat blijf ik altijd een interessant fenomeen vinden.
Hier in de regio lijkt het wel of iedereen in een ** , Audi of BMW moet rijden...ik zie hier heel veel kuddegedrag (mijn buurman heeft een bmw/golf dus ik wil er ook een) en doen er alles aan om erbij te horen of nog meer te op te vallen dan de ander met nog meer spoilers, een dikkere brulpijp of dikkere velgen dan de buurman. Van het weekend hebben ze in Drachten weer en complete ** meeting van de weg gehaald omdat ze veel overlast en rommel veroorzaakten. En er zit ook van alles bij van lupo's tot oude jetta's tot Golf R.
Er is veel vraag naar deze populaire merken, de mensen willen er graag bij horen en graag hun auto's personaliseren en dat leidt tot levendige handel en dat biedt dus ook perspectief voor louche zaken.

Ik had voor de gein vanmiddag al eens gegoogled en kon helemaal niks vinden.. doe je dat op bmw of ** dan krijg je pagina's vol..

ik ken het uit mijn opel tijd eigenlijk alleen maar van velgen (zeker insignia en astra met die grote jongens destijds). Die dingen er wel eens onderuit, maar verder niet inderdaad. En ook nu hoor je het vrijwel niet.
Ik ken dit soort beelden. Kans dat dat in onze buurt zou gebeuren lijkt me klein, maar je weet nooit. Al wel gezegd dat als dit gebeurd dat ie er direct uit gaat.
Dat dachten wij ook altijd in ons dorpje in Friesland totdat bij onze buren op een nacht zomaar de velgen onder de Mini van onze buren waren verdwenen zonder dat iemand iets door heeft gehad.

Zou mij ook vreselijk lijken als er iemand anders in je huis/auto heeft om lopen klauwen.
Diefstal gebeurt door slimme jongens "op (buitenlandse) bestelling".... Daar waar veel schadeauto's naar toe gaan en voor degene die hun auto wat willen laten opleuken. Ook vrachtwagens worden regelmatig gestript. Ooit meegemaakt dat een Mercedes gejat was, waarvan een dealer in een bepaald land de garantieclaim bij de afleverende dealer in Nederland neerlegde "Omdat MB Duitsland op deze auto de garantieclaims niet honoreerde". Tel eens het aantal sleutels dat bij een auto hoort te zitten en hoeveel je er krijgt... Wie controleert dat? Dezelfde MB Dealer kreeg ooit een auto van transport vanaf de fabriek en er bleek maar 1 sleutel van de 4 echt te passen... Wie heeft de andere 3? Het gat in het dak van de BMW is om de GPS tracker los te koppelen......
Kristian
Ik ken dit soort beelden. Kans dat dat in onze buurt zou gebeuren lijkt me klein, maar je weet nooit. Al wel gezegd dat als dit gebeurd dat ie er direct uit gaat.

Volgens mij maakt iedereen kans, nut smiley Mijn oom woont notabene om de hoek bij het politiebureau.
Bij mijn oom is het relatief netjes gedaan. in ieder geval geen gaten in het dak of deuren. Dan zou ik er nog wel mee kunnen leven als het netjes bij de dealer werd opgelost. En als dat netjes gedaan is, word die daar ook gewoon weer verkocht ooit als die daar word ingeruild

Van zulke of zulke of zulke auto's staan er tientallen te koop momenteel. de kant dat je zo'n een koopt als occasion is ook niet ondenkbaar

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2021 18:59 door AsconaGT.
Begrijp je gelijk dat de koper van zo'n schadeauto "behoefte" heeft aan "goedkope" onderdelen voor herstel en er een levendige "Vraag & aanbod" lijn is ontstaan. En waarom de verzekeringspremie (Casco) niet naar beneden gaat......
Pietzoveel
Begrijp je gelijk dat de koper van zo'n schadeauto "behoefte" heeft aan "goedkope" onderdelen voor herstel en er een levendige "Vraag & aanbod" lijn is ontstaan. En waarom de verzekeringspremie (Casco) niet naar beneden gaat......

Op deze manier ontstaat er inderdaad een golfbeweging.
De eventuele kopers van deze "wrakken" hebben exact deze specifieke onderdelen nodig om er weer een complete auto van te kunnen maken.
Eigenlijk zouden dit soort wrakken vernietigd moeten worden ( of in ieder geval gesloopt voor overige onderdelen ) maar ook dat zou weer zonde zijn omdat de auto's verder nog helemaal prima zijn. Maar een constant doorlopend handeltje heb je zo wel gecreëerd inderdaad.
Nieuwe daily voor Ruud!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2021 21:45 door Total Loss.

Op deze manier ontstaat er inderdaad een golfbeweging.
De eventuele kopers van deze "wrakken" hebben exact deze specifieke onderdelen nodig om er weer een complete auto van te kunnen maken.

misschien komen exact de zelfde onderdelen wel weer op de zelfde auto terecht grinning smiley

Gisteren nog even met de mercedes sinds tijden weer een lang stuk op benzine gereden. via almelo, marienberg, balkbrug naar de lichtmis. Super rustig op de weg, mooi weer, heerlijk genieten van de rust, comfort en luxe. Pa mee genomen die vind zulke ritjes ook wel mooi.

Heb de auto bewust op sport gezet zodat hij niet telkens op elektro over gaat om zo lekker de benzinemotor warm te draaien. (in sport+ word de auto vervelend zenuachtig) Dat rijden op benzine is al even niet meer gebeurd. Ondanks geforceerd op benzine rijden nog 6.1 / 100 km gehaald over meer dan 100 km. Oke ik zat zowel de heen als de terugweg achter een vrachtwagen, dus 87 km/h op de cruise control. Ideale omstandigheden voor een perfect verbruik. Laatste stuk over de A35 was het na 19 uur en dus lekker stukje 140 gereden. Dat voelt lekker rap als je dat al even niet meer hebt gedaan. Viel mij op dat veel mensen nog steed stug 100 bleven rijden, ondanks het 20.30 uur was en super rustig op de weg.

Bank plat, skelter met aanhanger achterin (gewoon als nieuw! 1 jaar oud maar wel 50% van de nieuwprijs), Bij iemand anders gedropt totdat de oudste jarig is. Hier thuis verstoppen gaat hem niet worden grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.